TRÄNING 2018

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ang. borrelian fattar jag ABSOLUT ingenting nu! :?
Jag ringde för att få provsvaren idag och då visade det ingen borrelia, varken nu, eller tidigare genom livet (det kunde de också tydligen se).
Jag frågade varför jag fått penicillin då, och varför doktorn varit så helsäker när hon såg märket?! Det kunde hon inte svara på. Hon kunde bara svara på de provsvar hon fått. Jag frågade om jag skulle sluta med penicillinet då? Men, det skulle man inte avbryta. Det är bara 1,5 dagar kvar. Så frågan kvarstår ju fortfarande - vad VAR det som hände när jag var på akuten?? :shock:

GulligaA: En av mina största fobier i livet är att få löss!! :shock: :shock: :shock: Jag har mardrömmar om det! :shock: Jag har sluppit, men en av döttrarna hade det en gång och det var gräsligt! :shock: Det är ju så vanligt nuförtiden! :shock:
Låter härlig med promenaden på bron! :) Och det låter bra med skorna! :)

TorsMamma: Ja, nu är det ju bara 1,5 dag kvar med antibiotikan, som jag ju faktiskt då ätit helt i onödan :evil: så det är väl ingen vits med kollodialt silver av den anledningen. Men jag undrar vad du menade med atlaskota och nacke som du skrev förra gången?

Jag "gick bredvid" på gymmet nästan varje dag förra veckan! SÅ roligt det känns! :) Och många är glada att se mig där i receptionen! :D . Men ojojoj vad mycket att lära sig om bokningssystemet! :shock: På det viset är det ju dumt att det bara blir varannan helg nu tills vidare... Man hinner ju glömma av det lilla man lärt sig...

Mån: Cirlek i grupp
Tis: fredagens veckans pass själv.
Tors: Tabata hemma
Fre: Veckans pass i grupp
Lör: 20 armhävningar, 20 squats, 20 burpees, 20 situps med vixt x 5.

På torsdag drar vi till Palma... :).
Jag fyllde 50 i april (hur gamla är ni??), och fick denna resa av min sambo.
Vi åker med ett annat par och UTAN BARN! Blandade känslor. Mest över hur det ska gå med bråken här hemma...
(och inom parentes - vad GÔTT att bara vara vi vuxna :wink: !!!)
Killen i det andra paret är lika flitig med träning som jag är, och är dessutom instruktör så vi kanske kör något pass ihop! :)
Jag kan ju inte sitta still i 4 dagar i alla fall, så något blir det väl.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Anna, vad mysigt det låter att få åka och bara ro om dig själv och sambo.

Barnen lär nog bråka, men du blir nog också förvånad över att de kanske reder ut vissa saker. :wink: de lär väl knappast elda ner huset. :D

Jag har skickat dig PM också.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Åh, vad härligt med Palma :D Hoppas ni får det underbart!
Jag fyller 40 om två månader. Blir nog ingen resa, möjligen hamnar jag väl i Borlänge, Sundsvall eller något annat exotiskt ställe genom jobbet :wink:

Jag googlade lite, och provsvar om borrelia kan tydligen vara svårtolkade. Försök få till en tid hos läkaren och diskutera svaret. Du vill ju veta vad som orsakade onda ögat, när dessutom optikern verkade misstänka just borrelia.

Ja, man älskar ju de små (inte kanske dina är längre då) liven, men ibland är det himla skönt att vara med bara vuxna 8) Att bara behöva tänka på sig själv :heart:

Hoppas huset står kvar när ni kommer hem :shock:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Vi hade härliga dagar i Palma! 26-28 grader och molnfri himmel! :) Mycket sol och bad och fantastiskt god mat och fina drinkar! :D
Barnen höll dessvärre INTE samt och höll på att skicka sms om varandra så vi till slut fick säga att Ida fick åka och sova hos sin kille i stället :( . TRÅKIGT att inte kunna slappna av ens när man är på semester! :evil:

GulligaA, jomen Borlänge/Sundsvall eller vad det kan bli är inte fel det heller!! :wink:

Det blev bara 3 pass förra veckan. 2 innan resan, och ett på resan.
Mån: cirkel i grupp
Tis: ett veckans pass
Fredag 10 burpees/10 armhävningar/10 upphopp/10 fällkniv/10 långa situps x 6.

Fredagspasset gjorde jag uppe på en takterrass på hotellet med utsikt över hamnen kl. 08.00. Inviterade medresenären och träningsfreaket Ola som var med på resan till detta, och sa att han var välkommen, men han dök inte upp..
Sedan blev det ju en del gående i Palma förstås, men inget så energikrävande.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Härligt att semestern blev så bra :D Synd på barnen då, vad bråkar de om egentligen? Mest nyfiken vad man har att vänta när det inte längre är leksaker och det ständiga "vem-hinner-först" som står i centrum...

Fick till fyra pass denna vecka :D
Tors: Styrketräning, underkropp + mage, hemma
Fre: Styrketräning, överkropp, hemma
Lör: Jogging, 4 km i nya skor! Fick inte ont någonstans :) Lite långsamma var de dock :-k
Sön: Styrketräning, överkropp+mage, hemma

Var länge sedan jag kom iväg till Friskis. Det är alla dessa möten jag sitter i om dagarna som gör det omöjligt att flexa ut på lunchen för att gå och träna. Kanske ska försöka innan jobbet istället, om jag orkar. Blir lätt samma lika med hemmaträningen hela tiden.

Träna på!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Anna synd med barnen, men glad du njöt lite i alla fall! :heart:

GulligaA, bra jobbat, det är mycket du hunnit med! :D

Jag tror jag körde mina 2 tim tis och sen ryckte jag in som instruktör så onsdagen blev 3 tim. Bosön på utbildning Sön med ett minipass rörelse där. Nu åker jag till Hamburg också så det blir en del icketräning just nu. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej på er!

Jag är förkyld :cry: Det har jag inte varit på över två år tror jag :( Började i torsdags, känner mig bättre nu så jag hoppas det inte blir en sån där seg historia...

Så inte så mycket träning förra veckan, ett styrkepass i onsdags för hela kroppen. Ett långt, tungt och intensivt pass blev det. Kanske det som utlöste förkylningen :-k

Kul med Hamburg, vad gör du där TorsMamma? Jobb, nöjen? Både och :wink:

Har du hört något mer angående borrelian, anna? Mysko, det där. Hoppas du inte känt av något mer. Kommit tillbaka i rutinerna efter utlandsresan?

Har ni också höstväder på riktigt nu? Just idag är det rätt ok, bortsett från lite duggregn, men det har varit minusgrader flera morgnar nu när jag cyklat till jobbet :shock: Snart åker vinterdäcken på :) Det blir ju mörkt så fort också, och så lätt att hamna i soffan istället för att träna :roll:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

GulligaA: Usch, för förkylning! :cry: Hoppas du blir av med den fort!!
Vad tjejerna bråkar om... Suck :( . Rätt mycket! Det äldsta har väldiga kontrollbehov och ska bestämma allt! Vad folk ska säga, tycka och tänka. Ovanpå på det är hon en martyr. Så när hon försökta ha 3 stycken i sitt ledband flera dagar då vi var borta (syrran med pojkvän, och sin egen pojkvän) och bestämde allt blev det till slut protester, vilket då gjorde att hon fick fullständiga vredesutbrott och gjorde allt själv =blev martyr för att "hon fick göra allt och ingen hjälpte till". Detta var kortversionen. Skulle kunna skriva en roman... :(
Har inte känt något mer av borreliasymptom.
Ja, nu är det höst på riktigt... Fina färger ute, men regnigt och dystert. Hoppas på den britt-sommar som utlovas så vi får lite sol!

TorsMamma, hoppas du har kul i Hamburg!! :)

Förra veckan:
Mån: cirkel i grupp
Tis: fredagens veckans pass själv (tråkigt pass de satt ihop denna gång, skrev inte upp det).
Ons: core
Tors: tabata
Fre: Veckans pass i grupp. Snudd på omänskligt, jobb 2 och 2. Hamnade med en ung pigg c:a 20-årig tjej som deklarerade att hon hatade att komma sist innan vi började :shock: :lol: Så det blev till att ligga i... (Och vi kom inte sist :wink: )

Jobbade på gymmet i helgen och så hade jag garageloppis. Allt gick i ett, så ingen träning hanns med. Men det var därför jag planerade in att mina 5 pass skulle ske i veckan.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Nu är jag hemma igen! :D Var där på jobb i 3 dagar. Ingen träning förutom tis/ons förra veckan. Nu ny vecka och kör tis/ons/sön denna veckan med.

Åh, Anna, jag vill också ha Garageloppis, har sååå mycket jag behöver bli av med. Men det verkar inte vara grejen här av någon anledning. Måste fundera på den! :D

GulligaA krya på dig, glöm inte att börja med D-vit nu till vintern! Mellan 5000-10 000 IE behöver man så här på vintern. Det finns studier som visar att d-vit är bättre än influensa vaccin. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

:)
Det kom inte så mycket folk till garageloppisen, men de handlade rätt bra faktiskt! Fick in 2.700:- :)
Nu var det inte så mycket "vanliga" loppisgrejor, det var mer lite utgående saker ur mitt firma-sortiment som folk fick köpa till rent grossistpris.
Men det SYNS ju inte på bergen av saker... :shock:

Bra med påminnelse om D-vitamin! Fick utskrivet av läkare i höstas och har gjort uppehåll över sommaren.
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

GulligaA, hur går det med förkylningen?

5 pass:
Mån: cirkel i grupp
Tis: Ett gammalt veckans pass (kort).
Tors: ett gammalt veckans pass (långt).
Fre: veckans pass i grupp
Sön: 50 min rask promenad + "Bodybalance" i grupp på kvällen. Känner att jag kanske behöver prova lite olika pass så jag vet lite vad jag pratar om i receptionen. Bodybalance var som en blandning av Yoga/pilates kanske man kan säga. Inte svett-ansträngande, men hade vissa positioner som framkallade en väldig mjölksyra. Särskilt vig är jag inte, och särskilt bra balans har jag inte heller :shock: :lol: .

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Vad spännande det ändå låter Anna, att få prova på en massa pass, du kanske gillar något du inte visste om? :D :P

Jag har kört, vanliga sön, tis, ons sen hade jag Kobudo läger 10-13 och sen gradering 13.15-14.00. Och sen vanliga söndagen på det 1,5+3 men tog det mycket lugnt på mina sista 3 tim, skrek mest. :D :P

GulligaA hur går det för dig?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Och så var det helt plötsligt onsdag :shock:
Det där med påminnelsen i mobilen funkar inte alls, jag bara stänger av och tänker att jag gör det sen. Jag är hopplös :roll:

Förkylningen är borta sedan mitten av förra veckan, tre pass han jag med sen :D
Fre: Styrketräning, hela kroppen, hemma
Lör: joggingtur, 3:8 km. Tungt! Kändes att jag varit sjuk.
Sön: Styrketräning, hela kroppen, hemma.

Bra jobbat av er båda :) Alltså, jag är så imponerad av människor med kropskontroll. Såna där med styrka och balans som kan stå i knepiga positioner :D Jag tänker ofta att så vill jag också vara, men jag verkligen hatar träningen man måste ta sig igenom för att nå dit. Bodybalance låter som sådant :lol: Jag pratade ofta förr här i tråden om att jag skulle komma igång med yoga, men det kommer aldrig hända. Jag har lagt det åt sidan, givit upp :( Jag avskyr verkligen yoga. Men kul att du får prova på massa olika pass, anna! Kanske hittar du någon ny favorit :)
Är också imponerad av dina långa pass, TorsMamma. Att du orkar! Och hur fick du rösten att hålla med tre timmars skrikande :wink:

Den här veckan har börjat bra, träningsmässigt. Hoppas jag lyckas hålla i det. Ni får höra på söndag :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Härligt att du är igång igen GulligaA! :D

Nu har jag ju svårt att hålla tyst överhuvudtaget, men 3 tim på söndagar har vi typ "tysta dagen" och tränar som Ninjor. :wink: Så långa stunder är ganska tysta, och skall man träna måste man "Lyssna" så jag behöver inte skrika mycket. Ibland om jag räknar på japanska kan jag skrika något enstaka och sen skriker vi ju Kiai! också. Men det är så pass lite.
Konstigt nog så sliter jag ut rösten mera på jobbet för jag inte kan hålla tyst där, så jag är gärna tyst på träningen. (säger hon med ADHD light och terapeutisk mundiaree) :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Vissa pass kommer jag inte att prova för det är inget för mig, och jag vet och kan förklara för kunderna ändå.
Pass på bräda med dans och jättemycket koordination i salar med massa speglar är t.ex inget för mig :) . Inte heller box. Inte heller pass med skivstång (har provat, men det är tråkigt!) och spinning (det känns för monotont för att jag ska tycka det är kul).
Funderar på att testa X-fit advanced... Det är det allra tuffaste passet vi har :shock: . Bara en gång för att se vad de gör.
Som nr. 2 & 3 i tuffast på gymmet kommer cirkel och veckans pass, men dem gör jag ju redan.
Här kan ni se vilka pass vi har om ni är nyfikna: http://www.lindastraningscenter.se/vara-pass/

GulligaA - skönt att förkylningen är borta, och bra tränat! :D Man blir ju alltid lite seg när man varit sjuk, så jag förstår att det var tungt i löpspåret! Är också imponerad av "balansfolk" men kommer aldrig bli en sådan jag heller....
Dock är jag väldigt sugen på att prova ett nytt pass som kommer efter höstlovet som heter Yogadans! Så är även den 17-åriga dottern, så vi ska prova! Hon har en väldigt bra balans och går på estet-danslinje så hon lär bräcka mig lätt.... Problemet med det passet är att det kommer ligga direkt efter "Veckans pass" och jag brukar vara rejält slut efteråt... :shock:

TorsMamma, :lol: Det var roligt beskrivet! :lol:

Så var det rapporten. Det blev 5 pass:
Mån: cirkel i grupp
Tis: core
Tors: ett gammalt veckans pass
Fre: Veckans pass i grupp, jobb 2 & 2.
Lör: tabata

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"