TRÄNING 2018

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :D

Men det var väldigt vad vi är dåliga på att rapportera?! :shock:

V. 32 - 6 pass
Mån: cirkel i grupp
Tis: ett veckans pass
Ons: samma
Tors: långpromenad
Fre: Veckans pass i grupp
Sön: Samma veckans pass + 5 km promenad

V. 33 - 4 pass
Mån: Ett veckans pass, kunde inte vara med på cirkelpasset.
Tis: veckans pass i grupp
Tors: ett veckans pass
Fre: Veckans pass i grupp

På lördag-sön bäddade jag ner mig en aning med rinnande näsa och förkylning.

Ang. jobbet på gymmet har jag tackat ja, och är jätteglad för det!!! \:D/ :D ,
Men det blir inte innan i april. Efter nyår får jag kanske börja på lite timmar.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

WOHO Anna! NÅgot annat och lite så att göra, stadig inkomst en tid. Kanske blir det annorlunda en annan dag. :wink:
Jag har inget att rapportera tyvärr. Var på 2,5 dagars Karate/Kobudo läger och sen haft möten och tappade en burk på tån som blev lite svart tånagel. Men hoppas köra igen i morgon på 2 veckor nu.

Nu började ju skolan igår så nu kanske även jag kan komma in i mera vanliga rutiner.

KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma - jag är verkligen jätteglad för jobbet på gymmet!! :D Jag trivs så bra där och det är med all säkerhet inte lika mycket att lära sig som i en bygghandel :wink: Och så är det väl som min sambo säger - jag behöver nog komma ut lite! :D
Jag har ju mina kundbesök 1 dag/vecka, så det är ju inte så att jag BARA suttit hemma - men ändå.
Och en trygghet med en extra lön kommer det bli! Längtar efter att börja, men får ju vänta...
Ajajaj med burk på tån... :shock: Hade ju båda stortånaglarna svarta efter traktordäckvält i nästan ett ÅR innan de till slut lossnade! Hoppas det går snabbare för dig och att det inte gör ont...

5 pass förra veckan:
Mån: cirkel i grupp
Tis: ett veckans pass
Tors: Tabata
Fre: Veckans pass i grupp - extra jobbigt med olika övningar med början på 10 av varje upp till 100 av den sista - som var upphopp. :shock: Då var vi möra...
Lör: ett veckans pass

GulligaA - var är du? :heart:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Kul du låter så peppad!! :D :heart:

Jag körde onsdagen och i fredags blev jag tillfrågad om jag ville vara instruktör på söndagar (3 tim) och sa ja, så jag var med på kick off för instruktörerna i söndags 4 tim. ca 1 tim träning, genomgång och sen fika och 1,5 tim HLR för barn och vuxna. Skulle kört ikväll med det är föräldramöte, så jag kör i morgon. :D

GulligaA? Sarisparis?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Men OJ DÅ! SÅ länge sen trodde jag inte det var sen senaste rapporten :oops: :oops: 5 veckor :shock:
Det ska INTE hända igen! Jag ställer in en påminnelse från och med nu på mobilen att logga in och redovisa :D

Men ok, här kommer det:

V31
jogging 3,8+9,2+3,8 km
Styrketräning överkropp x 2

V32
jogging 3,8 km
Styrketräning hela kroppen x 1

V33
jogging 3,8 km

V34 (på Cypern)
jogging 3,3 km
Styrketräning hela kroppen x 1
Simning 20 min x 2 (F-n vad jobbigt det är att simma! Synd att jag tycker det är så äckligt med pooler, annars hade jag gjort det oftare)
Vattenjympa 1 pass

V35
Jogging 8,2 km
Tjejmilen ! (som är 10,16 km)
Gick inte så bra i år :( Det började med att jag i somras fick hemskt ont i hälarna när jag sprang, och kom till slut fram till att mina 4 år gamla skor behövde bytas ut. Så för några veckor sedan köpte jag nya skor som efter ett par rundor visade sig vara för små :evil:
Så i lördags joggade jag sakta 1 mil med ont i hälarna och nya skor som gav mig ont i tårna... 5 min sämre än förra året. Längtar till att tag i bra skor och ge järnet med löpträningen och riktigt komma igen nästa år :D Men först får fötterna vila ett par veckor.

Kul med nya jobbet, anna! Härligt att få jobba på gymmet :) Säger som TorsMamma, det kan ju ändra sig. Men skönt att få en trygghet.
Men stackars dina tår då, TorsMamma :( Min skoskav på tårna är nog ongeting i jämförelse. Krya!

Skönt med rutiner igen nu när skoal och allt är igång. Och bättre mat. En veckas all inclusive på Cypern satte sina spår, men oj så härligt vi hade det :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma - vad ROLIGT att du ska bli instruktör!! :) Barn & vuxna i samma grupp alltså? Föräldrar & barn, eller blandat?

Åh, där var du ju äntligen GulligaA! :heart: Vi har undrat! Tränat har du gjort i alla fall ;)
Det låter underbart med Cypern! :) Mindre underbart med skor och fötter... :(

6 pass förra veckan, fast söndagspasset kanske jag knappt ska räkna.

Mån: Cirkel i grupp. En ny cirkel vi kommer ha nu i 8 veckor.
Tis: Ett veckans pass
Tors: 2 pallar pellets kom och skulle in i huset. Lastade 7 säckar á 16 kg åt gången på skottkärra och körde över sluttande kuperad gräsmatta till källardörren där jag bar in och staplade. Det tog en dryg timme. Per brukar göra det, men han har lunginflammation :shock: . Han hade så dåligt samvete för att han inte orkade och höll på att åma sig så mycket att jag till slut fick snäsa till att han skulle sluta! Sa att jag faktiskt tränar på gym 5 ggr/veckan och att detta inte är några problem!! #-o
Fre: Veckans pass i grupp
Lör: Ett veckans pass
Sön: det var öppet hus på gymmet och dottern ville gå på yoga/bodybalance så det gjorde vi.
Det var bara prova-på-pass i 20 min, så efteråt tog vi en promenad på 1 tim.
När vi var på gymmet försökte jag utmana henne på att göra något av mina veckans pass ihop där, men se det ville hon INTE! #-o
Hon var nog lite rädd att morsan skulle "vinna" :lol:
Hon "vann" över mig i yogan, hon är mycket vigare än mig, så det hade hon kunnat bjuda på!! :lol:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, Äntligen GulligaA, där är du! :heart: Skönt du hållit igång lite, men synd på skor, hälar m.m. Finns många bra youtube klipp för de där besvären. Säg till!

Anna, fick med dottern!?!? HÄRLIGT JOBBAT av er! :D

Jo, jag körde alltså onsdag 2 tim karate/kobudo och söndag blev då 1,5 tim egenträning på fm, sen ser em ut så att jag har barn 7-10 år 1 tim, 30 min kobudo kanske 8-15 år, sen juniorträning 11-15 (men vissa vuxna får va med) sen 30 min Vuxenbältesträning och här tränar jag själv också max, men även juniorträningen kräver lite mera av mig. :wink:
Och idag körde jag 1 timme barn 7-10 år och 1 tim junior/vuxenbälte 11-ca. 15 år. Här deltog jag mest själv på sista timmen.

Så ja frågan är VAD vi skall kalla det jag gör? Sen tänkte jag försöka vara med på crosstraining passet på lördagsmorgon också om kroppen håller. :razz:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma: ojoj, det är ju massor du gör och många timmar/gång! Imponerad! =D>

5 pass, men promenaden på lördagen var så lugn, så jag vet inte om jag ska räkna den.
Mån: cirkel i grupp
Tis: ett veckans pass med mkt rodd.
Tors: 40 armhävningar, 40 upphopp med vikt, 40 fällkniv, 40 dips x 4
Lör: promenad
Sön 20 armhävningar, 20 knäböj med vikt, 20 burpees, 20 situps med vikt, 20 slamballkast x 5

Jo...Inget veckans pass i grupp i fredags, för jag hamnade på akuten!! :shock:
Det var något konstigt med mitt öga. Så fort jag rörde det stack det till. Och så pirrade det i händerna. Ringde 1177 och de skickade hem en ambulans utan blåljus. Allt var ok, men de fixade en tid på vårdcentralen. Allt ok där också, men de ville för säkerhets skull skicka mig till akuten?! De misstänkte en ev. tia-attack. På akuten var det många timmars väntan som brukligt... Blodprov, blodtryck, olika balans och styrketest av händer m.m, och slutligen en hjärnröntgen. Allt var bra! Så efter 6 timmar fick jag åka hem med rådet att kontakta optiker och få remiss till ögonakuten. Mycket, mycket märkligt alltihop! Det är fortfarande lite konstigt i ögat, men mer som att det sitter ett skräp. Fingrarna pirrar fortfarande, men väldigt lite.
Så allt gick ju bra! Mycket tankar gick dock genom huvudet inne på akuten...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Bra tränat, tjejer!

Jag har tagit det lugnt med träningen i veckan. Jag var på vårt huvudkontor i Stockholm på en massa möten som tog tid. Men tog med mig bra skor så jag kunde gå lite.

Ons: PW 40 min (från kontoret till hotellet)
Tors: PW 40 min (tillbaka till kontoret)
Fre: Kick off med jobbet på Alborgen. Ett "äventyrsställe" med celler ungefär som i Fångarna på fortet. Gjorde något liknande i våras, men det här var mer avancerat. Klättra längs väggar, hänga i rep, krypa i tunnlar och labyrinter. Jag hade ont i HELA kroppen i helgen. Så jag räknar det som ett pass.
Sön: I skogen och leta svamp 2 timmar. Eftersom vi inte hittade någon ätbar (mig veterligen) svamp så blev det gå hela tiden :D

Men anna, vad otäckt med ögat :shock: Och just det där med fingrarna samtidigt också. Tur att det inte verkar vara något allvarligt :heart: Brukar du ha migrän? För det kan ju "sätta" sig på ögat. Hoppas att du får något svar på vad det är, det där med att gå och undra är ju inte roligt :(

TorsMamma, håller med anna, vilka lååånga pass du kör. Härligt! Och kul att träna kids, det måste det vara. Hur gick det med crosstrainingen? Mina tår och hälar känns i stort sett bra nu. Lite stel längst ned mot hälsenorna på morgnarna dock. Jag har ju för korta hälsenor, har opererat dem en gång när jag var liten. Men det saknas lite fortfarande. Får sätta igång med lite stretchövningar jag fått från sjukgymnastiken, som jag eg ska göra varje dag. Men så blir det inte riktigt...
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejerna! :D

Men Anna :shock: :o OJOJOJ... vad rädd jag skulle vara med de symptomen, glad det inte var något konstigt eller värre. :heart: Med risk för att jag sen låter säljande men det är inte ovanligt med de typ av symptom kopplat till nacken och atlaskotan. :wink:

GulligaA, bra du tog med skorna och smygmotionerade tycker jag. Och Kick offen, härligt jobbat! :D

Ja, så jag har då kört som följer, Söndagen fm 1,5 tim, Em 3 tim (men inte fullt ös), Tis 2 tim (tog både barn träning och 1 tim egenträning), Sen onsdag 2 tim och lördag körde jag Crosstraining för att göra om samma sak på söndagen igen 4,5 tim. Känns bra, har lite träningsvärk men känns bra. Jag säger som jag säger till alla, jag kör "Senior" style, så jag är så försiktig som jag kan vara. :wink:

KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Bra tänkt GulligaA! Bra med luft i lungorna innan och efter långa möten! :thumbsup:
Vad roligt det lät med tävlingarna! Vann ditt lag??
Nej, jag brukar inte ha migrän. Rädd var jag! :shock:
Ja, det där med för korta hälsenor, det går i vår släkt :lol: Ingen av min familj (mamma, pappa, systrar, sambo, döttrar) kan t.ex sitta på huk med hälarna i.
När jag gick PT-gruppen sa de "ner med hälarna!"i vissa övningar. Jag bara skrattade och sa att det GÅR inte! De hade aldrig sett det :shock: , men fick göra om vissa övningar till mig. Dottern Clara går en gymnasielinje med inriktning på dans, och när det blev balett fick hon också "bannor" :lol: Men läraren förstod till slut att hon var skapt sådan.
Sätt du igång med stretchingen i alla fall ;)

TorsMamma, bra jobbat! Hjälp vad mycket du gjort!
Vad menar du med nacke och atlaskota? Berätta gärna! (Jag har inga som helst problem med värk någonstans.)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Lite svårt vatt komma igång riktigt med träningen:
Lör: Styrketräning, hela kroppen, hemma
Sön: PW 60 min

Mitt lag kom på fjärde plats av 12 lag, så det gick bra :D Inte så mycket tack vare mina insatser kanske, men ändå :)

Hur är det med ögat då, anna? Har du känt av der något mer? Hoppas du slipper :shock:

Natti!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Att komma 4 av 12 lag är ju jättebra! =D>

Det är fortfarande torrt och det skaver lite i ögat, men ingen fara.
Optikern frågade om de tagit borreliaprov? Det hade de inte! Ingen frågade ens om jag haft en fästing, vilket jag hade för några veckor sedan... Så jag gick vidare på det spåret och var på Vårdcentralen igår.
Och då visade det sig att jag har borrelia!!! :shock: :shock: :shock:
Så det blev en omedelbar antibiotikakur och blodprov tagna!
Tänk vad de pyttesmå vidriga djuren kan ställa till det!!! :evil: :(
Nu är det bara att be en liten bön att medicinen hjälper och att det inte dyker upp skumma symptom om en massa år... För så kan det ju bli! :shock:

5 pass:
Mån: cirkel i grupp
Tis: Ett uppskrivet veckans pass
Ons: ett längre pass med 50 av varje övning, 10 olika övningar.
Fre: veckans pass i grupp. Ett MYCKET bra pass! "På minuten", alltså start varje minut och vila resten av minuten om tid fanns innan nästa övning. 5 övningar, 5 varv.
Lördag: samma pass, fast själv.

Fick "gå bredvid" på gym-jobbet för första gången idag! :)
Ska göra det på torsdag, fredag, lör, sön också, sedan ska jag få börja varannan helg. Det gick bra, men det är mycket att lära sig i bokningssystemet! :shock:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Nämen fy, vad läskigt! Blä för fästingar :evil: Tur att du fick symptom tidigt ändå, många går ju obehandlade i flera år innan man blir sjuk. Och då kan det tydligen gå ännu värre :shock: Vi tog bort en i hårbotten på minstingen för 3 veckor sedan. Har kollat noga efter fläckar, men ser inget. :-&
Sen har vi haft löss i omgångar senaste två veckorna också. Det är ju helt ofarligt, men ändå obehagligt :( Som sagt, läskigt med de små krypen!

Ser att mitt senaste inlägg avslutades lite konstigt :D Jag skrev en bit, sedan somnade jag med iPaden i sängen och vaknade upp en halvtimme senare och orkade helt enkelt inte fortsätta, så det blev bara ett natti :P

Något bättre med träningen denna vecka, men inte mycket:
Mån: PW 1h 15 min. Med jobbet i Sundsvall och tog en tur över långa, ganska nya, E4-bron. Riktigt mäktig! Härlig utsikt. Har varit där några gånger och tänkt att jag ska gå där (finns gång- och cykelbana) och nu blev det av.
Lör: Styrketräning hela kroppen, hemma.
Sön: PW 1h 30 min. Finväder ju :D

Nu känns mina hälar och tår återställda efter gamla, slitna och nya, trånga skor :D Jag har sett ut ett par nya som jag ska åka och prova. Sen vill jag verkligen komma igång med löpningen igen :)

Hoppas veckan varit bra för er :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Hej alla kära! :heart:

Jag trodde jag hade svarat. :O Men jag har kört som vanligt. sön, tis ons. Nu till helgen skall jag gå en GTU utbildning på bosön så det skall bli spännande. Så ingen träning på söndagen för mig. (eller kanske på Bosön då)

Halloj! :D

GulligaA, inte illa jobbat av dig/er! :D

Anna, bra de faktiskt hittat vad som är fel! Tråkigt och höra det är borrelia dock. När någon har borrelia brukar jag även rekommendera att man intar Kolloidalt Silver med antibiotika kuren och 6 mån efter just för att inte utveckla neuroborrelia. Man tar ca 1 msk KS över 1 tim innan och efter antibiotika tabletterna. :wink: KS har en synnergi effekt med just antibioitikan så det är gynsamt.

KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"