TRÄNING 2017

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Halloj raringar!

Vad duktiga ni är och har varit! =D> :mrgreen:

Idag har jag bokat en tid till sjukgymnasten där jag bor så jag skall få börja träna min kropp lite mera tänkte jag. Kan inte vara still, behöver träna ALLT på kroppen (utom foten då) för att få cirkulation, styrka, osv... Så jag hoppas jag får komma några gånger i veckan. :D 8) [-o<
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Bra GulligaA! :D (Ja, googla du :)

TorsMamma, det låter bra med sjukgymnasten! :)

Jag har åkt på ögoninflammation och ser inte klok ut :shock: Så jag håller mig från gymmet lite, vill inte visa mig bland folk...
Är hostig och bedrövlig också och det känns som jag har slem i hela huvudet.
Så jag kör lite You are your own gym-övningar på verandan här hemma i veckan. I alla fall tills det ser bättre ut i ögonen.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

Hur gick den med sjukgymnastiken TorsMamma?

Förra veckan såg ut så här:
Mån: Den sedvanliga cirkeln i grupp var utbytt till Tabata i grupp. Detta pga att ledarna och en bra hög folk från gymmet var på träningsresa på Teneriffa. Ja, jag hade gärna varit med på den, men det var lite dyrt och dessutom var jag ju nyss i Palma med tjejgänget...
Tis: YAYOG Core på verandan hemma
Tors: YAYOG överkropp " "
Fre: Tabata på gymmet (burpees, armhävningar, fällkniv & ground over head med kettlebell)
Sön: core på verandan hemma.

Har en envis hosta som inte ger med sig. Ögoninflammationen är borta i alla fall, och jag hostar inte när jag tränar.
Fick utskrivet Coccilana - morfinhostmedicinen, tar den bara till natten, men får VIDRIGA mardrömmar av den! :shock:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Var är ni? :shock:

Förra veckans 5 pass:
Mån: cirkel i grupp
Tis: veckans pass, 1 min av varje x 2 rep. Knäböj, armhävningar, step up på box med vikt, climbers, burpees, situps, utfallshopp.
Tors: samma som tis.
Fre: Rodd 100m/800/600/400/200. Mellan varje roddintervall något av följande: 20 burpees/20 armhävn./20 KB-swings/ 20 boxjumps/ 20 utfall
Lör: Tabata

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej

Jag har inte mått så bra senaste veckorna, både på det fysiska och psykiska planet. Det blev nog för mycket av mycket där ett tag.
Jag gör mina två pass i veckan, ett kondition och ett styrka under helgerna.
I övrigt vilar jag.

Jag kommer tillbaka snart.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej!

Men GulligaA... :( Vad jobbigt det låter! Ta hand om dig och träna när och om du orkar!

5 pass från mig:
Mån, cirkel i grupp
Tis, veckans pass stor variation mellan rodd, släde och diverse övningar.
Ons, 30 sek/övning - 4 övningar per muskelgrupp x 3
ben/armar/mage
Fre: veckans pass rodd varvat med upphopp m.m
Sön: Tabata

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Men gulligaA, snälla ta hand om dig, inget är viktigare än en glad och fisk Mamma! INGET!

Anna du är duktig som hänger i!!

Jag går till sjukgymnasten 2ggr/v mån och ons är där ca 1 tim och styrketränar och stabilitetstränar.
Foten är si och så. Först sa vi ingen belastning Nov ut, men nu ser det ut som jag får åka med kryckor på semestern. Har precis bokat rullstol på flygplatsen så jag i alla fall slipper hoppa runt en massa.

Men jag går kort sträckor inomhus utan kryckor eller med en. Men det går långsamt långsamt framåt! :D :heart:

Så alla, ta hand om er. Jag brukar tänka att man som mamma inte kan ta hand om alla andra och offra sig själv då har barnen ingen mamma sen. Så ta hand om er själva först! :heart:

KRAM!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

Hur går det GulligaA? Lyssna på TorsMammas kloka ord!

Och TorsMamma? Vart ska ni resa? Fy vad jobbigt med kryckor på resa... :( Bra att du är hos sjukgymnast!

Det blev inga 5 pass förra veckan, det blev 4 pga kundbesök och att jag stod på julmarknad.

Mån: Cirkel i grupp
Tis: Tabata
Tors: Veckans pass (långt, nästan 1 tim)
fre: Veckans pass 20 armhävningar/20 knäböj/20 burpees/20 situps med vikt. x 5

Denna veckan lär bli dålig... :?
Dels kommer en familj från Schweiz och hälsar på och bor här, och till helgen är det julmarknad igen.
Jag är nog glad om jag får till 3 pass...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Heja Anna, du är ändå bra! jag kör mina 2 pass i veckan hos sjukgymnasten. (dock ingen fot träning ÄN)

Trevligt med besök och julmarknad i alla fall. Bra jobbat! :D

GulligaA, hur går det för dig? :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej!

Jag undrar också hur det går för dig GulligaA! :heart:

Jag fick faktiskt till 4 pass förra veckan trots julmarknad & besök. De gav sig iväg till sta´n en dag och grannstaden en annan dag, så då passade jag på... :wink:

Mån: Cirkelpass i grupp
Tis: Veckans pass (snabbt)
Ons: Veckans pass, långt
Tors; Tabata

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej!

5 pass denna vecka:
Mån: cirkel i grupp
Tis: veckans pass rodd m.m
Tors: veckans pass, samma som ovan
Fre: Tabata
Sön: Powerwalk

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Hej Anna, jag bara sååååå beundrar ditt tålamod när ingen här hänger med dig! Du är ju helt fantastisk!! :heart: :heart:

Jag befinner mig utomlands och hittills hunnit med 2 stretchpass 2 styrkepass på gymet. SIktar på stretch varje dag och styrka varannan, äntligen cyklar jag lite också. :D GOD JUL! :santa:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hejhej på sen julaftonskväll! :) :santa:
Jadå, TorsMamma, ibland blir det en liten Anna-monolog här, men jag ger inte upp :)
Vart är du någonstans??

Körde på lite extra i förebyggande syfte denna veckan. Så att man kan njuta av god julmat etc. med gott samvete :)
6 pass, skriver lite mer detaljerat idag:
Mån: cirkel i grupp
Tis: Denna veckans pass - en riktig utmaning vill jag lova!! 50 av varje: boxjumps/kb-swings/utfall med vikt vid bröst/knees to elbows/axelpress med stång/rygglyft/burpees (värst)/ jumping jacks PUH!!! :shock:
Ons: veckans pass: 20 box m.vikt, 20 kb-swings, 20 armhävningar x 5. Sedan 50/40/30/20/10 vardera situps och rygglyft.
Tors: Släde 4 vändor, 5 marklyft, 10 burpees x 5. Sedan 50 fällkniv, 40 sneda fällkniv, 30 situps, 20 knees to elbow, 10 situps i ställning.
Fre: 30 sek av varje med 4 olika armövningar x 3. 30 sek med 4 olika ben x 3. 30 sek med 4 olika core x 3.
Lör: 10 marklyft, 10 armhävningar, 10 boxjumps, 10 slamballkast, 15 sek airbike/vila 15 sek x 5. Alltihop x 5.

Glädjebesked på cirkelpasset! Nästa år kommer de även köra ett cirkelpass på fredagseftermiddagar! Jag är PÅ!!! :) Jag var ju så besviken att de tog bort Tabata-passen på fredagluncherna, men nu har jag min chans att få ett till ledarlett pass/vecka förutom måndagscirkeln! GLAD! :)
Hur det är...Man taggar till lite extra med en ledare!

God Jul & kram till er alla!
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Halloj och god fortsättning! :D :santa:

Så vi var på Kap Verde 2v jag körde i gymmet 2 ggr och sen gick jag mera över till morgonstretch, ibland vattengympa och på eftermiddagen lite pilates. Har inte legat på latsidan, men inte heller kört något tufft.

Hoppas på att köra lite Karate med start 9/1.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

Det låter härligt TorsMamma!

Vi hade en liten delning av familjen denna jul. Per & Ida (14 år) åkte till Gran Canaria, och jag & Clara stannade hemma med släkten.
Och i mellandagarna var jag & Clara (16 år) i Helsingborg 3 nätter för lite mellandagsshopping och god mat! Hotellets gym var väl inte direkt välutrustat, men det blev 2 pass där.

Ja, då var det dags för årets sista rapport!
5 pass:
Mån: Rodd med övningar mellan varje omgång.
Tis: Cirkel i grupp
Tors: (på hotellet) 20 armhävningar/20 knäböj/ 20 burpees/ 20 situps med vikt. Alltihop x 5.
Fre: (på hotellet) 30 min crosstrainer (med "backar).
Sön: Tabata

Så om jag ska summera året då.
Mitt mål var 5 pass/vecka och det har det blivit för det mesta om det inte varit mässperioder, sjukdom eller annat.
253 pass har jag gjort =4,86 pass/vecka.
Det är jag nöjd med! :)

Det har varit lite extra glest i tråden i år känns det som, men jag hoppas jag får med er trogna på nästa års tråd! :)
Och kanske lite nya också, vem vet?! :)

Bra jobbat i år tjejer!!! =D> =D> =D> =D>

Gott Nytt År!!!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"