TRÄNING 2017

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :D

Ja....det blev som jag trodde.
Mässvecka. Stannade dessutom 1 extra natt för att slippa köra hem mitt i natten på lördagen, så kom inte hem innan sön middag.
Så... 1 pass att rapportera bara :oops: Eller - jag ska kanske inte skämmas, jag brukar ju träna.

Mån: cirkelpass i grupp

Här kan ni läsa (om ni vill :wink: ) hur reportaget blev http://www.ut.se/familj/anna-satsar-allt-pa-kort/
Fler bilder finns inne i reportaget.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Härligt Anna, du är ju annars stabiliteten själv. Så du är klart ursäktad! Skall läsa reportaget när jag hinner. :D

Jag körde Karate/Kobudo mån och ons samt instruktörs kickoff sön 1 tim yoga och 1,5 timme Kumite (fight).
Nu är jag tillbaka i "gamla" tider. Tis 1 tim Karate, Ons Karate/kobudo 2 tim och Sön 1,5 tim karate FM och 2 tim Karate/kobudo em.

Heja på nu alla er andra, satsa på hösten.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej

Nu blev det två veckor igen... :(

Håller med TorsMamma, anna, när man kör så mycket som du gör så är det helt ok med en vecka med lite mindre träning. Det kan nog tom vara bra med en vilovecka då och då :wink:

Skönt att vara tillbaka i fungerande träningsrutiner, TorsMamma. Bra jobbat!

Mina veckor:

V34
Tis: PW 5 km
Sön: jogg 9 km

V35
Tors: Crosstrainer 20 min
Lör: Tjejmilen :D 10 km, 1:08. Ok. Lite småsur kanske över att kompisen jag sprang med och som bara gjort 5 km som längst tidigare i år och betydligt färre rundor i spåret än mig gjorde det på 1:05 :evil: Men, men... livet är inte rättvist :cry:

Lite mör i benen idag. Mycket löpning på asfalt igår, det är jag inte van med. Men det var jätteroligt! Och vilken tillställning sen, riktigt bra ordnat och massor av gratisgrejer :D Vi har redan bestämt oss att göra om det igen nästa år!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma: hur mör i kroppen är du efter dina söndagar kan man undra?? :o =D>
Bra jobbat med allt!
Hur mår kroppen..?

GulligaA: bra jobbat med allt och i synnerhet tjejmilen som du legat i och tränat inför!!
Jag förstår PRECIS hur du känner det med kompisen! Det är ju bara 3 sek. men SÅÅÅ irriterande! :evil:
Det låter som ett roligt arrangemang! Och du - nu har du ett helt år på dig att träna så du slår henne nästa år!! :wink:

Nu var det en bättre träningsvecka - tillbaks på mina 5 pass.

Mån: cirkel i grupp
Tis: joggade 5 km
Tors: Veckans pass
Lör: powerwalk 1 tim, 20 min.
Sön: Veckans pass

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Gulliga A, härligt jobbat med tjejmilen, du gjorde det! :D

Anna, som vanligt är du på banan igen som inget hänt. :heart:

Ja, jag då.... Hmmm..... :roll: Nu får jag ge mig tror jag. :P

Förra veckan blev det ju då Tis 1 tim, Ons 2 tim och sen fick jag för mig att köra Cross Training på Lör 1 tim, för att på Söndag köra mina 2 pass Karate/Kobudo men då på morgonpasset strejkade höger lår och lårmuskel. Gissar någon form av överansträngning, kunde bara köra halva passet i dåligt skick. Körde Kobudo på kvällen efter lite jobb på låret, men avstod sista halvtimmen när vi kört 1,5 tim.

Men totalt blev det ju typ 6,5 tim träning. Så nu avstår jag Crosstraining för säsongen, jag kör ju bara på sommaren när det är färre Karatepass.
Mår redan betydligt bättre. Så skall sköta mig från och med nu!

KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hmm, hade stora inloggningsproblem igår...blev utkastad efter två sekunder hela tiden :-k
Nu verkar det fungera dock :D

Oj, TorsMamma, det var ganska många timmars träning. Bra att du känner efter med vad du orkar och mår bra av :)

anna, igång igen :D Härligt! Ja, nu ska jag försöka hålla i löpningen så det går bra nästa år ( vi är redan anmälda 8) )

Det skulle vara underbart att komma under timmen, men 8 minuter är mycket. Vi får de hur det tar sig.

Mån: Styrketräning hemma, hela kroppen
Lör: Jogg 6 km
Sön: Styrketräning hemma, hela kroppen

Träningen blev lite koncentrerad till helgen, som vanligt. Svårt att få till det i veckorna. Speciellt löpningen när mannen är borta mycket. Yngsta dottern är för liten för att vara hemma ensam med storasyster någon längre stund, tycker jag. Jag har ju crosstrainern, men det är ju såå tråkigt att ställa sig på den när man är van att springa ute :(

På lördag åker vi till Mallorca en vecka. Jag packar träningskläder, men vi får se hur det blir. Tänker inte sätta någon press på mig själv. Bara njuta av semestern 8)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma, oj så mycket! :shock: Bra att du ändå bromsade när det gjorde ont! Och så sköter du dig nu då ja... [-X

GulligaA, ja 8 minuter är mycket... Men du har ju ett år på dig att träna :wink:
Jag ska OCKSÅ till Mallorca! :) \:D/ Vi åker imorgon!
Det är min gamla "mamma-grupp" som har hållit ihop sedan äldsta barnen var små (16 år!) som ska åka onsdag-söndag till Palma! :)
När jag frågade om det var någon som ville träna i veckan var det YTTERST svalt intresse kan jag säga... #-o
De skulle bara sola, äta tapas och dricka vin tyckte de, kanske någon promenad... Med tanke på väderprognosen ska fre-lör bli regniga... så då kan de ju inte sola i alla fall. Men tror att jag får träna själv om andan faller på. Jag tar med kläder i alla fall.

Sååå....OM det nu blir slappardagar i Palma laddade jag in ett extra pass förra veckan.

Mån: cirkel i grupp
Tis: Core
Tors: veckans pass
Fre Tabata i grupp (lunchträningen har satt igång igen efter sommaruppehållet! :D )
Lör: powerwalk/jogg
Sön: Powerwalk.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Heja er vad duktiga ni varit! :lol:

Denna veckan som var blev det Tis 1 tim, Ons 2 tim och söndag 3,5 tim. Samma denna veckan. Kommer inte köra mera Cross Training denna hösten. Detta får räcka. :D

KRAM alla, saknar alla er andra, vart är ni??? :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)
Jadu, TorsMamma - det räcker!!! :lol:

Mån: cirkel i grupp
Tis: Tabata
fre: jogging 30 min på Mallorca.

Ja, det var vad jag åstadkom.
Ny vecka, nya friska tag!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Hello babes! :heart:

Same same same. Tis 1 tim, Ons 2 tim, Sön 3,5.

Ni då, hur går det för er?

Anna, allt räknas! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej

Ingen bra träningsperiod för mig just nu :( På två veckor har jag åstadkommit två joggingturer. Visserligen en 3,85 km på ny personbästa km-tid, men åndå :)

Jobbar, jobbar och jobbar. Idag har jag ett möte inbokat med min chef, som tycker jag redovisat lite för många timmar senaste tiden. Hoppas vi kommer på någon bra lösning på min situation. Jag vill ju hinna med annat i livet, t.ex. träning :D
Men på Mallorca var det härligt! Hade kunnat varit lite varmare ett par dagar, men det kommer från stora badkrukan i familjen. Barnen badade hela tiden ändå, som vanligt :D Vi har tagit det lugnt, ätit och druckit gott, dansat med Lollo och Bernie och handlat onödiga souvernier ( HUR stavas det?). Hade du det bra också, anna?

Ni kämpar på tjejer, härligt! Nu ska jag bara få lite ordning på livet igen så kommer jag också tillbaka :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma, bra jobbat! :)

GulligaA: Vad roligt med personbästa! :) Din CHEF har kallat till möte om att han/hon tycker du jobbar för många timmar?! Vilken bra chef! :thumbsup:
Då kommer ni förhoppningsvis på någon bra lösning där delar av ditt jobb kan delegeras på någon annan!
Det var ju samma för oss, det kunde varit varmare på Mallorca. 2 soldagar, och 2 regndagar. Jag är också en badkruka, (står och sjåpar mig med små steg i taget...) men jag badade faktiskt ganska mycket! Till slut slängde jag mig i utan tvekan.
Vi hade en underbar liten resa! Mat, dryck, sol, bad, trätåg till bergsby, karaokekväll - vilken KVÄLL! Har inte haft så roligt på flera år!!! :lol:

Min förra vecka, 5 pass:
Mån: cirkel i grupp
Ons: denna veckas pass (bra, så det skrev jag upp)
Tors: Core
Fre: lunchTabata i grupp
Sön: rask promenad

På fredag denna vecka kör de den sista lunchTabatan :( Nu ska den ersättas av Bodypump och det är jag inte så förtjust i...
JÄTTETRÅKIGT, jag har verkligen gillat de korta tok-intensiva Tabatapassen!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

Hur gick mötet GulligaA??

Veckans 5 pass:
Mån: Cirkel i grupp
Tis: denna veckans pass
Ons: joggade 45 min
Fre: Dubbelpass. LunchTabata i grupp OCH en powerwalk med väninna 1 tim.
Sön: långpromenad 1,30 i terräng

Nu ska de plötsligt byta mitt stadiga LunchTabata-pass på fredagar mot Bodypump. :( SÅ irriterande! :twisted:
Jag GILLADE ju verkligen det Tabatapasset!!! Bodypump har jag provat en gång, men det tyckte jag var "sådär". Man jobbar med skivstång bakom nacken, och jag får helt enkelt inte bak stången dit! Är väl vanskapt på något vis...
Jag provar väl på fredag och får be om dispens att ha stången framför istället...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer,

Sen jag skrev sist har jag varit typ "sjukskriven". Blev biten i handleden av en katt på ett mycket olyckligt ställe. Så det hela slutade 22 tim senare på akutmottagning med blodförgiftning och antibiotika och en läkare som skrek på mig för full hals att jag måste komma in tidigare, "det handlar om timmar Linda, Timmar!!!!" Nåja, idag är sista dagen på antibiotika och tänkte börja träna igen på Tisdag.

GulligaA, jag undrar också så klart hur mötet gick, kommer det lösa sig för dig?

Anna, bra jobbat, ledsen ditt pass blev utbytt, du får demonstrera tycker jag! :wink:

Kram alla! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Men HJÄLP!!! :shock: :shock: :shock: Att det kan BLI så TorsMamma!!! Så hemskt! :shock:
Skönt att du tar det sista på antibiotikan idag i alla fall... Krya på dig, eller vad i hela världen man ska säga?!

Jag HAR protesterat - ja, vi få som går på detta Tabatapass har protesterat allihop... Men det verkar vara oåterkalleligt. :(
MÖJLIGEN kan de lägga ett Tabatapass på en annan lunch, t.ex onsdag, men på onsdagar brukar jag åka ut på kundbesök...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"