TRÄNING 2017

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Nämen fy vad läskigt med blodförgiftning! :cry: :-o Ja, då gäller det verkligen timmar eller tom minuter! Min storasyster fick det när hon var höggravid och fick antibiotika intravenöst i flera veckor. Tur att det gått bra för dig :heart:

Mitt möte med chefen gick bra. Vi gick igenom mina projekt och tidplaner, och på måndag får jag första resurshjälpen. Sen letar de efter fler. Så förra veckan och den här blir det samma sak, men sen lättar det äntligen. Och ingen nyanställd som jag måste lära upp utan en tjej som kan jobbet :D Så jag ser ljuset :wink:

Förra veckans träning blev en PW 8 km i lördags. Alltid något :) Den här veckan blir det nog inte så mycket heller, däremot bolagsträff i Stockholm med middag i Blå hallen!

Tråkigt med tabatapasset, anna. Så typiskt när man hittat en träningsform man verkligen gillar, och så tas det bort :evil: Du får inte köra med hantlar istället för skivstång? Hålla en vid varje axel istället, tänker jag. Bra träningsvecka hursomhelst :thumbsup:

Ha det fint i veckan!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

Men åh, så bra med chefmötet GulligaA! :thumbsup: Det låter verkligen som att du kommer bli avlastad och att det kommer bli så mycket bättre! :) Underbart när chefer verkligen SER vad man gör, ser att det blir för mycket, och kommer med lösningar! =D>

Mån: Cirkel i grupp
Tis: Tabata
Ons: denna veckas pass (mycket bra - skrev upp det!)
Fre: Bodypump i grupp
Sön: flytt av svärmor från hus till lägenhet med mycket bärande och springande i trappor. Så pass att jag räknar det som träning.

Bodypump, ja... Detta var verkligen inget för mig! Inte roligt eller inspirerande ALLS!
Tabatapassen som jag gått på innan har ju varit svinjobbiga! Men mitt i allt jobbigt har det ju varit ROLIGT!
Bodypump var inte roligt! Jag förklarade för ledaren att jag inte kan ha stången bakom nacken, och körde framför. Men jag fick ont i rygg och nacke. Hon föreslog faktiskt hantlar till nästa gång, men det hjälper inte. Jag kommer inte fortsätta. Vill inte göra oinspirerande träning, då är det bättre att köra något eget pass.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Veckan blev som jag trodde, endast ett pass.
Sön: jogg 6,5 km.

Men jag känner mig rätt nöjd med att jag faktiskt bara kan ge mig av ut i spåret och köra 6,5 km rakt av, om än i lugn takt :D Jag har kommit en bit :)

Helt rätt, anna, gör ett annat pass om det inte funkar. Det finns så mycket olika pass att utföra, så ingen vits att utsätta sig för något som tar emot och gör ont :( Speciellt inte för dig som verkligen kommer hitta på något annat också.

Känner redan av en bättre jobbsituation, behövde inte plocka fram datorn efter hemkomst igår :D Nu ska jag bara komma igång med träningen igen också, igår var det alldeles för skönt att hänga i soffan framför TV:n :wink: Men jag behövde nog en sådan kväll. Kommer inte ihåg när jag såg på TV sist :shock: Men nu så, slut på såsigheten!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Härligt tjejer ni är på banan igen!

Anna, trist med bodypump passet, men du är ju också duktig på självdisciplin och köra egna pass, du klarar det galant! :D

GulligaA, Efter regn kommer sol! Men ge kroppen den tid den också behöver för vila och återhämtning när du nu har chansen, det är viktigt! Gå promenader m.m. är dock aldrig fel för återhämtningen.

Jag har inte kunnat träna på 2,5 vecka, men ikväll tänkte jag göra debut igen. Handleden är klart på bättringsvägen nu men det tar verkligen sina 3 veckor. Men kan i alla fall använda handen någorlunda nu. :D

Så tjejer, nu är vi på G igen! Sarisparis, hur har du det?

KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

GulligaA, ja, det ska du verkligen vara nöjd med! 6,5 km är en bra bit! :thumbsup:
Låter verkligen jättebra att det redan blivit lugnare på jobbet för dig!! :)

TorsMamma: Skönt att du är bättre!!! :)

Tack för era muntra tillrop om mina egna pass! :) Ja, jag hittar på något ändå.
Men hur det är så taggar man till lite extra och ger lite mer på ledarledda pass! Nu är det bara cirkelpassen på måndagar jag går på, allt annat gör jag på egen hand... Alla pass som finns krockar med att jag ska laga maten här hemma...

Veckan som varit blev det 4 pass. Hade tänkt ett idag också, men är verkligen helt SLUT i kroppen efter att ha flyttat svärmor och alla saker/lådor, packat upp i 2 hela dagar!

Mån: Cirkelpass i grupp
Tis: Veckans pass
Tors: Veckans pass
Fre: veckans pass.

Det låter kanske lite lika, men alla veckans pass är olika, från ett litet häfte jag gjort med olika veckans pass gymmet har på en tavla.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Heja Anna, du kämpar verkligen på! Så imponerad av ditt driv. Kanske därför du också är så duktig företagare. :wink: :heart:

Jag har lyckats köra mina pass. Tis, Ons och Sön fm och kväll.

Ni andra då? Har ni jullov redan. :D :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Nej då, inget jullov än :D Här är jag!

Tis: Styrka, hela kroppen, hemma
Fre: Styrka, hela kroppen, hemma
Sön: jogging, 8 km :shock: på bra tid :D

Lätt styrketräning blev det, har ju haft ett ganska långt uppehåll. Men skönt ändå att det blev av :)

Bra träningsvecka båda två! Du kanske skulle numrera veckans pass, eller namnge dem utifrån innehåll kanske, om du vill veckan ska se roligare ut, anna :wink: Ja, flyttar ger alltid lite extra motion.

Ha't
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

Bra förra vecka både TorsMamma & GulligaA!! =D>
Hur var denna då?

Min, jag det blev 5 pass som för det mesta.
Mån: cirkelpass i grupp
Tis: denna veckans pass: Släde, burpees, marklyft och en väldig massa olika magträning (150 reps) Ett bra pass som jag skrev upp!
Ons: Veckans pass. 4 olika magövn x 3 rep, 4 ben x 3 rep, 4 överkropp x 3 rep.
Tors: core hemma
Fre: Tabata

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Härliga pass, anna!

Min vecka blev sådär...

Tis: Styrka hela kroppen
Sön: Styrka hela kroppen

Körde lite tyngre vikter på söndagen, och har VERKLIGEN träningsverk i benen (som vanligt) :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Härligt tjejer go go....

Så jag hann precis bli av med min antibiotika och köra hela förra veckan. Igår på uppvärmningen "stukade" jag foten rejält med snedtramp på en annans fot. Idag visade sig att det är en rejäl stukning och en fraktur. Så jag gissar att träning för denna terminen är slut. Laddar till efter jul nu om möjligt. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Men TorsMamma då :shock: Vilken otur du har, hela tiden :(

Fram till jul? Ånej, du har ju armarna igång. Bara att köra styrketräning :D

Samtidigt som jag själv har väldigt svårt att komma igång på riktigt igen...

Fre: Styrka, hela kroppen, hemma
Lör: Joggingtur. Kanske ca 6 km. Sprang helt utan appar och tidtagning. Skönt :)

Men minst ett till pass i veckan måste det bli. Ett steg i den riktningen är att börja få till en träningsvända innan helgen kommer. Vi hoppas på det den här veckan :wink:

Kram på er :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

Men jag tror jag svimmar TorsMamma!!! Hur mycket otur kan en människa HA??? :shock: :(
Ta hand om dig nu och - som GulligaA säger - träna armarna! Och core!

GulligaA, du klarar ett extra pass denna vecka! Det vet jag :wink:

Förra veckans pass:
Mån: Cirkel i grupp
Tis: Veckans pass (upphopp, burpees, slamball, fällkniv, armhävningar)
Tors: tabata
Lör: powerwalk
Sön: core

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Tack alla ni gulliga! Kämpa på, kämpa på!!

Ja otur och otur, jag har ju min EDS och då är varje liten skada mycket större, jag vet ju detta så jag får ju skylla mig lite själv tänker jag. :roll:

Ja, GulligaA du har rätt, men just nu är jag så öm i händerna från kryckorna att jag orkar inte riktigt styrketräna, sen vet jag inte om jag känner för att betala ett kort någon stans för styrketräning typ. Men funderar på om kanske jag kan hitta en sjukgymnast med maskiner och träna på. :P Men för några dagar sen trampade maken på min fraktur, så jag fick liksom börja från noll igen (det kallar jag otur) :D .

Hej på er nu, kör för mig med! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej!

TorsMamma, ja du har ju det i grunden. Skylla dig själv kan du ju inte göra. Du kanske inte "borde" hålla på med just karate. Men samtidigt har du hittat din passion, och då kan du ju inte göra träning du inte egentligen gillar "bara för att".
Ett trampande på frakturen :shock: Riktigt känner vilken smärta det måste ha varit!!

Det blev 4 pass förra veckan pga att jag stod på julmarknad i helgen och inte hann fler.

Mån: Cirkel i grupp
Tis: veckans pass (boxjumps, armhävningar, slamballkast, burpees, airbike, marklyft)
Tors: Core
Fre: veckans pass (rodd växlat med burpees, armhävningar, boxjumps, kb-swings och utfall)

kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Det blev faktiskt tre pass denna vecka :D

Tors: Styrka hela kroppen
Lör: joggingtur, 3,8 km
Sön: Styrka hela kroppen

Veckan som är nu är det massa resande med tåg igen, det kommer jag inte ifrån att det blir ca var femte-sjätte vecka. Men tre pass borde gå ändå :)

Kul att du skriver ut vilka övningar du gör, anna! Då kan jag googla och sno några som ser bra ut :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"