TRÄNING 2017

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Men kära nå´n! Läser du i den HÄR tråden Anna!! :D
Ja, inte var det mycket till entusiasm ovanför i mitt förra inlägg, men det var lite skador inblandade... :roll:

Jag tror i alla fall att vi i tråden är rörande överrens om att man blir piggare och mår bättre av att träna! :D

Hoppas du har det alldeles underbart i Indien :heart: - för jag antar att du är kvar där?

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Halloj allihop och ANNA! :heart:

Bara kört mina 2 tim idag. På fredag är jag "Lekledare" på 2 midsommarfirandes, så då lär nog "små grodorna räknas" tycker jag. :D

Hejja alla tjejer. Glad Midsommar! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av Sarisparis »

Men vad roligt att sig dig här i tråden, ANNA! :heart:

Noll att rapportera!

Vi har haft sjukt varmt hela veckan så jag har inte ens kunnat gå ut med hunden mer än tidig morgon och sen kväll - 29 grader klockan elva på kvällen! Så absolut ingenting att rapportera. Tur att jag i alla fall hade träningsvärk i början på veckan så att jag i alla fall kände att jag varit aktiv :lol:

Hoppas ni har mer att komma med :mrgreen:

:heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :D

Mån: cirkelpass i grupp
Tis: Veckans pass
Tors: veckans pass
Lör: långpromenad 1,5 tim
Sön: Tabata

Sarisparis, 29 grader kl. 23 låter enl. mig jättejobbigt! :shock: Hade heller inte orkat träna i sådan värme!
Så jag förstår dig faktiskt... (fast lite skäll kan du få - voff! :wink: )

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av Sarisparis »

Inte bara enligt dig, anna. En sorts krisplan lades fram i skolan: barnen fick inte vistas i solen, fick inte springa/hoppa/leka, erbjöds att dricka väldigt regelbundet, kocken fick order om att lägga om sina menyer (glass till efterrätt till exempel), städpersonalen inledde sitt jobbpass klockan fem på morgonen med att vädra skolan, fröken hängde sedan blöta badlakan för fönstren under dagen (som regelbundet byttes ut)... Så skönt att det nu är bara tillbaka på en mer svensk sommar-nivå! Men fortfarande två veckor kvar till sommarlovet :shock: :^o :lol:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Sarisparis :O galet ju. Låter inte ens trevligt med sådan värme. Skönt ni nu kommer till lite mera vanlig sommar! :D

Heja Anna, heja!

Jag körde i onsdags och igår crossfit. Sjuk jobbigt, har massa träningsvärk. Sov dessutom över 10-11 tim inatt, var helt slut. Om det är cross-fit fel vet jag inte. :lol: Ja, så körde jag ju ringlekarna X2 i fredags också. Hade lite träningsvärk i benen, förmodligen grodornas fel. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av annawahlgren »

Så roligt. Älsklingar. Jag bara ÄLSKAR att se hur aktiva ni är här... med träning, mitt älsklingsämne! Kanske inte precis, i varje fall inte längre, men så roligt att läsa. Jag kramar er alla svettiga ambitiösa välmående kära, kära vänner!

Tänkte så sakteliga leta mig tillbaka till världen. Forumvärlden. Mycket har varit väldigt trögt väldigt länge för mig för att inte säga omtumlande nytt och förvirrande men VAFAN. På't igen! Ska jag börja med Delhi Marathon, måhända? ... Är så glad över er och det strålande liv ni håller uppe här!

=D> =D> =D> =D> =D>
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Men Anna!!! :heart: Minst ett maraton bör du orka med nu! :heart: :lol:

Min vecka som följer. Måndag+Onsdag Karate/Kobudo 2+2 samt idag Crossfit 1 = 5 tim.

Hur går det för er andra? Sommarlov? :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej alla!

Jag drar mig verkligen för att rapportera när det inte går något vidare...

Har varit förkyld sedan mitten av veckan, precis lagom till semestern :x Så ingen träning alls :(
Veckan innan fick jag två pass gjorda, styrketräning.

Men nu har vi som sagt sommarlov, och då tänkte jag i vanlig ordning få massor av träning utförd :lol: Hoppas, hoppas, hoppas jag lyckas [-o<

Ta det lugnt med träningen, ni som befinner er i lite varmare länder :wink: Här i mellersta delarna av landet är det sparsamt med sommarvädret, än så länge. (Har en kollega som åkte till New Dehli i början av förra veckan, och enligt honom var det 35 grader varmt när de landade MITT I NATTEN :shock: . Så inget marathon, Anna :) )

Ha det fint :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :D

Sarisparis, hur går det med värmen och krisplanerna i skolan :shock:

TorsMamma, bra jobbat som vanligt! :)

GulligaA: Hur går det med förkylningen?? INTE roligt med sommarförkylningar, då vill man ju bara må bra och njuta!

Anna - tror inte du ska ge dig på maraton i värmen.. :wink:

Mån: Pga av underbar Coldplay-konsert :heart: gick jag inte på cirkelpasset i grupp, utan gjorde mig ett eget cirkelpass på f.m innan vi åkte iväg.
Ons: Veckans pass (rodd m.m)
Tors: Tabatapass
Fre: Veckans pass med jättetung "kärra" på hjul som man skulle putta långa vägar genom salen varvat med andra övningar.
Sön: Powerwalk

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Förkylningen höll i sig i början av veckan, men började sen lugna ner sig.

Ons: Styrketräning, lätt sådan
Tors: PW
Lör: Lätt styrka igen.
Sön: PW

Nu är det nästan inget snor kvar, så kanske en löptur denna vecka :) Knappt två månader kvar till tjejmilen ju :shock:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Halloj kompisbrudar! :heart:

Jag körde bara onsdag förra veckan 2 tim. Inget i helgen och inget igår. Dels hade jag sådan ledvärk i helgen jag fick avstå. Och igår styrelsemöte.
Men på lördagen stampade jag potthål i över 3 timmar, så det gills lite.

Kör igen i morgon. PUSS och godnatt! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

Skönt att höra att förkylningen är bättre GulligaA! Bra jobbat, hoppas du kommer ut i spåret i veckan!

TorsMamma, ledvärk lät inget bra... :( Hoppas du blir bättre fort!

Min förra vecka, liten semestersväng, men 4 pass fick jag ihop (+ en himla massa gående i Gbg i lördags, men det var ju lite till och från, så det räknar jag inte.

Mån: Den veckans pass som var långt och tufft, 50 min.
Tis: En annan veckas pass 30 min
Tors: gav mig ut i joggingspåret, riktigt skönt! 5 km.
Fre: Tabata

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Tjena tjejer!

Hoppas ni har en bra sommar :) Här i mellersta delarna av landet är väl sommarvädret lite sådär, men så skööönt med ledighet 8)

Ons: Styrka överkropp
Tors: Styrka underkropp
Lör: Styrka hela kroppen

Hemmaträning, och hårda pass så jag känner mig nöjd, trots att det inte blev någon tur i spåret. Men den här veckan blir det minst en löptur i protokollet garanterat :D

Simma lugnt!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, det är ingen vidare sommar vi har här heller... Vi var med lite på Gothia Cup nu några dagar. På invigningen (sååå kallt och blåsigt!) hamnade Per jämte ett par från Mexico som på stapplig engelska undrade om detta var våran SOMMAR?? :shock: Den varmaste årstiden alltså?? :shock: De höll på att "frysa ihjäl" och hade bett om 3 extrafiltar var på vandrarhemmet... De tyckte synd om oss. :?

Det låter som att du är på hugget igen GulligaA? Är förkylningen borta helt?

5 pass:
Mån powerwalk/jogg 5 km
Ons: Tabata
Tors: Tabata
Fre: joggade 5 km
Lör: Veckans pass.

Skönt att växla med lite jogging. Tror jag ska fortsätta med det ett tag framöver! :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"