TRÄNING 2017

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma: och då menar du att 10 är när det är bäst?? Och du är bara på 3?? :shock: Stackars, stackars dig :(

Min förra vecka, 5 pass:
Mån Cirkel i grupp
Tis: trädgårdsarbete
Ons: Veckans pass
Tors: veckans pass
Fre: Tabata i grupp. Vet inte vad det var med mig efter det passet :shock: HELT slut! Kunde bara röra mig i slow motion och det kändes som att jag på allvar skulle svimma! Länge efter passet! Kanske det berodde på att det bara kom 3 st. på passet och ledaren petade lite extra på oss med detaljer... :oops:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer! :D

Har kört mitt vanliga så nu slutar jag nog med dagar m.m. utan sammanlagt Karate/kobudo blir 4,5. Ibland kör jag även söndagskvällar men färre nu. Gör jag något utanför det vanliga lovar jag att rapportera det istället. :D :P

Anna - Nej gudskelov. :lol: Det finns något som läkarna använder som heter VAS Skala. Den går från 1-10 där 1 är nästan ingen värk och 10 är olidlig. Bra med ledare som petar i detaljer tycker jag. Då blir det mindre fusk. :P :heart:

Numera sover jag på en IR madrass och det är skönt för en sliten kropp kan jag lova. Så den är numera min bästa vän! :D

KRAM alla och rapportera nu!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av Sarisparis »

Nu är jag visst på efterkälken :oops:

Förra veckan
Torsdag: Löpning med hund ca 4 km, bra snittfart :lol:

And that's it :shock: :roll: Men jag går ju faktiskt minst en timme om dagen med hunden och så har vi ju monsterbacken till skolan (minst 2 ggr per vardag), så lite vardagsmotion blir det ju varje dag ändå. :mrgreen: Och så har jag ju min trädgård. Nu håller jag på och drar upp maskrosor, har fyllt ett antal kompostsäckar den senaste veckan =P~

Låter ljuvligt med skön madrass, TorsMamma, skönt att du får vila bra! Hur ser utsikterna ut för din skada? Kommer det att bli helt bra eller kommer du att behöva anpassa dig efter den lång tid framöver?

Anna, ja visst gör detaljerna stor skillnad! Kanske också att du var mer mentalt koncentrerad då tränaren kunde följa er så noga? Intensivträning på alla plan :lol:

:heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

Det var skönt att höra TorsMamma! Hoppas du blir helt bra SNART!

Mån: Cirkel i grupp
Tis: Veckans pass (olika övningar med slamball)
Tors: Kort explosivt pass hamma. Har köpt mig en kettlebell.
Fre: Tabata i grupp
Lör: En lååååång trädgårdsdag med grävning av land m.m.
Sön: Ett annat "veckans pass"

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Hallon tjejer, gjort same same same..... tis, ons och sön totalt same. Lade till lite extra trädgårdsarbete idag efter Karate träningen. :D :P

Min skada har känts ovanligt lite denna veckan så jag är glad, numera sover jag på IR madrass och det verkar verkligen hjälpa! Även min vänstra skuldra som jag koppat nu 3 ggr känns bättre.

Hoppas det fortsätter så här nu! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av Sarisparis »

Som alltid hatten av, Anna och TorsMamma, ni har verkligen fått in er rutin =D> Spännande med koppning (säger man så?), TorsMamma!

Jag är nöjd med veckan som gick, även om det mesta hamnade på samma dag :lol:

Ons
Löpning drygt 8 km med hund och vän, yogastretch hemma (m kiropraktorövningar)
Utelek med barnen och jag fick feeling och gav mig på handstående igen (har legat i träda) - kom upp direkt utan att ta nämnvärd sats och var i nästan perfekt balans \:D/
Yogapass på kvällen och jag fann mig stående i hel brygga och kände mig helt ok

Jag har inte koll på dagar, men har den här veckan fyllt 17 säckar med trädgårdsavfall (hälften med maskrosor =P~ ) och jag känner i kroppen att jag jobbat kontinuerligt.

Kram på er.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Nu har jag inte rapporterat på ett tag, men lite träning har jag gjort ändå :D

V18
Mån: Styrketräning hela kroppen, hemma
Tors: Styrketräning hela kroppen, F&S
Lör: PW 1,5 h

V19
Tis: Styrketräning, ben+mage, hemma
Ons: Styrketräning överkropp, F&S
Lör: Löpning 4,3 km

Så det rullar på ganska bra faktiskt. För er också vad jag kan se :D

Lovar att bättra mig angående rapporteringen!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

Bra som vanligt förra veckan TorsMamma, och så skönt att du känner dig bättre!! :)

SarisParis, alltså, jag är så imponerad över både handstående och brygga!! :shock: =D> Det hade jag aldrig klarat!

GulligaA, bra 2 veckor! :) Nu undrar vi hur det gick denna vecka :)

Min vecka:
Mån: Cirkel i grupp med mycket märklig händelse! Mitt under mountainclimbers fick jag näsblod! :shock: Hoppade snabbt upp, hämtade papper, petade in en tuss och fortsatte... Fick byta några gånger, men sedan slutade det. Jag slog inte i på något sätt - det bara kom. :shock:
Tis: Veckans pass (rodd m.m)
Tors: Veckans pass
Fre: Tabata i grupp
Sön: joggade 6 km utan att stanna! :D Lite stolt! :) Inget högt tempo, men jag har ju inte joggat sedan förra sommaren så jag är glad att det gick så bra!

Förutom detta hade jag heldag i trädgården både lördag och söndag. Inget jättetungt denna vecka, men rensning och lite grävning så kroppen i rörelse konstant i alla fall.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer,

Härligt Sarisparis och heja GulligaA, bra jobbat!

Anna, näsblod är ju inte bra. :( I vissa fall är det brist på k-vit som kan ligga bakom. Andra får lite högt blodtryck. Och några även vid HÖG ansträgning och sen med huvudet nedåt så som man gör. Hoppas det inte kommer tillbaka.

Jag fick ont i halsen förra veckan så inget pass på tis och ons. Körde dock Crossfit på lördag och Karate på söndag.

Denna och nästa vecka, sen börjar "sommarterminen" och då kör jag mån och ons karate/kobudo. Tanken är att om möjligt kunna köra crossfit på helgen här hemma med gruppen. Den är stentuff! Vi kör 4 övningar 1min X 3, sen byts till 4 nya på samma sätt och sen 4 nya... APTUFFT. :D

Ha en härlig vecka! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Bra jobbat TorsMamma! :)
Jag förstår precis hur du menar med cirkelpassen - kör ju liknande själv :) De är verkligen otroligt krävande!

Inget näsblod sedan sist i alla fall. Det har hänt mig en gång innan i livet. Då var jag sjukt stressad inför Formexmässan och skulle ta produktbilder på golvet på verandan. Lutade mig framåt för att få en bra vinkel, då kom det forsande bara sådär. Hade stressat alldeles för mycket under en längre period då. Men denna gång är det inte så. Blodtryck brukar jag ha i underkant.

Idag bytte det cirkel som det ju gör var 8:e vecka. Då hände det en olycka...
En av stationerna (vi jobbade 2 och 2) var att välta ett 100-kilos traktordäck mellan sig, alternativt tillsammans. Vi fick ta tillsammans för jag orkade inte :shock: Har hittills bara kört med 70kilos. Då damp däcket ner på stortån! :shock: ONT!!!! Fortsatte, och så damp det ner på andra stortån OCKSÅ! :shock: Fortsatte, för på de övriga stationerna var inte direkt tårna inblandade - förutom sista stationen som var burpees... Det gick inte bra alls och de blev långsamma och klumpiga. Nu gör det gräsligt ont och båda tånaglarna är blå... Undrar hur detta ska vara imorgon... Och hur träningen denna vecka kommer att se ut! Mycket Core och armar förmodligen...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Men Anna raring, så här kan det ju inte vara. Stackare! :heart:

Om inte tårna är brutna utan rejäla blånaglar, kan man faktiskt bränna på en rejäl nål eller pytteborr så den är rejält het och borra hål i nageln där blödningen är, då brukar trycket lätta så man kan fortsätta med fötterna. (vet inte om viss sjukvård kan göra detta med?). Förmodligen tappar du sen de naglarna. Men tur det är sommar så du kan gå mycket barfota! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Åh, brygga och handstående, Sarisparis! Jag har massor utav tidningsurklipp och sparade länkar för hur man tränar sig till båda dessa, men det blir ALDRIG av att jag tar tag i det. Jag skulle kunna säga att "Nu jävlar", men jag gör inte det, utan lägger bara ned urklippet från senaste IForm i samma låda som resten och fortsätter drömma...

Oj oj, anna, näsblod och skadade tår :shock: Hoppas näsblodet var en engångshändelse och att tårna hämtar sig fort. Bra tränat annars :D

Crossfit har jag aldrig testat. Är ju inte så mycket för gruppträning egentligen, men har ju träningskort på F&S och borde testa lite mer alternativ till styrketräningen. Bra jobbat du också, TorsMamma.

Min förra vecka var väl sådär:
Fre: Styrketräning hemma, hela kroppen
Lör: Löpning 5 km. Km-tid 6:22. Behöver kapa den med 22 sek om jag ska ta vårruset på 30 min. Och det är om en vecka :? Kommer nog inte gå. Får bli nästa år :wink:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Lite bättre träningsvecka denna gång :D

Tis: Crosstrainer, HIIT 20 min.
Ons: Styrketräning, F&S, hela kroppen
Tors: Backträning
Sön: Styrketräning hemma, överkropp+mage

Så håller jag i spontan-stretchingen också, mest rygg, axlar, bröst. Kan vara bra för en kontorsråtta som mig :wink:

Imorgon är det dags för Vårruset, i ösregnet :( Räknar inte med att slå några rekord, men joggandes hela ska jag absolut orka. Allt annat är en besvikelse!

Nu ska jag se vidare på "Medicin med Mosley" där de testar om ett varmt bad är lika bra som träning :shock:

Hoppas ni har haft en bra vecka :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, så jag gjorde onsdag, crossfit lördag och söndag. Så nu efter i morgon börjar sommarprogrammet. :D :P
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

Jag var på Vårdcentralen med tårna i hopp om att de kunde punktera naglarna, vågade inte själv :shock:
Men han sa att de inte var tillräckligt blå för att man skulle vinna något på det :o Gudskelov var inget brutet eller stukat! [-o<
Tånaglarna är blå, och själva tårna röda och svullna. Och det gör ont hela tiden.
Men idag har jag faktiskt - 1 vecka efter olyckan - klarat mig utan värktabletter! :) Så det går framåt. Men skor klämmer, så det är barfota hela tiden som gäller. T.o.m sömmarna på strumpor klämmer :shock:
Nåväl - jag gör som när de är skadade i "Biggest loser", har de ont någonstans, tränar de andra kroppsdelar.

Mån: ja, det var ju då jag var på cirkelpasset då ja...
Ons: core + armar
Fre: core + armar
Sön: core, lite längre pass.
Skulle blivit ett pass i lördags, men då åkte svärmor in på hjärtintensiven :shock: Idag har hon fått en pacemaker, så allt kommer bli bra.

Bra jobbat GulligaA och STORT lycka till på vårruset!!! Tänk på att det sitter i huvudet vad man klarar och inte!
Och föreställ dig att vi i träningstråden står och hejar på! :) Jag barfota med färgglada tår... :wink:

Bra tränat TorsMamma! :) Och lycka till med sommarprogrammet till dig!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"