TRÄNING 2017

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av Sarisparis »

Men så mycket på en gång, GulligaA :o Hoppas att du snart känner att det vänder. Kanske ta det väldigt lugnt med tankar på träning och istället lägga lite tid på avslappning/stretch/mjuk yoga? Tänk spa utan vatten :lol: Eller spa? :mrgreen:

Min vecka:
Ons Löpning 7 km + hemmayoga + kiropraktorsövningar + stretch
Lö Bröstsim ca 600m (tappar ALLTID räkningen, hur gör man?) + trädgårdsarbete inkl bära massa ved
Sö Vårstädning utomhus

Nu har våren kommit till oss. 15 grader och sol igår, hur skönt som helst :D 8)

Hoppas att alla nu bara blir friskare och friskare och att vi snart är igång hela gänget igen.

:heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :D

Men GulligaA! :shock: Det låter inte bra någonting ju! Fy så jobbigt :cry:
Nu måste jag nog skicka en länk till ett av mina diktkort... http://www.annasideer.se/popup/diktkort_krya.htm Det som står i själva dikten behöver du tänka på... Fast jag vet hur det är... Och så när mannen dessutom är skadad och det vardagliga MÅSTE hänga på en själv...
Inte bra när du inte mår bra och stressar för mycket som det är! Be om hjälp utifrån! Vänner, släkt!
Håller med SarisParis här, i alla förslag hon har!!!

SarisParis! 15 grader! UNDERBART! Avundsjuk! :) Bra jobbat i veckan också!

Min vecka - 5 pass:
Mån: cirkel i grupp. Idag byter vi pass! Spännande och skrämmande på samma gång! Man vet aldrig, mer än att det hela tiden tycks bli tuffare och tuffare pass! :shock:
Tis: Tabata egen
Tors: egen cirkel
Fre: Tabata i grupp
Sön: PW med väninna 1 timme + egen tabata

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Halloj babes! :heart:

Nej, inget onsdagspass förra veckan heller.... :/

Så Tisdag och söndag som veckorna innan.

Sarisparis, en tanke, kan du inte ta tid på hur lång tid det tar säg att simma 2 långder och då vet du att när det gått säg 30 min har du simmat dina 600 meter. Och är du extra snabb blir det bonus! :D

Ja, GulligaA, håller med Anna, ta hand om dig. Att vara frisk och utvilad är viktigare än snygg, även om man gärna är båda! :D :wink:

Så heja heja tjejerna! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Tack för stöd och pepp :heart:
Den där dikten var verkligen fin, anna. Kloka ord.

Förra veckan blev det en PW på 45 min. Så himla skönt att röra på sig, så jag måste hitta något att komma igång med. Men jag släpper det här med styrketräningen ett tag, stretch och yoga låter bra.

Plockade fram min spikmatta(köpt på Ullared, men ändå :D ) och ligger på den en stund i sängen innan jag släcker lampan och tycker jag sover bättre faktiskt. Placebo eller inte, det struntar jag i. Bara sömnen kommer.

Ja, hur räknar de som simtränar längden. Eller gör de inte det? Runkeeper i vattentätt fodral? Förslaget från TorsMamma låter bra annars.

Härligt jobbat, som alltid tjejer.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av Sarisparis »

Hej tjejer,

Tack, ska prova att simma med klockan som mätare!

Knapert med träning förra veckan, ingen löpning alls, men trött i kroppen idag efter att ha burit en massa ris och vårstädat trädgården i helgen.

Ons Yoga 90 min
Lö Trädgårdsarbete
Sö Trädgårdsarbete

Låter skönt med PW GulligaA, och spikmatta är grymt!

:heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :D

Hur går det med er alla?

6 pass denna vecka :) Nöjd!

Mån: cirkel i grupp
Tis: Tabata
Tors: roddintervaller med övningar mellan
Fre: Tabata i grupp
Lör: pw
Sön: veckans pass

Nya pass på både cirkel och tabata i veckan. Jag är väldigt GLAD att det var ny cirkel. Den vi hade innan var ju helt sjuk med 5 burpees mellan varje station... :shock: Nu blev det något helt annat. Ett lite kortare pass, men väldigt intensivt. 3 st. 30 sek övningar varav 1 statisk på varje station x 3. 4 stationer. Jag kan säga att när man t.ex gjort armhävningar och ska stanna i en statisk längst NER skrek det rätt bra i kroppen! :shock:

Tabatapasset på fredagslunch var också nytt och jag lyckades skada nacken lite...
I en av övningarna skulle man hålla en stång med 10 kg. bakom nacken och gå lågt ner i knäböj och hoppa upp. Jag är nog vanskapt på något vis... Jag får inte ner stången bakom skuldrorna som alla andra utan den hamnade längst ner på huvudet som max. Och i första hoppet krasade det till då stången flög in i nacken. Genomförde alla rep. man skulle, men det kändes inte bra...
Pratade med ledaren efteråt och hon hade sett att det inte funkade så bra för mig, så jag får dispens att ha stången framför mig i stället fortsättningsvis.
Har fortfarande lite ont, men det är ingen fara nu.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej

Min jobb/hemsituation är bättre, men det har blivit ganska lugnt med träningen.

Mån: Stretch/yoga 30 min. Lite blandade övningar jag tog ur tidningen "I form" som jag av någon anledning prenumererar på :D
Ons: Lätt backträning. Joggade i lugn takt upp och ned för en rätt så flack backe vi har här utanför. Solen sken, det var varmt ute och SÅ härligt.
Men så blev jag förkyld :evil: Jag fortsätter röra mig i vardagen och väljer cykeln så ofta det går.

Alltså, hoppa med skivstång, kan det vara bra för någon :? Men annars låter din träning oftast så rolig och varierande. Kanske kommer jag dit någon gång också :wink:

Idag har det snöat här! Vill inte :x Våren, komsi komsi [-o<
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Sarisparis, trädgårdsarbete gills ALLTID! :D

Anna, men raring, gör nu inte mer än kroppen klarar. Man gör sitt bästa hela tiden! Ta hand om nacken nu! :heart:

GulligaA, vardagsmotion är inte att förakta!

Jag gjorde mina 1 tim tis och 3,5 tim söndag. Hoppas på onsdagar denna vecka nu. Peppar mig själv. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

SarisParis, håller med TorsMamma! Trädgårdsarbete räknas! Det är tungt för kroppen och mycket rörelser!

GulligaA, verkligen skönt att höra att hemma-situationen lugnat sig!
Och bra att du tagit det lugnt med träningen, för det behövde du nu.
Men att bli förkyld nu också!? Inte bra... :( Krya på dig!
Nej, hoppa med skivstång kanske inte är bra för någon egentligen :? :lol:
Jag har fortfarande lite ont när jag lyfter armarna, men har inga problem med träning och vardagsliv.
Imorgon är ju detta Tabata-pass igen, så nu får vi se hur det går att ha vikten framför sig istället för bakom nacken som jag inte klarade.
Jo, jag tycker att jag får till roliga och omväxlande pass! :D Har ju skrivit av massor av de "veckans pass" som står uppskrivna på gymmet. Nu har jag varit extra ordentlig och skrivit om dem på små lappar jag laminerat som sitter ihop i ett snöre. Så nu är det bara att bläddra fram något som ser intressant ut :) Trevligare än den svettiga knöliga lapp jag bar omkring på innan...
Men spikmatta... Provade svärmors en gång, men det gjorde ju bara ONT :shock:

TorsMamma - men hur går det med revbenen? Du skriver inget om det, är det bättre??

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Faktiskt blivit lite träning denna vecka:

Ons: Crosstrainer 20 min
Tors: Styrka, Friskis&Svettis. Sådan grym träningsvärk i benen, trots att jag bara gjorde en benövning med lätta vikter :? Blev samma sak sist jag styrketränade. Något känns inte riktigt som det ska... får vänta och se om det blir bättre om jag kommer igång igen med regelbunden träning.
Sön: Styrka, hemma. Benövningar UTAN vikter.

Sen så brukar jag ju säga att det blir inte så mycket vardagsmotion när man bor i radhus, men så i veckan så har kommunen varit och röjt en del i ett skogsområde vid oss. Och då kom jag och en granne på att det var lite mer växtlighet i detta område som vi ville bli av med. Så vi tog och röjde undan som vi tyckte och fyllde på kommunens högar. Hela lördagen tog det :D Skönt att få arbeta på med hela kroppen. Det gör aldrig jag annars, förutom vid träning då :wink:

Hoppas det gick bra på tabatapasset anna. Och att alla har haft en fin vecka!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :D

Bra vecka GulligaA! Men det låter som att din kropp protesterar en aning, så du kanske ska ta det lugnare ett litet tag till...?
Ja, hjälp vad det tar på kroppen med trädgårdsarbete! Har haft 1,5 dag med lövkrattning och bortforsling av dessa. ONT i kropp och rygg!
Nu ska 2 megastora gamla hängbjörkar som inte gör någon som helst nytta BORT från trädgården! :evil: Jag HATAR att kratta löv!
Men nu får vi ju räkna trädgårdsarbete som träning säger vi ju, så då blev det 6 pass denna vecka :D

Mån: Cirkel i grupp
Tis: Tabata
Tors: tabata
fre: tabata i grupp
Lör, löv
sön löv.

Jag höll stången framför mig i Tabatapasset, men ledaren kom i stället och gav mig en 10 kg viktskiva att hålla framför bröstet.
Funkade fint! :D

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av Sarisparis »

Då betraktar vi trädgårdsarbete som träningspass :thumbsup:

Ja, GulligaA, låter konstigt med så stark träningsvärk :-k Kanske "bara" köra promenader och annan lågintensiv träning ett tag?

Bra med inkännande tränare, Anna! Hoppas att du hittar ett sätt att göra lövrensandet uthärdligt. Podcasts är min bästa vän när jag gör sånt när jag är ensam!

Min vecka:
Mån Yoga hemma med kiropraktorövningar
Ons Löpning 9 km + yogastretch och sen 90 min yogapass på kvällen (sov väldigt skönt!)

Löpningen gick jättebra. Har börjat springa med en kompis på onsdagsmorgnar, mycket bra för disciplinen.

Ja, TorsMamma, hur är det med revbenet?

Kram på er, ha en fin vecka!
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av TorsMamma »

Halloj babsen! Äh, det börjar nog sakta bli bättre nu. Men som säger till mina kunder "helvetet har olika grader" :P :lol:

Så med det så har jag nu ökat lite på träningen. Förra veckan och denna veckan är det nu åter igen sön ca 3,5 tim Karate/Kobudo, Tis 1 tim karate, ons 2 tim Karate och Kobudo.

Så jag är på banan igen med mina 6,5 tim. Dock är de inte "högintensiva". Sen börjar ju nu trädgården behöva jobb samt båtförberedelser. Det skall ju bli strålande sol och 16 grader på lördag. Så jag är ute och jobbar! :P

Heja Sarisparis, Heja Anna, Heja GulligaA men vart är ni andra??? Vill heja er med!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Hej!

ETT pass i veckan :(
Sön: Styrketräning hemma, hela kroppen. Fick inte så mycket träningsvärk, så det var i alla fall positivt. För tog i, det gjorde jag :D

Sen drömde jag här en natt att jag hjälpte till som tidningsbud och drog en jättetung vagn runt hela stan, och i drömmen tänkte jag att "det här tänker jag rapportera som ett pass i tråden" :lol: Men drömmar räknas väl inte :wink:

Jag måste verkligen strukturera upp min tillvaro! Tänker varje vecka att, jamen det är bara den här veckan det är mycket med jobb/VAB/kalas/andra diverse åtaganden, SEN blir det lugnare och jag kommer igång med träningen. Men det BLIR inte lugnare. Jag MÅSTE lära mig att trycka in korta pass de stunder som finns lediga.

Härligt att du börjar komma tillbaka, TorsMamma! 6,5 timmar, snyggt jobbat :thumbsup:
Hoppas att ni andra har haft en bra vecka!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av anna »

Hej! :)

SarisParis - ja, hon är inkännande, Linda - det är bra! :) Har problem med en annan övning i cirkelpasset också för jag kan inte sitta på huk med hälarna ner i golvet... Har aldrig kunnat det - är inte skapt så och det går i släkten... Få se om jag tar upp det med henne också...
Nu är det ju din förra vecka jag kommenterar, men du kommer väl med en ny rapport för veckan som gick kan jag tro :)
Det var inte konstigt att du sov gott den onsdagen! :) KUL att du hittat en spring-kompis! :) Då triggar ni varandra!

TorsMamma : Olika grader av helvetet låter inte alltför muntert... :? Härligt dock att du är tillbaka med vanliga pass - men lugn och fin - gå inte på för hårt för fort!

Min vecka - 5 pass:
Mån: Cirkel i grupp
Tis: Veckans pass
Tors: egen cirkel
Fre: Tabata i grupp
Sön: PW 1,5 tim med väninna, högt tempo!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"