TRÄNING 2016

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Det är sex pass varje vecka, precis lika i åtta veckor. "Uppbyggnadsfasen" :D Sen är det två steg till, och målet är snygg, stark och må bra! Efter ett halvår ska man vara i mål :) Men jag räknar inte med att hålla sex pass i åtta veckor, jag satsar på de tre styrkepassen. Så får cardion vara en bonus, det som hinns med!

Det är superbra att skriva ned vad man äter. Jag har börjat med en kostdagbok, och jag tänker mig för mer, vill jag verkligen skriva detta i boken :wink:

Att jag håller upp med alkoholen är precis för det TorsMamma skriver. Jag har märkt att jag gått ner nåt kilo om jag "råkat" vara nykter någon helg :) Så ska bli spännande att se hur det blir efter fyra veckor. Jag hoppas jag kan stå emot semlan på jobbet nästa vecka också.

Grattis till graderingen, TorsMamma! Kul :D Googlade på EDS, lät mindre roligt :( Ta hand om dig!

Vad bra vi är!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej! :D

Nacken är helt bra nu vilket känns skönt!

Sarisparis, ja då är det bara att inviga löpartröjan nu då :D

TorsMamma, otrolig vecka din förra, hoppas det gått bra denna vecka också! Grattis till graderingen! :D
Läste om EDS och det var ingen rolig läsning... :(
Du fick igång tankarna på mig ang. alkoholen... Jag har funderat mycket i veckan som gått. Tänk om det är därför min kropp vägrar släppa de 2-3 kg jag vill ha bort trots att jag tränar så mycket?!
Jag visste inte det du skriver och berättar! Har väl någon gång hört att alkohol binder fett. Men detta med att det maten är värd mer kcal och sitter i flera dagar... Skrämmande :shock:

Det har inte varit några problem med sockerfritt denna vecka. Äter ju egentligen bra, och efter vad jag lärde mig på PT-kursen.
Det var bara det att det ballade ur runt jul och efter det. Dels med att jag åt skinkmacka varje morgon tills skinkan var slut och dels alla chokladaskar vi fick.
Men nu när chokladen är slut är ju även frestelserna borta.
En synd har jag på mitt samvete... :oops: Jag tog ett litet glas hemlagad jordgubbssaft igår.
Så lite skäll förtjänar jag! :evil:

Veckans träning:
Mån: Cirkelpass
Tis: rodd intervall
Tors: Styrketräning
Fre: rodd intervall
Sön: Styrka
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Hejsan!

Fin vecka, anna. Ett litet glas saft var väl inte så farligt, men se till så det inte blir någon vana bara! Skönt att nacken är bättre, nu såg din träningsvecka ut som vanligt igen :D

Själv har jag också haft en bra vecka, hungrigare än vanligt. Kanske den ökade träningsmängden? Har inte kunnat fasta denna och förra veckan, för jag har varit för hungrig. Jag som i stort sett aldrig äter frukt, har satt i mig en om dagen. Maken kom hem med supergoda blodapelsiner, och jag kunde inte låta bli :wink: Ingen riktig synd kanske egentligen... Bara druckit te och vatten hela veckan!

Mån: styrka, hela kroppen
Tis: Crosstrainer 45 min, lågintensivt
Tors: styrka överkropp( på gym under lunchen, hann inte hela passet)
Fre: styrka underkropp
Lör: Crosstrainer 45 min
Sön: styrka hela kroppen

Så ett pass cardio för lite, enligt schemat. Men jag är supernöjd ändå :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Nejdå, det blir ingen vana :wink: Jag dricker ALLTID vatten annars. Vet inte vad som flög i mig :oops:

Ja, det är säkert den ökade träningsmängden som gör dig hungrigare! Var noga med mellanmål, kroppen behöver det!

Frukt ja. Jag som i så många ÅR tänkt LCHF/GI och inte ätit frukt, fick på PT-kursen tänka om. För frukt skulle man ha - i alla fall 1 om dagen!
Så jag har sedan dess ätit en banan/dag - och banan också - som är den "värsta" frukten enl. lchf :roll: :D

Men OJ vilken fin vecka du gjort! :thumbsup: =D>

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

Hej fina damer :D

Hoppas du snart får klarhet, TorsMamma :heart:

Än har det inte blivit någon löpning, men tröjan ligger klar :wink:

Veckan som gick var som vanligt, yoga och ett antal utepass. Men jag tog nog i för hårt, för jag fick känning av bäckenet sen i flera dar, dar, typ foglossning. Hade stora problem med det under grav2 och lite mindre till grav3 (då jag var superförsiktig) och nu när jag körde stafettlöpning 50m med ett gäng tioåringar så gick jag tydligen över någon gräns i hur mycket och hur snabbt jag kan "ta i" när jag springer. Nu känns det bra igen, men jag får nog paxa domarrollen vid kommande stafettlöpningar :roll: :lol:

Trevlig vecka alla =D> :thumbsup:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Wohooo BRUDAR!! Kämpa på!!

Tack alla för era snälla ord, jag skall ta tag i den frågan när jag hinner. :wink:

Sarisparis, jag har mycket bra erfarenhet av att fixa ryggar med problem som ditt. :P

Kul Anna att jag kunde bidra med en och annan tanke i alla fall. :D

Min träning...

Sön som vanligt 2 tim (karate, kobudo)
Tis 1 tim (karate)
Ons 2,20 (karate, kobudo)
Sön 1,20 (karate)

Heja på nu tjejer, ni är så duktiga så duktiga!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

TorsMamma skrev:Sarisparis, jag har mycket bra erfarenhet av att fixa ryggar med problem som ditt. :P
Alltid lika impad av hur mycket du kan 8) Jag däremot är rätt novis i detta med anatomi. Men jag förstår inte riktigt hur bäckenproblem, som foglossning, kan fixas via ryggen? Det känns som en sträckning, fast i bäckenet, precis samma känsla som vid foglossning, att det inte går att ha all tyngd på ett ben. Tex att gå i trappor är besvärligt. Nu gick det som tur var över med vila och lite försiktighet. Har inga övriga ryggproblem (ta i trä) som tur är.

:heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Sarisparis, med risk för att jag nu grottar ner mig och pratar konstigt skall jag försöka förklara. De flesta har ett ben som är lite kortare än det andra. (Detta får många veta via sjukgymnst, naprapat, kiropraktor m.m.) Men ca 95% av dessa har inte ett fysiologiskt kortare ben utan ett roterat bäcken som i sin tur orsakar en massa bekymmer så som ont i bäcken, höfter, knän, ländrygg osv....
Går man till en duktig person (ja kan också lägga rätt ett bäcken utan manipulationer och knak, men det håller inte!!) kan de lägga rätt bäckenet, men problemet är att i 95% av dessa fall håller det inte! Inte på någon!!! Så många går "regelbundet" till sin terapeut och lägger rätt bäcken och rygg... Med resultat att de blir än mera rörliga och bäckenet roterar mer och mer och i långa loppet över flera år blir besvären mer och mer.
Det jag gör är att jag lägger rätt den översta kotan i nacken, och då åker bäckenet rätt 95% på alla och håller sig så. I några få fall kan man ibland behöva trycka lite ett par tre gånger för att få ett varaktigt resultat. Jag gör allt utan knäck, knak eller manipulationer. Det är därför jag har så många bra resultat med det jag gör! :D KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Fyra pass fick jag ihop denna vecka. Var ensam hemma med sjuka barn mån-tors, och trots att de mest halvsov i soffan med hög feber, så blev jag SÅ himla trött av det hela.

Tis: Styrkepass
Fre: Styrkepass
Lör: PW 60 min
Sön: Styrkepass

Veckans synd: En tugga muffin. Jag bakar inför kommande kalas, och de såg så himla hemska ut att jag var tvungen att smaka för att se om de kunde behållas. Jodå, med lite glasyr ska det väl gå :) Vilket påminner mig om att jag inte kommer ta mig igenom hela månaden. Om två veckor blir det 4-årskalas här hemma, och då tänker jag fika lite. Men inget all in, utan sparsamt. Och så blev det popcorn till mellot också ...

Sex, fem, fyra...nedåtgående trend på antalet pass. Hoppas kunna vända kommande vecka.

Hur har det gått för er?
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej! :D

En vecka utan synder! :D Jo EN nöt med choklad på.
Dottern hade köpt naturgodis. Jag tittade ner i påsen och nöp åt mig några nötter och SÅG inte att en av dem var täckt av choklad innan jag kände smaken... Men det var det hela.

Mån: cirkelpass
Tis: intervall rodd
Tors: styrkepass
Fre: intervall rodd
Sön: styrkepass

Ett bonuspass på lördagen. Vi röjer en industrifastighet som har sålts. Vi var många som lät "langen gå" från vinden. Jag stod i den branta vindstrappan och langade tunga brädor, träskivor, stålställningar m.m i 4 timmar. Det måste väl nästan kunna räknas som ett pass?!

Nu har det gått 8 veckor igen, så nästa vecka byter jag tillbaka till det andra PT-upplägget.
Andra styrketräningar och byter så att intervallpassen blir crosstrainer igen. Cirkelpasset behåller jag förstås på måndagarna.
På det upplägget ingick ett grupp-pass till, får se hur jag gör. Om jag tittar över vad som finns och hittar något kul, som passar tidsmässigt eller kör 2 styrka, 2 intervall o 1 cirkelpass.

Gulliga A, trist med sjuka barn... :( Ja, på något sätt blir man själv trött av det fast man är frisk?! Hoppas de är piggare nu!
Då kör du upp det till 5 pass veckan som kommer :wink:

TorsMamma : vilket intressant jobb du har! :D

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Halloj!

Nu har vi haft magsjuka och dunderförkylning i huset i en dryg vecka men börjar äntligen ta oss ur det. Två pass per vecka har jag lyckats få till, yoga och styrka. Första veckans chokladintag ska vi inte tala om... Men sen har det iaf gått bra.
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Stackare som varit så sjuka! :(

Men att vara sjuk innebär INTE att man slipper utskällning för man inte skött sockerutmaningen en av veckorna.
Så - här kommer det:
[-X [-X [-X #-o #-o #-o :cry: :x :cry: :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted: =; =; =; ](*,)
SKÄRP dig!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Heja tjejer!!! Tack för alla rapporter!! :D

Anna, visst har jag bara jordens i särklass ballaste jobb??? :P

Jag har kört som vanligt. Sön fm, Tis 1h, Ons 2.20 och söndag (mördarpass 60min) 2h. Känner att jag lever idag!

Krya på er nu sjuklingar snart är VABuari slut!!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

TorsMamma :heart: Tack för jätteutförligt svar! Nu är jag back in shape igen i alla fall. :D

Men nu får ni skälla lite på mig för förra veckan blev det.... Ingenting! Vår bil la av och jag tog mig inte till yogan och det haglade/spöregnade/blåste storm på lunchrasterna så jag fick istället några intensivpass inomhus i konflikthantering med stort antal barn på mycket begränsad yta. Var rätt svettig ändå på vägen hem :lol:

Men idag blir det yoga och igår var det fint väder så nästa veckas rapportering blir inte fullt så katastrofal 8)

:heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Sarisparis:
[-X [-X [-X
Det finns ALLTID tid att göra några styrkeövningar hemma om man inte kan komma iväg.
Burpees
Situps
plankor
Benböj
Hopprep
Utfall
Sidlyft
etc, etc, etc.
Så! Nu har jag skällt!
Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"