TRÄNING 2016

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Härligt Anna, nya utmaningar! :P

Härligt GulligaA kniiiiip!

Ja, som om jag inte är galen nog? så har jag nu bestämt mig för att i 2 veckor köra lite extra för att gradera mig på fredag 29. Så jag körde som följer:

Tis: 1 tim karate
Ons: 1,20 Karate 1,05 Kobudo
Sön: Fm 1,20 Karate och Em 0,5 Kobudo och 1,5 Karate.
2-3 dagar i veckan långsam morgonprommenad 45 min.

Kram och pepping pepping!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Vad grymma ni är allihop! Jag har tyvärr inte så mkt att rapportera, blev ett kort yogapass bara och en hel del mackor och choklad. Jag har helt kommit av mig och märker hur min vanligtvis dåliga självbehärskning har blivit ännu sämre... :oops: Så nu måste jag verkligen skärpa till mig. Börjar med styrka idag och försöker än en gång sluta helt med gluten och tillsatt socker eftersom jag bara blir svullen och hungrig av det. Så håll mig under uppsikt är ni snälla - det behövs verkligen!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Tre pass denna vecka. Två yoga och styrkepass, visserligen inte så mkt längre än en halvtimme, men just nu är jag nöjd bara det blir av! Och idag har jag och barnen varit ute och rullat snöbollar i flera timmar - 17 st stora (max vad jag fixar att rulla) snöbollar har jag rullat, baxat upp i pulkan och släpat från baksidan, där snön finns, till framsidan där vi har vår snöfästning :!: så det tycker jag nästan kan räknas det med ;)
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Heja heja Frida! Allt räknas!!

Jag har skadat min armbåge lite så förra veckan och denna veckan utesluter jag Kobudo så jag kan gradera mig på fredag. Det ger 2 pass på söndag ca 3 tim, tis 1 tim och ons 1,20.

Heja heja allihop!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

Bra där Frida, snöbollar och allt som hör till ska inte förringas :thumbsup:

Hoppas du får ordning på armbågen inför graderingen, TorsMamma =D>

Jag hade en bra vecka, yoga som planerat och mycket utelek med en massa barn. Jag jobbar i barnens skola som rastvakt på lunchen totalt 4 timmar i veckan och förutom sprinten uppför branta backen på vägen dit (har vissa tidsoptimistiska drag), så blir det ofta lekar, typ kull, med ett tjugotal ungar. Självklart är det jag som "är" och jagar de små snabba liven. Som de springer! Och de tröttnar aldrig. Jag däremot =P~ :lol:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Wohoooo!!! Sarisparis go go go!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Men vilket toppenjobb Sarisparis! Utomhus, barn och inte så länge - min dröm. Krya på armbågen TorsMamma och heja heja!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej fina träningsvänner!! :D

lgh140 , klart sådana massiva snöbollar räknas!!
Men skärpning med sockret [-X För mig själv också!! [-X :evil: Julchokladaskarna är ännu inte slut, och så länge det finns kvar... :oops:

TorsMamma -eländes-armbåge!! :( Hoppas, hoppas det rättar till sig!

Sarisparis, härligt med små kvicka barn! :wink: Då kan man ju inte vara vekling - bara att köra på! :D

Min vecka blev som den skulle med 5 pass och lite bonusträning.

Mån: Cirkelpass och tidigare den dagen 30 min x 2 snöskottning - HJÄLP vad snö det hade kommit den natten! :shock:
Tis: intervallrodd
tors: Styrketräning
lör: rodd intervall
Sön: Styrka

Jag frågade faktiskt ledaren vad det var för "bra" med att nu köra 2 hela varv innan det blir 2 min paus.
Jobbar man inte bättre om man får vila ett par minuter mellan varje varv (totalt 5 varv är det)??
Nej, det gällde att testa kroppen med nya utmaningar sa hon. Inte vänja kroppen vid att det ska vara lika, utan chocka till den!
Och - gud hjälpe mig - det gör man :shock:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Hej på er!

Snyggt jobbat alla :D Ja, på vintern blir det mycket bonusmotion med snöbollar, skottning och upp och ned för pulkabacken.

Själv började jag veckan med en rejäl förkylning, så det blev bara ett pass.

Sön: Crosstrainer 45 min.

Jag börjar den här veckan med ett träningsupplägg från Olga Rönnbergs bok "Styrka för kvinnor". Det är sex pass i veckan :shock: Tre styrkepass och tre lågintensiva cardiopass. Jag tror inte jag kommer kunna hålla det. Jag satsar på att klara av styrkepassen, så får cardion bli en bonus. Jag cyklar ju till och från jobbet varje dag, visserligen bara knappt 3 km enkel väg, men liiite kan det väl räknas som...

Ta hand om er nu, så vi kan fortsätta på vår fina träningsresa :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej! :D

Mån: cirkelträning
Fre: intervall Crosstrainer
lör: intervall Crosstrainer
sön: intervall Crosstrainer

Ja, bara 4 pass denna vecka...
I tisdags morse tog jag direkt på mig träningskläderna för att åka till gymmet. På vägen dit ringde tryckeriet och var äntligen klara med vårnyheterna! MASSOR av order väntade, så jag beslöt mig för att ta träningsfri dag och i stället få iväg så mycket order som möjligt den dagen. Och så vaknar jag upp på onsdagen med SKRÄCK-ont i nacken!! :shock: :roll: Kunde inte röra den åt något håll utan att det gjorde jätteont :cry: Hade väl legat konstigt eller något. Men det ville inte gå över!
Först på fredagen kände jag mig aningen bättre och vågade träna. Men intervall-rodd o styrketräning kändes för brutalt, så det blev crosstrainer som är mjukare för kroppen. Så det har jag gjort nu i 3 dagar i sträck.
Är fortfarande inte helt bra, men hoppas jag ska kunna kämpa med cirkelträningen som vanligt i morgon!

Nu är all julchoklad uppäten, så inga mer sådana frestelser i skåpen nu... :oops:
Jag tänker dock utmana mig själv på en SOCKERFRI februari!
Frida? Är du på?? Någon annan kanske?
Stevia är tillåtet, tycker kanske även att chips/ostbågar kan vara det på fre eller lördagar.
Men INTE godis/fika/smaksatt yoghurt/läsk och annat krafs.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Usch, otäckt med nacken, anna. Hoppas det försvinner snart, bra att du tar det lugnt!

Jag har också planerat in ett hälsomedvetet februari! Inget socker, alkohol och annat trams har jag bestämt mig för :D Och MASSOR av träning.

Fick till sex pass denna vecka! Woop woop 8)
Mån: Styrketräning"standard" (ett set i taget)
Tis: Crosstrainer 45 min lågintensivt
Onsdag: Styrketräning, som måndag
Fre: Crosstrainer, 45 min
Lör: Styrketräning, samma lika
Sön: PW 60 min

SÅ nöjd! Men lågintesiv cardio är aptråkigt :( Jag vill ta i! Men, men, det ska vara det bästa i detta träningsschema som jag följer nu, så jag får väl stå ut :wink:

Vad har du på fötterna, anna, när du står på crosstrainern? Jag får sockerdricka i fötterna vid långa pass, har ett par gamla avlagda löparskor på mig. Har du känt av det?

Hoppas alla har haft en bra vecka!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Men wow GulligaA, vilken helomvändning du har gjort! =D> =D>

Anna - jag är på! Har haft fyraårskalas idag och magen är som en ballong av alla chokladbollar... Och sushi åt jag igår också - hjälp så gott! Så jag behöver verkligen tvärsluta med socker och gluten för det mår inte min mage nåt vidare av. Eftersom maken ligger på -13 kg känner jag mig dessutom ensam och tjock :oops: Förutom detta kvällsätande har jag en rätt bra matrutin, så det är ju "bara" att göra mig av med ovanan.

Två riktiga pass för mig denna vecka (45 min styrka och 90 min yoga) plus en lång och svettig cykeltur som blev helgens enda pass. Känns inte riktigt rätt när jag inte bytt om, men det känns i benen iaf. Så 2,5 pass denna vecka iaf :)
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Men HJÄLP GulligaA! Vilken vecka du gjort!!! =D> =D> =D>
Vad kul att ha ett upplägg att gå efter! Var det 6 pass bara denna vecka, eller är det så hela tiden? Hur länge är det efter schema och vad går det ut på i slutänden?

Jag köpte mig ett par nya joggingskor när det var rea innan pt-kursen satte igång. Dem har jag till alla pass jag kör.
Har inte ont av "sockerdricke-fötter". Kanske lite någon gång i rodd-passen.
Men hög och bra musik står man ut med enformiga pass tycker jag!

Kul att du hakar på också med sockerfritt! Men mitt helg-vin släpper jag inte... :oops:

Härligt Frida! Nu skärper vi till oss!!! :D
OCH erkänner här i tråden och står med skammen :oops: om vi skulle balla ur! Och blir utskällda och hånade. :evil:
Jag är beredd! Nu ska det bli ordning! :thumbsup:
:heart:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

Oj vilken pepp :shock: :D Heja =D> Jag hänger inte på sockerfritt, men ska kanske ta och börja skriva ner vad jag äter i den vägen. Det känns inte som att det är för mycket, men vem vet :roll:

Ja, det är ett roligt jobb och väldigt kul att få lite inblick i hur det funkar i skolan. Och så får jag ju träffa mina barn i deras skolmiljö, alltid intressant :D

Samma som förra veckan för mig: yoga och ett antal "utepass". Men nu börjar det rycka lite i joggingnerven och jag spontanköpte en löpartröja i helgen så kanske att jag snart får för mig att springa igen. Ni blir de första att få veta :wink:

Kör hårt mina damer :thumbsup: Anna, hoppas att nacken nu lugnat ner sig och att du känner dig i form.

:heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Men ärligt tjejer, vad grymma ni är!!!! =D> =D> =D> =D> :mrgreen:

Så förra veckan blev.
Sön 2 pass 1,15+1,5
Tis 1 pass 1
Ons 1 pass 1,20
Fre Gradering 1 (jag klarade den!!!! Woho!!! Nu är jag blåbältare, drygt halva vägen till svart) :P
Sön (igår) 2 h

Nu skall jag köra i mina "vanliga" spår med träningen tänkte jag. har en del "krigsskador" att försöka läka och jag måste ta fram en strategi för hur jag får min kropp att hålla. Om jag slår ihop alla mina "sjukdomar, skador, symptom" så verkar det som om jag har en sjukdom de kallar för EDS (skall se om jag kan få en utredning på detta, men främst på sonen!) Och då kanske just Karate inte är den bästa träningsformen, men det är ju så vansinnigt roligt! :D

Jag hakar inte på sockerfritt, dock äter jag i princip väldigt lite socker just nu. Men mera kolhydrater då jag behöver mera kalorier nu för- tiden! Bara en parantes som många inte vet ang. alkohol (vin).
Det jag dricker med alkohol förbränns i levern. Vilket i stora drag betyder att: säg jag äter en god middag dricker ett par glas vin till det. Då måste kroppen FÖRST prioritera att förbränna och bryta ner alkoholen i levern. Sen kan kroppen börja ta hand om det man åt. Men det många inte vet, är att alkohol sänker ämnesomsättningen i flera dagar efter intag. Tror man funnit i lätt upp till 3 dagar. Detta innebär att det man då sen äter bli värt än mera i kalorier, om man säger. (inga pekpinnar eller förmaningar) Bara lite fakta. Alla får ta ansvar för sig själv, men jag kan avslöja att när jag hade grupper med kvinnor 55-65 år som var inaktiva och ville komma igång så fick de som tog en "vit" månad stora viktförändringar!

Så se detta som ett pepping inlägg, njut av livet, för livet är nu! :heart: \:D/
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"