TRÄNING 2016

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

GulligaA: Skönt att du är bättre! :D
Jaså, Ullared du också! :D Jag kan säga att jag INTE var så glad åt dessa folkmängder det var i lördags! Det tog 1 tim och 50 min från vi anlände till vi kom in i varuhuset!! Leta parkering, leta kundvagn, köa... Kassakön ut var 1,5 tim... Puh.
Men håller med om träningskläderna! OJ vad mycket bra och snyggt! Köpte 2 nya byxor och 2 nya tröjor - jättenöjd!
(Då bestämmer jag att jag inte ska ha dåligt samvete för i söndags då...) :wink:

Upptäckte något nytt på gymmet idag. En tavla med "veckans pass". Tydligen sätter ägarinnan ihop olika pass varje vecka av typen intensiv cirkelträning som man kör på egen hand. Det stod en enkel förklaring typ däckvält 1 min, burpees 1 min osv, kanske 7 olika övningar.
Detta skulle man göra 4 varv utan paus.
Måste testa!! :D

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Halloj brudar!

Ja, jag jobbade nästan hela tiden och fick dålig buffemat! Det var bara på söndag eftermiddag jag var lite ledig och då fick vi guidad visning av Gaudis verk och arkitektur. Mycket häftigt, klart rekommenderas. Skall man till Barcelona, glöm inte köpa biljetter till kyrkan ordentligt i förväg på nätet!! På kvällen fick jag god äkta spansk mat! :D

Träning sen dess var tis kväll och sen dansa lite lör och sönd för att köra 2 tim sön kväll, dock inte så tufft.

Denna veckan blir tis kväll, ons kväll och om jag hittar energi sön morgon och kväll. Totalt kanske 6,5 tim. Men tror inte söndagskvällen blir så tuff, det är Jr. pass så ibland maskar jag lite där. :D

Anna: " Jag sitter i normala fall aldrig still och vilar, men nu gjorde jag det med råge. :roll: Dåligt samvete hade jag för jag borde faktiskt ha tränat... :oops: "
På allvar, hör du hur detta låter? Om du aldrig sitter och latar dig och gör det en enstaka gång, varför, VARFÖR då ha dåligt samvete och inte bara tvärnjuta och gotta dig rejält?
Jag menar, om man nu gör vissa saker, så njut och gör dem, ha inte dåligt samvete, det blir ju inget bättre av. :wink: :heart:

GulligaA, skönt din förkylning är över! :D Kul du är igång nu! :wink:

Heja Frida, superjobbat! :thumbsup:
Sarisparis, du vet vart min FB PM låda bor! :D

Så nu jobbar vi vidare.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Fint tränat allihop! Skönt att du mår bättre GulligaA.

Den hör veckan har jag fått en hel massa minipass gjorda. Solhälsningar+trx-träning i onsdags, 40 min yoga i torsdags, trx-träning igår och 30 min pilates idag. Plus knipövningar och några mammamageövningar. Tänkte försöka få till minst 20 min varje dag utöver knipövningarna och iaf två lite längre pass.

Jag försöker fokusera på att känna mig starkare eftersom det inte händer någonting med vikten. Har inte ätit en fruktbit ens sen september och försöker att inte äta för mycket men det händer verkligen ingenting. Läste att det är rätt vanligt att ämnesomsättningen går ner i botten efter förlossningen och jag har aldrig varit en av dom som går ner av att amma. Tröstar mig dock med att jag iaf har hittat en kosthållning som funkar för mig och som jag mår bra av. Tids nog kommer jag väl förhoppningsvis tillbaka till min före-barnen-vikt, men det känns trist att behöva åka till Thailand med celluliter på magen för första gången i mitt liv :roll: Men men.. Peppa mig lite är ni snälla :heart:
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej! :D

Men Lgh140! Så du säger! :heart: Om du har celluliter på magen är väl ingen som tänker på!
Folk ser ju att du går omkring och bär på en BEBIS, och det har ju faktiskt inte ALLS gått lång tid sedan du födde!
Det tar ju tid att komma tillbaka, längre efter varje barn. Inte stressa med detta nu! [-X
Du är fortfarande ung och det kommer inte vara några problem för dig med detta! Ge det bara lite tid! :heart:
Du har ju bebbe att "skylla" på.
Vad har jag att skylla på när inget händer trots mycket träning och bra kost... Jo, klimakteriehormoner har jag nu hört... :(
Nu har det kommit tillbaka igen och jag tror jag svettas ihjäl! :cry:

Veckans pass:
Mån: Cirkel i grupp
Tis: Veckans pass som jag pratade om förra veckan. KUL! Och svinjobbigt!
Tors: Styrka i gymmet
Fre: egen cirkel
Sön: Yoga i grupp. Ja, det var länge sedan och jag kände mig "graciös som ett kassaskåp" i vissa positioner... :?

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

Hej :D

Blir alldeles beklämd över att du nojar över din mage, Frida :cry: Låt inte dessa tankar sabba din semester! Känns det jobbigt så kanske det skulle kännas bättre med baddräkt istället för bikini i år? Jag minns att jag kände mig väldigt naken i bikini när mina barn var mindre. Min mage har nog inte ändrats nämnvärt sen dess (bristningar och valkar och sånt verkar vara här för att stanna, även om jag verkligen känner stor skillnad på bålstyrkan och magmusklerna i synnerhet) men jag har blivit mycket coolare med det och tänker inte mycket på det längre. Graviditet och tiden efteråt gör ju så mycket med kroppen att det nog inte är så konstigt att man lätt hakar upp sig på förändringarna när man är mitt uppe i det, som du nu.

Härligt att du är tillbaka, GulligaA :thumbsup: Hoppas du får hålla dig frisk! Ja, en av de mer otippade fördelarna med att vara frilans är just vardagsmotionen.

Anna, instämmer till fullo med TorsMamma: våga vila också :heart: Besvärligt med svettningar, hoppas du hittar på råd.

Och TorsMamma, tack :heart:

Min vecka; lite missnöjd då det inte blev någon löpning men:

Må 2h ute lek och 30 min kiropraktor
Ons Yoga 90 min
Lö Simning 500 meter (400 bröst och 100 crawl)

Det var superskönt att simma, den första längden. Kände mig som en sjösjungfru. Men sen :shock: =P~
Fick dock blodad tand och hoppas att det blir en vana. Ett av barnen har simskola på lördagar och tanken är att vi ska försöka ta oss dit hela familjen och att pappan och jag turas om att simma.

:heart:
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Underbara ni :heart: Tack!
Jag bryr mig egentligen inte så mkt om hur jag ser ut men just magen har alltid varit platt, även efter tvillinggraviditeten, så det är nog mest ovanan att se den i det här tillståndet ;)

Vad härligt att simma Sarisparis! Och smart att passa på under simskolan. Och Anna. Smidig som ett kassaskåp var även jag när jag började med yoga - det går över :P
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Hej

Fortfarande frisk "peppar peppar" :) De senaste två höstarna har förkylningarna tagit om och om och om igen...får se hur det blir denna gång. Kör hårt med kost, fasta och D-vitamin! [-o<

Härligt jobbat alla! Lgh140, jag vet att det är svårt, men försök att inte tänka på magen. Håller med, kör baddräkt istället för bikini, så kanske det går lättare. Det är ju så kort tid sedan bebben kom :heart: :heart:

Min vecka:
Tis: Styrka hela kroppen
Ons: Crosstrainer 30 min
Lör: Styrka hela kroppen

Plus en del balansplatta och att jag börjat höja skrivbordet på jobbet för att stå istället för sitta hela dagarna :lol:

Vi bor jättenära ett badhus, men det är bland det värsta jag vet att bada i pool. En massa oidentifierade skräp i vattnet, andras hårstrån, nej fy :-& Önskar verkligen jag kunde utnyttja det, men det går inte.

Blä för svettningarna :( Hoppas de försvinner snart igen, låter inte roligt alls! Det där med kassaskåp känner jag igen mig i :wink:

Ha det bra tjejer!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Nu håller jag tummarna att du fortfarande är frisk GulligaA!

Inte jättenöjd med den hör veckan. Vi håller på och fixar hemma så har använt nästan all ledig tid till att stuva om, skruva ihop ikeaskåp och städa. Två yogapass blev iaf av när jag gett upp hoppet om att somna om på morgonkvisten och jag körde en halvtimme pilates nu idag. Men behöver göra nåt varje dag känner jag i kroppen.
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej!

5 pass:
Mån cirkel i grupp
Tors: veckans pass
Fre: styrka
Lör: egen cirkel
Sön: promenad

Nu hade det gått 8 veckor igen, och de hade bytt cirkelpasset till ett nytt. Det var det VÄRSTA någonsin! :shock:
Hjälp, hjälp, hjälp... De höjer ribban hela tiden, och detta var så jobbigt att det nästan inte ens var kul.
Men man vänjer väl kroppen så småningom... :?

Imorgon måste jag hoppa över cirkeln, för vi har utvecklingssamtal för ena dottern. Så dumt. Cirkeln början 17, och samtalet är 17.30. Det är 2 cirklar i rad, men det andra börjar 17.45 så det kan jag inte gå på heller...
Sa till Clara att vi kanske kunde byta tid? Det är väl många som byter tid? Men det blev ett GRÄSLIGT liv på både Clara och Per, så jag fick backa undan omedelbart...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

Hoppas alla är friska [-o<

Oj oj den här veckan blev det inte mycket gjort. Halvförkyld och skollov samt goda vänner på besök, så ingen simning och inte ens yoga i onsdags :?

Må Kiropraktor 30 min
Lö Kiropraktorsövning + lite yoga hemma i vardagsrummet
Sö Massiv ogräsrensning på förmiddagen

Har nu inte sprungit på snart två veckor eller vad det är. Flaggar också för denna veckan som riskerar att gå i samma tecken (reser dessutom bort med barnen).

Känner som du Frida att kroppen behöver någon sorts träning varje dag. Ibland när jag bara tänkt sträcka lite på mig hittar jag mig själv i början till solhälsningen :lol: Ska kanske bara följa med kroppen nästa gång det händer :thumbsup:

:heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

OJ, vad här händer grejer!!! Härligt!!

Jag har missat mest då jag har för mycket att göra just nu, men hoppas denna veckan blir lite lugnare. Gjort alla mina pass. 2 söndagsförmiddagar missade jag karate och gjorde då istället 2 tim på kvällen med juniorerna, lite lättare. :wink:

Dock skall jag försöka nu framöver att köra dubbelpass på söndagar i den mån det går. Vi behöver instruktörer till VAxholm och jag förutom en kille till är de enda som gjort Kobudo graderingarna. Så jag leder dessutom Kobudo 30 min på söndagar nu för juniorerna. Skoj, man får tänka till en del! Men utvecklar inte min teknik så mycket tyvärr som jag skulle behöva.

Anna, klimakterie häxor (du och jag då :lol: ) kan få superhjälp av antingen : https://www.mialundinshop.com/ eller http://www.femalebalanceshop.com/
Många får superhjälp av bioidentiskt progesteron. JAg kör med progesteronkräm som jag gillar. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Jag är frisk :D

Tors: styrka helkropps
Lör: Crosstrainer 25 min
Sön: Styrka helkropps

Egentligen vill jag ha in fler pass, men eftersom de senaste höstarna har varit ett stort mörker gällande träningen, så känner jag mig nöjd med detta just nu :)

Tycker visst man kan byta tid på utvecklingssamtal för träning. Senaste föräldramötet jag var på var det visst väldigt bråttom att avsluta, för det var tydligen fotboll på TV! :shock: Ingen tyckte det var konstigt...

Den där solhälsningen måste jag googla på, är det svårt? Bra morgongymnastik?

Nackdelen med att träna hemma, ensam, är att jag inte tar ut mig lika mycket då upplever jag. Blir aldrig sådär totalt slut. Det behöver man nog bli då och då för att komma vidare. När jag körde backträning tidigare i höstas med en kompis mådde jag nästan illa av ansträngning. Ska nog höra med henne om hon vill ta upp det igen.

Hoppas ni får till en bra träningsvecka!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

SarisParis, du kommer igång. Eller ska vi "skälla" på dig? :wink:

Torsmamma; Vad KUL att du får bli ledare! Härligt jobbat! :D
Ang. klimakteriehäxor ja... Det är ju jättebra planerat att många (jag i alla fall) har tonårstrotsiga barn OCH klimakterie samtidigt!
Hur tänktes det där när Gud skapade kvinnan... :evil: :wink:
Jag ska läsa i dina länkar! Läste själv en del om Bioidentiska hormoner, men det stod att det kan vara svårt att få läkare att skriva ut dem.
Vad är det för kräm? Kan det vara den jag läste om tro? Det fanns plåster, men det tål jag inte. Och ett piller, men då skulle mensen varit borta ett år - det har den inte varit, och så fanns det en gele man stryker på benen? Kan det funka?

GulligaA: Skönt att du är frisk och bra tränat! :D
Jag tycker också man kan byta tid... Men det var Per och Clara som fick utbrott över att "jag lät träningen gå före barnen" :evil:
Så är det SJÄLVKLART inte! :cry: Men det är det ENDA bokade grupp-pass jag har i veckan, och det är viktigt för mig!
3 av mina veckopass gör jag på morgonen, så det ser de inte ens att jag gör!

Ja, så känner jag också. Att man förmodligen ger mer när man tränar i grupp/med någon annan!
Hör med kompisen! :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Jag har haft en bra träningsvecka:

Tis: Crosstrainer, 30 min
Ons: Styrketräning
Lör: Joggingtur, 5 km. Fantastiskt höstväder!
Sön: Styrketräning

På fredagen fick jag mig ett lite extrapass i form av 10 min löptur i kaotiskt snabbt tempo med tung ryggsäck på, för att hinna med tåget hem :shock:

Fyra pass i veckan är målet! Eftersom två dagar försvinner till fastan så får jag inte in så mycket mer i veckan.

Jag får inte med kompisen på backträning igen, det är tydligen för mörkt och tråkigt med träning på hösten :roll: Får försöka pusha mig själv på egen hand :D

Hoppas ni har haft en fin vecka!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Det ser ju toppen ut GulligaA! Vad duktig du är som kommer ut också - är säkert finfint för immunförsvaret :thumbsup:

Jag har insett att jag nog måste börja skriva upp mina pass. Dagarna flyter liksom ihop och jag är osäker på när jag tränade i veckan. Tror det blev fyra pass, kanske fem men minns inte om det var sön el mån ;) Iaf två pilates boll, ett styrkepass m trx-banden och ett yogapass. En dunderförkylning drog igång natten till sön. D-vitamin och zink samt grönsaker hoppas jag ska hjälpa mitt immunförsvar att ta kål på den 8)
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"