TRÄNING 2016

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Hej

Min träning går..blä.. :evil:

Förra veckan:
Tis: Styrka överkropp
Ons: Jogg 4 km

Denna vecka:
Ons: Jogg 5 km
Lör: Jogg 5 km

Det går så TUNGT i spåret. Ingen ork alls. Kanske äter jag för lite kolhydrater. Får testa mig fram lite.

Men samtidigt är jag lite nöjd över att jag är missnöjd med två pass i veckan, då har jag ju kommit en bit :D

Bra jobbat ni andra! Lgh140, ja känns det inte bra ska man ju vänta lite. Köra lite av andningsövningarna bara kanske. Gick det bra på mässan, anna?
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Heja Frida, det är en början! Allt räknas!
GulligaA, samma för dig! Allt räknas!
Hur går det för dig Anna?

GulligaA, jag märkte att för mig blev det svårt att träna på extremt låg kolhydratskost och fick börja ta in lite mera rotfrukter. Men inte nödvändigt. 5 km utan skall gå ok.

Själv graderade jag i Kobudo i onsdags, gick inte så strålande, fick mitt diplom mot att jag visar upp igen det jag kan.
Grejen är den att själva Karaten innan så hade vi också gradering och i den lite Kumite (fight) jag avstod för att inte skada mig inför kobudo graderingen. Men 2 av mina kompisar skadade sig så jag fick utöva mina första hjälpen kunskaper . :wink:

Sen gick jag in ofokuserad och körde min Kobudo, och så klart fick ett slag på mitt lillfinger och tappade då fokus resten av graderingen, därav mitt ofokus som jag får visa om. Men det känns bra, visar och övar gärna mera på dessa saker. :D

Så det blev mån 2 tim och ons 2 tim och lördag crossfit.
Denna veckan börjar hösterminen, så till mitt gamla vanliga. Tis 1 tim, ons 2 tim och sön 2 tim. typ. :D

KRAM på er alla!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej! :D

Frida, håller med TorsMamma, bra början!

GulligaA, jamen det är ju ett bra tecken när man är missnöjd med 2 pass :wink: Faktiskt! :D
Det finns nog många som skulle vara jättenöjda med 2 pass!
Av för få kolhydrater blir man matt... Har gjort så själv en gång i världen, men mådde inte alls bra av det.
Ja, det gick bra på mässan. Fick 8 nya kunder, varav 3 i Finland :D
Min storsäljare är dessa: http://www.annasideer.se/Diktkort.htm så ser ni dem i en butik någonstans vet ni vem som gör dem :wink:
Pappret tillverkar jag för hand, jag trycker dem, och skär kanterna med mönsterblad.

TorsMamma, bra jobbat! Men dessa skador... Tår och lillfingrar så det smattrar om det! :shock: Det kan man ju förstå att du inte kunde vara fokuserad när du hade ont... Är det bättre nu då? Eller känner du av fingret? Och hur går det med tårna? Är de helt bra?

Ja, så var det min rapport då... :oops:
På måndagen var jag på cirkelträningen i grupp. Och det var allt som blev...
Faktum är att jag inte hade dåligt samvete att jag skippade träningen efter de långa mässdagarna stående på betonggolv.
Det brukar jag ha, men denna gång kände jag inte så.
Men i söndags hade jag dåligt samvete att det inte blev tränat... Kom hem från mässan sent på lördagsnatten.
Så jag hade faktiskt KUNNAT träna på söndagen.
Men jag ville inte! Jag ville gå och pilla med att packa ur bilen, föra in de nya kunderna i registren, börja packa order...

Jaja... Denna vecka ska det bli ordning i alla fall!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Men Anna, vad härligt!! SUPERGRATTIS!!!

Jag trodde det du gjorde med kort m.m. var en "bisyssla" och att du höll på med att sälja golv/golvläggning (typ?) annars. Har verkligen fått saker och ting om fotbaken... :D :lol:

Jodå, blått är fingret, men funkar, så jag skall inte klaga. Inte klaga alls!! :D

Lycka till i veckan nu allihop! Körde 2 tim igår. :P
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Tack! :D

Du har på sätt och vis rätt, för det var så det VAR :wink:
Men så fick jag mer och mer att göra med mina kort och drog ner mer och mer på golvfirma-jobbet.
Så sedan c:a 4 år håller jag bara på med min firma "Annas idéer".
Jag är numera grossist och säljer kort och andra produkter till present och blomsterbutiker.
Just diktkorten som jag länkade till har jag i nuläget sålt över 40.000 st.!!! :D Vart och ett handgjort! :D
Siv Andersson heter hon som skriver de vackra dikterna till mig. Vi började med 3 olika, men nu finns det 87 st.!

Blått är ju ganska färggrannt i alla fall... :? :wink: Skönt att det inte är någon fara i alla fall.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Men Anna vad roligt!!!!! Ja, jag tittade de är verkligen SUPERFINA!!!! :heart: Heja heja heja!!!

Jodå, grönt är skönt och blått är flott. Så jag är så vacker sååå!! :D :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Heja GulligaA!
Heja Anna!
Heja TorsMamma!
Var håller du hus Sarisparis? Semester?

Och wow Anna, vilken häftig business!

Veckan som gick var första sjukveckan för säsongen :( har gjort mina knip- och magövningar, men inte varje dag och inga promenader blev av. Nu är jag i princip frisk, så hoppas denna vecka går bättre. Lillpluttan blir en månad idag och imorgon ska jag börja jobba lite smått, ungefär två dagar i veckan blir det. Ska bli skönt att lämna över till maken och jag tänkte även passa på att cykla till jobbet - gratismotion :D
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

lgh140 skrev:Var håller du hus Sarisparis? Semester?
Ja, typ :lol: :oops: Den första månaden av tystnad i alla fall 8) Det kändes helt absurt att vara i Sverige och klaga på dålig uppkoppling, men huserar man på vischan och inte har tänkt på att skaffa ett bra mobilabonnemang som inte blir snordyrt när man är utomlands.. Men nu har jag varit hemma i Frankrike i flera veckor, dock fortfarande på sommarlov :roll: Skolorna började först i torsdags så det blev verkligen en mycket avkopplande sommar i år, med riktigt skönt sommarväder in i det sista.

Men nu är jag åter. Har faktiskt tränat en del, har tagit upp löpningen och yogat lite hemma så helt ur form är jag inte, hurra!

Förra veckan blev det ett löppass på drygt 5 km och några kortare yogapass hemma.

Nästa vecka drar min yogaterminen igång och jag längtar.

Grattis till bebis, Frida!! Fantastiskt att du redan känner dig sugen att träna, litar på att du inte går ut för hårt [-X :P

Och TorsMamma, vi har ju sagt det några gånger nu, men vilken farlig sport du utövar! Måste ju vara riktigt ordentligt roligt då du inte verkar bli det minsta avskrämd. :lol:

Grattis till nya kunder och allmän framgång, Anna! Ja, jag har tjuvkikat på dina kort lite nu och då. Vilket hantverk. Visst är det du som gjort SHN-diplomen som Anna delat ut också? Isåfall har jag ett av dina konstverk O:)

GulligaA - absolut att det är ett steg framåt att känna sig missnöjd med "bara" två pass. Löpning känns ju lite tungt om man inte springer regelbundet, man tappar fort :? Men det brukar gå rätt fort att komma tillbaka också om man ger det en chans. En bra podd i öronen så att man har något att koncentera sig på (musik blir ju alltid i fel takt, eller är det bara jag som inte fixar att lyssna på musik när jag springer?) och som gör att man måste springa lite till för att kunna lyssna klart. :P

Ledsen att jag varit så tyst överlag, ska nu se till att bli lite mer regelbunden i min rapportering och i den bästa av världar ha lite mer att rapportera :wink:

:heart:
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Vi börjar med det mindre bra, bara ett ordentligt pass i veckan :cry: Och anledningen är att sista steget i boken jag följer är ett intensivt förbränningsprogram med massor av tuffa pass, och jag ORKAR inte det nu under hösten. Så jag har bestämt mig för att spara det till våren och lägga upp ett eget enklare program nu. 2-3 styrkepass och 1-2 konditionspass i veckan. Jag fallerar alltid med träningen under hösten, så får jag till 3 i veckan så blir jag supernöjd :D

Så till det roliga :lol:
Fre: paddla kanot i 1,5 timme. Konferens med jobbet och aktiviteter.
Sön: Jogging 10 km på 67 min!! Jag gjorde det!! :mrgreen: Min första mil någonsin, och under målet 70 min. \:D/
Woop woop!! Nästan så att en liten tår vill leta sig fram...

Nog om mig :wink:

Men lgh140, redan? Vad jobbar du med? Som jag kommer ihåg det hade jag omöjligt orkat jobba så snabbt, men känns det bra så. Ta det lugnt bara. Och njut av egentiden :)
Ja, anna, diktkorten är verkligen fina. Kikar in på din blogg ibland också, och vilket arbete du gör!
Välkommen tillbaka, Sarisparis! Ja lite mer regelbundenhet i löpningen behövs nog. Speciellt om jag ska hålla i det här med milen. Kanske satte en konferens-helg med lite mer socker än vanligt sprutt i benen :D
TorsMamma, vilket härligt driv att vilja fortsätta med något som gör så ont ibland. Heja heja!

Nu ska jag sova och hoppas den brutala träningsvärken jag har i benen känns mindre imorgon.

Natti!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej! :D

Tack för alla snälla fina ord om min lilla firma!:) Och ja - det var jag som gjorde sova hela natten-diplomen när det begav sig :wink:

lgh140 Trist med sjukdom, men skönt att du känner dig bättre i alla fall! Lycka till med jobb och gratismotionen på cykel!

Sarisparis, ja man blir ju handikappad med dåligt internet helt klart... :?
Bra att du inte slappat helt på semestern och kul att Yogan snart sätter igång.
Jag tycker det går utmärkt att springa med musik i öronen, man får ha något med lite ös och fart i så tar man i lite extra :wink:

GulligaA WOW!!!! =D> =D> =D> MILEN!!! Och bra tid! DJUPT imponerad! :D
Bra beslut med träningen. Är man inte inställd på det och taggad blir det inte bra. Bättre att vänta!
(bloggen är kraftigt eftersatt...)

Min vecka blev bra! Tillbaka till rutinerna efter mässveckan.

Mån: Cirkelpass i grupp. Ny cirkel. 10 stationer 30 sek på varje, 10 sek att ta sig till nästa. 4 varv = 45 min.
Tis: Intervall rodd
Tors: styrkepass
Fre egen cirkel
Sön: Sååå ljuvligt väder! Skulle kört löpintervall, men min kropp längtade efter ett joggingpass och jag ville bara "mata på" inte tokspringa.
Så jag joggade 5 km.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Välkommen tillbaka Sarisparis och härligt att du fått till lite träning ändå! Visst var det nån ny form av yoga du skulle pröva nu? Eller var det bara en ny lärare?

Härligt Anna, TorsMamma och GulligaA, kämpa på!

Mammamageträning och knipövningar varje dag denna vecka - har fått in en bra rutin. Nu har jag även lånat boken av Karin Björkegren Jones, knip för bättre hälsa, och hoppas ta knipträningen vidare. Orkar fortfarande inga "riktiga" träningspass, men det känns bra att ta det inifrån och ut och i lugn takt. Dock skönt med cyklingen och få upp pulsen lite. Om nån månad eller två när Hedvig somnar tidigare på kvällarna tänkte jag ta tag i styrketräningen för resten av kroppen. Just nu kör vi nån kvarts mamma-tränar-social delaktighet när storasyskonen har somnat. Supermysigt :D

Jag jobbar som gymnasielärare och har tagit två kurser under hösten, 35% fördelat på två dagar. Känns bra att få komma hemifrån och få lämna över ansvaret över barn och hem till min man redan nu. Det enda jobbiga är att behöva pumpa ur på toaletten.. Min man är ändå arbetslös på halvtid just nu, så bra ekonomiskt också :)

Hoppas er vecka varit bra tjejer och att du inte har några fler skador att rapportera TorsMamma! :shock:
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej! :D

Lgh 140 bra med knipandet, är dålig på det, man har köpt knipkulor...
Bra lösning med man och arbete!

Mån: cirlekpass i grupp
Tis: intervall rodd
Tors: styrketräning
Fre; cirkel, egen
Lör: corepass 30 min
Det där lördagspasset var nog inget att ha direkt...
Petade in ett pass för att jag skulle få något gjort innan duschen efter en lång måla-huset-dag bara.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer,

Inser jag inte hunnit rapportera som jag borde, men hade en hel hög med trevlig läsning att ta igen! Ni är ju alla helt UNDERBARA!!! :heart:

Jag försökte köra som vanligt, körde till Tisdag förra veckan. Onsdag var maken bortrest och jag fick åka på föräldramöte istället för att träna. På fredag fick jag halsont och tänkte att jag kanske kan köra på söndag. Men icke sa nicke. Idag är det snorigt, men skall försöka på Tisdag i alla fall.

Ja alltså, jag finner ju det där med smärta oerhört intressant. Hur kroppen reagerar. Hur man själv uppfattar smärta. osv....Skulle nog kunna hålla en 1v föreläsning om just BARA smärta om jag fick. :lol:
Sen är jag väl något av en "självplågare" då jag gillar utmaningar ordentligt. Att träna är verkligen JÄTTEROLIGT OCH utmanande på alla sätt och vis. Så jag kör nog på ett tag till tror jag.

Ikväll blir det Scouter.

Så heja på tjejer heja heja! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

:D
Bara att hålla med! Ni/vi alla är ju helt underbara!!! :D =D>

Vi är inte så många, och vi kör alla på lite olika vis - men visst är det KUL när rapporterna ramlar in och vårat flit hamnar i skrift! :D

Jag tror jag är skadad... :? Nu var det kanske min tur...
Var precis på cirkelpasset i grupp. De har utökat gymmet med en till lokal och där är nu cirkelpasset.
På det gamla golvet där vi körde innan var det plastgolv och man hittade sitt "glid" och sin hastighet på burpees-stationen.
Nu är det några konstiga stora sträva plattor (undrar hur de går att göra rena från allt svett vi skvätter?? :shock: )
Då hakade liksom ena foten upp sig i detta nya främmande material och det gör jätteont i ena foten som är lite svullen på ovansidan...! :shock:

Hmmm... Hoppas det går över tills i morgon.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Hej tjejer!

Ja, visst är vi BRA :D

Vilken härlig blandning sen, från nybliven mamma till tonårsmorsa och allt däremellan :wink: Härligt jobbat alla!

Ja, det där med smärta... I torsdags hade jag tänkt träna, men så kom ägglossningssmärtorna och jag fick ligga framstupa sidoläge i soffan tllls värktabletterna tog :( Det blir värre och värre, kan aldrig planera något runt dessa dagar i månaden. Än mindre boka in ett lopp eller nåt. Tips någon?

Men lite träning blev det ändå:
Tis: backträning med en kollega från jobbet. Kort men intensivt och riktigt jobbigt.
Ons: styrka överkropp
Fre: styrka underkropp
Sön: styrka överkropp

Får sådan hemsk träningsvärk i underkroppennär jag kommer igång med styrka igen. Har svårt att gå idag än nästan :oops: Överkroppen går bättre, kanske använder jag den mer i vardagen? Skönt att vara igång lite igen. Det blev inget långt löparpass, men jag är nöjd ändå :)

Men fy då, anna, låter ju inte som något bra golv att ha träning på. Ta hand om foten nu.
Skönt med 35%, lgh140, låter lite lagom. Bra jobb att kunna styra så.
Du skulle kunna få föreläsa för mig om smärta :D Jag är nog lite känslig av mig, och undviker allt som kan göra ont ( utom styrketräning som gör ont på ett skönt sätt) och är lite för rädd för smärta :( Skulle nog behöva tuffas till lite.

Nu är det godnatt :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"