TRÄNING 2016

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej! :D

Min vana trogen drar jag igång en tråd som heter Träning 2016 :D
Det är 10-årsjubileum på träningstråd i år! :o :D

I morgon börjar vecka 1, så första rapporten blir alltså på söndag den 10 jan!
Hoppas MÅNGA vill vara med!

Vi tränar, och så rapporterar vi vad vi tränat i veckan varje söndag.

Mitt mål blev uppnått med råge 2015 med ett snitt på 5,43 pass/vecka.
I augusti och 16 veckor framåt deltog jag i PT-smallgroup. Det BÄSTA jag gjort i träningsväg någonsin!
Har fått lära mig träna på ett helt nytt sätt, och kommer fortsätta på inslagen väg.

*Varför vill du träna?
*Vad vill du uppnå?
*Vad vill du träna?

Mina egna svar:
*Jag vill träna för att jag är SÅ mycket piggare när jag tränar mycket!

*Jag vill ha några kilos viktnedgång och få en fastare kropp. Har kommit en bra bit på väg.
Jag sätter ett mål på 5 pass/vecka, det är mäss-perioder och någon gång kanske man inte hinner/blir sjuk, men min strävan är 5 pass/vecka.

*Jag kommer köra som PT:n rekommenderar. 1 cirkelpass, 2 styrkepass och 2 intervallpass/vecka.
Kanske ändrar det sig framöver när våren kommer och man vill vara ute.

Här peppar vi, tipsar, och skäller lite om någon slöar till för mycket... :wink:
Jag hade inte velat vara utan denna tråd!

Varmt välkomna - gamla som nya!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Jag är med, såklart :D Mååånga av mina träningspass har blivit av p.g.a att jag måste ha något att komma med i tråden :lol: Så verkligen en morot för mig!

Jag vill träna för att bli stark i vardagen och orka mer, jag är en svag och vek liten sak annars. Träningen hjälper mig också att sova bättre.

Vad jag vill uppnå är snygg och bra hållning, att det ska synas på mig att jag tränar :wink: Jag vill få till 4 pass/vecka, så jag strävar mot det!

Jag tänker träna 2 pass styrka i veckan, supersets eller cirkelpass. Samt 2 pass kondition, Crosstrainer och löpning när vädret tillåter.

I denna träningstråd har jag fått massor av tips och råd om allt möjligt som gäller träning, hälsa och kost! I år tänker jag satsa stenhårt på att bygga upp mitt immunförsvar och kommer använda mig av många bra synpunkter som kommit upp här. Så häng på!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Först ut med rapport 2016 blir jag då :D

Mån: PW 50 min, 5 km
Ons: Styrketräning, helkropp, cirkelpass
Tors: Crosstrainer, 35 min.
Lör: Styrketräning, helkropp, cirkelpass.

Så 4 pass, även om PW kanske inte är tuffaste konditionspasset kanske :?

Kosten: :evil: Nya tag nästa vecka...

Jag har klickat hem Olga Rönnbergs kost- och träningsdagbok för att hålla lite koll på vad jag gör. Väntar den veckan, hoppas jag kommer igång att använda den bra också. Så råkade jag bara klicka hem två böcker till av henne :oops: styrka för kvinnor, och starka former: mage och rumpa! Så nu måste det till att de används, vill inte bli sån som bara har hyllan full med böcker :)

Hur har årets första träningsvecka gått för er?
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

:D Härlig start GulligaA!
Maten skärper du till, det vet vi :wink: Kul med lite nya böcker!

Veckan gick som planerat med 5 pass:
Mån: cirkelträning i grupp
Tis: intervall rodd
Ons: Styrka
Fre: intervall rodd
Sön: styrka

Men nu kommer det en mässvecka... :? Packar upp montern på onsdag, mässa tors-lör.
Så nu gör jag så gott jag kan.
Kommer inte orka träna efter mässdagarna i alla fall, det vet jag ju av erfarenhet...
Men några pass ska det bli.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, Inget att rapportera! :P

Skall åka lite skidor idag och börjar om jag kan Karate på tis. Vila, vila, vila, vila..... Hehe.... :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

Hej tjejer :D

Tio år, anna, inte klokt :shock: :thumbsup:

Jag är med.

*Varför vill du träna? Orka mer, inte känna mig så förbannat stel.
*Vad vill du uppnå? Inget mer konkret än att orka och känna mig lite smidig mellan varven.
*Vad vill du träna? Yoga och löpning

Jag går på yoga en gång i veckan och det händer att jag rullar ut mattan här hemma också. Ibland i sällskap med ett eller några barn. Tänker ta upp löpningen när det blir lite vår i luften. Har kapitulerat inför det faktum att jag inte är någon vinterlöpare (och då bor jag ändå i Parisregionen där vi ännu inte haft minusgrader mer än någon dag :roll: :oops: )

Men jag sprintar till barnens skola flera gånger om dagen och då är det rejäl uppförsbacke som ger mig maxpuls, så det ser jag som lite underhåll i alla fall. :D

:heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Välkommen tillbaka SarisParis! :D Länge sedan!
Var inte du med i ett springlopp? Kanske dags att träna inför ett nytt..? :?

I övrigt tycks det bli det "gamla vanliga gänget"? :wink:
Så roligt att vi följs åt även om vi inte är så många! :D

:heart: VÄLKOMNA ALLA - gamla som nya!!! :heart:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Men wow - 10 år! Roligt då att du får med dig lite nytändning till jubileumstråden Anna :D

Jag hänger på här också. Årets mål blir att hålla igång framförallt styrka och rörlighet. Min kondis är helt okej - håller för att åka pulka med barnen, cykla med dom osv och det får räcka detta år. Jag tänkte mest träna yoga och styrka hemma. Kommer även gå på yoga på tisdagar, 90 min, och övriga pass lär bli någon halvtimme då det är ungefär vad jag har motivation till ;)

Förra veckan blev det inte något pass, men nu är den värsta förkylningen över och illamåendet börjar ge med sig.
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

anna skrev:Välkommen tillbaka SarisParis! :D Länge sedan!
Var inte du med i ett springlopp? Kanske dags att träna inför ett nytt..? :?
Tack!
Det stämmer :D Jag brukar försöka springa La Parisienne som är ett väldigt roligt tjejlopp på ca 7 km. I år missade jag att anmäla mig, men kom istället med på ett 10 km-lopp, i oktober. Och det gick hur bra som helst :shock: :mrgreen: (men sen dess har jag inte ens tagit på mig springskorna :roll: ) Så ja, jag är absolut peppad att springa fler lopp. Är lite sugen på att någon gång springa Paris-Versailles-loppet som är på typ 18 km, men det känns lite långt. Lovar inget :P

:heart:
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av helamig »

Hej :lol: :lol: :lol: :heart: Coola ni som följs åt här.. heja heja!!
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

helamig skrev:Hej :lol: :lol: :lol: :heart: Coola ni som följs åt här.. heja heja!!
Vaddå heja heja? :?: Du får ju lov och hänga med här nu ju!!! Se så igång med dig nu! Allt räknas!! :lol: :mrgreen:

Så idag körde jag igång... Rapport kommer senare :P
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Ja, precis!
Häng på vetja! :D =D> =D> =D> =D> =D>
Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

Så, veckan som gick blev det yoga som planerat. Vi kör mycket bäckenbottenträning och det som känns så mjukt och fint på mattan gav mig ordentlig träningsvärk dagen därpå. Guld när muskelträningen smyger sig på utan att man märker det själv =D>

Jag har även rört mig en hel del utomhus, så det blev en bra vecka för mig.

Hur blev det för er andra? Helamig :?: :P

:heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej! :D
Bra Sarisparis! :thumbsup:

Mässvecka med allt vad det innebär med upp/nerpackning och att stå på betonggolv hela dagarna.
När man kommer hem på kvällen är man dödstrött - och träna är det sista man vill.
Så jag var lite "snäll" mot mig själv och beslöt mig för att INTE ha dåligt samvete för denna veckan.

Det blev 2 pass dagarna före mässan och 1 pass dagen efter mässan.
Så 3 pass totalt:

Mån: cirkelträning
Tis: intervall rodd
Sön: Styrketräning

Det får jag vara nöjd med, med tanke på omständigheterna.

Cirkelträningen i måndags var hemsk! :shock: De byter hela passet var 8:e vecka, och nu var det dags.
SVINjobbigt och ett sjukt tempo! :shock: 4 varv, men inte vila mer än 1 minut efter 2 varv...
Det var så jobbigt att det faktiskt inte ens var roligt. Det gamla passet var roligare...
Hoppas det ger med sig med tiden och blir roligare sedan.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Hej :D

Min träning i veckan:

Tis: Styrketräning, hela kroppen, supersets
Ons: Crosstrainer 30 min
Tors: Styrketräning på GYM. Tränar ju hemma annars, men har börjat gå med några jobbarkompisar på lunchen en dag i veckan. Mest för det sociala. Dessutom var det ett stort plus att ha tillgång till större mängd hantlar och vikter än vad jag har hemma :D

Sen reste vi bort över helgen. Det fanns gym på hotellet så jag tog med mig kläder, men det blev inget av det :oops: Jag har dock gått en hel del, så mycket rörelse ändå!

Bäckenbottenträning...visst ja, det skulle ju jag köra igång med också. Har lite svårt att hålla tätt ibland. Något att ta tag i!

Ha det!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"