TRÄNING 2016

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

DU är underbar TorsMamma! Vi andra också såklart :lol:

Tror jag vet vad du menar för plattor Anna, vi har såna på gymmet jag träna(de) på och jag har också funderat på hur sjutton de städar dom ;) Hoppas det inte blev någon långvarig skada!

Smärta vid ägglossning har jag som tur är aldrig haft, det låter ju riktigt pissigt GulligaA :( Tycker det räcker gott med mensvärken.. Vad säger de kunniga på Mvc? Jag såg ett inlägg på tv med en gynekolog som menade på att människor över lag lider alldeles för mkt av mensen och som tyckte alla borde ha hormonella preventivmedel. Jag ogillar dock tanken på att stoppa i mig hormoner :/ synd att det ska behöva vara det ena eller det andra.
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej!

GulligaA, men FY vad jobbigt med sådana ägglossningssmärtor! :shock: Det har jag nog aldrig hört talas om att det kan bli så illa!
Det brukar ju vara vid mensen. Låter ju helt hemskt! :heart:
Jag vet ju heller ingen bot... :( Värmedyna??
Mycket bra tränat av dig i alla fall! =D>

Ja, de där plattorna kan ju inte gå att torka av i alla fall, då fastnar ju moppen...

Faktum är att det blev värre och värre med foten igår kväll... Jag kunde inte gå alls till slut, utan fick krypa, hasa för att ta mig runt.
Har fått tid på Vårdcentralen kl. 11. Måste få kryckor i alla fall för jag kan inte stödja alls på foten. Men den kan ju inte vara bruten?! Då hade jag ju inte kunnat slutföra passet...
Det gör förbaskat ont, är svullet och jag tycker synd om mig själv... :(

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

GulligaA, planerar du fler barn eller så? Annars kan jag rekommendera att prova "progesteron" kräm i hopp om att det lindrar. Och då menar jag bioidentisk progesteron, inte skräp från gyn! :D Jag kör det stenhårt mot PMS, mensproblem och endometrios. Det finns att köpa på både hormoni.se och mialundin shop. Men jag köper min från iherb http://se.iherb.com/source-naturals-nat ... ode=lrj329

Men Anna då! :( gör man illa sig så sätter man på tryckförband fort som attan oavsett. SEN, dagen efter kollar man hur man mår. Absolut en röntgen på den och kryckor. Krya på dig! :heart:

Tack Gulle Frida du är också underbar! :D :heart:

Körde lite Karate idag, trots snuva, har tur att jag friskar på mig rätt fort just nu. Kör nog mitt vanliga pass i morgon också. KRAM alla! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

TorsMamma, jag visste inte att man ska sätta på tryckförband. Det är tyvärr inte sådant jag bara "vet" av mig själv... Det kanske man borde ha bättre koll på... :? Jag trodde ju alltså först inte det var någon fara, eftersom jag kunde fortsätta passet!
Det var ju sedan, längst kvällen det "växte fram" mer och mer smärta...

I vilket fall - röntgen visade att inga ben var av. [-o< Det hade av den hårda stöten blivit en inflammation i leden.
Fick en antiinflammatorisk medicin som även är smärtstillande, och kryckor. Han sa att det kommer bli mycket bättre efter bara 2-3 dagar!
Så jag känner mig väldigt glad och tacksam att det gick så här bra! \:D/ :D Tänk så mycket värre det kunde blivit!

Räkna inte med någon vidare rapport från mig på söndag alltså...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Skönt!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

Ja, jag verkar hänga kvar i min semesterlogik och har helt missat att en ny vecka har börjat :oops:

Men lite har jag att rapportera i alla fall:

Må Löpning 7 km + 2 timmars utelek med massa barn
Fre Löpning 4,5 km

+ lite yoga och styrka hemma men inte så att jag kan säga att jag kört regelrätta pass :roll:

Jag fortsätter att jobba i skolan, men har dragit ner det till en dag i veckan eftersom det blev så upphackade dagar och svårt för mig att få ihop tiden till mitt vanliga jobb.

Ja, Frida, jag skulle i skrivande stund ha varit på mitt första yogapass på nya stället. Men maken var tvungen att åka till London några dagar så nu sitter jag här vid datorn istället :? Återkommer med rapport när jag vet lite mer om vad jag givit mig inpå :lol: Kul att du fått tag på Björkegren Jones-boken, hoppas du hittar något du gillar! Låter ju som en superbra plan att ta det lugnt och "inifrån och ut". Och så mysigt med mamma-tränar-social delaktighet :heart: Och vad bra ni fått ihop med det jobb, du och din man :thumbsup:

GulligaA, fy vilken mensvärk! Hoppas du snart hittar något som lindrar, har tyvärr inget alls att bidra med inom det området.

Anna, vad hemskt det låter med din fot! Livsfarligt (och opraktiskt) med nya gymgolvet, hur tänkte de där?

TorsMamma, hoppas du snart kryar på dig ordentligt och att du sen får vara FRISK och SKADEFRI riktigt LÄNGE. Även om du gillar att ha ont :wink: :lol:

:heart:
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Tack för era tankar och tips :)
MVC föreslår också hormoner, vilket jag inte är sugen på, och starkare värktabletter. Men jag vill ha något mer förebyggande eftersom det alltid kommer så hastigt. Tydligen kan det bli så när äggstockarna "drar ihop sig" när ägglossningen är över. Jag tänker nog testa den där krämen, TorsMamma. Kan inte skada att bearbeta pms:en lite också :wink: Det är inga fler barn i tankarna här just nu.

Hur går det med foten, anna? Att gå på kryckor är ju superbra träning för armarna :lol:
Sarisparis, härligt att leva kvar i semesterläge så länge :) Bra tränat!

Min vecka:
Tis: Backträning
Lör: Styrka, helkropps.
Sön: Crosstrainer 40 min. Nu när mörkret börjar komma på kvällarna så fick jag ta och damma av skrället, som stått orörd hela sommaren.

Sen så har vi varit i Sälen under veckoslutet. Massor av rörelse, men att vandra några km med en fyraåring och en sexåring blir liksom inget pass direkt... Mycket frisk luft har jag fått, och alldeles för mycket fika ute i naturen :D

Hoppas det gått bra för er alla!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej! :D

Ja, här har det tränats armar för fullt i veckan på kryckorna! Både biceps och triceps om jag tänker rätt! :wink:
Faktum är att jag inte har fått träningsvärk ett enda dugg = antagligen har styrketräningen gett resultat :wink:

Så... det enda jag kan rapportera är det där cirkelpasset i måndags + att jag körde ett corepass idag där ju inte foten var inblandad.

Jag har haft ont. Och jag har varit rent förbannad på kroppen som inte velat det jag vill denna vecka!
Bara minsta lilla grej liksom! Transportera ett vattenglas när man har kryckor?? Går ju inte! :evil:
Man är så van att bara resa sig och gå och hämta ditt och datt, men näe...

Igår använde jag bara 1 krycka, och idag har jag gått utan! Så nu är jag så smått på gång igen!
Vågar mig dock INTE på cirkelpasset imorgon som är för tufft och ryckigt för foten.
Och kör nog lite lugnare träning i veckan som kommer.

Fin förra vecka för SarisParis, och fin denna-vecka för dig GulligaA! Det låter härligt med en tripp till Sälen och massa promenader i vacker natur!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

Hej järngänget :D

Anna, förstår kryckfrustrationen. Härligt att du nu klarar dig utan, men skynda inte för fort!

Förra veckan blev ok:

Må Löpning 6 km + utelek 2timmar
Fredag Löpning 7,5 km

Jag är supernöjd för jag märker verkligen hur löpningen går bättre och bättre. Jag springer med en kompis en gång i veckan och då i ett rätt lugnt tempo (snitt 7 min per km) och själv en gång i veckan. I fredags sprang jag dels längre och dels fortare (snitt 6 min per km) och jag hade verkligen bra flyt. Börjar så smått fundera på att springa lite längre när jag springer själv, vore ju roligt att se hur det går att springa en mil (ett år sen sist).
Ingen yoga pga gräsänka men på onsdag ska det bli av :thumbsup:

:heart:
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Vad duktiga ni är! GulligaA och Sarisparis - en riktigt fin träningsvecka ju! =D> Och Anna - det kanske visar sig att den tvingade vilan ger kroppen ännu mer eld i baken sen :) Krya på dig och grattis till vältränad överkropp!

Jag har kört mitt vanliga + klippte gräset igår. Vi har visserligen bara drygt 400 kvm tomt, men handgräsklippare och har inte klippt gräset sen i juli, så det var tufft! :shock:
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Läser, har inte tid mer än säga HEJA HEJA HEJA...

Har ett par veckor med lite mycket för mig. Men kör mina "vanliga" pass. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av anna »

Hej! :D

Sarisparis, kul att ha en kompis att springa med, och kul att du utmanar dig själv till både snabbare och längre turer!

Lgh140: låter svinjobbigt med handgräsklippare i gräs som inte varit klippt på så länge! Definitivt ett träningspass att räkna!

Kände av foten i början av veckan, men nu är den i princip som vanligt igen! :D
Började lite lugnt med corepass och styrketräning och fick ihop 5 pass. Imorgon ska jag våga mig på cirkelpasset igen tänker jag mig...

Mån: core
Tis: core
Ons: core
fre: styrkepass
lör: styrkepass.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Vad skönt Anna att det känns bra igen! Jag är så impad att du i princip ALLTID får till så många pass - oavsett vad som händer. Grymt!

Jag kör vidare med mina pass. Har slarvat med knipövningarna så nu måste jag ta mig i kragen. Om två månader åker vi dessutom till Thailand, så nu får jag ta tag i mitt slarvande med kosten också. Tänkte utmana mig själv och maken att sluta helt med mjölmat, socker, frukt och liknande innan vi åker. Sluta fuska helt enkelt :roll: Extra grönsaker dock för pluttans välbefinnande (och mitt eget). Pepp pepp 8)
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer,

Härliga ni är!!

Anna, kul din fot är bra nu. :D Vi hade också handgräsklippare fy f-n vad jobbigt det är!!! Där får man bonuspoäng kan jag tala om! :heart:

Frida, kämpa på med knipövningarna. LCHF i thailand? Håll mig uppdaterad. De som skall ha absolut ljuvliga frukter. :P Vart åker ni? Vi funderar också på att åka till Thailand i jul. Tips, tankar m.m. godtas gärna. Vi tänker oss "Karon beach"? Synpunkter tips på det? Tor är ju 10 nu så vi behöver ju liksom inte "all inclusive" och babypooler (hoppas jag :winki: ) Utan han borde klara lite mera aktiviter och roligheter.

Sarisparis, heja heja. Kul du har en kompis och träna med.

Jag har kört mina vanliga sön, tis och ons pass.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av lgh140 »

Nej nej, väl där tänker jag äta både frukt och en och annan pad thai ;) Men jag måste skärpa till mig här hemma och äta ordentlig mat.

Mina föräldrar har hus öster om Bangkok, på fastlandet mittemot koh samet. Inte lika paradislikt som phuketområdet, men blir toppen med fyra små barn som mest kommer bada i poolen (ja, inte minsta kanske :lol: )
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"