Träning 2015!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2015!

Inlägg av GulligaA »

Började veckan med halsont...som vanligt. Måste börja med vitaminer och tillskott igen. Hade problem med dålig mage i somras, som blev bra när jag tog bort "pillren" (D-vitamin, zink+c-vitamin och probiotika). Planen var att börja om med ett i taget för att se vilken som var boven, men det har inte blivit av :oops:

Men jag har tränat lite ändå, ingen kondition, bara styrka:

Tis: Planka 5*1 min, "doppa hälen" och balansplatta.
Tors: Styrketräning, hela kroppen, supersets. Har ett egenkomponerat baspass, som tränar genom i stort sett hela kroppen på bara 6 enkla övningar. Perfekt när jag ska ha ett lugnt pass.
Sön: Styrketräning, hela kroppen, supersets.

Bara liiite av Halloween-godiset slank ned :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

Hej!

Men attans elände GulligaA! :( Krya på dig!
Jag tror zinken kan vara boven. ta den i samband med mat, och bara 1/dag. Man kan må rejält illa av den.

6 pass:
Mån: Cirkelträning 45 min, ett riktigt rejält pass är det, idag ska de byta alltihop till nya stationer.
Tis: Crosstrainer intervall 40 min
Ons: Styrka i gym c:a 45 min
Tors; Multiträning 25 min
Fre; Crosstrainer intervall 40 min
Sön: core 30 min.
Ja, jag skulle alltså gjort ett styrkepass igår, men har stått på julmarknad lör-sön. På vägen hem ringde jag för att fråga om jag skulle köpa med mig någon mat (innan jag stack till gymmet).
Fick då reda på att Ida fått magsjuka... Per skulle bort på kvällen, så det var bara att åka raka vägen hem :( Gjorde det bästa av situationen och åstadkom ett YAYOG-pass hemma core 30 min.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Halloj alla kämpar!!

GulligaA, blir man dågli i magen och mår illa är det oftast zink. jag brukar rekommendera att man tar det på kvällen efter middagen. Då mår man minst illa. I vissa fall har man tillräckligt, men en rejält stressig dag kan förbruka hela förrådet. Så jag tar mest zink när jag känner något i halsen, minsta snuva, annars tar jag väldigt lite zink i daglig dos.

Så jag hade Karateläger förra lördagen i 5 tim. Sen vilade jag hela denna veckan som var och körde ett 1 tim pass i söndags. HOppas att jag kommer igång igen på Tis och ons.

KRAM på er!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: Träning 2015!

Inlägg av lgh140 »

Ont i halsen har även jag.. Då är det alltså zink jag kan prova också - lär mig så mkt här :D

Mina vanliga två pass här, sen kom höstlov och sjukdom.

Tack för att ni delar med er - så trevligt att få följa er träning! Nu går jag och lägger mig och sover bort den här höstförkylningen :sleep:
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2015!

Inlägg av GulligaA »

Tack för tankar om tillskotten. Jag börjar med d-vitamin nu och kanske tar lite zink bara just under förkylningen.

Ja, visst är det härligt att få ta del av varandras träning och lite kost här i tråden :D Jag har ingen att diskutera dessa ämnen med annars, så supertack :heart:

anna, när får vi se bild på magen då :wink: Härligt jobbat :thumbsup:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

Hej i sjukstugan!
Hur går det med er??

6 pass, som vanligt efter det schema de gjort till mig.

Mån cirkelträning i grupp
Tis: intervall crosstrainer
Ons: styrka i gym
Tors multiträning i grupp
Fre intervall crosstrainer
Sön: styrka i gym

Magen behåller jag för mig själv du :wink: :lol:
Tycker det står still i utvecklingen annars just nu :? Trodde det var nu det skulle börja hända ordentligt!!

Tycker också det är kul att diskuttera med er!! :D
Vi är verkligen få i tråden detta år... men vi kämpar på! :D

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

KRAM allihop!

Jag körde tis, ons och söndag.

Anna, skumt det inte händer mera för dig? Men man brukar ju också säga att muskler väger mer än fett....

Mitt problem just nu är att jag går ner FÖR mycket, får liksom ingen hejd på det. Trots att jag lagt till kolhydrater... Måste nog fundera på min kost igen tror jag. :wink:

Kram på er och pepping pepping!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2015!

Inlägg av GulligaA »

Hej

Det blev ett lätt styrkepass i onsdags, men det är något som inte är som det ska med min hals. Jag vilar helt från all fysisk ansträngning den här veckan och ser om det blir bättre, annars får jag väl kontakta en läkare. Jag har SUPERSKRÄCK för att någon ska peta mig i halsen :cry: men så här kan jag inte ha det.

Min mamma frågade mig nyligen om jag var gravid :evil: , så jag har börjat fasta igen... 24-timmarfasta 2 dagar i veckan utan kaloriräknande. Middag-middag, går förvånansvärt bra :D Men jag tänker inte väga mig förrän om en månad, så vi får se eventuella resultat då.

Ha tålamod, anna, det lossnar nog snart igen. Har du en sån där våg som kollar fettprocent? Det kanske skulle visa mer resultat annars, men har ingen koll på hur bra de är.

Hoppas du hittar en bra balans med kosten så du inte går ner för mycket, TorsMamma. Ta hand om er!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: Träning 2015!

Inlägg av lgh140 »

Hej och hå - redan tisdag... :shock: Förra veckan blev det två dansklasser. Rösten försvann men i övrigt mådde jag rätt okej. Har dock insett att jag är påväg mot den där illa beryktade väggen. Inte i 180 som tur är - har inte stressat på såhär så värst länge, så nu är det fokus på att vända detta. Fokus andas, yoga och sova ordentligt ett par veckor nu. Och såklart ta bort alla oviktiga intryck. Känns redan lite bättre bara av att jag upptäckt var alla dessa symptom kommer ifrån.

Kram!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Kram GulligaA kram Frida, hoppas ni kryar på er snabbt! :heart:

GulligaA, tar du 30 mg zink på kvällen till natten nu? VAd är det med halsen som du har, värk i halsen eller hosta?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2015!

Inlägg av GulligaA »

Hm, nä den zink jag tar i brustablettform är det 15 mg i...kanske ska ta 2 då?

Jag har ont när jag sväljer, mycket ont, men bara då. Ibland på båda sidorna, ibland på en sida, oftast vänster. Jag har haft ont på det här viset långa perioder förut och varit till läkare, men de hittar aldrig något fel. Men inte så här länge, kanske följer det med milt höstväder, och det har vi haft ovanligt länge i år.

Just idag känns det liiite bättre, så kanske kanske vänder det [-o< Men dubbel dos blir det ikväll :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Hej, Ja abosolut MINST 2 tabletter. Man brukar prata om att dagsbehovet är 30 mg. Så är man förkyld och har halsont så tar man minst 30. Är man osäker kan man köpa något som heter Zinkstatus från Helhetshälsa. Det kan man göra test med och då ser man exakt hur stor brist man har. LIgger man i botten på 1 kan man ibland behöver både 60-90 mg några dagar. Är man på 3-4 max 30 mg.

Krya på dig!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

Hej! :D
Tors mamma: Du får vara rädd om dig och inte gå ner för mycket!!

GulligaA: Hur GÅR det med halsen? Har du varit och kollat upp den trots skräck..?
INTE kul att få frågan om man är gravid...Vet hur det känns :( Men FYYY vad jobbigt med 24 timmars-fasta! Nej, jag har en vanlig våg bara.
Lgh140: Ojoj, bromsa i tid, du får passa dig för väggen! :shock:

NUUU har det börjat hända grejer med kroppen! :D Har väl kommit över en gräns till kanske efter allt slit. Nu börjar det synas på armar och axlar! :D Inte jättemycket, men armarna är betydligt fastare och inte alls så sladdriga :D
Jag har ju i flera år haft som mål i träningen att få snygga armar. Men ska erkänna att jag inte jobbat hårt för att få det... :oops: Jag har undvikit armträning för det är så trist...Och man kan ju inte tro att man bara hux flux får det av sig själv :roll:
Nu är det ju MYCKET fokus på armarna i styrkepassen jag har, och även i cirkelträningen, och man ser att det har lönat sig! Glad! :D

Mån cirkelträning i grupp
Tis: intervall crosstrainer
Tors multiträning i grupp
Fre styrka i gym
Lör: intervall crosstrainer
Sön: styrka i gym

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Woho Anna, *gör vågen* go go go!!

Jag fick ihop sön 1 tim, tis 1 tim, ons 2.15, lördag 2 tim kobudo. Idag fick jag huvudvärk från h-etet så jag stannade hemma. Var inte i skick att umgås med barn kände jag. Nya tag på tisdag.

Kram på er!! Heja heja heja!!!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2015!

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Är det bara jag som har haft problem med att komma in på sidan, och att skicka iväg ett inlägg senaste veckorna? Irriterande när man skrivit ett långt inlägg, och så bara förvinner allt :evil:

Men, anna, vad kul att det lossnar till slut! :D Ja, visst är det jobbigt det där med att man måste anstränga sig för att få resultat :wink: Så där är jag med benen, vill ha snygga, men det är sååå tråkigt med benövningar...

I veckan har jag tränat INGENTING (eller jo, barndans och det var jättejobbigt! Fy vad man tappar snabbt :( )

Och i 3 dagar nu har inte haft det minsta ont i halsen :lol: . Hur jag än sväljer och gäspar och gapar och känner efter så känns det inte det minsta. Så jag börjar försiktigt igen med träning denna vecka.

Kram på er!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"