Träning 2015!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Hej Gulliga A,

I detta fallet fungerar det typ så att det är ca 30 min uppvärming halvtuff, kondition och styrka och lite strech. Sen börjar "träningen" och den är väl också på säg 80% vi höll på så i säg 1,45 min, då vi fick 45 min lunch. För att i 1,5 timme köra säg 1 tim 90% sen hade vi ca 40 min brottning med en MMA fighter som lärde ut, då visar han några min sen får man öva själv några min. Så det är typ 0% och sen 95% den tiden. Sjuk jobbigt när man kör.

Visst kan man om man vill inte ta i så mycket så man kanske kör säg 50% av sin kapasitet men då kommer oftast någon och driver på dig helst till 100%. Så jag försöker ligga i genomsnitt på 80% om jag kan. Har man tur är det yp 1 min vattenpaus på 1,5 timme men inte alltid. :)

Kul att du frågar!! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4525
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

Hej! :D
TorsMamma: Hjälp :shock: :shock: :shock: Vilka pass du kör! Du måste ju vara URSTARK!!!
=D> =D> =D>

GulligaA: Skönt att du är bättre! Ny vecka nya tag! Spännande med trx-banden!

Sista veckan med 6 pass!
Vi hade återträff med ett jobbigt cirkelpass i måndags och så var det utdelning av papper där de gav respons på hur man själv tyckte man ska träna nästkommande 8 veckor. Nu står vi helt på egna ben.
Nu vill jag gå ner till 5 pass/vecka, och det tyckte de också! :D Riktigt skönt måste jag säga! \:D/
Nu ska jag gå på 1 grupp-pass/vecka, det tuffa cirkelpasset. Och så ska jag gå tillbaka till det förra styrkepasset vi hade 2/vecka och så blir det rodd intervall 2/vecka.

Mån: återträffen då.
Tis: Crosstrainer intervall
Tors: Multiträning 25 min
Fre: styrka i gym
Lör: Crosstrainer intervall
Sön: styrka i gym

I morgon fyller min sambo år.
Jag tänker överraska med att ta med honom på cirkelpasset... 8)
Så att han får veta LITE av vad vi faktiskt utsatt oss för under dessa veckor!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: Träning 2015!

Inlägg av lgh140 »

Ni är grymma allihop! Skönt att du mår bättre GulligaA!

Tre pass även denna vecka - känns bra! Blev inspirerad av trx-pratet och körde en tuff halvtimme igår :D Har precis fått reda på att jag är gravid (VÄLDIGT oplanerat :!: ) så nu måste jag ta och skärpa till mig för att slippa den där känslan av att ha ett hål i magen även denna gång :roll:
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Tack Anna, ja ganska stark för min ålder och vikt vill jag nog tro att jag är :P

Vi hade en övning i veckan där 2 pers skulle bära en tredje fram och tillbaka i gympasalen. Har man då en fullvuxen kille på 80kg och en tunn liten 14 årig pojke utan muskler, skickar man upp denna man på ryggen och låter pojken hålla fötterna och springer. hehe...

Tyvärr ingen gradering för mig då jag åkte på vinterkräksjukan (jag som trodde jag var imun) :roll:

Frida, grattis!!! Gissar vi även får följa dig på barnaväntanstråden? :P

Får se om det blir mer träning för mig detta året, men en vecka skidåkning skall vi få in!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 565
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2015!

Inlägg av GulligaA »

Hej!

GRATTIS Frida, spännande :D Kan starkt rekommendera boken "Träning för nyblivna mammor" av Olga Rönnberg. Både för träning efter förlossningen, men det finns massor av skonsamma övningar som kan användas under graviditeten.

Vilket grymt pass, TorsMamma. Precis som anna säger, du måste vara urstark! Men det låter samtidigt härligt med en hel dags träning. Fy för vinterkräksjuka :(

anna, starkt jobbat som vanligt! Hoppas sambon blir glad över sin present :wink:

Jag är fortfarande lite snorig, så jag har inte kört någon kondition än.
Ons: Styrka, supersets.
Sön: Styrka, TRX. Men egentligen blev det nog inget träningspass. Mest bara testa bandet med olika övningar, och en förtroendeövning mellan mig och kroken i taket :) Ska den verkligen hålla :-k
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4525
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

:D
Frida - GRATTIS!!! :D Hål i magen? Vad menar du? :shock:
TorsMamma: 80 kg man på ryggen??? :o :shock: :lol: =D>
Jag skulle verkligen vilja se det! SJUKT imponerad! =D> =D> =D>
Men vinterkräksjukan lät ju inget vidare... :( Du får krya på dig och vara "glad" att det blev nu och inte på julafton...
GulligaA: Vi får hoppas att ni riggat fast kroken ordentligt... Den lär få ta mycket stryk med alla övningar!
Jag skulle verkligen önska att jag kunde säga att Per blev glad för min "present".
Det blev han VERKLIGEN inte :( Ögoninflammation och förkylning på gång. Efter mycket trugande följde han med men tyckte inte alls om "ett rum fyllt av folk som körde järnet och luktade svett till dunka-dunkamusik."
Passet i sig tror jag egentligen att han tyckte var bra, men omständigheterna runt fick honom att tjura ihop resten av kvällen :(
Man ska aldrig räkna ut något i förväg... :(
Tyckte det kunde vara roligt att göra något IHOP, och att han fick se lite av vad jag utsatt mig för.
Men jag hade fel... Jag gör inte om det!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Jag skulle verkligen önska att jag kunde säga att Per blev glad för min "present".
Det blev han VERKLIGEN inte :( Ögoninflammation och förkylning på gång. Efter mycket trugande följde han med men tyckte inte alls om "ett rum fyllt av folk som körde järnet och luktade svett till dunka-dunkamusik."
Låter som när jag "tvingade" med maken på självförsvarskurs en lördag. Han var inte heller glad och jag hade precis samma "baktanke/åtanke" som du. Jättetråkigt :cry: :cry:
När man nu spenderar säg 5 tim på en plats + resa till och från skulle ju det kunna räknas som ganska mycket bonding tid kan man tycka. Men icke då! [-X :^o

Jag skickar min man till din och du kommer hit så kör vi ihop! Det vore väl något?? =P~ :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4525
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

Hahaha :lol: Ja, det vore något du!
Så kan de sitta och kolla på TV eller annat "effektivt" som de tycker är bättre att ödsla tid på!!!
Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Låter som en plan! :P :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: Träning 2015!

Inlägg av lgh140 »

Jäklar TorsMamma, jag är mkt impad! Men det där att få med maken känner jag igen.. Jag lyckades dock få honom att börja med lchf (med lite vanligt hederligt "om det inte funkar kan du ju alltid skylla på mig" - vilket han inte kan motstå ;) ) och han har hittills gått ner 12 kg, medan jag ligger kvar på noll #-o

Tack förresten! Olgas bok har jag faktiskt någonstans. Jag lyckades inte komma igång själv sist utan fick ta till en pt. Med hål i magen menar jag känslan av att det inte finns minsta lilla stöd av bålmusklerna - inget jag vill uppleva igen!

Denna vecka blev det tre pass: en dansklass, en yoga och ett styrkepass hemma. Nu återstår att se om jag lyckas hålla detta under julledigheten. Hur har det gått fr er andra? Hur funkar nya träningsprogrammet Anna?

God jul på er förresten! :santa:
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Inlägg: 4525
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

Hej! :D

12 kilo?? :shock: Wow! Usch, det låter som en otäck känsla med magen... Hoppas verkligen du slipper det! Det finns ju någon slags gördel som håller upp magen när den blir stor sedan.
Bra jobbat med träningen!

Jo, detta var ju första veckan med 5 pass istället för 6 pass.
Men det blev 6 pass i alla fall. Tycker i alla fall jag, även om det inte är ett gympass det var frågan om.
Min syster håller på att avveckla en golvbutik och fastigheten som mamma äger ska säljas.
Det är SJUKT mkt grejor i alla förråd som pappa samlat på sig genom åren. Då snackar vi dessvärre skräp. Järnstänger, matt-ställningar, tunga järnsaker. Jag bar och bar, från förråd ut till garage, i TIMMAR. Var alldeles matt och genomsvettig, så - det blev ett litet ovanligt pass kan jag tycka.

Mån: Cirkelpasset med Per då.... :?
Tis: Rodd intervall (riktigt kul att köra rodden igen!)
Ons: röjde vi på firman.
Tors: Styrka i gym
Fre: rodd intervall
Sön: styrka i gym

Denna vecka ska jag ha träningsledigt julafton & juldagen!
Ja, God Jul! :santa:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 565
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2015!

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Sedan vi köpte en crosstrainer och ställde framför TV:n så tränar faktiskt min man två ggr i veckan :D Men det där med kosten...det är Billys så fort tillfälle finns och det prasslas med chipspåsar nästan varje kväll :roll: Inget stöd alls i att äta nyttigt får jag därifrån.

Bra jobbat med träningen tjejer! Jag känner igen det där med hål i magen, Olgas bok hjälpte mig ur det.

OK vecka för mig:

Tis: crosstrainer 25 min (5 min uppvärmning, 15 min intervall, 5 min nedtrappning)
Ons : Styrka, hela kroppen, supersets
Lör: Crosstrainer 25 min.

Jag har julledigt nu i tre veckor, och tänkte jag skulle få till 4 pass/vecka då. Vi anordnar inget alls hemma detta år, så tid finns verkligen. Bara att hitta ork och motivation :wink:

God jul och gott nytt år på er :santa: :heart: :santa: :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 565
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2015!

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Har ni haft en bra jul, alla? Liiite mycket choklad har det blivit, men annars har jag klarat helgen fint :D

Nöjd med min vecka, fyra pass!

Tis: Styrka, hela kroppen, supersets.
Ons: Crosstrainer, 25 min.
Lör: Styrka, hela kroppen, cirkelpass.
Sön: Crosstrainer, 30 min.

Testade ett nytt program på crosstrainern. Mer klättring än intervall, men kändes superbra. Det finns tolv olika program, vissa ser rätt brutala ut :shock: Tänkte inte ha några nyårslöften, men en utmaning för nästa år kanske kunde vara att ha tagit mig igenom 15 min på varje program :-k Det får bli något att skriva i tråden för 2016, för en sådan blir det väl?

Gott nytt år! \:D/
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4525
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

Hej! :D

GulligaA: Min man drar också hem chipspåsar i tid och otid :x Jag tycker det skulle räcka med 1 dag/vecka, för jag blir ju frestad också! Lyckas dock för det mesta hålla mig till en liten skål, medans de andra tre kör loss med det andra. Tycker inte detta ger bra signaler till barnen... :(
Särskilt inte de dagar han går upp och äter ev. chipsrester till frukost!!! :evil:
Ser att du fick till 4 pass! Bra jobbat!!! =D>
Låter bra med crosstrainern och löftet! :D

Jo, det har gått ganska bra med maten i jul faktiskt! Har stoppat i tid så jag inte har blivit övermätt.
Men visst har det slunkit ner en del onyttigheter också :? Men det är bara jul en gång/år!

Då har jag börjat med 5 pass/vecka då ja. Kändes konstigt, men bra!

Mån: cirkelpass 45 min
Tis: rodd intervall
Ons: Styrkepass
Lör: styrkepass
Sön: rodd intervall

Jag tänker att det kan vara bra att rapportera/summera året i fulla veckor.
Eftersom veckan 28 dec-3 januari i almanackan räknas som V. 53 kan vi väl ha söndag som årsslut?
Eller vad tycker ni?
Sedan kör vi på med ny tråd 2016 med början den 4/1. Ok?

Gott Nytt år!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Härligt tjejer!!
Jag röstar för ny tråd, starta den när ni vill!

VI har åkt skidor sön-sön minst 3 tim/dag ibland 5+ tim. FIck inte träningsvärk en enda gång. Något helt nytt för mig kan jag avslöja! Lite trött i kroppen dag 5 men kunde lätt åkt mera om jag inte frusit så mycket de 2 sista dagarna. hade ju packat för 12+ grader. Inte -10 :wink:

Vilar nog denna veckan och kör igång med karate nästa.

Gott Nytt hälsosamt år på er alla!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"