Träning 2015!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: Träning 2015!

Inlägg av lgh140 »

Äntligen Anna! Grattis :mrgreen:

Två pass för mig.

Kram!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

Hej! :D

Gulliga A, jag har inte haft problem med att inlägg försvinner i alla fall. Fy så trist... :( Om du skriver långt, prova att kopiera texten. Skicka iväg, och funkar det inte kan du ju klistra in den i ett nytt.
Men vad ÄR det för slöhetsfasoner du har för dig då??? :o Kom IGEN nu! Inget att skylla på längre ju!
Hoppas det gått bättre denna vecka..?

Jag kör på med mina 6 pass. Kunde inte delta i ett gemensamt pass i torsdags pga dansuppvisning, så jag gjorde ett av de andra passen jag har då.

Mån: Cirkelträning i grupp 45 min. Det skulle vara SÅÅÅ kul att utmana sambon med ett sånt här pass, så att han fick en inblick i hur hårt vi faktiskt har kört! Men de är alltid fullbokade...
Tis: Crosstrainer
Ons: Styrka i gym
Tors: Crosstrainer
Fre: Styrka i gym
Lör: Crosstrainer

Filar i övrigt på hur jag ska göra mitt upplägg inför kommande 8 veckor...
Vi är ju på v.13 av 16 nu, så jag får snart lämna in förslag för godkännande av tränarna.
Sedan är jag "on my own" helt...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Heja tjejer heja!! Kör ända in i kaklet nu inför jul! :P

Jag har gjort mina 5,5 tim som vanligt.

Puss och kram på er! <3
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Ps. Gills ridning i 1 timme med allt som hör till? Ont i stjärten har jag i alla fall. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2015!

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Såklart ridning räknas :) Ta hand om rumpen nu :wink:

Jag har tränat lite och lugnt. Var till läkaren idag, och fick det bekräftat som jag har misstänkt några veckor: att jag har navelbråck :cry: Så jag kommer få kallelse till kirurg och troligen operation. Enligt läkaren så kan jag fortsätta som tidigare med träning och allt, så jag får väl försöka. Men några rekord i planka tänker jag inte slå på ett tag :|

Ons: Lätt styrka, hela kroppen. Supersets.
Sön: Styrka hela kroppen. Cirkelpass. Var länge sedan jag körde cirkelpass, så kul det var :D Måste komma igång med det igen.


Vad kör du för styrka i gymmet, anna? Är det "standard-set", eller cirkelträning kanske? Fria vikter? Jag hatade fria vikter förut, men nu när jag tränat hemma med bra övningar ett tag så kan jag knappt tänka mig att sätta mig i en maskin igen. Jag har lovat tjejerna på jobbet att börja lunch-träna med dem igen. Så ett pass i veckan på gymmet kommer det nog att bli snart. Kan vara bra för det sociala också :D

Nu ska jag kopiera innan jag skickar, bra tips där anna!

Ta hand om er och bra jobbat!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

:D
Bra jobbat TorsMamma! =D> Klart ridning räknas! Ben och rumpa tränas!

GulligaA: Navelbråck?? :shock: Det låter ju hemskt! :shock: Har du mycket ont?
Men fy, operation låter ju inget vidare... :(
Kul med lunchträning i alla fall! :D

Ja, hur ska jag förklara...
Mina styrkepass som PT-tjejerna gjort till mig (som jag kör själv och inte i grupp) innehåller följande:
Utfall med vikter i händerna 12 set per ben x 3 (så tot. 36/ben)
TRX-känner du till det? Långa band med handtag som hänger ner från taket.
12x3 "flyers" i TRX
12x3 butterflies med hantlar
12x3 i en maskin där man trycker sig ner och upp med armarna.

Sedan är det puls mitt i allt 30 sek V-burpees, 15 sek vila x 5. Skulle egentligen varit mountain-climbers, men jag bad att få byta för tröjan åker upp och jag känner mig obekväm...
2:a delen:
12x3 i en maskin där man står framåtlutad rak och höjer ett handtag med vikt på mot magen och ner igen.
12x3 Sumoböj med kettlebell
30 sek sidoplanka, byt sida, x 3.
12x3 mage i TRX. Situps med höjda armar med fötterna i öglorna.
Och så avslutas det med puls x 5 och burpees med magen ända ner i golvet, 30 sek, vila 15.
Jag har även lagt till en maskin där man jobbar TUNGT med magen.

I de cirkelpass jag går på, på måndagarna jobbar man 2 och 2 på 10 olika stationer - 4 svettiga varv.
30 sek jobb, 20 sek vila då man tar sig till nästa station. Totalt 45 min.
Där är det allt ifrån upphopp, hänga i ett räcke, planka på pilatesboll, kettlebells i varv runt huvudet,
utfall, triceps i TRX,m.m. REPEN! Ni vet såna där som de har i Biggest looser :shock: som man piskar i vågor över golvet... VIDRIGT! Fast värst är en "slamball"... 9 kg boll ska kastas uppför en stolpe, fångas upp huksittande, resa sig, kasta upp igen. Armarna SKRIKER! :shock:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2015!

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Njae, det är inte så farligt. Det gör ont när jag lyfter tungt, tex 3,5-åring upp i cykelsitsen. Ibland är jag öm i området också. Samt känslan av att jag har en bubbla i naveln som jag får peta in ibland :shock:

Men vilket härligt pass det låter som! Förutom repen, har sett dem på just biggest losers, och det ser inte lockande ut.

TRX-band har jag faktiskt ett. Det ligger ouppackat sen jag var på Ullared för 2,5 år sedan :oops: Har ingenstans att sätta fast det. Jag tyckte några rör i källaren såg lämpliga ut, men fick onda ögat av mannen :roll: Kanske sätta upp någon krok i taket?

Nu ligger jag i soffan och är sjuk på RIKTIGT. Feber, halsont (såklart), hosta, grönt slem m.m. Så jag hoppas att det är det här som legat på lur hela hösten och nu äntligen brutit ut [-o< , så kanske jag kommer tillbaka snart. Så jag tar inget zink eller echinagard eller något som kan stoppa detta, utan nu får det härja fritt.

Förresten, man ska INTE ta dubbel dos brustabletter zink när man fastat i 24 timmar. Tänker inte beskriva i ord vad som hände, dock var magen snygg och platt dagen efter :?
Nu ska jag fortsätta slötitta på film och hoppas på att bli frisk snart.

Ha't!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: Träning 2015!

Inlägg av lgh140 »

Woho vad duktiga ni är allesammans! Men fy sjutton för all skit du råkar ut för GulligaA! Krya på dig!

Mina vanliga två pass här. Yogan så skön och precis vad jag behöver! Dansen har jag sagt upp mig ifrån och har bara tre ggr kvar (skönt! lite mindre stress iaf), så sen gäller det att jag kommer iväg på annat och inte ägnar tiden åt att svulla i soffan istället... I övrigt övar jag mindfulness och att slappna av när jag känner stressen stiga. Min tinnitus börjar ge med sig så jag tar det som ett gott tecken :)
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

Hej! :D

Men fy så hemskt GulligaA! :shock: Måste vara en väldigt otrevlig känsla att peta tillbaka :shock:
Nej, repen är INTE roliga! Men den där slamball-bollen är faktiskt ännu värre...
Skulle inte ha satt upp TRX-band i rör, så där är jag på makens sida :wink: :lol: Krok i taket låter bättre!
Usch, det låter som förkylningen från helvetet... :shock: Stackars dig! Ligg och vila nu och kom igen när det rasat klar i kroppen din!
Jag tog dubbel zinkdos på morgonen innan frukost en gång och det var illa nog! :o Din reaktion var nog betydligt värre låter det som...
KRYA PÅ DIG! :heart:

Bra att du tar det lugnt och försöker stressa ner lgh140! Bromsa i tid!

En "fuskvecka". Eller, ja 5 pass är väl inget att skämmas för, men det SKA ju vara 6 ett tag till...
Men jag stod på julmarknad fre-lör. Ena dagen till 20.00 och andra dagen till 19.00 och så packa ihop och resa 45 min hem. Träninge efter det?? Nej, jag orkade bara inte!

Mån: Cirkelträning i grupp 45 min
Tis: Crosstrainer intervall
Ons: Styrka i gym
Tors: Multiträning i grupp
Sön: Styrka i gym.

Det är 2 veckor kvar av det vi kör nu.

Nu i veckan ska vi lämna in en träningsplanering vi själva planerar för nästkommande 8 veckor.
Den ska vi få feedback på, sedan får vi stå på egna ben :shock:
Återträff 7 dec då vi antagligen går igenom den planering vi gjort och kör ett sista gemensamt pass i lilla gruppen.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: Träning 2015!

Inlägg av lgh140 »

Nä, nån fuskvecka tycker jag nog inte det var Anna :wink:

Jag insåg två saker:
1. Det har ju försjutton snart redan gått ett år :shock:

2. GulligaA - kan du trä en plankbit eller liknande genom öglan, lägga över en dörr och stänga? Blir ju inte riktigt lika bra som krok i taket, men fungerar ändå helt okej!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Halloj allihop!

Men gulligaA, stackare!! Det finns ju liksom en anledning till att jag verkligen är SUPERTYDLIG med att man tar inte zink på fastande mage (typ morgonen) utan efter att man ätit en dag och har middag i magen, då kan det vara på sin plats. (been there done that) ja fy sjutton vad man är dålig i några timmar.

Så zink de dagar du inte fastar på kvällen ihop med middag är det som gäller nu. Har man för lite zink och d-vit kommer kroppen inte läka utan man fortsätter bli sjuk och sjuk och sjuk är min erfarenhet. Bli frisk fort nu!!

Anna, Inte fusk inte, 5 pass är några pass fler än mig! :P Tycker du är duktig som inte ger dig utan kör och kör!

Frida, hur går det för dig?

Ja tjejer, snart ett år, visst är ni tillbaka nästa år med ny tråd och ny energi? :P

Jag har kört mina vanliga pass sön, tis, ons, och sen scouthelg på det och sen 2 tim på kvällen.

Inser med skräckblandad förtjusning att de sköldkörtelproblem jag hade tidigare nu verkar vara borta äntligen mer än 100%. Men också med det att jag har lite svårt att hålla vikten. haha... tänk så många I-landsproblem man kan ha? :D

Min krossade knoge får jag nog helt enkelt förlika mig med att den inte kommer bli som förr och inte heller min sönderstukade fot. Men jag skall få den att bli minst 90% bra har jag bestämt.

Så nu kör jag lite till! På lördag karateläger 4-5 timmar så det blir lite extra denna veckan med.

Pepping pepping nu tjejer! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: Träning 2015!

Inlägg av lgh140 »

Tre pass denna vecka, ett dans och två yoga. Känns som värsta segern att jag för en gångs skull fått in ett extra pass, även om det förr snarare var 5-6 pass i veckan som var det normala O:)

Hur har det gått för er andra?
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

Hej! :D

Lgh 140, ja, snart ett helt år! :o Att vi kör vidare nästa år är en SJÄLVKLARHET!
Bra tränat i veckan! :D

TorsMamma: Så gött med att sköldkörtelproblemen verkar ha löst sig!
Övriga krämpor får du jobba på med då...
Bra tränat för dig med! :D

Här blev det 6 pass som det ska, med lite variation för jag bytte ledig dag och missade multiträning så jag fick byta den (till ett pass som jag upplevde som ett mes-pass!)

Mån: cirkelträning
Tis: crosstrainer intervall
Ons. Styrka i gym
Fre: crosstrainer intervall
Lör: styrka i gym
Sön Fort-gjort-pass mage/rygg (mes-passet)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Hurra på er tjejer!!! *vågen*

Ja, en ny tråd!! :D :P

Jag körde tis, ons och läger 4 tim på lördagen. Sen var familjen sjuk så jag var hemma söndag. Körde ikväll igen 1 tim. I morgon 2,5 och sen gradering på söndag.

Pepping pepping sista tiden nu!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2015!

Inlägg av GulligaA »

Hej tjejer!

Ja, nytt år och ny energi hoppas vi på! Förra veckan var mest sjukdom, men kände mig bättre mot slutet, så ett pass:

Sön: Styrketräning, hela kroppen. Supersets. SJUKT med träningsvärk :(

Bra tips där Frida med plankbit över dörr. Men tydligen är vi rädda om dörrarna här hemma också :roll: Så nu sitter det en krok i taket :D Ska testa mitt TRX i veckan!

Härligt jobbat i veckan! Det gäller att avsluta året på topp. Ser fram emot julledigheten nu, tränar som bäst när man har så mycket tid.

Lite nyfiken, TorsMamma, hur ser ett 4-timmarspass ut? Är det lugnt tempo alla timmarna rakt igenom, eller hårda stunder med vila emellan? Hur är upplägget?

Kram på er!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"