Barn 2+

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sigyn
Inlägg: 497
Blev medlem: fre 02 dec 2011, 11:51

Barn 2+

Inlägg av Sigyn »

Vi har 2 barn och dom är fortfarande rätt små. Jag känner mig kanska nöjd med två, men lite nu och då funderar man på ett tredje barn (följt av fjärde femte och så vidare). Man kan ju faktiskt nästan producera hur många barn som helst och en stor familj tycker jag verkar jättemysigt. Samtidigt som man känner nu att de två man har räcker gott och väl, man ska ju faktiskt ta hand om de barn man skaffar sig oxå. Man vill ge sina barn allt och man vill ha tid att uppfostra dom.. Ja ni förstår.
Så fungerar jag på alla dessa mammor och pappor som har tre fyra eller nästan hundra barn. Dom hinner ju och trivs och tycker att det är jättehärligt med fler barn än två. Och jag undrar hur dom orkar. Hur orkar man vara gravid och föda barnet och kliva upp på natten och ta hand om denna lilla skrikis dygnet runt när man har flera andra barn att ta hand om?
Jag tyckte det var rätt jobbigt när nr 2 kom, visserligen var ettan bara 19 månader, men jag är ju inte ensam om att skaffa barn tätt. ALLA familjer som har många barn kan ju inte haft bebisar som bara sover och äter och är allmänt "snälla". ALLA familjer kan ju inte vara sånna där man bara fullkomligt älskar allt som har med nyfödda att göra.
Själv älskar jag barn, men helst när dom blivit mera barn och inte små bebisar. Att leka i lekparken och bygga lego och sånt gillar jag.
Hur tänker ni kring barn? Är ni nöjda med det ni har? Ska ni ha fler? Ni som har många barn, har ni alltid vetat att ni vill ha det, eller kom det bara eftersom? Hur funkar det att ha många barn?
Och är det stor skillnad att ha några år emellan dem mot att ha tätt? Är det lixom enklare om det är 4-5 år emellan? Eller stöter man på nya utmaningar då? :)
Det är intressant att höra hur tankarna går kring det här med barn och när man anser sig färdig :)
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"