Autism Vaccin hjälp och prevention av autism

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Autism Vaccin hjälp och prevention av autism

Inlägg av Luvisen »

Lyssna på dessa videor för att förstå på ett enkelt sätt om hur autism bildas, hur man behandlar autism men ännu mer intressant, hur man undviker att barnet får autism.

Här kommer också en mkt intressant/viktig puzzelbit fram som kan läggas till vaccindebatten. För dig som inte riktigt bet hur du ska göra med vaccinering eller inte.

Min son har autism och jag har kollat upp med test hur hans tarmflora såg ut då han var 3 år gammal. Han hade ingen tarmflora att tala om.

Han har en jästinfektion men nu har han även utvecklat mer än så. Därför är denna typ av "behandling" inte tillräcklig för oss. Men har du ett barn under 3 år som har autism eller du misstänker autism eller ngt liknande. Spill ingen tid, börja nu!

Värme och julhälsn/luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Autism Vaccin hjälp och prevention av autism

Inlägg av Luvisen »

Just det...länkarna: #-o :lol:

http://www.bedrokcommunity.org/videos/
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Autism Vaccin hjälp och prevention av autism

Inlägg av Luvisen »

länken menar jag...

Videosnuttarna ligger på Body Ecology hemsidor men det verkar som man inte kan komma in på dom... :evil:

Här kan man lysna både till Donna Gates och läkaren Natasha Campbell-Mcbride:
http://www.youtube.com/watch?v=nLP0Ijo2CK4
/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Autism Vaccin hjälp och prevention av autism

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Nu har jag gått igenom dessa och fann dem jätteintressanta, de går MYCKET hand i hand med det jag har som uppfattning kring candida/jäst/parasiter m.m. Lite diffar.

men som de säger i sista avsnittet, man måste gå på "STIKT GAPS diet" i upp till 2 år för tarmen skall hinna läka. Det är där jag tycker nyckeln ligger, kanske speciellt för er.

Men sen tror jag man kan snabba på denna process. Min erfarenhet är att de vill hitta en "Kompromiss" så att utrensningen inte är så hård eller att man skall göra det skonsamt. Men min erfarenhet är också att bara "diet" och "probiotika" inte dödar ALL Svamp utan den värsta sorten har en förmåga att överleva och ligga lite dold. Och det är mot den jag tror man behöver något preparat som "dödar" också ihop med så klart all probiotika/fermenterad mat.

Ett exempel på detta är att jag åt strikt LCHF och hade inga candida symptom så länge jag äter så. Men så fort jag fick i mig lilla minsta socker, var sockermonstret där och bråkade. Fick symptomen tillbaka, oftast värre än innan för varje gång.

Jag har också läst artiklar om just detta. Det är därför det är så viktigt att man äter den strikta GAPS dieten länge och inte ger sig utan verkligen dödar all svamp och parasiter.

Det var I.o.m detta som gjorde att jag använde KS ihop med mycket strikt kost och fick en "snabbare" men hårdare utrensning.

Samma detta med "die-off" det håller jag med om, många tror sina barn blir sämre och sämre, men det är die-off effekten det är om man gör rätt.

Jag skall se om jag hittar artikeln jag hade i åtanke kring just svamp. :)

Tack fina Luvisen för att du delar med dig! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Autism Vaccin hjälp och prevention av autism

Inlägg av TorsMamma »

Här är en bra länk som jag gillar. Jag har ju då dragit det hela än längre till 100% ketogen kost samt basa kroppen då man ofta är mycket sur. Men det är en bra källa och med massa bra recept och inspiration.

http://www.thecandidadiet.com/anti-candida-diet/

Här står lite om varför man tar antifungal preparat också.

http://www.thecandidadiet.com/choosing- ... fungal.htm

Säg till om jag kan hitta andra källor också. Jag finner detta mycket intressant ämne även om man inte har autism så har man just kanske andra symptom på en trasig mage och tarm.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"