Mitt nya liv

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Re: Mitt nya liv

Inlägg av Bluna »

Tack Torsmamma! :heart:

Jag ska bums kolla upp henne närmare och kanske köper jag boken. Ser att hon skriver att man i flera fall skriver ut antidepp för att läkaren är stressad. Det är precis så jag uppfattat det tidigare. "Mår du dåligt? Jamen tar de här lyckopillren så…NÄSTA!" :shock:

Men de här två läkarna jag träffat har varit underbara. De har verklige tagit sig tid för mig, inte stressat, förklarat pedagogiskt hur det hela fungerar och hur medicinen fungerar. Det känns som att jag tillsammans med dem utformat det som är bäst för mig i min situation. Kanske är jag naiv. :roll: Jag tycker ju inte om att laborera med hormoner egentligen. Slutade med p-piller av just den anledningen.

Jag äter Venlafaxin 150 mg nu. Tidigare 75 mg. Förra gången räckte det med 75 i två månader och jag var på topp. De tror att jag troligen slutade för tidigt, efter ett år, nu ska jag äta i minst 2 år för att inte falla igen.

Jag försöker att tänka om när det gäller stressen och läser om meditation och yoga. Försöker också vara i nuet mycket. Och så laddar jag för det nya året, som inte ska bli som detta! [-(
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Mitt nya liv

Inlägg av TorsMamma »

Härligt Bluna!! Du har en plan och det är jätteviktigt.

I grunden handlar det ju om att man måste ändra lite av sin egen inställning till saker och ting. Jag har ju ätit antidepressiva i många år, men jag kände mig liksom aldrig 100%, jag blev bättre, mycket bättre. Men jag vill liksom känna mig 100% igen, och det är där som bioidentiska hormoner kommer in för mig. Samt omläggning av mitt liv så klart.

Men typ genom GABA har jag fått en helt annan sömn, vaknar numera mycket mera utvilad än innan. Så det finns alternativ, det är allt jag vill peka på.

Har du gjort något candida test?

http://www.thecandidadiet.com/candidasymptoms.htm
The Way You Feel

Inability to focus, Poor memory, Brain fog, Irritability, Anger, Dizziness, Depression, Crying spells, Panic attacks, Low libido, Persistent extreme fatigue, Hyperactivity, Cravings for sweets and alcohol, Insomnia, Poor coordination.
Det visade sig för mig att jag dessutom drog på mig en massa candida som förvärrade mitt tillstånd. Test är lätt!

Spott testet!

Ställ ett glas med vatten vid sängen på kvällen när du lägger dig. Det första du gör på morgonen är att spotta i glaset. Om spottet typ efter 15 min har gjort en massa trådar ner mot botten har du candida och kan behöva göra något åt det. Jag hade massor, idag ligger spottet på toppen även efter 1 timme i glaset och vattnet är klart. Så då vet jag att min candida är borta. Det tog mig 2 hårda månader och sen 4 mån med strikt diet att bli av med den. Nu hoppas jag på att kunna bygga upp min kropp igen.

Massa kramar! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Re: Mitt nya liv

Inlägg av Bluna »

Tack Torsmamma!

Jag tar till mig, reflekterar och ser vad jag kan använda för att må så bra som möjligt i mitt liv. Det är intressant allt det du tipsar om!

Kram :heart:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"