Healingkoden

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
mari
Inlägg: 188
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:50
Ort: Västerås

Healingkoden

Inlägg av mari »

Jag läste om något som heter Healingkoden. Man ska kunna bota de flesta sjukdomar själv hemma genom att rikta fingrarna mot bestämda punkter.
Hittade lite mer om Healingkoden i det här blogginlägget.
Det verkar intressant. Om det bara är en pocketbok kan man köpa den tänker jag.
http://elisel.bloggplatsen.se/2013/09/1 ... lingkoden/
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Healingkoden

Inlägg av inger »

Här är ytterligare en länk om healingkoden väl värd att fördjupa sig i.
http://www.lindaslevin.com/se/healingko ... ar-9196655
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
mari
Inlägg: 188
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:50
Ort: Västerås

Re: Healingkoden

Inlägg av mari »

Gillar inte den länken.

Den kvinnan försöker tjäna pengar på något som var och en kan utföra i all enskildhet hemma, bara genom att köpa en pocketbok.
Dessutom fördömer hon alla andra metoder.
Gillade inte tonen i länken alls.

Köp boken i stället. Den kostar några tior och kan vara en investering som du aldrig ångrar.
http://www.bokus.com/bok/9789174751024/ ... med-halsa/
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Healingkoden

Inlägg av Sarisparis »

:roll: Nu lägger jag mig i en diskussion där jag har absolut noll koll pâ själva huvudämnet; jag har inte läst nâgot om healingkoden och hade ingen aning om vem den här coachen var innan jag klickade pâ ingers länk.

Det är kanske onödigt, men jag kan inte lâta bli att reagera pâ hur olika man kan tolka saker och ting.
mari skrev:Den kvinnan försöker tjäna pengar på något som var och en kan utföra i all enskildhet hemma, bara genom att köpa en pocketbok.
Sâ kan man ju uttrycka det. Eller sâ kan man se det som att hon blivit hjälpt av detta och nu har lust att hjälpa andra. Eftersom livet inte är gratis sâ gör hon detta till sitt yrke. Jag ser inte problemet, särskilt som det är högst frivilligt att köpa hennes tjänster. Mitt intryck är att hon vänder sig till personer som redan är insatta - som redan läst boken, och erbjuder personlig coaching. Ungefär som de diplomerade SHN-kurarna som vid förfrâgan kan hjälpa till med hemmakurning mot en slant. Tid är pengar, pâ gott och ont.
mari skrev:Dessutom fördömer hon alla andra metoder.
Nu lâter det väl som att jag bara är ute efter att vara motvalls, vilket inte alls är fallet, men det var faktiskt detta som fick mig att börja skriva det här inlägget. Sâ här skriver coachen pâ sin webbplats (min fetning):

"Den här metoden kan låta underlig och konstig och du kanske fortfarande tänker att det måste göras något UTIFRÅN för att läka "sjukdomen". Och du kan vara skeptisk, välkommen i klubben!
När du är riktigt sjuk och det enda du kan tänka på antingen att överleva och hålla huvudet ovanför vattenytan, eller dö, så kommer du till en punkt där du måste bestämma dig. Antingen provar du något som låter konstigt och verkar underligt (iaf i början) som du dessutom kan kombinera med vad det än är som du redan håller på med, ELLER kan du fortsätta söka efter "någonting" UTANFÖR dig själv och be för att det fungerar (vilket jag är övertygad om att det gör i vissa fall)."

Jag tycker inte att det hon säger här är att fördöma andra metoder, men det kanske hon gör pâ andra ställen pâ sajten, har bara läst hennes egen story (där detta citat är taget) samt snabbläst frâgor och svaren pâ första sidan.
mari skrev:Köp boken i stället. Den kostar några tior och kan vara en investering som du aldrig ångrar.
http://www.bokus.com/bok/9789174751024/ ... med-halsa/
En allmän kommentar till bokköp: kolla alltid http://www.bokborsen.se innan Bokus, Adlibris osv. Förutom att det är grymt bra priser är det ocksâ ett miljövänligt sätt att konsumera eftersom man köper begagnade böcker. Ibland blir man överraskad; som den där gângen när min bok var fint inslagen i ett begagnat presentpapper med rosett och säljaren hade lagt ner en oanvänd men gammal tidning med korsord och annat pyssel. Böckernas blocket :thumbsup:

:heart:
mari
Inlägg: 188
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:50
Ort: Västerås

Re: Healingkoden

Inlägg av mari »

Tack Sarisparis för dina synpunkter.
Det ligger mycket i dem.
Kvinnan har gjort det här till sitt yrke.
Det är frivilligt att anlita henne.

Jag reagerade dock på hennes höga priser och på att jag tyckte att hon hade en negativ ton mot andra alternativa metoder.

Det är frivilligt att anlita henne. Men jag tycker att det är viktigt att det framgår att man kan komma långt på att lusläsa boken och sedan köra metoden på sig själv.

Vi behöver pengar i det här samhället och det är en utopi att vi kan klara oss utan.

Tack för ett utmärkt tips om bokbörsen.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Healingkoden

Inlägg av annawahlgren »

Sarisparis skrev:Mitt intryck är att hon vänder sig till personer som redan är insatta - som redan läst boken, och erbjuder personlig coaching. Ungefär som de diplomerade SHN-kurarna som vid förfrâgan kan hjälpa till med hemmakurning mot en slant. Tid är pengar, pâ gott och ont.
:D Det jag tycker är lite konstigt är att hon kallar sig "certifierad" utan att ha träffat Alexander Loyd eller lyssnat till honom. (Vilket i så fall borde framgå, tycker jag, av coachingsajten.) Hon har vad jag förstår "annekterat" Healingkoden (som väl är coyprightskyddad?! Det är t o m SHN-kuren) och gjort den till en personlig imkomstkälla. Det kan man väl göra, men varför har hon då inte scannat in sin åberopade certifiering i verksamhetsreklamen? I vad består den :?:

Jag fick boken (som kostar 50 kr i pocket) av signaturen Zoe som dök upp i Gästboken och ville ge mig den. Jag tycker det är en underbar bok. Jag köper rubbet, vilket inte betyder att jag skulle drömma om att försöka "coacha" någon, även om jag har rekommenderat den till flera personer.

Jag skrev till Alexander Loyd och tackade för den och förhörde mig om kommande seminarier. Jag skulle gärna övervara en sådan. Svar fick jag å det älskvärdaste från såväl honom som hans personliga assistent Mary Ann Costello. Man meddelade att för närvarande inga seminarier var planerade för 2014. Dock skulle man efterhöra eventuellt intresse för en heldag i Nashville den 4 Januari, men man visste ännu ingenting.

Jag fick också veta att "Ben is no longer working with us. He is out working with his book about Breast Cancer and Water."

Jag har nu inte råd att resa till USA för att övervara ett seminarium, om det nu skulle bli något, men skulle jag på något vis ta mig an att om man säger saluföra Healingkoden, skulle jag definitivt vilja träffa själva Upptäckaren och hans assistent först. Nu var inte det min drivkraft som alla förstår :shock: Tvärtom skickade jag Loyd GNS (A Good Night's Sleep) för att det faktiskt finns stora likheter i - om man säger - Attityden :wink: :lol: Och tanken/tankarna bakom det hela. Och effekten, den hälsosamma.

Jag fick ett varmt tack till svar. Ja, flera stycken :lol:

Underhand får jag själv diverse förslag om hur man skulle kunna slå mynt av SHN. Det handlar då vanligen om olika modeller av quick-fix. Många arbetar ju redan - seriöst - med SHN och hjälper andra, men jag vill hemskt gärna personligen ha "certifierat" dem först :mrgreen:

Jag vill åtminstone ha haft någon liten, mycket seriös kontakt med vederbörande innan jag lånar ut mitt namn som Sova hela natten-kurens upphovskvinna [-o<


O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
mari
Inlägg: 188
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:50
Ort: Västerås

Re: Healingkoden

Inlägg av mari »

Alex Lloyd healingkodens grundare kommer till Stockholm i juni 2014 se länk.
Jag tar också tillbaka allt jag skrivit om den kvinna, Inger la ut länken till. Hon är en av de få utbildade healing kod coacherna i världen finns bara 60.
Här är länk till att anmäla sig när Alex kommer
http://www.responsability.se/HealingCode.aspx
mari
Inlägg: 188
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:50
Ort: Västerås

Re: Healingkoden

Inlägg av mari »

juli menade jag.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Healingkoden

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, mari :wink: :lol:

Där ska jag allt försöka krångla mig in.


:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
mari
Inlägg: 188
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:50
Ort: Västerås

Re: Healingkoden

Inlägg av mari »

Här är en sida där Linda i kommentarer svarar på sitt förhållande till upphovsmännen.
Healingkoden verkar vara ett fanstastiskt koncept som hjälper många.http://www.healingkoden.se/2013/08/27/s ... 8#comments
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"