kollodialt silver

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Sigyn
Inlägg: 497
Blev medlem: fre 02 dec 2011, 11:51

kollodialt silver

Inlägg av Sigyn »

Jag vill veta mer om kollodialt silver. Har läst lite om det och fattat hur bra det måste vara, och klickat hem en flaska från nätet. Jag dkulle gärna vilja veta
-när/hur ofta och hur mycket tar ni? Bara vid sjukdom eller varje dag?
-hur små barn kan msn ge till och hur mycket?
-vilket märke använder ni och var köper ni det?

Det kommer väl säkert stå en del på flaskan men det är ändå bra med personlig information. :)

Berätta gärna era erfarenheter :)
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: kollodialt silver

Inlägg av TorsMamma »

Jag har/tar Ionisil kanske 3 msk/dag.

Jag tar det nu som en "kur" mot candida. Jag gav sonen 2 tsk/dag men han fick ont i magen så jag slutade. Nu får han om jag tror han är sjuk.

Jag tror det är toppen mot bakterier och svamp, men mycket svårare med virus. Om man ger mot virus är det visst silvergrogg som gäller. Men det går ju knappast ge till barn så då får man bara ta citron skulle jag gissa, men tar då inte alla typer av virus.

Jag häller också några matskedar i kattens vatten, han dricker mycket mer och bättre nu. Men så får han aloevera också ihop med oss. Vi är numera nästan aldrig sjuka.

Här är doserna som jag har sett:
Många undrar ju om dosering av kolloidalt silver. Jag börjar med att säga du KAN INTE överdosera!

Tag gärna 2 doser, en på morron och en på kvällen. (M&K) /dag.

1. Normal, om man är frisk, 1-2 tsk. (M&K)

2. Om man behöver lite mera hjälp. 1-2 msk (M&K)

3. Om man behöver ÄNNU lite mera hjälp 25-50 ml. (M&K) *Min dos*

4. Om man behöver ÄNNU mera hjälp 50-100 ml. (M&K)

5. Om man behöver seriöst jättemera hjälp 100-200 ml. (M&K)

(Detta läge är bra vid SVÅRA åkommor/infektioner typ Cancer/Borrelia)

Om man behöver A K U T hjälp 500-1000 ml. uppdelat på 1 timme!

(Nu snackar vi seriösa akuta åkommor som t.ex en akut matförgiftning Etc.)

Sen till dos nr. 4 under några dagar.

Silvergrogg: 50/50 med alkohol (rödvin, sprit, Whisky Etc.) vid Mycoplasmaangrepp.

Blanda typ 1 dl av varje, intag teskedsvis under ett par timmar, upprepa vid behov.(För er som inte vill/kan/barn ta alkohol, ta citronjuice)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sigyn
Inlägg: 497
Blev medlem: fre 02 dec 2011, 11:51

Re: kollodialt silver

Inlägg av Sigyn »

Tack!
Detta är så spännande :)
Alltså, när jag läste på bodystore om den så står det ju nu att det är en vattenreningsprodukt för att, ja, någon som inte tjänar pengar på den vill få bort det från marknaden antar jag ;)
Då står et att man ska hälla i typ en matsked i vatten, men det är alltså direkt från flaskan som man ska ta det eller?

Varför står det på vissa ställen att man kan överdosera när man inte kan det? Varifrån hittade du dom där måtten Torsmamma?

:)

Här mycket ger man till barn? Mina är två år och sex månader, kan jag ge till en sexmånaders?? Alltså inte varje dag men om hon skulle bli sjuke eller nåt tänker jag..
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
Sigyn
Inlägg: 497
Blev medlem: fre 02 dec 2011, 11:51

Re: kollodialt silver

Inlägg av Sigyn »

Här är en artikel för den nyfikne som snubblar in på denna tråd

http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidni ... -2art1.htm
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: kollodialt silver

Inlägg av TorsMamma »

Ja du, jag tror det var "livsmedelsverket" som förbjöd kolloidalt silver istället för antibiotika. Eller något i den stilen :roll:

I Sverige får man inte sälja kollodialt guld heller... :roll:

Så därför kringgår man dessa laggrejer genom att sälja det som vattenrenare, det är alltså inte så man tar det utan man tar det koncentrerat för terapeutisk effekt.

Om jag hade en 6 mån (kan ju faktiskt inte ge råd här...) Men då skulle jag spruta KS med nässpray i näsan och köpa en inhalator kanske, eller spraya barnet med spray i halsen.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: kollodialt silver

Inlägg av mamaA »

Hej!

Jag fick tips av en vän att använda det på sår också. har inte testat men kan vara värt att prova.

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Irmasmamma
Inlägg: 1253
Blev medlem: sön 04 dec 2011, 10:13
Ort: Tyresö

Re: kollodialt silver

Inlägg av Irmasmamma »

KS är grymt, går att använda mot typ allt... :D Gå med i Facebookgruppen "Kolloidalt silver" vettja! Där finns all info och klokskap.

:heart:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
Sigyn
Inlägg: 497
Blev medlem: fre 02 dec 2011, 11:51

Re: kollodialt silver

Inlägg av Sigyn »

Jag har gått med där, tack för tipset :)
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
mari
Inlägg: 188
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:50
Ort: Västerås

Re: kollodialt silver

Inlägg av mari »

Men skriv gärna här också. Saknar kackelforum så som det varit där högt och lågt ja allt avhandlats.
Ni som är nya bläddr abakåt så förstår ni vad jag menar.

Är inte med i facebook tänker inte gå med. Läser hellre här även om silvret. :D
Sigyn
Inlägg: 497
Blev medlem: fre 02 dec 2011, 11:51

Re: kollodialt silver

Inlägg av Sigyn »

Håller med dig Mari, gärna aktivitet här oxå :)

Jag har även läst detta om silvret

http://www.ion-silver.com/silver.htm


Kommer inte ihåg vart jag läste detta, men läste lite om detta med att "bli blå" av att dricka det. Detta kan man inte bli. En kille i USA har blivit det och han var med på Oprah show där han förklarade hur det hade gått til. Han hade nämligen framställt ks själv och då hade han gjort det så himla koncentrerat, ja för koncentrerat alltså. Sen hade han typ druckit en liter om dagen eller mer i hur många år som helst och sen blev han blå. Och detta blåa är ett kosmetiskt problem då huden absorberat silverpartiklar i kroppen för att man har så mkt i sig, det är helt ofarligt men inte så kul att vara blå förstås. Om man köper ks, iaf det i länken ovan och säkert allt ks så kan man inte bli blå. För att få. Sig så mkt silver som han fick i denna låga koncentration så skulle man behöva dricka så mycket av detta vatten att man skulle dö av vattenförgiftning långt innan man fått. Sig tillräckligt med silver.
Så då slog vi hål på den myten.

Alltså, jag fattar inte hur folk kan vara så negativa mot "alternativmedicin", eller alternativa grejer öht. På slv's hemsida står tom att kroppen inte behöver silver. Varför skulle kroppen inte behöva det när den behöver i princip alla andra metaller?? Typ järn och magnesium tex som är metaller som de flesta vet är viktiga. Men såklart finns det ju fler. Slv har ju blivit såååå himla desperata på senaste när folk börjar tänka själva att det är så himla pinsamt. Varför kan inte "de styrande" börja arbeta med folket istället för mot folket?
Ks får ju inte ens längre säljas som kosttillskott troligtvis eftersom Läkemedelsverket blivit så rädda att ks ska ta över all deras antibiotika och medicin.
Om hälften av sjukvårdens resurser kunde gå till friskvård istället skulle vi kanske inte behöva lägga pengar på någon sjukvård snart!
Men just det, det var ju det där med pengarna. Var ska då Läkemedelsverket få sina pengar ifrån, när de inte längre kan kränga på mänskligheten patenterade mediciner för att vi använder det som inte går att patentera, dvs sånt som kroppen behöver för att bearbeta det sjuka och för att hålla sig frisk. Och sånt som inte ger biverkningar.

Jag fick för länge sedan höra "bakterier och virus kan inte fästa i friska vävnader". Och det är ju så sant. När man blivit sjuk handlar det ju om att sjukdomen hittat någonting i vår kropp som är i obalans och fäst sig där. En balanserad kropp håller sig frisk. En kropp utan brister på näring håller sig frisk. Och en kropp som får rätt byggstenar (rätt mat) håller sig frisk. Socker försurar kroppen, kolhydrater fungerar på samma sätt. Fett smörjer våra leder och håller kroppen balanserad. Protein med dess aminosyror bygger upp muskler och ger hjärnan energi.

Det är ju inte så svårt i slutändan, men som mänskligheten förskingrat visdom kring vår kropp.
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: kollodialt silver

Inlägg av inger »

Intressant.

Jag har inte så stor erfarenhet av silver. Hela fmailjen tog det dock i svininfluensaepedimen för några år sedan.

Jag är intresserad av homeopati och har ett homeopatapotek hemma.
Belladonna tex är ofta ett utmärkt medel vid förkylning och feber. Man somnar som en stock.

Har på sistone fått upp ögonen för vanligt bikarbonat. Vid förkylning kan det lindra med en tesked bikarbonat i ett glas vatten. Bikarbonat ska också vara bra mot tandsten.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
Sigyn
Inlägg: 497
Blev medlem: fre 02 dec 2011, 11:51

Re: kollodialt silver

Inlägg av Sigyn »

Jag har oxå hört om bikarbonat, har dock inte börjat läsa om det än men jag ska :)
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
mari
Inlägg: 188
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:50
Ort: Västerås

Re: kollodialt silver

Inlägg av mari »

Här är en länk om bikarbonat i en övrigt mycket matnyttig blogg för oss som är intresserade av alternativa metoder.
http://blogg.passagen.se/sannaehdin/ent ... rm%C3%A5ga
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: kollodialt silver

Inlägg av TorsMamma »

Bikarbonat är bra till mycket. Borsta tänderna, göra hemgjord deo av. (den bästa jag haft i mitt liv) basa kroppen med, mot förkylning osv...

Vill man förkovra sig i Kolloidalt silver kan man läsa denna. :D

http://vaken.se/modules/smartsection/it ... temid=1448
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: kollodialt silver

Inlägg av SaraMilana »

Nu har jag förkovrat mig i läsning om bland annat kolloidalt silver, msm (svavel), magnesium, bikarbonat mm och jag är HELT SÅLD! :D

Ni som har små barn, vad ger ni till dem och hur mycket?
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"