anna wahlgren-grupp på fejjan?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Sigyn
Inlägg: 497
Blev medlem: fre 02 dec 2011, 11:51

anna wahlgren-grupp på fejjan?

Inlägg av Sigyn »

Hej! Har precis vart inne på facebook och spanat efter Anna-sidor. Hittade bb, shn och,aw pages, men jag skulle vilja ha en typ grupp, bara för att det är kul, där alla vi aw-människor kan prata, lägga upp bilder osv bara för att det är kul? Finns det ett? Jag dkulle kunna starta ett annars om jag får? Tänker mig alltså inte att denna grupp ska vara hjälp för föräldrar som detta forum utan bara på kul, för att lära känna folk osv. Själv är jag helt ensam om att vara aw-förälder i mitt gäng :)
Får jag starta en? Någon som vill vara admin.med mig? :)
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: anna wahlgren-grupp på fejjan?

Inlägg av Sarisparis »

Hej empinane :D

Vad kul att du känner ett sug för att utbyta mer med "AW-föräldrar" :thumbsup:

Forumet har ju som policy att vara fotofritt och själv tycker jag att det passar mig väldigt bra. Jag vill inte lägga ut bilder pâ mina barn offentligt, särskilt inte i ett sammanhang där en "etikett" sätts pâ dem, som det skulle bli om jag lade upp bilder här pâ forumet eller i en AW-facebook-grupp. Jag applicerar Annas motto: "världen mâste fâ vara liten innan den blir stor" pâ mitt sätt och det innebär att jag hâller mina barn väldigt privata, även pâ Facebook som privatperson, just för att de är barn.

Men, att lära känna AW-folk mer privat än via forumet tycker jag är jättekul och jag uppskattar mycket att hâlla kontakt med forumister pâ Facebook. Jag pm:ar dig sâ kan vi hitta ât varandra pâ Facebook om du vill.

:idea: Detta är ju mina helt personliga tankar; kanske fâr du svar frân andra som resonerar annorlunda. :P

:heart:
Sigyn
Inlägg: 497
Blev medlem: fre 02 dec 2011, 11:51

Re: anna wahlgren-grupp på fejjan?

Inlägg av Sigyn »

Oki :) harskrivit till dig :)
Man kan ju fortfarande va rätt anonym ändå, behöver ju inte lägga upp bilder om man inte vill och gruppen kan ju vara closed, så inte alla kan vara med. Typ om någon missköter sig så kan man ju stänga ute den.osv :)
Men oavsett, får jag starta en i Anna wahlgrens namn utan att du, Anna, eller någon annan misstycker? :)
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: anna wahlgren-grupp på fejjan?

Inlägg av Sarisparis »

Hej igen :D

Om en grupp i Anna Wahlgrens namn ska startas sâ är det nog Anna själv som bör tillfrâgas. Jag kollar om hon har sett den här trâden.

:heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: anna wahlgren-grupp på fejjan?

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Sarisparis :heart: - nej, hade inte sett.

Och tack, empinane :heart: - för varm och vacker tanke!

Men jag avråder. Det skulle genast heta att "sekten" skaffat sig en FB sida och det skulle bli en massa, massa skräp där. Tror jag.

Jag har f ö redan en FB-konto eller vad det heter i mitt namn som jag förgäves har försökt bli av med :roll: Är aldrig där men får förfrågningar till mailen och vill som sagt bara ha bort den.

Nu finns det ju redan mängder med både forumister och icke-forum-aktiva "AW-föräldrar" på FB, det gäller "bara" att hitta var de håller hus och jag är världssämst på sådant.

Så tyvärr :cry: Ingen ny FB-sida i mitt namn, det vill jag inte, och inga bilder här på forum, men alla som kan, och ser detta - hjälp empinane att hitta rätt i likasinnades - om man säger - FB-djungel :wink: :P =D>


:heart: :thumbsup: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Sigyn
Inlägg: 497
Blev medlem: fre 02 dec 2011, 11:51

Re: anna wahlgren-grupp på fejjan?

Inlägg av Sigyn »

Vikken tur att jag frågade först då ;) ja, det är så tråkigt att så många ska lägga sig i vad andra gör. När jag letade efter shn och bk sidor så dök en grupp upp som hette "vi som kritiserar Anna wahlgrens sovahelanatten metoder" eller nåt sånt. Jag var påväg att skriva ett jättelångt inlägg där. För dom verkade inte riktigt kloka, hade inlägg där folk typ hittade på en massa, låtsades som dom visste saker som.inte hade den blekaste.. men sen tänkte jag att det inte är värt att ens försöka.. jag förstår inte hur man orkar lägga så mycket energi på vad andra människor gör. Men aja, jag får helt enkelt leta upp er på fejjan istället :)
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
Sigyn
Inlägg: 497
Blev medlem: fre 02 dec 2011, 11:51

Re: anna wahlgren-grupp på fejjan?

Inlägg av Sigyn »

Okej, nu är jag lite envis, men måste ändå fråga :)
Man kan ju göra en "secret group", då kan ju ingen se den=ingen vet att drn finns. Sen Jan man kalla den något som inte drar tankarna till Anna. Så om man vill vara med i den så måste man alltså bli inbjuden av någon som redan är med, och för att ens veta om den måste man ha fptt hörs om den här på forumet. Då kommer den ju säkert inte spridas i någon större utsträckning, men hålls väldigt privat och hemlig ;) får jag??? :P
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
Clara Cecilia
Inlägg: 992
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 19:40
Ort: Stockholm

Re: anna wahlgren-grupp på fejjan?

Inlägg av Clara Cecilia »

Hej!

jag förstår din tanke men har förutom dom argument som nämnts ovan ett till:
Forumet är platsen där vi umgås, hjälper varandra och nya föräldrar som söker sig hit. Det här är platsen för personer som uppskattar Barnaboken och Sova hela natten. Efter turbulensen som varit så är aktiviteten här lägre än förut, tyvärr.

Jag tycker snarare att vi ska satsa på att få liv i forumet! Att möta nya personer med många svar och engagemang och peppa oss "äldre" att fortsätta skriva om funderingar, reflektioner, problem och lyckor i föräldraskapet.

Och som SarisParis skrev - man kan ju bli polare på facebook och där dela bilder etc. Men någon sluten grupp utanför forumet tycker inte jag är nån bra idé.

:heart:

Clara
Mamma till V 2008, L 2010
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: anna wahlgren-grupp på fejjan?

Inlägg av annawahlgren »

Clara Cecilia skrev:Efter turbulensen som varit så är aktiviteten här lägre än förut, tyvärr.

Jag tycker snarare att vi ska satsa på att få liv i forumet! Att möta nya personer med många svar och engagemang och peppa oss "äldre" att fortsätta skriva om funderingar, reflektioner, problem och lyckor i föräldraskapet.
Tack, Clara Cecilia :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Clara Cecilia
Inlägg: 992
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 19:40
Ort: Stockholm

Re: anna wahlgren-grupp på fejjan?

Inlägg av Clara Cecilia »

Tack Du!

Mina barn rumlar runt, leker oavbrutet, slåss om vem som ska få städa, sover som stockar, är rasande osams och tröstar varandra på bästa sätt och erövrar världen tillsammans. Nu 5 år gammal säger sonen: mamma jag Längtar Så tillbaka till förskolan - måste jag ha så här långt sommarlov? Och jag ler i hemlighet och tänker - nu har jag er där jag vill ha er :lol: Tack Barnaboken!


:heart:

Clara
Mamma till V 2008, L 2010
Irmasmamma
Inlägg: 1253
Blev medlem: sön 04 dec 2011, 10:13
Ort: Tyresö

Re: anna wahlgren-grupp på fejjan?

Inlägg av Irmasmamma »

Hej empinane! :D

Jag förstår verkligen din önskan om FB-grupp eller liknande. När jag var ny här på forumet tog jag initiativ till mammaträffar (IRL alltså :wink: ) med andra forummammor, eftersom jag så gärna ville ha kontakt med likasinnade. Det blev väldigt lyckat, men rann så småningom ut i sanden då de flestas föräldraledighet tog slut.

Har själv kontakt med många forumister på Facebook, men håller med Clara Cecilia om att vi borde satsa det största krutet på att blåsa mer liv i forumet igen, aktiviteten här är väldigt mkt lägre nu än när jag var ny, så jag förstår din "frustration"...
Dessutom är ju FB smidigare och mer användarvänligt än detta forum, tyvärr, så därför hade det kanske varit lättare att använda sig av FB egentligen. MEN nu är det som det är, FB är mer privat och öppet än jag vill vara när det gäller min dotter, och jag tycker dessutom det känns viktigt att detta, Annas eget forum, får leva vidare, med all kunskap och erfarenhet samlad på ett och samma ställe!

:heart:

Ps. Jag pm:ar dig, så kan du lägga till mig på Fejjan om du vill! :wink:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
EmmaS
Inlägg: 82
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 18:44
Ort: Närke

Re: anna wahlgren-grupp på fejjan?

Inlägg av EmmaS »

Hej på er!

Så intressant tråd med bra reflektioner!

När jag återvände hit för ca 2 månader sedan efter flera års bortavaro (Jag hade tidigare alias Sommar) märkte jag att det inte var många av de "gamla" kvar här.
Jag förstår ju vad det beror på, men det jag inte kan förstå är att människor är så trångsynta att de låter en bok påverka dem så till den milda grad :evil:
Annas metoder är och kommer alltid vara de enda rätta!!!!

Så låt vårt "mission" vara att få ordentligt liv i detta forum igen :D

Anna, hur ställer du dig till att jag skriver #annawahlgren under mina bilder på Instagram? Det är då bilder när vårt skräp sover på mage :)

Kram Emma
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: anna wahlgren-grupp på fejjan?

Inlägg av annawahlgren »

EmmaS skrev: Anna, hur ställer du dig till att jag skriver #annawahlgren under mina bilder på Instagram? Det är då bilder när vårt skräp sover på mage :)
Helt OK - det vore en ära :oops: :heart: \:D/

Vad jag skulle tycka vore väldigt roligt var om lilla filmen, miniföreläsningen med Charlie, tre veckor, spreds också - inte minst just för magläget. Den finns bland filmklippen under SHN på svenska och på förstasidan på engelska (Small but Safe") :P


:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
EmmaS
Inlägg: 82
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 18:44
Ort: Närke

Re: anna wahlgren-grupp på fejjan?

Inlägg av EmmaS »

Tack Anna :heart:

Har du själv Instagram? Jag är @emmasatterqvist om du vill se mina bilder :D

Ska försöka sprida filmen med Charlie :heart:

Stor kram :heart:
Doris
Inlägg: 112
Blev medlem: lör 22 sep 2007, 21:51

Re: anna wahlgren-grupp på fejjan?

Inlägg av Doris »

Hej,
Jag respekterar att Anna W inte vill ha en Facebook-grupp i sítt namn och jag tror definitivt att risken är överhängande för förtal som att "sekten håller på" etc.

En hemlig Facebook-grupp är dock fullständigt hemlig. Ingen kan läsa vad som skrivs där. Den kan bestå av tre vänner som försöker hitta tid för en fika, eller av några från ett forum som vill kunna diskutera på nätet utan att utomstående kan läsa, men på ett smidigare sätt än via maillistor eller annat.

För här, på forumet, kan ju vem som helst läsa. Visst, man kan PM:a varandra, man kan täffas IRL, man kan adda varandra på Facebook. Men att samtala i grupp, en intern, låst och fullständigt hemlig grupp, den möjligheten finns på Facebook.

Och jag tror att det var det som Empanine menade (förlåt om jag lägger ord i din mun, Empanine).
Jag har tre barn. De är åtta respektive sex år, den yngste är född i maj 2013.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"