Anna i Skavlan

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Nimrah
Inlägg: 636
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 20:49
Ort: Uppsala/Malmö

Anna i Skavlan

Inlägg av Nimrah »

http://www.expressen.se/noje/skavlan-me ... ren-fallt/

Först trodde jag att ngn äntligen fällt Skavlanprogrammet för att Anna blev dåligt behandlad. Men sedan visade det sig att programmet har fällts för att Anna oemotsagd fick säga saker om en person. Där brister man i opartiskhet. Men. Hur går det ihop med de gånger en annan person riktade anklagelser mot henne? Är det därför de brukar säga "vi har bjudit in N-N till programmet men denne har avböjt"? Räcker det som opartiskhet?
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Anna i Skavlan

Inlägg av annawahlgren »

Ja, det räcker som "opartiskhet" :roll: Men inte ens det behövs alltid. Så här kan man också säga, som programledare:

:arrow: "Ni sitter ju här och berättar era historier, om era föräldrar. De är ju inte här och kan försvara sig. Men, men nu får ni chansen att göra det. Ni får prata fritt om era föräldrar."

Jag gjorde själv en anmälan till Granskningsnämnden om detta - programmet hette "Annas eviga", där jag namngavs två gånger - ingen annan förälder namngavs - och utmålades av den deltagande dottern som... ja, gissa vad :x

Beskedet kom i dag:

"Nämnden anser inte att det riktades någon allvarlig kritik mot anmälaren i programmet som krävde ett bemötande. Programmet strider därför inte heller mot kravet på opartiskhet i SVT:s sändningstillstånd."

#-o

Ur Sanning eller konsekvens:

:arrow: *I TV stod Rickard Olsson och ledde sin frågetävling, där mitt namn kom upp som rätta svaret på vem som skrivit Barnaboken, och kommenterade:

”Just det ja, Anna Wahlgren är det ju. Hon som har förstört så många barn. Stackrarna.”

Jag tyckte det var vidrigt. Och gjorde en anmälan (för första gången).

Och fick till svar från Granskningsnämnden att det där lilla skojsiga Olsson sagt, om ”stackrarna”, det var att betrakta som just skoj. Ett oförargligt skämt.

Man har väl humor? Förstöra barn – jättekul!*

#-o
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Anna i Skavlan

Inlägg av annawahlgren »

:!: Har noterat att Skavlan fått på nöten för att jag fick säga att det fanns en till inblandad i historien om min hemska person, förmedlad av en gemensam dotter, nämligen hennes pappa (se marskrönikan).

Stackars Skavlan!

:arrow: :arrow: :arrow: Han får väl trösta sig med att han INTE fick på nöten för att samma dotter, med ett strålande leende, fick anklaga mig för trafficking i hans program ett år tidigare, utan att han ens ställde en följdfråga, än mindre klippte bort denna förfärliga brottsanklagelse - jag skulle ställt upp fönstret till hennes rum om kvällarna så att ”olika män, kompisar, kunde kliva in och ta för sig av oss tonårsdöttrar”.

:!: Den fick passera både honom, några miljoner tittare och själva Granskningsnämnden.

Good for him.

(Min kommentar i Gästboken, Vårhälsning 11 från New York.)
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"