Träning 2013

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Träning 2013

Inlägg av Dumlekolan »

HEJ!

Träningsrapport för denna vecka;


Mån: Crossfit
Tis: Rodd 5000 m
Ons: Vila
Tors: Promenad 5 km och Crossfit och Rodd 3000 m :lol: :!:
Fre: Crossfit
Lör: PW 5 km
Sön: Vattenträning, jisses vad tufft o gött! :D

Nu sova o ladda för ny vecka!

Hälsningar från ön 8)
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

Hej! :D

Mycket fin rapport Dumlekolan!

Är vi inte extra flitiga i år tjejer? :D

6 pass för mig denna vecka:
Mån: YAYOG överkropp 24 min
Tis: YAYOG underkropp 24 min
Ons: Motionscykel 45 min
Tors: YAYOG överkropp 24 min
Fre: YAYOG core 24 min
Sön: Motionscykel 45 min

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Träning 2013

Inlägg av Dumlekolan »

Bra jobbat anna! =D> :wink:

Har du något program när du kör motionscykel?
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2013

Inlägg av GulligaA »

Hej på er

Vad mycket ni tränar, härligt!

Mån: Vila
Tis: Vila
Ons: Styrka Olga, steg 1
Tors: Vila
Fre: Styrka Olga, steg 1
Lör: Barndans
Sön: Styrka Olga, steg 1

Eller vila och vila, har haft fullt upp med jobbresa och annat, men ingen träning då iaf. Sen är det lite tradigt med steg 1, jag kör det lite till, men jag känner att jag behöver komma vidare. Mina armar och axlar som började bli så snygga under våren/sommaren börjar gå tillbaka till ursprungsläget nu, och det känns jobbigt. Så jag går nog lite fortare fram i början än vad boken säger.

Sen måste jag få in lite konditionsträning också.

Hej och hå, kämpa på!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av SusanD »

Hej Alla härliga, aktiva träningsvänner

Här kommer veckans rapport:

Mån: styrketräning på FoS
Tis: MBC-pass på Fm, Joggingpass på FoS på kvällen och efter det körde jag ett styrketräningspass på FoS gym
Ons: styrketräning på FoS
Tors: styrketräning hemma
Fre: styrketräning hemma
Lör: MBC-pass på fm och lite teknikträning på FoS gym med en kompis, det gäller att fila lite på tekniken i alla olika övningar så man slipper skador, för övrigt har jag vilodag idag.
Sön: simma med Linus, i övrigt vilodag.

Barnen har varit sjuka och jag har varit helt galet sugen på glass denna veckan. Har nog aldrig ätit glass så hysteriskt innan och trodde att jag blivit svårt sjuk, minst. Men så kom mensen igår och då fattade jag ju. :roll: Hur dum får man bli liksom? Har ju haft mens ett par gånger i livet om man säger så men jag tycker att det där oemotståndeliga suget nog bara blir värre och värre. Ska inhandla Kromtabletter och se om det kan dämpa suget eller så får jag bara gilla läget. Ingen dör ju om man äter lite glass och godis två-tre gånger i månaden heller.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2013

Inlägg av GulligaA »

Hej

Mån: inget
Tis: inget
Ons: Styrka, Olga, steg 1
Tors: Inget
Fre: Styrka, Olga, steg 1
Lör: PW 45 min
Sön: Styrka, Olga, steg 1

Sen så försöker jag få in så mycket vardagsmotion som möjligt. Har köpt en cykelkärra till kottarna, och gör numer så många ärenden som möjligt via cykel och barnen åkandes efter i kärra, Jobbigt!

Har gått ned 2,5 kg med 5:2 och det både känns och syns. Får många kommentarer. Lite tur att det just är runt magen som det förvunnit kanske, men glad är jag! Fortsätter så länge jag mår bra av det, och så länge det funkar med vardagen.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

Hej! :D

Fint tränat SusanD, du är verkligen på hugget! :D Ja, sådär är jag också några dagar innan mens... :roll: fruktansvärt söt-sugen! Och svullen mage.

Gulliga A, Bra tränat och bra med den insmugna vardagsmotionen!
Kul att 5:2 funkat bra för dig.

Min vecka - 6 pass, en del av dem med dottern Ida som hade "friskvårdsvecka". Istället för vanliga läxor skulle de träna 5 pass. Men FYYYY vad jag fick tjata och driva på :roll: Trodde det skulle bli bättre med årets friskvårdsläxa eftersom hon numera tränar fotboll, men icke.

Mån: YAYOG överkropp 24 min
Tis: YAYOG underkropp 24 min
Ons: Poweryoga 45 min
Tors: YAYOG överkropp 24 min
Lör: YAYOG core 24 min
Sön: Motionscykel 50 min

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2013

Inlägg av GulligaA »

Är det förresten någon som kan ge tips om hur man lyckas med sidoplanka? Jag får så ont i axeln och armen, så alltsomoftast så fullföljer jag inte övningen. Gör den på knä nu, blir det bättre när jag kommer upp med raka ben?
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Träning 2013

Inlägg av Manfred10 »

Se till att belastningen ligger så rakt ovanför armbåge och axel som möjligt. Jag viker ofta min matta dubbel där jag har armen. Och spänn bålen förstås. 8) det är där du ska vara stark och inte hänga i axeln.

Jag tränar oxå fast jag inte rapporterar. :D
3 gånger i veckan med olga. 2 gånger kör jag ett kort axel/ryggpass med gummiband också. Försöker få in 2 löppass men med tiden och årstiden går det allt sämre. Endast kvällstid som gäller och jag är inte jättemotiverad att ge mig ut i mörkret. Funderar starkt på löpband. Hemmaträning är ju min grej. :D Nån som har tips på löpband? Jag ska göra mitt yttersta för att det inte ska förvandlas till en klädhängare. :wink:
Har en liten vision om ett alldeles eget rum i källaren för mig och min träning med speglar och hela baletten. :mrgreen:

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Träning 2013

Inlägg av Manfred10 »

Och börja med att stå så länge du kan gulligaA. Se det inte som att du avbryter. En kort stund med rätt teknik som du försöker utöka eftersom.

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

:D
Söndag igen!

Veckans rapport - 6 pass!

Mån: YAYOG överkropp 24 min
Tis: YAYAG ben 24 min
Ons: Motionscykel 40 min
Fre: YAYOG överkropp 36 min
Lör: YAYOG intervaller 16 min
Sön: YAYOG stappers 20 min

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Träning 2013

Inlägg av Dumlekolan »

Rapport för v 41

Mån: crossfit
Ons: crossfit
Fre: crossfit
Sön: powerwalk med maken 6 km

/Linda


(veckan innan var jag superhängig i början av veckan o i Sthlm mot slutet av veckan, och då blev det många kilometrar på stan! :D )
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

Bra Dumlekolan! Ja, att gå på stan i massa timmar är inte att förakta helt det heller!

Var är alla? :shock:
Tilda :?: Har inget hört från dig sedan 15 sept, är allt bra?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Träning 2013

Inlägg av Manfred10 »

Här är jag! :-)

Förra veckan som vanligt. 3 pass styrka, 2 pass cardio, gjorde även3 kortare pass med gummiband, fokus på armar ochaxlar, ca 15 min.

Denna vecka har jag gått in på sista steget med olga. :D nu är det lite tyngre övningar med högre tempo och färre reps samt 4 pass per vecka. Rapport på söndag. :mrgreen:
Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2013

Inlägg av GulligaA »

Och här är jag!

Förra veckans rapport:
Mån: Planka på knä, 3*1 min
Tis: Planka på Knä, 3*1 min
Ons: Styrka enligt Olga, steg 1
Och nu gick jag över till period 2 i steg 1. Vilket innebar tillägg av benövningar, 3 st olika. Hmm, vilket hopp uppåt tänkte jag men körde på, för jag gör som Olga säger. Kände redan direkt efter passet, att det här var inte bra för mina ben....
Tors: AJ AJ AJ!! J-A Olga! FYYYY vilken träningsvärk, ja mer än bara träningsvärk, ONT! VILA!
Fre: Styrka, kraftigt reducerat pass, med bara 1 benövning. Fortfarande träningsvärk.
Lör: Barndans. Lite pinsamt blev det, eftersom jag pga träningsvärken ej kunde ta mig ner till sittandes på golvet på ett normalt sätt. Fick liksom falla ner raklång, och sen sakta krypa upp i sittandes. Planka på knä, 3*1 min, på kvällen.
Sön: Äntligen kan jag gå ner för trappen som en vuxen, utan att behöva ta ett trappsteg i taget med båda fötterna :oops: . Styrka, reducerat pass.

Och den här veckan:
Mån: Planka på knä, 3*1 min
Tis: Vila
Ons: Vila (Fortfarande ont i benen)
Tors: Vila (men nu gör det inte ont längre!)
Fre: Styrka, fortfarande med 1 benövning. Tar det lugnt...
Lör: Vila (Eller ja, lång tågresa, 40-årsfest, hotellnatt)
Sön: Styrka, 1 benövning. Men nu känns det bra, så nästa vecka lägger jag på en benövning till.

Manfred10: Sista steget, härligt! Nu ska jag ta tag i sidoplankan också, och göra som du säger. Inte titta på klockan, utan mer känna efter hur mycket jag orkar i början. Så kanske jag får till det :)
Vad har du för planer på fortsättning, när boken är slut så att säga? Om du börjat tänka på det än.

Nu måste jag sova, helgens fest tog på krafterna. Natti!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"