Träning 2013

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

Ajaja för träningsvärk... Jag tycker faktiskt det brukar hjälpa att - träna!
Jag har i princip aldrig träningsvärk nu för tiden. Egentligen konstigt för jag kör ju ingen stretching alls efter "You are your own gym"-passen!
Bara att vara tacksam :D
40-årsfest låter kul, men det tar på krafterna :wink:

6 pass i veckan:
Mån: YAYOG Tabatas 16 min
Tis: YAYOG överkropp 36 min
Ons: YAYOG underkropp 36 min
Fre: YAYOG core 24 min
Lör: Motionscykel 50 min
Sön: YAYOG Stappers 20 min

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Träning 2013

Inlägg av Dumlekolan »

Usch för förkylningar som aldrig tar slut...och gubbar som är på konferens :shock: ingen bra träningsvecka alls...

Så jag kan liksom inte direkt skryta med en massa pass nej.
Fick till ett Crossfit pass på tisdagen. Annars nada. :roll:
Tror inte det blir så mkt den här veckan heller, har hemsk hosta. :evil:

Men ni andra - kööör på!
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Träning 2013

Inlägg av Manfred10 »

Hej hopp!
Jag har varit på möhippa hela helgen så jag känner mig mer eller mindre överkörd av tåget.... 8) :lol: :wink: :shock: känns som det blir vila idag för mig, eller får se hur jag känner mig i kväll. Något lunchpass blir det i alla fall inte, är öm i hela lymfsystemet. Är inte van bubbel och sömnbrist i den här omfattningen! Men skoj var det. :mrgreen:

Annars är det 4 cirkelträningspass á 20 minuter (Olga), 1 friskis och svettispass samt förhoppningsvis en löprunda till helgen på schemat denna vecka.
GulligaA skrev:Manfred10: Sista steget, härligt! Nu ska jag ta tag i sidoplankan också, och göra som du säger. Inte titta på klockan, utan mer känna efter hur mycket jag orkar i början. Så kanske jag får till det :)
Vad har du för planer på fortsättning, när boken är slut så att säga? Om du börjat tänka på det än.
Titta gärna på klockan och försök stå några sekunder extra varje gång upp till 60 s. Men se det inte som ett misslyckande om du inte fixar 60s på en gång. :mrgreen:

När boken är slut, är det väl dags att fokusera på en (eller två) muskelgrupper per pass. Jag fortsätter gärna med styrka 4 ggr/vecka och jag gillar ju korta, intensiva pass. Ska konferera lite med SusanD över eventuellt upplägg. 8) :D Å så vill jag ha in 2-3 konditionspass i veckan oxå. Ska nog köpa ett löpband och ställa i källaren.

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Träning 2013

Inlägg av Manfred10 »

Söndag å rapport. :D

4 dagar styrka, 20 min, max antal cirklar av 8 övningar, 10 reps. Svettigt å gött!

2 dagar cardio, 20 minuter. 10 övningar/ cirkel, (4 cirklar) jag kör max antal reps under 35 s, vilar 5-10 sekunder mellan varje. Jätteskönt att svettas rejält! :mrgreen:

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2013

Inlägg av GulligaA »

Äsch då, en inte så bra träningsvecka

Mån: Planka 30sek*3 på tå
Tis: Styrka Olga, med en benövning till. Inte så mycket träningsverk!
Ons: Planka, som mån
Tors: Vila
Fre: Styrka Olga, som tis
Lör: Planka
Sön: Vila

Nä du, anna, som du har kört bra med styrkan, regelbundet och länge förstår jag att du inte får så mycket träningsverk :wink:
Jag är lite sugen på YAYOG, när jag är färdig med Olga. Men då måste jag antingen skicka min man på spelavänjning så jag får en chans att få tillgång till iPad:en tillräckligt mycket, eller så får jag köpa mig en egen. Eller funkar det på iphone tror du?

Jag kör lite mer sidoplanka nu i mina styrkepass, 3*15sek på varje sida. Sakta, sakta men säkert komma igång.

Har sagt det förr, men nu MÅSTE jag få in lite mer kondition. Att det ska vara så svårt att bara ta sig ut en halvtimme eller nåt, SÅ farligt är inte höstmörkret :evil:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Träning 2013

Inlägg av Dumlekolan »

Rapport från vecka 43 (vår höstlovsvecka)

Tis: Crossfit
Ons: Vattenträning 60 min
Tors: stavgång 60 min
Lör: stavgång 60 min
Sön: vattenträning 60 min

Kram från stormigt gotland 8)
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

Hej! :D
Ja, dessa möhippor tar på krafterna - men kul är det! :wink: Det påverkade ju inte denna vecka i alla fall Manfred10! :wink:

Gulliga A, det funkar alldeles säkert lika bra med Iphone!

Förra veckan blev inte så bra som den brukar för min del, men 4 pass blev det i alla fall. Detta pga EXTREM orderingång, vilket ju är kul förstås!
Till helgen som kommer ska jag stå på mässa och då lär lör-sön gå bort, så nu gäller det att ligga i mån-fre.

Mån: YAYOG överkropp 36 min
Tis: YAYOG Tabatas 16 min
Ons: YAYOG ök 36
Tors: YAYOG core 24 min

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2013

Inlägg av GulligaA »

Mån: superont i halsen
Tis: superont i halsen
Ons: superont i halsen
Tors: dunderförkyld med hosta
Fre: dunderförkyld med hosta
Lör: dunderförkyld med hosta
Sön: lite bättre i förkylningen, men hostigt, så hostigt

Känns inte som om jag kommer igång än på ett par dagar. Så himla slut i kroppen och knoppen.

Hoppas ni haft en trevligare vecka än jag!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

Hej! :D

Usch, usch, Gulliga A - låter verkligen inget vidare... :cry: Krya på dig, kurera dig och vila!

Det blev 5 pass denna vecka för mig, "You are your own gym" förstås:
Mån: Stappers 20 min
Tis: Tabatas 16 min
Ons: Core 36 min
Tors: ök. 16 min
Sön: Stappers 20 min

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av SusanD »

Hej Alla träningsvänner,

länge sen sist men det betyder ju inte att jag skippat all träning.

Fast det har varit ganska lugnt de senaste två veckorna, lite höstvila kan man säga. Ett pass jogging med FoS per vecka har det varit och två styrketräningspass per vecka. För övrigt har jag mest varit med barnen, vi har slitit under höstlovet med att köra bort sten från tomten till soptippen vilket inneburit tung träning det med.
Sen tränar jag med vår lilla valp, vilket är så grymt roligt. Så livet traskar på även om det varit lite lugnare tempo de senaste två veckorna.

Idag börjar jag på mitt nya träningsupplägg, har valt fyra dagar styrketräning och två dagar löpning. Det får räcka så, tiden ska delas mellan träning, familj, hundträning, MBC, FoS och så vill jag ju gärna ha lite soffhängstid också. :)

Har några roliga projekt på gång inom träningen vilket är otroligt inspirerande. För övrigt är väl det mest häftigaste att vi varit friska länge nu, allihopa, ta i trä.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Träning 2013

Inlägg av Dumlekolan »

Vecka 44 :D

Tis: Crossfit (läs gärna mer om Gotlands fina crossfitanläggning på www.crossfitvisby.se)
Tors: Crossfit
Sön: Vattenträning, milda makrillar vilket tufft pass denna gång!


Känner stundvis att det är svårt att få till så mycket träning som jag skulle önska. Skulle vilja träna 4-5 ggr/vecka men får aldrig till det...numer...attans. Barnen har sina aktiviteter, maken jobbar kväll ibland, hitan om ditan med annat...försöker att få till minst 4 ggr den här veckan. Hoppas hoppas!

" den bästa träningen är den som blir av! " :lol:
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Tutan
Inlägg: 446
Blev medlem: ons 23 jan 2008, 16:50
Ort: Värmland

Re: Träning 2013

Inlägg av Tutan »

Hej! :D

Nu var det länge sen jag rapporterade här. Men jag tränar dock fortfarande :D . Inte lika mycket som i somras då jag låg på 4-5 pass/veckan. Nu blir det ca 3 pass - simning, löpning och ett styrkepass. Än lever mitt mål om att fixa ett triathlon till sommaren.

Jag har fått en träningskompis också! Så kul att vi hittat varandra. Vi har samma namn, är från samma del av Stockholm, båda är inflyttade till samma villaområden i en liten stad, båda har småbarn och satsar på ett triathlon.

Som SusanD var inne på så är jag också så tacksam för att jag får vara frisk (även resten av familjen i stort sett) och att kroppen får vara hel. [-o<

Ha det gott tjejer! =D>
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Träning 2013

Inlägg av Manfred10 »

Sen rapport.
Vecka 44 blev det 4 styrkepass och 2 cardiopass.

Jag har ytterst svårt att få till träningen annan tid än på mitt inbokade lunchpass. Inte för att jag inte har tid, efter klockan 19 är det ju lugnt. 8) Men jag är så bra på att hitta ursäkter i stället för att göra passet kvällstid. :( :( :( Inte bra! För det funkar ju inte alltid på lunchen. Jag vet att jag mår 1000 gånger bättre när jag väl gjort passet och jag VET att bara jag har gjort första övningarna så rullar allt på och jag trivs i mitt styrkepass. Men åååh :evil: :evil: :evil: jag blir så less på mig själv när de där smitningstankarna kommer krypande. Hur gör ni?

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Träning 2013

Inlägg av Dumlekolan »

Hej,
det är nog därför jag tränar på anläggning, jag bokar upp mej på pass o då jäklar ska jag gå :D :D det ska mkt till för att jag ska boka av. Skulle träningen ske på hemmaplan, ja, då skulle jag inta soffan o mumsa chokladpraliner - jag har ingen karaktär så... :oops:

Kan det hjälpa om maken peppar dej? :roll:
Så här års, i november, är iaf jag jätteseg, då skulle jag helst vilja gå i ide ett tag...så det är strongt att få till träningspass överhuvudtaget.

Linda
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Träning 2013

Inlägg av Manfred10 »

Veckorapport.

4 pass styrka. 1 FOS pass. 1 danskväll. :D och idag när det var farsdag passade jag på att ta en halvdag på spa 8) :mrgreen: så det blev simning, yoga och massage!

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"