Träning 2013

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Träning 2013

Inlägg av Dumlekolan »

Åååå spa, vad härligt!!! Mera sånt! :lol:


Min rapport:
Mån: Crossfit
Tis: Crossfit
Tors: Crossfit
Lör: Löpning 5 km i spöregn
Sön: Vattenträning

Kram Linda :D
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av SusanD »

Hej träningsvänner,

här är det lite segt på träningsfronten just nu med förkylning, valp som precis brutit benet och resten av allt som ska göras. Men jag kommer igen, nästa vecka.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

Hej! :D
Tutan - vad kul att du fått en träningskompis!!
Manfred 10 - se där - bättre ordning denna vecka =D> Härligt med spa... Hur just jag gör för att passen ska bli av är följande: Jag bara gör passen för jag bestämt det nuför tiden :wink: (fast förra veckan var jag oinspirerad jag också...) "You are your own gym" är dessutom snabbt avklarade.
Dumlekolan: Bra jobbat!
Susan D. Vi tvivlar inte på att du kommer igen :wink: Jobbigt med valpen... :cry:

Jag då:
Jo, jag hade en hyperstressig vecka och verkligen ingen inspiration alls...
Gjorde ändå följande 4 pass:
Mån: YAYOG 24 min ben
Tis: YAYOG 36 min överkropp
Ons: YAYOG 36 min ben/rygg
Sön: Motionscykel 50 min.

Denna vecka har jag gått in på Chief-nivå av "You are your own gym", den högsta och tuffaste klassen, puh...
Har alltså gått igenom 3 olika stadier från beginner, á 10 veckor per stadie. Nu väntar alltså 10 veckor på chief-nivå. Blandar med lite annat.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

Hej! :D

Håglös och oinspirerad, har jobbat för hårt allt för länge och har dessutom en svårt sjuk pappa... :cry:
I söndags satte jag mig under en filt i soffan heeela e.m!? Det HÄNDER inte normalt sett kan jag lova! Barnen gled förbi då och då och undrade om jag mådde bra :lol: Det gjorde jag - rent fysiskt, men jag ville inget mer än att sitta där och glo på TV:n den dagen. Tillät mig det.

Nu får ni gärna skälla igång mig inför denna vecka! Vet att tors blir kundbesöksdag, och att i helgen står jag på julmarknad, så de dagarna lär det inte bli träning.

Nåväl, 4 pass fick jag till i alla fall:

Mån: YAYOG 36 min armar
Tis: YAYOG 36 min ben
Ons: YAYOG 36 min överkropp
Fre: YAYOG 36 min ben

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Träning 2013

Inlägg av Dumlekolan »

Träning för mej
Mån crossfit 2 pass :D
Tis crossfit
Sön vattenträning


Man ska tillåta sig att ta en dag för återhämtning, det behövs, speciellt så här års, o ladda batterierna :D
Var snäll mot dej själv anna.

Kram :wink:
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Träning 2013

Inlägg av Dumlekolan »

Hej,

det är lite för mkt i mitt huvud plus att jag sover så himla risigt, så jag kommer knappt ihåg vad jag har tränat...

Mån - crossfit
Tors - crossfit
Fre - crossfit
Sön - workshop i kettlebells

/Linda
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Träning 2013

Inlägg av Manfred10 »

Hej!
Trist med dålig sömn Dumlekolan. :-( jag blir ofta stressad när jag sover dåligt för att det ska påverka träningen negativt, men ibland tror jag det är stressen som påverkar mer än själva sömnbristen ( som ju egentligen inte är någon brist, bara nån natt med lite väl många "lägga på täcket, hjälp mig och kissa, växtvärk"
8)

Jag har skärpt till mig med "träningsångesten" just såna tankar som jag sov ju så dåligt i natt, kanske jag förstör mer än jag bygger upp om jag tränar idag, eller oj då! jag har ju inte ätit något sen frukost, orkar jag verkligen träna innan jag äter lunch? :roll: :shock: :? försöker skicka bort dessa tankar i samma stund som de kommer [-X =; å sen bara kör jag! och mår toppen efteråt, förstås \:D/ \:D/ \:D/

Är nu på allra sista steget/perioden i min olga-bok :mrgreen: förra veckan såg ut så här.

Mån: styrka 20 min cirkelträning på max
Tis: styrka 20 min cirkelträning på max
Ons: FoS trad, styrka och cardio, 50 min
Tor: löpning 5 km, första gången på lääänge och det var sååå skönt! gick riktigt bra oxå trots snö och is och en massa extra kläder. :mrgreen:
Fre: styrka 20 min cirkelträning på max
lör: långfärdsskridskor ca 40 min
sön: vila

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2013

Inlägg av GulligaA »

Jag rapporterar dåligt, för att jag helt enkelt tränar dåligt (läs inget) :cry:

Visserligen var jag sjuk en vecka till efter senaste inlägget ( hostade så jag fick blödningar på ena ögat) men sedan dess skulle jag kunna ha tränat. Men icke.

Målet för året var att få in träningen i vardagen, men det har jag inte fått eftersom det tar sådan tid för mig att komma igång igen efter ett avbrott p.g.a sjukdom t.ex.

Men heja er som tränar trots sömnbrist och andra tråkigheter.
Det är ju flera veckor kvar på året, och jag ska försöka avsluta på topp!

Natti!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av SusanD »

Hej Alla träningsvänner,

här är det verkligen lugnt på träningsfronten. Suckar djupt och klagar över en grym förkylning som bara inte vill ge med sig. Förra gången jag var förkyld så slutade det med dubbelsidig lunginflammation och en vecka på sjukhus vilket jag tänker undvika denna gången. Så jag tar det lugnt, med träningen alltså, har inte sprungit på tre veckor och inte styrketränat heller. Har svår abstinens men det får vara så just nu. Lite tid över för kontemplation alltså.

Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

Just det ja, rapport från förra veckan.
Bara 3 pass...
Mån: YAYOG överkropp 36 min
Tis: YAYOG underkropp 36 min
Ons: YAYOG överkropp 36 min

Sedan hamnade min svårt sjuka pappa på intensiven i respirator och allt blev kaos kan man säga. :cry: Det fanns saker som mer behövde prioriteras än träning helt enkelt.

Men nu ska jag ta nya tag, pappa är bättre.

SusanD - måtte du inte bli lika sjuk som du då var - jag minns! :shock:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av SusanD »

Hej, vad skönt att din pappa mår bättre Anna.
Själv snorar och hostar jag vidare, det är så trist. Men så blir det när det finns dåligt med tid att bara bädda ner sig och vila.

Mannen har mest varit på resande fot denna månad vilket innebär ännu mer jobb för min del. Långa dagar och mycket att hålla reda på. Det går, inga problem men kroppen hade behövt sin vila för att bli frisk. Jag känner mig lite grym som varje dag klämkäckt talar om för min sjuka kropp att de minsann klarar en dag till. Men nu är det som det är. Snart lugnar det nog ner sig lite när simskolor har avslutning och vi har klarat av barnens luciauppträdanden och Linus treårskalas. Så fr.o.m. Den 16:de dec inträder jag i helkroppsvila, typ går i ide en stund. Bara så ni vet.

Viktigast är att ta en dag i taget och aldrig, aldrig ha dåligt samvete för allt man inte hunnit/orkat med eller för det som glömdes bort. Jag har aldrig dåligt samvete, inte ens för träningspass som inte orkas med. Det är ett så otroligt effektivt sätt att slösa bort energi på så det går fetbort. Jag har så lite energi just nu så jag husshåller med den och slösar inte det minsta.

Men samtidigt är livet så härligt mellan hostattackerna, barnen jobbar på som aldrig förr, Mamma Boot Camps mammorna tränar som besatta, Friskis och Svettis gör sitt yttersta för att få mig hålla i joggingskolor till våren bara för att jag är så bra på det och g får hjälpa en massa mammor med deras träningsprogram och valpens benbrott läker så bra så gipser är bytt till ett tjockt bandage och ibland skiner solen och jag älskar min man och mina vänner bryr sig om mig.

Så i det stora hela har jag det väldigt bra även om jag gärna skulle vilja träna också.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Träning 2013

Inlägg av Manfred10 »

Men samtidigt är livet så härligt mellan hostattackerna, barnen jobbar på som aldrig förr, Mamma Boot Camps mammorna tränar som besatta, Friskis och Svettis gör sitt yttersta för att få mig hålla i joggingskolor till våren bara för att jag är så bra på det och g får hjälpa en massa mammor med deras träningsprogram och valpens benbrott läker så bra så gipser är bytt till ett tjockt bandage och ibland skiner solen och jag älskar min man och mina vänner bryr sig om mig. 
Du är en riktig O:) O:) :thumbsup:
Så i det stora hela har jag det väldigt bra även om jag gärna skulle vilja träna också. 
Kram Susan
Kram till dig. Och krya på dig. :heart: :heart: :heart: O:)

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

Håller med Manfred10! SusanD, du är en pärla! :D

Förra veckan 5 pass:
Tis: YAYOG överkropp 36 min
Ons: YAYOG underkropp 36 min
Fre: YAYOG överkropp 36 min
Lör: YAYOG underkropp 36 min
Sön: motionscykel 45 min

Å nu är det jag som är smällförkyld och utmattad jag också... :cry:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Träning 2013

Inlägg av Manfred10 »

Hej! :-)
Förra veckan blev det
två styrkepass,
två löppass
och ett friskis och svettispass.


Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av Tilda »

Hej träningsvänner!

Ber så mycket om ursäkt att jag inte rapporterat på länge... Allt är riktigt bra med mig jag har liksom bara glömt att skriva här... Det har varit mycket med nytt jobb denna höst och har inte bara hittat tid till allt. Men jag tränar på som vanligt. Så det går jättebra.

Jag gör nu så att jag inte mera regelbundet rapporterar här. Om ni vill läsa mera om min träning så kolla bloggen :-) jag tittar in här nu och då och hejar på er.

Kram till er!
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"