En hälsning och hand i ryggen

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Clara Cecilia
Inlägg: 992
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 19:40
Ort: Stockholm

En hälsning och hand i ryggen

Inlägg av Clara Cecilia »

Kära Anna.

Jag läser en massa saker i tidningen just nu. Och glädjs över ditt svar till media - så svarar Barnabokens mamma! För man sviker och lämnar ju inte ut sitt barn vad som än händer. Och det här kan man ju verkligen kalla Hända. Om man säger så.

Jag kan bara säga vad du gett oss - syskonskap, sömn, vanor och Redskap när saker trasslar. Typ Livet :D .Dvs Alla grälar, ryter och sliter saker ur händerna = städa tillsammans med den stora farliga dammsugaren, trasor till små med vatten och svampar med WC rent till männen :-D . Eller Alla är sura, ryter och knuffas = ut och spring i naturen, nästa vattenpöl är målet och Vem Hoppar mest? Kan stenen flyttas eller kan veden tas med hem och Användas? Och hur gör man? (Och vi föräldrar påminns om att vi ska ligga i förkant :oops: )

Och Humor. Nog har jag varit rolig förr i mitt liv men inte förstod jag hur livsviktigt det var med skrattet före Barnaboken och dig. Hur trasslet löser sig och Gnället och inte minst det Egna sura humöret.

Oavsett vad som hänt mellan er två och på den tiden så är du en lysande pedagog och lärare. Vi skulle vara betydligt mindre utan dig. Och tröttare. Och mindre Aktiva. Vi ser att vi leder, att vi är dom som styr hur vår utveckling tillsammans ska se ut.

Jag sänder dig kärlek och en varm hand i ryggen när det blåser. Den är kvar hela tiden.

:heart:

Clara
Mamma till V 2008, L 2010
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Re: En hälsning och hand i ryggen

Inlägg av Hege »

Jag istämmer, och kommer med min hand också!
:heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: En hälsning och hand i ryggen

Inlägg av Sarisparis »

och här är en till! Skulle du vackla sâ hâller vi dig uppe.

:heart:
Sagalinda
Inlägg: 1493
Blev medlem: mån 20 mar 2006, 08:51
Ort: Kronoby, Finland
Kontakt:

Re: En hälsning och hand i ryggen

Inlägg av Sagalinda »

Ja, vi håller dig uppe Anna. Ingen människa på jorden är perfekt. Jag tänkte just att om mina barn när de blir stora skulle samla alla mina missar och plumpar som den goda modern skulle de säkert också kunna skriva en sensationell bok. Om de skulle skriva om allt bra skulle det bli många böcker...

Jag kan bara inte förstå varför man vill göra så här mot sin mamma?

Stor styrkekram från Finland!
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: En hälsning och hand i ryggen

Inlägg av Tetz »

Ytterligare en hand! :heart: :heart: :heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: En hälsning och hand i ryggen

Inlägg av videunge »

En till :heart: :heart: :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: En hälsning och hand i ryggen

Inlägg av helamig »

En till :heart: :heart: :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: En hälsning och hand i ryggen

Inlägg av SaraMilana »

Och en till! :heart: :heart: :heart:
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: En hälsning och hand i ryggen

Inlägg av miniz »

En till! :heart:
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Re: En hälsning och hand i ryggen

Inlägg av Jannika »

Clara Cecilia skrev:Kära Anna.

Jag läser en massa saker i tidningen just nu. Och glädjs över ditt svar till media - så svarar Barnabokens mamma! För man sviker och lämnar ju inte ut sitt barn vad som än händer. Och det här kan man ju verkligen kalla Hända. Om man säger så.

Jag kan bara säga vad du gett oss - syskonskap, sömn, vanor och Redskap när saker trasslar. Typ Livet :D .Dvs Alla grälar, ryter och sliter saker ur händerna = städa tillsammans med den stora farliga dammsugaren, trasor till små med vatten och svampar med WC rent till männen :-D . Eller Alla är sura, ryter och knuffas = ut och spring i naturen, nästa vattenpöl är målet och Vem Hoppar mest? Kan stenen flyttas eller kan veden tas med hem och Användas? Och hur gör man? (Och vi föräldrar påminns om att vi ska ligga i förkant :oops: )

Och Humor. Nog har jag varit rolig förr i mitt liv men inte förstod jag hur livsviktigt det var med skrattet före Barnaboken och dig. Hur trasslet löser sig och Gnället och inte minst det Egna sura humöret.

Oavsett vad som hänt mellan er två och på den tiden så är du en lysande pedagog och lärare. Vi skulle vara betydligt mindre utan dig. Och tröttare. Och mindre Aktiva. Vi ser att vi leder, att vi är dom som styr hur vår utveckling tillsammans ska se ut.

Jag sänder dig kärlek och en varm hand i ryggen när det blåser. Den är kvar hela tiden.

:heart:

Clara
Så himla fint skrivet Clara, jag kan bara instämma.

Jag kan häpna över hur provocerande det kan uppfattas att tycka att man har ett och annat att komma med när det gäller barnuppfostran. Det är verkligen ett minfält utan dess like. Och hur många livsvisdomar lär man sig i ett perfekt liv?

Barnaboken och SHN är två mästerverk, vilket deras många utgivningsländer och långa livslängd (trots ibland mindre engagerade förlag) visar. Böckernas storhet förminskas inte på något sätt i mina ögon av Felicias bok eller påstådda handlingar. För den som har läst Barnaboken har tagit del av ett mycket klokt och empatiskt förhållningssätt till människor, inte bara den minsta sorten. Det finns bara en oändlig respekt för barnet och barnets behov och så många föräldrar har haft hjälp och glädje av dem. För mig är det det som räknas. :heart:

Kram Jannika
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: En hälsning och hand i ryggen

Inlägg av TorsMamma »

:heart: Här kommer en hand till! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Anna-Helene
Inlägg: 125
Blev medlem: mån 20 jul 2009, 15:49

Re: En hälsning och hand i ryggen

Inlägg av Anna-Helene »

:heart: Och ännu en hand! :heart:

Jag blev så glad när jag läste ditt svar Anna! Det var fint och värdigt skrivet. Så fint att du inte låter dig dras med i en smutskastning.

Oavsett vad som är sant, oavsett vad som skett så vet jag detta, och det kan ingen ta i från dig:

:arrow: Barnaboken är en guldgruva för alla föräldrar. Den är min ständiga uppslagsbok och hjälpreda här hemma.

:arrow: SHN-boken. Vad ska jag säga? Utan den, kuren och hjälpen på detta forum så vet jag inte var vi hade varit idag. Situationen var så desperat att vi kände det som om kuren bokstavligt talat räddade livet på oss. Och vårt äktenskap. För att inte tala om vår lille älskling som äntligen fick sova.

:arrow: Ditt personliga engagemang här på forumet. Du skriver många och långa, utförliga inlägg till hjälp och stöd. (Tillsammans med många andra fantastiska, så klart! :heart: )

Jag, och så många med mig, skulle kunna skriva så mycket mer. Så många saker som du direkt eller indirekt (via böcker exempelvis) hjälpt oss med. Det kan ingen någonsin ta ifrån dig. Aldrig någonsin.

Jag hoppas att du känner det, och vet det när det stormar.

All kärlek. :heart: :heart: :heart:
:heart: Storebror född i februari 2007 :heart:
:heart: Lillebror född 22 maj 2009 :heart:
Krisse
Inlägg: 507
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 11:51
Ort: Södermanland

Re: En hälsning och hand i ryggen

Inlägg av Krisse »

En till :heart: :heart: :heart:
Emmy 080212
Rasmus 091223
Norahsmamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 418
Blev medlem: ons 06 apr 2011, 21:48

Re: En hälsning och hand i ryggen

Inlägg av Norahsmamma »

....och en till :heart: :heart: :heart:
Norah :heart: , född 110123, kurad juli 2011
Almin :heart: , född 160521, SM från start
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Re: En hälsning och hand i ryggen

Inlägg av kiki »

och en till :heart: :heart: :heart:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"