Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Acnaib
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1237
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 12:40

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Acnaib »

Hej alla!

Som ni kanske har förstått så kommer jag inte att kunna vara med i Gastsjön i år. Så tråkigt! Men ibland går inte allt precis som man tänkt sig.

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av miar70 »

:( Jättetråkigt Bianca, det hade verkligen varit roligt att ses. Men ibland rår man inte över det som händer, jag hoppas du kan komma nästa år :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av miar70 »

:( Och jättetråkigt att du inte heller kan komma Strömming. Det hade varit roligt att ses igen. Men det kommer fler chanser!

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Bibban
Inlägg: 179
Blev medlem: tor 17 nov 2005, 02:42
Ort: Karlskrona

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Bibban »

Det går buss mellan Bräcke o Gastsjön. Inte illa, må jag säga! Kan ju vara bra att veta.
http://www.lanstrafiken-z.se/tabeller/L ... 111210.pdf
Men man måste ringa dagen innan och boka bussen på tel: 063-108420.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av annawahlgren »

Sussi skrev:Tidigare år har det beställts mat från Ica i Bräcke
:D Konsum i Bräcke (Coop) är vad som gäller :wink: :lol: De har ryckt upp sig kolossalt och överlever med den äran. Ica i Bräcke vägrade förra gången att ens plocka ihop sakerna :shock:

:arrow: Nu finns en liten efterlysning på Kurbarnens hjälpforum. Vi siktar på två små avancerade sömntrasslare den här gången, eftersom vi inte blir så många kurledare i år (detta livspussel :roll: ).

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära ni alla rara engagerade :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

:arrow: Jag har den smärtsamma plikten att meddela att SHN-kursen är inställd :cry:

Först föll våra klippor till kurledare ifrån, kära Elle :heart: och kära SusanD :heart: Sedan föll samtliga förhandsanmäla kursdeltagare ifrån. De enda inbokade kursdeltagare vi har i dag är kära Krisse :heart: och kära hannisen :heart: Två stycken :shock:

Till råga på allt har den enda anmälda sömntrasslaren lämnat återbud, dvs mamma och tilltänkta följseslagaren mormor dragit sig ur p g a plötslig, svår sjukdom i familjen :cry: Och utan barn, ingen kurs. Inte utan fler kursdeltagare än två heller :roll:

Så jag är ledsen - men glad ändå, på ett vis: Förr om åren har vi haft veritabel köbildning. Som har mattats av allt eftersom. I år har alltså det tidigare så enorma intresset lyst med sin frånvaro nästan alldeles. Det får mig att tro att SHN-kuren i Gastsjön inte längre framstår som ett sista halmstrå som man griper i desperation för att få hjälp, även om det betyder att man får resa över halva landet :roll: Jag tror att Internationella Sova hela natten, boken, i förening med vårt suveräna hjälpforum, etablerat sig så pass lyckosamt och brett att desperata sömntrasselföräldrar börjar inse att de kan lösa problemet i egen regi, och att det kommer att gå alldeles utmärkt. KAN ANDRA KAN JAG :mrgreen:

Kurserna i Gastsjön har ju redan resulterat i ett stort gäng diplomerade SHN-kurare både härhemma och utomlands. De gör en alldeles strålande nytta, får jag ständigt bekräftat. Så TACK till alla dem :heart: =D> :heart:

Jag vill säga till Krisse :heart: hannisen :heart: Sussi :heart: Hönsmamma :heart: Mia :heart: och Bibban :heart: att ni alla naturligtvis är alldeles kolossalt välkomna till Gastsjön ändå. Vi får i så fall träffas under andra förtecken, bara. Ingen SHN-kurs men väl ett forumstormöte kanske :?: Eller "bara" några barnfria semesterdagar tillsammans, på det skönaste av resort-ställen om man säger :heart: :lol: :heart:

Vill ni tre som köpt icke-återköpsbara tågbiljetter nu inte använda dem, hoppas jag ni hinner sälja dem vidare. Jag är hemskt ledsen för krångleriet och ber er hålla mig underrättad om hur det går och vad ni bestämmer er för [-o<

:arrow: Och kära Manfred10 :heart: GRATTIS till lille Hilding :heart: :P :heart: Som skulle vara vårt lilla SM-Skräp på kursen :P Kanske kommer du ändå :?: Innerligen välkomna är ni i alla fall :lol:


O:) :heart: :sleep: O:) :heart: :sleep: O:) :heart: :sleep: O:) :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Anna09
Inlägg: 1597
Blev medlem: ons 17 jun 2009, 13:35
Ort: Göteborg

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Anna09 »

Kära Anna,

svarade i din andra tråd på Kurforum... Det var så tråkigt att läsa att det blivit inställt, jag som faktiskt precis tänkt anmäla mig, trots tidigare tvivel om min ork.
Men vi har släkt i Ö-sund, kanske kan vi få ta vägarna förbi dig i Gastis vid tillfälle i framtiden, alla tre?

KRAM!!! :heart:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av annawahlgren »

:D Jag vet att jag sa till dig att du kunde vänta med att anmäla dig längre än så här :P men nu var ju både kvinno- och barnfallet så stort att det ändå inte kunde blivit någon kurs värd namnet :roll: Klart vi måste få träffas ändå :wink: :lol:
Anna09 skrev:Men vi har släkt i Ö-sund, kanske kan vi få ta vägarna förbi dig i Gastis vid tillfälle i framtiden, alla tre?
Absolut! Bara säg till. Det vore alldeles underbart roligt,. Även utan kurs :mrgreen:

:heart: :heart: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Anna09
Inlägg: 1597
Blev medlem: ons 17 jun 2009, 13:35
Ort: Göteborg

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Anna09 »

Så roligt att vi är välkomna - det blir nog först nästa sommar, men den som väntar på nåt gott... :wink:

:heart: :heart: :heart:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Manfred10 »

Jag och skräpet tänker nog komma i alla fall! Jag ser fram emot att få träffa de som kommer att finnas på plats. Vore kul att ses i alla fall som sagt!

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
hannisen
Inlägg: 64
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 08:48

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av hannisen »

Min plan är att komma upp på torsdagen den 4e men det ser ut som jag måste åka hemåt igen på söndag morgon.

Tycker en träff i Jämtland låter härligt även utan kurs :)
Lilla loppan född augusti 2010, började kur 11.01.25
Pyret född maj 2012, SM från början
Tuttnisse jan 2014, SM från början
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Sussi »

annawahlgren skrev:Vill ni tre som köpt icke-återköpsbara tågbiljetter nu inte använda dem, hoppas jag ni hinner sälja dem vidare.
Jag tror inte man kan sälja de vidare, de är ju personliga nu för tiden... Men förhoppningsvis kan vi använda de i alla fall :)
hannisen skrev:Min plan är att komma upp på torsdagen den 4e men det ser ut som jag måste åka hemåt igen på söndag morgon.
Åker du tåg hem också? Jag har ju bokat hemresa till söndag kl 15.57...
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
hannisen
Inlägg: 64
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 08:48

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av hannisen »

Det verkar som jag måste åka redan på söndag morgon vid åttatiden.
Det tar ju sin lilla tid att ta sig till Kalmar...
Lilla loppan född augusti 2010, började kur 11.01.25
Pyret född maj 2012, SM från början
Tuttnisse jan 2014, SM från början
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Sussi »

hannisen skrev:Det verkar som jag måste åka redan på söndag morgon vid åttatiden.
Det tar ju sin lilla tid att ta sig till Kalmar...
Jaha, du har så långt att åka, då förstår jag :) Tänkte mest på att det ska skjutsas till tåget, det är ju en bit från Gastsjön till Bräcke..
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
hannisen
Inlägg: 64
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 08:48

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av hannisen »

Jo jag vet, kollade med Anna och hon skrev att det löser sig att ta sig till Bräcke :)
Lilla loppan född augusti 2010, började kur 11.01.25
Pyret född maj 2012, SM från början
Tuttnisse jan 2014, SM från början
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"