Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Sussi »

Ok, jag gör ett försök! ;) Och med hjälp av Bibban så ska det säkert gå kanonbra! Så alla som kommer på kursen får skicka ett meddelande till mig med de uppgifter jag behöver, dvs:

* färdmedel (tåg, bil, flyg etc.)
* ankomsttid
* hemresetid

Vi börjar så, så får vi se om jag behöver nåt mer sen :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Sussi »

HÖNSMAMMA skrev: Jag kör bil (som vanligt) från Matfors och kan plocka upp folk från tåget i Bräcke. Jag kan erbjuda mina tjänster vg matplaneringen, om det inte är någon annan som känner sig manad?
Perfekt Kristiina, jag hade räknat med dig och Mia som skjutsar ;)
För min del får du gärna planera maten, glad om jag slipper det för en gång skull :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Anna09
Inlägg: 1597
Blev medlem: ons 17 jun 2009, 13:35
Ort: Göteborg

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Anna09 »

Hej,

urk... känner att det även detta år rinner ifrån mig att få åka till Paradiset Gastsjön... :cry: fnular på hur jag skall komma upp från Götet. Tåg har dumma tider, flyget är svindyrt... :roll: Dessutom kommer en utomlandsboende bror hem till Sverige precis den veckan... men Gastis lockar hårdare kan jag lova.

Kollar vidare och hoppas ekonomin håller.... återkommer, lovar!!!! :heart:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Bibban
Inlägg: 179
Blev medlem: tor 17 nov 2005, 02:42
Ort: Karlskrona

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Bibban »

Sussi! Underbart! Jag är övertygad om att du fixar planeringen galant. Du styr upp det hela och talar om för mig om jag kan göra nåt! Det blir perfekt! Räkna med mig som chaufför till och från tåget! Och räkna med min hjälp om du behöver den på nåt annat sätt!
Kriistina! Tipsrundan består väl av BRA frågor varje år!!?? Alla frågor man kan är bra frågor!
Och nåt annat som är bra varje år är maten!!!!! MUMS!!! Blir kanon om du vill ta tag i det! Kan jag på nåt sätt hjälpa till så säg till.

=D>
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Sussi »

Bibban skrev:Sussi! Underbart! Jag är övertygad om att du fixar planeringen galant. Du styr upp det hela och talar om för mig om jag kan göra nåt! Det blir perfekt! Räkna med mig som chaufför till och från tåget! Och räkna med min hjälp om du behöver den på nåt annat sätt!
:thumbsup: :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Manfred10 »

Hej hopp!
hur funkar allt med mat och så? Kommer några/alla att handla/laga mat där, tar alla med sig sitt eget.....????

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Manfred10 »

Sängkläder etc etc.... Jag kanske har missat att läsa detta någonstans eller kommer det ytterligare info senare kanske.... Jag har lite bråttom med det mesta :wink: Det är ju faktiskt bara maj vid närmare eftertanke. :D

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Sussi »

Tidigare år har det beställts mat från Ica i Bräcke och maten har lagats på nätterna av de som är vakna. Alla har betalat en summa (tror det var 500:-, men minns ej exakt). Det är lååångt till närmsta affär så det gäller att ha med sig sånt som man vill ha ;)
Anna kommer säkert att skriva en packlista åt oss i år också (hoppas jag) så vet alla vad som behövs.
Jag har full förståelse för din brådska, det här är ju en av årets höjdpunkter :lol:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
HÖNSMAMMA
Inlägg: 382
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 23:06
Ort: Sundsvall, Matfors

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av HÖNSMAMMA »

Hejsan

Jag kommer att planera maten för dagarna och kommer att begära in detaljer om ev matallergier/dieter så snart den definitiva deltagarlistan är klar.

För varje dag finns sedan recept för respektive grupp/lag. Vi förbereder så lång möjligt ev tillagar maten under natten.

Frukost, godis och fika kommer också att finnas. :)

Kram på er!
Kristiina
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset. ;)
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Manfred10 »

:D :mrgreen: :thumbsup:

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Anna09
Inlägg: 1597
Blev medlem: ons 17 jun 2009, 13:35
Ort: Göteborg

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av Anna09 »

Låter helt fantastiskt!

:thumbsup: =D> :thumbsup:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt vad ni ÄR IGÅNG, ni kära :lol: :heart: :lol:

:arrow: Värt att undersöka är kanske också prisvärd långfärdsbuss med stopp i Bräcke :?: Övernatta kan den som kommer låmväga ifrån göra i min Stockholmslya :!:

:D Så måste jag skvallra lite om det saken egentligen handlar om... nämligen att ge några små svåra sömntrasslare deras goda sömn 8)

En av mammorna från förra årets SHN-kurs fick syn på mig i Stockholm och dök fram med en stor kram. Lilla barnet sov gudomligt sina 12 tim natt. Hon strålade \:D/

Och från en annan av mammorna, också från förra årets SHN-kurs, kom en hälsning i dag på FB till Bibban och mig:

:arrow: *Han älskar sin säng, och när det är dags för vilan på dagen hemma på helgen tar han sin snuttekatt och går själv till trappan för att få gå upp och lägga sig. Han ler lyckligt när man lägger ned honom. Sen ligger han och snackar ett tag innan han somnar, precis som på kvällen.* :lol:


O:) :heart: :sleep:

PS Sängkläder finns, baddräkt och badhandduk tar man med sig, och mer info kommer, ja :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
strömming
Inlägg: 234
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 10:47
Ort: Knivsta

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av strömming »

Hej på er! Får man anmäla intresse för att vara med fortfarande?! Men jag måste först prata med maken om jag fårlov att åka bort då det är Uppsala Reggaefestival som vi tänkt att vi ska besöka tillsammans medan barnen är hos mormor och morfar. Vill så gärna komma tillbaka till Gastsjön på kurkurs efter förra årets upplevelse som kurmamma!

Kan bara tillägga att mr R nu är 16 månader och ett otroligt charmtroll som gärna busar och skrattar och som sover gott heela långa natten. Daglurar.... nja... inte klockrent just nu men vi jobbar på det. Förtrots HEJ!

Får jag återkomma med besked?!
Kram!
I född 080813. 40+6. Kurstart 23 februari 2009.
R född 100125. 39+3. Kurad på SHN-kurkurs i Gastsjön, juni 2010.
A född 120129, 36+2. Kurstart 21 september 2012.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av annawahlgren »

:D Intresse noterat :wink: :lol: HÄRLIGT att höra ifrån dig, och hälsa lille Mr R med tusen näspussar från oss alla, genom mig som står för ca åttahundra av dem :P :lol: :P :lol: :P
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
strömming
Inlägg: 234
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 10:47
Ort: Knivsta

Re: Sommarens SHN-kurs i Gastsjön: 4-8 augusti

Inlägg av strömming »

Hej Anna!
Som kära maken uttryckte det, det är inte många helger som är heliga, men URF är helig! så jag får väl se till att stanna hemma denna gång och hoppas att det inte krockar med kurs nästa år (och hoppas att det blir en kurs även då!)

Jag ska näspussa Mr R från er alla fast han skulle nog mer uppskatta lite magblås :)
I född 080813. 40+6. Kurstart 23 februari 2009.
R född 100125. 39+3. Kurad på SHN-kurkurs i Gastsjön, juni 2010.
A född 120129, 36+2. Kurstart 21 september 2012.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"