TV4 Nyhetsmorgon söndag - jag är med!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

TV4 Nyhetsmorgon söndag - jag är med!

Inlägg av annawahlgren »

:D Jätteroligt. Jag är så glad :lol: Jag ska medverka i "relationspanelen" varannan söndag nu i TV4 Nyhetsmorgon Söndag tillsammans med Martin Melin och Carlos Rojas.

Och jag slipper tjafs :mrgreen:

Här är första omgången för säsongen, gick nu förra söndagen (fast handlar inte precis om dagis eller hemmamamma, hmhm):

http://www.tv4.se/1.1830723/2010/09/26/ ... hemmamamma

Nästa gång blir nästa söndag, den 10.

Håll tummarna och var med mig :wink: :lol:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Acnaib
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1237
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 12:40

Inlägg av Acnaib »

Vi är med Dig Anna! :D Jag, Ronja och Freja såklart. (Pappa Oskar är oxå med, om han inte råkar jobba, vilket han gör vissa helger) Freja som blev överlycklig av att se en Anna som rör på sig och som pratar! Freja blev tokig av lycka! :D Hon hoppade upp och ned framför TV:n och sa (eller snarare skrek) Nana, Nana, Nana, Nana! Hon pekade för fullt på TV:n, men blev smått irriterad när Du plötsligt försvann och där satt en man istället. :lol: Barnaboken skulle fram igen och den skulle få massor av kramar. Krama TV:n blev lite värre då hon inte når den. Men slängpussar kunde den få :wink: :lol: Huvudet på sné -Mmmm
Är det inte otroligt att hon känner igen Dig så väl Anna?! Jag sa inget om att det var "Anna på TV". Det såg hon själv 8)

Så nu säger Freja: Papa, Mama och Nana (och Eja och Oja)

Vi är med Dig Anna!! :heart: Underbara Du!

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
Anna09
Inlägg: 1597
Blev medlem: ons 17 jun 2009, 13:35
Ort: Göteborg

Inlägg av Anna09 »

HÄRLIGT!

Vi är bänkade.

På tiden att du äntligen blir uppskattad och uppmärksammad för den du är och det du KAN... ovärderligt för oss alla!

Äntligen Anna!

:heart:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D TACK, kära rara ,underbara :lol: :heart: :heart: :lol:
Acnaib skrev:Freja som blev överlycklig av att se en Anna som rör på sig och som pratar! Freja blev tokig av lycka! :lol: - - - Barnaboken skulle fram igen och den skulle få massor av kramar. - - - Är det inte otroligt att hon känner igen Dig så väl Anna?! Jag sa inget om att det var "Anna på TV". Det såg hon själv 8)
Det är helt otroligt. Vi har ju aldrig setts ens. Lilla älsklingen :heart: Jag blir alldeles till mig och från mig :lol: I god stil, förstår jag \:D/ En skur av pussar på lilla näsan, tack O:)
Anna09 skrev:HÄRLIGT! Vi är bänkade.
Delad glädje - dubbel glädje :P :!: :P För mig känns det helt fantastiskt att inte behöva sitta´attackerad och "bemöta kritiken", sårad och blödande, som en annan trasig måltavla pepprad av tusentals nätmobbspilar. Den "debatten" önskar jag inte min värsta fiende. Äntligen slipper jag \:D/ :!: \:D/

* * * * *

Och efter programmet fick jag en kopia på ett "kärleksbrev" som en vänlig människa - kolossalt vänlig :heart: - skrivit till TV4:

:arrow: *Till TV4:

Först vill jag som många - tacka för en bra kanal!

Nu till väsentligheterna. Detta är ett kärleksbrev, ett brev där jag ända inifrån mitt hjärta hoppas att jag kan påverka denna hjärtefråga: Att få se Anna Wahlgren som stående medlem i Relationspanelen, eller andra inslag/program för den delen.

Alla vi som tillämpar Barnaboken och sett hennes brinnande engagemang för de tusentals barn som korsat hennes väg genom åren vet vilken visdom och ovärderlig filosofi kring barnafostran hon besitter. Vi som har sk Barnaboksbarn vet vad vi pratar om. De sprudlar av energi, omgivningen häpnar över deras glada humör och harmoni. Många är de gånger vi får höra "vilka snälla" barn vi har, och "vilken tur" vi haft. Vi nickar och vet att vi har Anna Wahlgren att tacka för så mycket av detta. God sömn, härliga vanor, utrymme att både värna om barn och egna relationer.

Hon har förändrat min syn på barnavård och mammaskap. Jag som själv sprang hem så snart det skulle lekas mamma-pappa-barn på min gata då jag var barn... Nu är det den bästa "lek" jag vet... hur lät det då? Ni förstår vad jag menar.

Anna Wahlgren har blivit så utskälld, enligt mitt tycke helt obefogat. Det är på tiden denna härliga kvinna får ett erkännande, en möjlighet att få ge sitt rätta jag ett sant ansikte. Och att få dela med sig av sina erfarenheter.

Med hopp om att få se Anna ofta!*

:heart: O:) :-({|= O:) :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Vi är många som tycker precis så. :heart:

Nu har jag kikat genom länken, hann inte med live-versionen. Klokt och genomtänkt talat . Men det hade jag ju inte väntat mig något annat förstås. 8) Och vad SNYGG du var som grädde på moset! :thumbsup: Med läcker lila ögonskugga som tog fram färgen i tröjan som VERKLIGEN klädde dig. Urtjusigt alltihopa! Får man låna din stylist? :wink: Jätteroligt! Hoppas du får fast tjänst, världen behöver mer annawahlgren:ismer.

Kram från fan club:en i Gävle! :D
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Inlägg av Luvisen »

Det var ju väldigt bra att du fick vara med där så når du ännu fler desperata föräldrar (för att inte tala om de små :!: ) :wink:

Så hörde jag att du fick med en liten vink om din kur också- tjusigt! :P

Tycker väl iofs att du kan få ett eget program så du får tala till punkt och lite till :P


Och du var verkligen urtjusig - Wow! :thumbsup:

You go!

Massa värme/Luvisen
:heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Heja Anna! Go du vackra kvinna! :heart: :heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Krisse
Inlägg: 507
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 11:51
Ort: Södermanland

Inlägg av Krisse »

Nu har jag också hunnit kolla.

Vad kul att se dig i tv och prata om lite allt möjligt och inte bara behöva debattera. :D

Ser fram emot nästa gång. :heart:
Emmy 080212
Rasmus 091223
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Va häftigt! Gissa om jag skall kolla nästa gång! :heart: det är verkligen PÅ TIDEN att det programmet för in lite vettigt folk 8) 8) :lol:

Kramar!

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Sofiapia
Inlägg: 159
Blev medlem: tis 03 nov 2009, 21:31
Ort: Göteborg

Inlägg av Sofiapia »

Äntligen \:D/ ! Bort med attack och bemöta kritik hela tiden!
Stort grattis! Som Barnaboks- och Anna Wahlgren predikare blir jag alltid glad när du är med i positiva sammanhang. :heart:
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

Jannika skrev:Och vad SNYGG du var som grädde på moset! :thumbsup: Med läcker lila ögonskugga som tog fram färgen i tröjan som VERKLIGEN klädde dig. Urtjusigt alltihopa! Får man låna din stylist? :wink:
:D Du är ju för rar :heart: Sminkningen och håret gjorde en fantastiskt duktig och härlig människa på TV4 - måtte hon vara där på söndag också säger jag bara :lol:
Luvisen skrev:Så hörde jag att du fick med en liten vink om din kur också - tjusigt!
Well :-$ Man får ju ta sina chanser till lite upplysning åt alla ömma föräldrar som tror de måste gå isär för att få sova på nätterna :shock:
Krisse skrev:Vad kul att - - prata om lite allt möjligt och inte bara behöva debattera.
Tack :heart: Och precis det är ju vad jag njuter. Känns som rena bahamassemestern :mrgreen:

I SvD i fredags fick Martin Melin på huden av krönikören Anna Laestadius Larsson, som citerade honom och sedan konkluderade:

:arrow: * ... där stod verkligen en svensk polis och jämförde kvinnomisshandel med att få en sjukdom. Otur bara. Inte upprepade förbrytelser av potentiellt livsfarliga kriminella män som bör jagas och gripas av polis. En sjukdom. Ingenting som rättsväsendet kan göra något åt.

:arrow: Kampen mot våld i nära relationer är ett av de största politiska och polisiära misslyckandena i vår tid. Skattepengar har östs ut de senaste åren. Den borgerliga regeringen satsade 800 miloner kronor den förra mandatperioden för att genomföra en handlingsplan på 46 punkter. Det har forskats, kvalitetssäkrats, utbildats, utretts... och lik förbannat väller anmälningarna in och det står en polis i nationell tv och kallar det en sjukdom. - - -

:arrow: Nu tror jag inte för ett ögonblick att Martin Melin är en dålig man. Tvärtom. Jag är säker på att han vill väl. Precis som majoriteten av hans kollegor. Men hans retorik och uppgivenhet inför den här typen av brott är symptomatisk. Känslan av att det inget finns att göra. När det i verkligheten är precis tvärtom.*

Min första reaktion var spontan medkänsla. Stackars Martin - med någon liten minut eller två till sitt förfogande beskrev han hur verkligheten ser ut, inte hur den borde se ut eller hur han personligen tycker att den borde se ut eller vad han tycker politikerna borde göra åt detta i dubbel mening våldsamma problem. Hans beklagande "sorry" blev till en oförtjänt stadfästelse av status quo. Och det är så det går till - i "debatten". Vem som helst kan tolka in vad som helst, sagt eller osagt, och gör det. (Här talar "experten" :cry: ) Min andra reaktion kom som ett brev på posten: Va :?: Var det inte MIG krönikören angrep :?: Kunde det vara riktigt :?: Jag nämndes med namn men fick ingen sk-t i samma andetag :?: :!: Ovant, om man säger. Ovant.
blivandemamma skrev: ... det är verkligen PÅ TIDEN att det programmet för in lite vettigt folk 8) 8) :lol:
Tack :heart: För jag tar det ju genast underbart personligt :oops: :P :oops: Alla programmen finns ju på TV4 play - starten gick 18 april i år - och jag ser och lär. Det är nyttigt. Kanske gå trenden nu - överlag i media - mot lite mer ödmjuka samtal, präglade av värme och förståelse och föhoppningsvis insiktsfullhet, snarare än av skojsigt ytlig, till intet förpliktigande underhållning.
Sofiapia skrev: Som Barnaboks- och Anna Wahlgren predikare blir jag alltid glad när du är med i positiva sammanhang.


Tack du kära :heart: Här är en till som är glad, så glad :lol: :heart: :lol:

* * * * *

:D Det kanske blir en liten miniblogg, det här :?: :lol:

Här kommer två andra tittarreaktioner jag fått mig till livs :lol: (Och man ska ha klart för sig att jag "bara" får positiva reaktioner - ingen skriver eller säger något elakt direkt till mig, öga mot öga. Också sådant man lär sig ... :roll: )

:arrow: *Härliga poäng du fick in, bl a med 16-månaders
killen och att "barn skall sova på nätterna punkt slut". Nu kan vi bara
hoppas att du får vara kvar, för svenskarna behöver dig som rådgivare
av många skäl. Rakt på och inga krusiduller, precis det som behövs.*

:arrow: *Jag såg dig i TV4s morgonprogram! Så roligt att få se dig i ett sammanhang där du inte blir anklagad och förkastad från början till slut. Och så bra att du sa emot Carlos Rojas när han började prata om hur jobbigt det var att ha barn. "Protest, protest!" borde vi andra säga oftare när den typen av slentriansnack börjar. Barn är inte jobbiga, de reagerar bara logiskt på vad vi utsätter dem för.*

* * * * *
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
My Precious
Inlägg: 170
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:04

Inlägg av My Precious »

Vad underbart!!! Så fantastiskt och vilken möjlighet! Tänka sig vad detta kan leda till!!

:-({|=
Mamma till coola Tara, 080520, prematurflicka (28 dagar tidig)
TUFFING SOM HUNNIT IKAPP SIG ORDENTLIGT
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

My Precious skrev:Tänka sig vad detta kan leda till!!
:D Ack ja. Det bidde en tumme. Den tummen som var.

Jag kan inte redogöra för vad som hänt, eller inte hänt, även om "alla" frågar MIG. Jag var uppbokad - anser jag - "Nästa medverkan blir den 10 oktober" fick jag skriftligen i mail. Men ingen från tv4 kontaktade mig angående ämne och ingen bekräftade att entaxi skulle hämta mig som sist, kl 7.20.

Så jag gjorde mig klar och gick ner på gatan och där fick jag sms från Christian, min förläggare i praktiken och min presskontakt, som kunde berätta att Ann Söderlund stod i tablån tillsammans med Martin Melin och Carlos Rojas, inte jag.

Så det var tydligen ett inhopp jag gjorde bara, utan att veta om det. (Har blivit ombedd en gång tidigare att hoppa in för Sanna Lundell, men då tackade jag nej - ville hålla mig lite för god för att vara räddningsplanka när andra inte kan.)

Kort fröjd, men fröjd... :roll:

Tack för ert vackra stöd, alla ni kära :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

* * * * *

Fick just ett strålande entusiastiskt mail från två nyblivna föräldrar till en liten tvåmånaders Sam som jag hade på spädbarnskurs för ett par veckor sedan:

:arrow: "Kära härliga Anna! Nu sitter vi bänkade Indra och jag o Sam för veckans höjdpunkt. Relationsrådet med vår livsexpert! Heja heja you go girl! We love you!"

Och jag fick svara: "Det var tydligen bara ett inhopp jag fick göra även om ingen sa det. Jag stod på gatan 7.20 och väntade på taxi som inte kom. Ganska fult..."

Kommentaren lät inte vänta på sig: "Men fy faan vilka idioter! Det låter ju inte klokt! Fy faan säger jag bara, nu stänger vi av tv:n med en gång!"

Så skönt att höra 8-[ :cry: 8-[
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Acnaib
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1237
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 12:40

Inlägg av Acnaib »

Anna vart ÄÄÄÄR du??
Idag när jag tog upp Freja ur ensamleken sa jag till henne att det var Anna på tv idag igen. Hon blev så glad och hoppade upp och ner i sängen! Hon hade knappt tid att byta blöja utan skulle ut till tv:n med en fart. Såklart kom vi lite för tidigt och att få Freja att förstå att vi måste vänta lite var inte lätt, men så till slut, äntligen kunde jag säga
-NU kommer anna!
Freja hoppade upp och ner igen
-Nana Nana Nana!
I bild visades så två karlar och en annan kvinnan.
- Nana :?:
- Ja? Mamma vet inte vart Anna tog vägen. Anna borta!?
- Nana???
Freja har ett speciellt ljud som hon frambringar när något är slut och nu ljöd det genom hela lägenheten.
-Wiwiwiwiwiwiwiwiwiwiwiwiwiwiwiwiwi
- Ingen Anna, nu stänger vi av!
- Nana?? Wiwiwiwiwiwiwiwi

Stackars liten. Jag hade ju ingen aning om att Du inte skulle vara med Anna. Hur förklarar man för en liten älskling att TV4 beter sig som idioter?

Oskar och jag har funderat på hur vi ska lösa "TV-problemet" i nya huset. Vi vill inte betala för massa kanaler, onödiga pengar. Så vi funderade på om vi skulle skaffa parabol och bara ha de tre kanaler vi har nu. Men! Nu har jag bestämt mig! Vi kan allt vara utan TV4, vilken ju var den enda kanalen vi brukade titta på!

Tummar och tår hjälpte inte Anna! Men vi vet att du hade varit minst lika fin idag som för två veckor sedan!!

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
My Precious
Inlägg: 170
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:04

Inlägg av My Precious »

Hmmm... vad orättvist att vara stand-in utan att veta om det! Då är man ju inte på äkta sätt medveten om sina valmöjligheter, begränsningar! Nejsch, sånt är inte okey... Aja en erfarenhet rikare dock... och inte en kul erfarenhet men matnyttig...

Men vem vet vad som händer i framtiden...

KRAAAM
Mamma till coola Tara, 080520, prematurflicka (28 dagar tidig)
TUFFING SOM HUNNIT IKAPP SIG ORDENTLIGT
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"