Höstbarn 07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Min Junior är kanske inget höstbarn men vi kanske får vara med här ändå?
Välkommen säger jag också! :D

Oj oj bränder och rasade tak!! :shock:

Tycker ni är så duktiga som har både hundar och barn, jag tycker jag har fullt upp med en liten krake. :wink:

Sådär, nu är vi i fas med schemat igen 8). Jag la henne senare på fm-luren men jag kunde ju drömma om att hon skulle sova då [-( . Hon hade ju redan sovit en timme för mycket natt! :shock: Trött blev hon dock när hon var vaken ända till långluren som vi la en kvart tidigare. :sleep:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
LaQ
Inlägg: 351
Blev medlem: sön 23 dec 2007, 08:47

Inlägg av LaQ »

TinasDag skrev:Vad har du för hundar? Jag har två bassets, Holger (6 år) och Napoleon (2,5 år) :D Alltid kul att höra hur andra bollar barn, hundar och allmänt kaos :?
Vi har två labradorer, en tik och en hane, 5 och 3 år gamla. :)
Bluna skrev:Välkommen säger jag också! :D
Oj oj bränder och rasade tak!! :shock:
Tycker ni är så duktiga som har både hundar och barn, jag tycker jag har fullt upp med en liten krake. :wink:
Tack! :) Ja livet har varit lite väääl spännande här på sistone. Duktig och duktig. Hundarna fanns ju liksom där innan. Bara att gilla läget. De gör inte så mycket väsen av sig men kräver förstås sina promenader. Sen är man lite låst för om man ska åka iväg på eftermiddagen med Junior och handla t.ex. så får man dåligt samvete för att hundarna är ensamma och inte får vara ute i skogen eller promenera som de brukar den tiden.

Vad har ni för scheman till era små? Vi har natt 12 h natt 19-07, 20 min förmiddagslur inbakad i ensamleken 7.50-9.20 (kan bli alltifrån 5-45 min) och 1.5 h långlur 12.20-14.
Storebror 07 12 18 :heart: (v. 42+2)
Lillebror 09 09 16 :heart: (v. 38+4)
~ På äventyr ~
LaQ
Inlägg: 351
Blev medlem: sön 23 dec 2007, 08:47

Inlägg av LaQ »

Oj, 12.30-14 ska det förstås stå på långluren! 8)
Storebror 07 12 18 :heart: (v. 42+2)
Lillebror 09 09 16 :heart: (v. 38+4)
~ På äventyr ~
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

LaQ: Samma som er fast ingen lur inbakad i ensamleken. 12-20-1,5.
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
LaQ
Inlägg: 351
Blev medlem: sön 23 dec 2007, 08:47

Inlägg av LaQ »

Bluna skrev:LaQ: Samma som er fast ingen lur inbakad i ensamleken. 12-20-1,5.
OK! Vilka tider har ni? Vi har ganska nyligen (för två veckor sedan) gått över till detta schemat. Tidigare hade vi 12-20-1.5-20 länge. När vi plockade bort eftermiddagsluren (i vagn på promenad) senarela vi lunchen och långluren. Det har fungerat kanon med nya schemat på så vis att Junior inte alls har varit trött eller gnällig på kvällarna trots avsaknad av 20 minutaren på eftermiddagen.
Storebror 07 12 18 :heart: (v. 42+2)
Lillebror 09 09 16 :heart: (v. 38+4)
~ På äventyr ~
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

09.30 20 min :sleep:
12.30 1,5 tim :sleep:
19.00 12 tim :sleep:

:D
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Gäst

Inlägg av Gäst »

TinasDag skrev: Dag stod utan stöd för första gången (ja, ett par sek så där har han väl fått till innan :wink: ) i måndags ca 1 minut och sen har det fortsatt!!! Stolt mamma :D Det är så roligt att se dom nu, bara glada, positiva och fulla av upptäckarlusta 8)
Vårt nya bus är att hoppa i sängen, snacka om att han skrattar :mrgreen:
Älskar att vara mamma till en snart 1-åring :heart: \:D/
Tassar bara in här för att heja lite på min goa lilla kurbebis! Det är vekrligen stor skillnad när dom börjar få koll på stået och gået :wink:

Det värmer hjärtat så att höra dina positiva ord, Tina. Saknar dig!

Kram Tinis
TinasDag
Inlägg: 723
Blev medlem: fre 18 jul 2008, 10:40
Ort: Västra Frölunda
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Tack Tinis :heart: :heart:
Vet du, jag diskuterade men en vännina idag om v a r f ö r vi tycker det är så kul att vara hemma med barn och inte "längtar tillbaks" till jobbet som många andra? Jo, min teori är att vi verkligen ser det som ett priveligerat jobb att hjälpa våra små frammåt i världen, att upptäcka och utforska. Nya spännande saker att bevittna varje dag och ingen "förvaring" av barnen tills dom är "stora nog" :roll: att börja på dagis. Vadtror du?

LaQ, våra sömnpass är som följer:
19-07
09.30-10.15
13.30-15.00
Funkar jättebra, tror Dag kommer ha kvar 2 lurar på dan ett bra tag till, han visar inga tendenser på att vilja korta ned :D

Har varit i skogen med lillprins idag och plockat svamp. dag tycker kottar är gott :wink: Och att sitta grensle över stockar. Och att ramla i mjuka mossan. Inte mycket svampplock alltså... :wink:
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Har varit i skogen med lillprins idag och plockat svamp. dag tycker kottar är gott Och att sitta grensle över stockar. Och att ramla i mjuka mossan.
Härligt! :D
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Min mamma var på besök i helgen och som vanligt så vaknade Elsa lite tidigare på morgonen (hon brukar filosofera en stund). När mamma hade lyssnat på henne ett tag så tänkte hon "nej men nu måste hon ju få komma upp" och gick in en halvtimme innan "morgon". Och blev förvånad :shock: "Hon hade ju somnat OM!" sa hon till mig på morgonen. "Ja hon VET att vi kommer när det är morgon, om hon vill sova eller filosofera är ju upp till henne" svarade jag. 8)

Hon gav också ett förslag på att vi skulle ha en pinne mellan alla skåphandtag eftersom Elsa drar ut dem hela tiden. "Ja men då kommer hon ju inte in" svarade jag. 8)

Sen skulle jag tvätta. "Nu går Elsa och jag ut i tvättstugan" sa jag. "Men inte behöver du väl ha henne med dig, hon kan ju vara med mig här inne". "Det är bra för henne att vara med och tvätta" svarade jag. 8)

"Vän av ordning" är inte min vän längre i varje fall. 8)
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
TinasDag
Inlägg: 723
Blev medlem: fre 18 jul 2008, 10:40
Ort: Västra Frölunda
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Underbart Bluna =D> :thumbsup:
love life enligt BB :heart: vilken skön värld det blivit sen vi halkade in på rätt spår 8)
Kram :heart:
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
NlNA
Inlägg: 280
Blev medlem: tis 22 apr 2008, 20:02
Ort: Halland

Inlägg av NlNA »

Är tösen för liten för att räknas som höstbarn :?:
Ni har så många intressanta samtalsämnen som jag gärna tar efter :wink: .

Har iaf lite frågor, bl a om ätandet i trädgården :D . Hur har ni löst det :?:
Gräs, löv, mossa och grus struntar jag totalt i om hon vill smaka på (favvo är just nu att slicka det daggvåta gräset :lol: ).
Men singel på uppfarten blir jag lätt orolig för :( pga av att hon kanske sätter i halsen :o Får dessutom en massa pikar ifrån släkten om att det kan ju inte vara bra... Men tösen fullkomligt älskar att sitta där och kasta småsten och smaka :!:

Sitter just nu och bara känner mig lite nedstämd. Ska börja jobba imorgon igen :( .
Gick på havandeskap den 16 okt -07 och det är nu nästan exakt 1 år sedan jag lämnade jobbet. Sambon ska vara hemma nu i 9 månader och jag är så avundsjuk på honom... :wink: .
Han kommer ju få det stora nöjet att se de "stora" förändringarna först, såsom steg, ord m.m.
Visst tycker jag att mitt jobb är roligt och intressant men jag hade hellre valt att vara hemma med tösen :wink: .
Men för att hon ska få vara hemma så länge det går så fick det bli så här eftersom vi tjäna på att sambon går hemma :!:
Lite mjukstart blir det iaf - ska "bara" jobba 75 % nu några månader :roll: .
NINA
Lisa för själen kom december 2007.
Mors lilla Olle kom juni 2010.
TinasDag
Inlägg: 723
Blev medlem: fre 18 jul 2008, 10:40
Ort: Västra Frölunda
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

uhhh...jobb.... :? Känner med dig Nina :shock: Men kanske roligt att träffa gamla kollegor/prata vuxenprat (har jag glömt hur man gör :shock: ) och sen NJUTA av att komma hem på eftermiddagen :D

Ang. "trädgårdsätande" håller jag mig lung och låter Digge hållas för det mesta men sniglar har jag faktiskt sagt usch till... :oops: mest för att jag tycket dom är så äckliga själv :|
Får dessutom en massa pikar ifrån släkten om att det kan ju inte vara bra...
Jotack 8) det känner jag igen, spciellt från andra mammor i sandlådan...Hjälp vad dom härjar! Igår var det en mamma som sprang efter sin son (14 mån) och torkade snor hela tiden "usch vad du ser ut :!: Kom får mamma torka". Stackarn såg helt förskrämd ut :? Vad gör lite snor är min fråga??? Dag hade sand runt hela munnen plus lite kletigt grus under näsan :roll: :wink:
Gräs, löv, mossa och grus struntar jag totalt i om hon vill smaka på (favvo är just nu att slicka det daggvåta gräset ).
vad bra! Då får hon ju vatten i sig :mrgreen: Dag ligger fortfarande på alla fyra i sandlådan och "damsuger" upp sten och sand :shock: Önskar han kunde uppskatta daggvått gräs...Men sand är bra för tarmarna ialla fall :thumbsup:
Imorgon skall vi besöka IKEAS barnavdelning där Dag och kompis skall härja innan vi äter lunch i stora matsalen. Bättre än café?
Kram :heart:
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Välkommen NINA :D

Jobb...måste man verkligen jobba mer? Nåja det blir väl kul när man väl kommer iväg, fast vi planerar halvtid för båda så det blir mjukstart för mig med om nu arbetsplatsen går med på det. :? I januari, så än så länge njuuuuter jag. :)

Sand bryr jag mig inte om alls och inte löv eller pinnar (så länge de inte kan sättas i halsen). Men småsten är jag lite rädd för :roll: de vill jag gärna plocka ut :oops: . Sniglar har vi inte sett så att hon kan smaka på dem än. Gräs, helst klippt, gillar hon. Fungerar bra som tuggummi. :wink:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Nillan
Inlägg: 459
Blev medlem: ons 24 okt 2007, 10:18

Inlägg av Nillan »

Hej igen!

Kul med flera! :D

Har läst med behållning även om jag inte hunnit skriva på några dagar.

Jag har också jobbångest. Börjar nästa vecka. :? Maken tar över tills nästa höst, sedan ska vi pussla ett tag har vi tänkt. Visst ska det bli kul på sätt och vis men jag vet att jag kommer att sakna att få se barnen så som nu. Men maken är desto gladare. :roll:

Min minsta äter också allt! :shock: Hela sommaren har hon dammsugit gräsmattan på tusenskönor som tydligen är jättegoda. Lite går det i vågor tycker jag. Vi hade några lugnare veckor men nu moffar hon i sig igen. Fast nu har jag märkt att hon spottar ut sanden även om hon inte kan låta bli att stoppa in den. Jag försöker mest ha is i magen och att visa på trevligare sysselsättningar. I somras kunde man ju muta mer också men nu märker jag att det påverkar aptiten.

Stenar plockar jag ut om hon inte spottar själmant.
Nillan, med tre fantastiska döttrar födda aug 01, juni 03 och okt 07.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"