TRÄNING 2021

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

SÅ skönt att höra att det börjar vända! Ja, vilka konstiga symptom man kan få... :shifty:
Man ska också vara vaksam i framtiden tydligen. Om det kommer något konstigt om kanske 10 år eller så - ska man minnas att man en gång fått ett fästingbett. :shock:
Skattade när jag läste om din fot och badhuset :lol:
Man ser nästan framför sig hur mammorna grabbar tag om barnen och skrikande springer därifrån :lol:

Nja, det är väl ett tag tills pension - jag är 53, men jag blev faktiskt hårt åldersdiskriminerad förra veckan!
På den där intervjun på det andra cafét med 11-19-tider sa hon som driver det: "-Vi anställer egentligen inte gamla. Tränar du mycket?"
Jag sa att jag tränar 5 pass/vecka. "-Ja, det är väl enda anledningen att vi skulle anställa någon gammal, för annars orkar de inte med tempot"
Så SÄGER man väl inte??? :shock: :evil: Hon sa också att de som är runt 30 jobbar bäst. Men de har till nackdel att de vabbar så mycket.
DET gör inte jag! Mina barn är 18 och 20!
Jag har slitit som ett DJUR på kafét i sommar!
Varit enormt uppskattad av cheferna för att jag alltid jobbade hårt och alltid ställde upp när det krisade.

Gjorde mitt första pass på lagret idag. Ja, man är i farten hela tiden och lyfter kartonger på 8-10 kg titt som tätt. Och inget fika i personalrummet... Idag i alla fall! :) INTE det roligaste jobb jag haft, men jag ska stå ut ett tag!

Tror också du kommer klara dina 4 pass/vecka galant i år!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Va?!?! Så FÅR man inte säga! Folk har blivit anmälda för mindre :banghead: :lol: Oj oj, ska man skratta eller gråta :roll: Det är så man blir mörkrädd :o

Två pass denna vecka:

Lör: PW 1 tim
Sön: Styrka hk. Körde ett lugnt pass med lätta vikter, men har SÅ mycket träningsvärk i benen :D Tar nog ett tag att komma tillbaka nu :)

Men kroppen är full av energi nu i alla fall :D Jag ska nog vänta ett tag till innan jag tar tag i löpningen igen, så det inte blir för mycket på en gång.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Så SKÖNT att höra att du har fått din energi tillbaka!! :clapping:

Min vecka blev riktigt bra!
Mån: Bodystep
Tis: Veackans team
Tors: Bodybalance
Fre: veckans team
Lör PW med dottern
Sön var det öppet hus på gymmet och man fick ta med någon gratis.
Tog med dottern, och hon "tvingade" mig att vara med på 2 pass jag ALDRIG gör, och inte heller känner mig bekväm med.
BodyCombat, 30 min + Sh´bam 30 min :shock: Hon är ju för helskotta danslärare och KAN det där! Det kan inte jag... :shock: :lol:
Efter det var det BodyBalance 30 min, så 1,5 tim träning blev det.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Var tvungen att googla på sh'bam, och det ser inte lätt ut :shock: Förstår att hon som dansare gillade det :lol: Men starkt jobbat att du var med :humbup:
Det här med dans är dyrt. Igår åkte vi 10 mil, enkel väg, för att prova en begagnad discodräkt, som vi köpte (som tur var med tanken på resan) för 3500 kr :o Dock har den flera möjligheter till att förlängas och och sys ut, så hon kan ha den länge. Men ändå! Har du också haft det så, anna? Men hockeymorsorna här på jobbet tyckte inte det var något att bråka om, så jag antar det finns dyrare sporter ;)

Veckans:
Tis: PW 1 tim
Tors: Styrka hk, lite tyngre vikter nu. Men en bit kvar till där jag var innan sommaren.
Sön: PW 1 tim på morgonen, styrka hk på kvällen.

Åh, nu måste vi riva ur källaren på nytt :x Precis när vi fått upp allt kommer en ny besiktningsman och säger att vi måste slipa bort all färg på väggarna för att det ska torka ordentligt :cry: Så nu ryker mitt gym igen...
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Men jag tror jag svimmar!! ÄNNU mer skit med källaren?!
Och slipa bort all färg??? Det låter INTE som det roligaste man kan ta sig för direkt... :(
FYYYY vad jag tycker synd om dig/er!!! :( Och att mista gymmet IGEN! :(

Svimmar lite över discodräktspriset också! :o Hjälp!! När dottern tävlade nöjde de sig med svarta tights och glittriga linnen inköpta på Lindex. :lol:
Men det var ju inte mkt tävling hon gjorde innan hon slutade.
Bra att klänningen går att öka på med åldern i alla fall! :humbup:

Nej. Sh´bam var banne mig inte lätt! :lol:

Inser att jag missat rapportera, så här kommer 2 veckor:
V. 40
Mån: Bodystep
Tis Veckans workout team
Tors: BodyBalance
Fre: Veckans pass team
Sön: Cirkel/styrka

V. 41
Tis: Veckans workout team
Ons: BodyBalance
Fre: Veckans pass team (extremt tufft! :shock: )
Lör: Poweryoga med dottern (video)
Sön: Cirkel/styrka

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Vi har fixat mitt gym igen :lol: När det kommer hantverkare senare för att slipa måste det vara fritt utrymme 1.5 m från alla väggar, så vi har dumpat alla garderober, hyllor, soffan mm så vi kan ställa bänk och vikter i mitten :clapping: Så det blev en hel del arbete med mycket annat, men min man var med på att prioritera min träning :heartsthree:

Tis: Jogging 4 km
Tors: Styrka hk
Sön: Styrka hk

Jag har nästan inte tagit några promenader alls, för jag har ont i foten :( Jag misstänker hälsporre, många symptom som stämmer in. Precis som för dig, anna! Hur blev det? Bläddrade tillbaka lite och sist du skrev om det så var det på bättringsvägen, är det bra nu? Jag vet inte riktigt hur jag har fått det, jag har ju inte bytt träningsform/skor/står på jobbet eller något. Kanske gick jag felaktigt med foten när jag hade borrelian (samma fot) och snedbelastade? Hur som helst så vilar jag nu. Borde kanske köpa något inlägg också :think:

Snyggt tränat i veckan :humbup: Du kör på, härligt! Hur går det på nya jobbet?
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Men så SKÖNT att du fixat ditt gym igen! Och vad härligt att din man hjälper dig att prioritera träningen! :heart: :humbup:
Han kanske känner att du blir på dåligt humör om du inte får träna..? ;) :lol:

Jag kan nog säga att jag är helt bra i hälen nu. Visst kan det hugga till lite ibland, och jag lyfter fortfarande hälen om jag ska böja mig skarpt framåt.
Men det KAN vara att det blev en liten vana? Osäker. Köpte små "kuddar" på apoteket som jag lade under mina inlägg jag alltid har, som är exakt formade efter mina fötter. Tror absolut det var det som hjälpte.
I ditt fall låter det kanske mer som den snedbelastning du själv misstänker? Hoppas det, för hälsporre är inte roligt...
Mår du hyfsat bra nu annars?

Veckan är ju inte slut, men jag vet att jag kommer gå på cirkel/styrka ikväll, så jag slänger in en rapport :)

Mån: Bodystep
Tis: Veckans workoout team. Fasligt jobbigt med mycker armar/axlar och burpees.
Tors: Yoga
Lör: ett eget veckans pass
Sön: cirkel/styrka

Jag och döttrarna var på spa fre-lör med hotellnatt. En present jag fick som en bonus från cafét jag jobbade på, för att de var så nöjda med mig! :) :heart:

Längtar tillbaka till cafét... Lagerarbetet jag har nu är såååå tråkigt :( 2 fördelar är det dock.
1. Det är väldigt fysiskt. Man står/går/lyfter/bär tungt.
2. Tiderna. 7-16. Sedan har man många timmar kvar av dagen. Jag kan jobba med min firma, och kan träna vad jag vill på kvällen.
Onsdagar har jag ledigt. Då åker jag på kundbesök till mina kunder.
Så veckan går i ett spår. 2 dagars tråk. 1 dag roligt. 2 dagars tråk - sedan är det helg...
Liiite roligare i fredags. Då fick jag packa smink istället för kläder.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Jo, hehe, så kan det absolut vara, att jag surat en del när jag inte kan träna som jag vill :lol: Och en nöjd fru vill väl alla män ha ;)
Har köpt hälinlägg till skorna, dyyyyra på apoteket, men OJ vilken skillnad det blev direkt :dance: Jag har också skippat mina fekj-foppa för 19 kr från ÖoB som jag går i hemma annars och använder mina Ecco-sandaler som innetofflor istället :D Så nu känns det att det går åt rätt håll.
Annars mår jag riktigt bra nu :) Pigg och stark! Styrketräningen går framåt, på några övningar är jag upp i de vikter jag körde i början av sommaren :clapping:
Styrketräning är också ”det enda” jag sysslat med i veckan också :roll:

Ons: Styrka hk
Fre: Styrka hk
Sön: Styrka hk

Jag kör samma pass alla tillfällen nu. Rejäla pass med mycket basövningar för att bygga upp kroppen. Tar 1 tim ca.
Jag ÄLSKAR verkligen styrkan! Åh, det är så roligt att vara igång igen :hearteyes:

Men så härligt med spa! Vilken present :) Det känns väl bra ha varit så uppskattad :heartsthree:
Synd att lagerjobbet är så tråkigt, men att ha många timmar på kvällen är guld värt tycker jag. Står du vid som nåt rullande band, eller hur fungerar det? Jag är fördomsfull och tänker att ett lagerarbete, som låter mer industri/manligt, är bättre betalt än ett café-jobb som har en mer kvinnlig klang, men jag har kanske helt fel där?

Vi hörs :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hoppsan då, så har det visst gått två veckor :D

V43
Ons: Styrka hk
Fre: Styrka hk
Sön: Styrka hk

V44
Ons: Styrka hk
Fre: Styrka hk

Ingen superspännande rapport precis :)
Hade en del höstlovsledig förra veckan, och det blev så mycket annat att jag bara orkade med två träningar. Men det var rejäla pass så jag känner mig hyfsat nöjd ändå.

Jag får inte riktigt till det med foten. Så länge jag går med mina inlägg så känner jag i stort sett ingenting, men när jag går utan så kommer smärtan direkt :think: Jag vet inte hur jag ska göra med promenaderna, vågar jag sätta igång ändå? Det funkar ju med inläggen i. Kan jag förvärra det även om det inte gör ont då?

Hoppas ni har det fint!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ojoj, där slank 2 veckor iväg igen...

Vad SKÖNT att du märker skillnad med hälinläggen!! Går de att flytta? Så du kan ha dem i dina sandaler även hemma?
Flytta dem till träningsskorna du har på promenaderna? I så fall hade jag nog kört. Jag gjorde ju det när jag hade ont...
Körde ändå, men fick modifiera lite när det högg. Fast jag ska nog inte råda i det där... Du kanske ska gå och kolla upp det hos doktorn?

Så roligt att du mår bra och har sådant flyt med styrketräningen!! :humbup: Visst är det härligt att känna träningsglädje! :clapping:
Det är särskilt så med mig vad det gäller "Veckans pass/team". Man VET att det är as-tuffa pass, men någonstans där, när man håller på är det en glädje! :heartsthree:
Annars hade man ju inte utsatt sig för det! Sedan är det en skala av jävlighet. Vissa pass går över gränsen för vad man egentligen pallar. Men man gör det ändå ;)

Nejdå, inget löpande band. Det hade varit ännu värre...
Man går omkring i stora lokaler med hyllor. Har order i en Ipad, och en scanner på fingret där man blippar de varor kunderna ska ha.
Lägger i lådor som man tejpar igen och ställer på en pall. Fysiskt med mycket lyft, stå, gå, gå i trappor.
Det är mest kvinnor som jobbar där. Lönen är lite, lite högre än café, men i princip samma.
Det är "roligare" att packa sminket. Eller sätta på etiketter på flaskor/burkar.

V. 43
Mån, BodyStep
Tis. Veckans workout team
Ons, BodyBalance
Lör, ett eget pass
Sön, cirkel/styrka

V.44
"Bara" 4 pass pga att jag stod på hantverksmässa i helgen.
Mån, Bodystep
Tis, Veckans workout team
Ons, BodyBalance
Fre, Veckans Workout team, som vi fick köra utan ledare, för hon skulle på vinprovning med seniortränarna :) Hon satte bara igång oss och sa vad vi skulle göra :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer, så jag har inte varit så aktiv. Dels startat en ny del i mitt företag och även byggt om Annas hemsida! ;) :P

Ta gärna en titt! https://annawahlgren.com Den är flyttad from Joomla till WordPress nu. Allt för att kunna fixa med den lite lättare och göra mera som Anna vill ha det. Vi drog igång en "gästbok" men det blev inte så lyckat. Men nu har vi en fin grund att stå på.
Jag har också varit dålig på att hänga här, vi har ju även SHN på Facebook nu för tiden så jag försöker få igång den lite också.

Min träning går så där. 3 förkylningar sen i sommar har jag hunnit ha, har massor att göra och sonen pluggar ju sista året i 9:an nu och behöver få upp sin "merit" en del för att se om han kan komma in på ett gymnasium han vill gå på.

Jag försöker läsa ikapp lite då och då, men tiden att skriva är knapp. Ber tusen gånger om ursäkt, men vi har ju olika prioriteringar genom olika faser i livet. Man jag finns här!

:heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Kul att du kikar in, TorsMamma :) Attans där med förkylningarna :x Hoppas det ger med sig snart :heart: Vad är det sonen vill läsa på gymnasiet? Spännande med studier :dance: Ibland vill jag skola bara för studiernas skull :lol: Men jag börjar bli för gammal och bekväm nu ;) Håller tummarna för att han kommer in på det han vill!

anna, du kör på så himla bra! Härligt att läsa :clapping: Ja, du har ju en del nära-döden-pass har jag förstått :D Jag tänker ofta att jag vill ha in nåt sånt ibland, det har jag nog skrivit många gånger :lol: Men det blir inte av :sleeping:
Haha, ”kör ni så går jag och dricker vin”. Lät lite roligt faktiskt :)

Det blir en tråkig rapport…

Tis: styrka hk
Tors: styrka hk
Lör: styrka hk

Same, same.. Tänker köra detta uppbyggnadsprogram fram till jul. Sen så ska jag dela upp kroppen i lite olika pass tänkte jag. Jo, inläggen går att flytta. Så jag har dem i de skor jag väljer för dagen :) Inte just sandalerna, för inläggen är som en liten kopp som sitter mot hälen i skon, och i sandalen halkar de liksom ur :think: Men jag har sett att det finns som en stötdämpare för hälen som man fäster med kardborre runt foten. Då sitter de där hela dagen och man kan hoppa ur och i vilka skor man vill :geek: Funderar på att skaffa sådana.

Men då ska jag nog börja med PW igen. Behöver kanske inte ta längsta rundan på en gång ;) Avvaktar några veckor till innan jag ringer HC.
Tack för tankar och stöd!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Kul med ny del i företaget TorsMamma! Får man vara nyfiken och fråga vad det är?? :)
Snyggt jobbat med hemsidan! :humbup:
Jobbigt för dig med alla förkylningar... :( :heart:
Ja, livet har verkligen olika faser och prioriteringar. Det får vara så!

GulligaA, ja, jag tycker jag har en bra balans på träningen nu!
Målet är:
2 nära-dödenpass, (styrka, kondition, tempo, hög puls)
1 bodystep, (kondition/koordination)
1 yoga eller BodyBalance (styrka/flexibilitet/kontroll -behövs säkert det med)
1 cirkel/styrka (ingen puls alls - bara styrka).
Ibland egna pass, och då brukar jag ta ett tufft.
Så jag "upprepar mig" också ganska mycket i så fall :lol:
Men du - det är "bara" att ta tag i att gå på Friskis!!! KÖR! Du hade väl det gratis på jobbet t.o.m? Och nu får man röra sig ute mer.
TÄNK om det är det roligaste du gjort på länge? Gruppdynamiken är verkligen fantastisk! :humbup: Testa! :clapping:
Ja, när du uttrycker det så (med vinet) lät det roligt! :lol:
Det låter som en bra investering den där hälkudden! Och ska du gå - gå en liten runda...

Mån: Bodystep
Tis: Veckans Workout Team
Ons: BodyBalance
Fre: Veckans workout team
Sön: Det blev BodyBalance igen eftersom de bjöd på teknikpass! De gick igenom och gick och petade på detaljer i 25 min + sedan det vanliga passet.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Ok, lika igen då :lol:
Tis: Styrka hk
Tors: Styrka hk
Lör: Styrka hk

Har gått mycket mer denna vecka, nått 10 000 steg flera dagar :) Inget jag kan räkna som ett träningspass dock, men i alla fall 8-) Det går åt rätt håll. Får inte mer ont av att gå med inläggen i :humbup:

Jag ska försöka få plats på ett rodd-pass på Friskis, de är populära så man måste vara beredd när de släpps. Tänker att jag då får konditionsträning utan att lägga så mycket tyngd på fötterna.

Bra tränat :clapping: Kul med teknikträning, kände du att det gav något för passet?
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Bra jobbat med styrketräningen!
Och jättebra att du gått så mycket utan att det varit någon fara med foten!!

Ja, prova rodd! Det är en start in i grupp-träning! ;)
Det är samma med det pass jag gör på tisdagar - Veckans workout-team. Man måste sitta beredd EXAKT när nästa veckas pass släpps, det blir fullt på några sekunder!
Förra tisdagen var det bankmöte, så då kunde jag inte gå :(. Och jag kan heller inte tisdag nästa vecka, för då ska vi på konsert i Göteborg.

Ja, jag tyckte teknik-passet var bra! De gick och petade på detaljer och vinklar.

Mån: Bodystep
Ons: Veckans workout individual. Har inte vågat gå på detta sedan i somras då hon körde ruscher i uppförsbacke med kettlebellshopp varje varv :shock:
Det var så jävligt att det inte ens var roligt. Men nu håller sig ledaren Julia inomhus...
Fre: Veckans workout team
Lör: Yayog core - hann inget annat pga julmarknad.
Sön: Cirkel/styrka.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"