Ett tredje barn

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Adrian13
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 08:28

Ett tredje barn

Inlägg av Adrian13 »

Hej alla!
Jag behöver ett råd!!!
Vi har två barn sen innan, ett på fem år och ett på tre. Bägge kom till genom ivf ( provrör ). Nu funderar vi på ett tredje, men kan inte bestämma oss. Vi byter fram och tillbaka, hade det gått på naturlig väg hade vi gjort det utan tvekan.
Men dom som har gått igenom en ivf vet hur jobbigt det är!
Sen alla pengar som går åt, våra allra sista sparpengar och man vet inte ens om det lyckas.
Men tänk om vi inte gör det, gör nåt roligt för pengarna istället. Men ångrar oss sen!?
Jag blir super ledsen när jag tänker på att det inte ska bli en till, men tanken att gå igenom allt igen...
Som ni hör vi kan inte bestämma oss! Hjälp!
Jag älskar mina barn och det liv jag har nu, men jag tror det skulle bli ännu bättre med en till. Eller så blir vi utfattiga och går isär....
Jätte svårt! Tacksam för hjälp!
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Ett tredje barn

Inlägg av TorsMamma »

Hej och välkommen hit! :D

Det finns ingen som kan svara på denna frågan. Detta är så klart något ni måste fundera på vad som är rätt för just er? Känna efter inombords som jag brukar säga. :D

Jag har bara en son, jag var nämnligen väldigt sjuk och dålig under hela graviditeten samt fick en svår förlossningsdepression och att då ta risken att min son (som visserligen är 9 nu) har en mamma som kanske kommer vara sjuk i alt från 1-4-5 år känns inte rättvist mot varken sonen eller en ny och som du själv säger, pappan då? Så vi har valt (nu är jag lite för gammal också :wink: ) att inte ha flera.

Jag saknar OFTA ett syskon till min son faktiskt och jag tror han också saknar ett syskon för ja, syskon är en av de finaste gåvor man kan få tycker jag. Men alla måste följa sitt hjärta.

Så följ ert, det kommer bli rätt! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"