barn nummer tre

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Adrian13
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 08:28

barn nummer tre

Inlägg av Adrian13 »

Hej!
Jag är 36 år gammal och har två pojkar 3 och ett år. Vi fick bägge två med hjälp av IVF. Nu funderar vi på nr 3. Men då måste vi börja om från början med behandling och det innan den minste är ett år och nio månader ( försäkringskassan ). Gjorde ju så sist med och tyckte att storebror kunde varit lite större. Men blev ju super bra, men märkte att han hade behövt lite mer bäbis tid med mig. Nu är lillebror mkt mer självständig, men är läskigt och chansa han är ju så liten fortfarande. Vet ju inte hur det ser ut om nio månader. Men tiden börjar ju rinna ut om jag vill ha en chans att bli gravid och utan pengar från försäkringskassan kan man ju inte leva. Går hemma med barnen så jobba upp SGI är inget alternativ. Hade ni vågat? Är ju så sugen, men att dom barn man har har det bäst är ju viktigast!!!!
Sigyn
Inlägg: 497
Blev medlem: fre 02 dec 2011, 11:51

Re: barn nummer tre

Inlägg av Sigyn »

Jag hade vågat!
Risken ör säkert stor att du kommer ångra dig om ni inte provar. Det funkade ju bra med strorebror iallafall, ellerhur? Och när nummer tre kommer har ju de två äldre varann oxå! Storebror kommer kunna hjälpa mellanbrorsan.. Jag tror det blir enklare för varje barn. Jag har bara två men fik med fler brukar ju såga det iallafall.
Våga våga våga! :)
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: barn nummer tre

Inlägg av SusanD »

Hej och grattis till dina två pojkar. Jag skulle säga att om du känner att du önskar ett barn till så ge det en chans. Våra barn är fyra till antalet och det skiljer 5 år mellan den äldsta och yngsta. Jag har bara sett och känt fördelar med att ha barnen så tätt.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"