En femma!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

En femma!

Inlägg av miniz »

Jaha, dà var man här igen. Jag trodde jag var pensionerad fràn denna delen av forumet, men som mamma sa när jag berättade för henne; Maria, menneske spàr, men Gud ràr. Och jag hade spàtt att nu var det slut, jag skulle inte, ville inte bli gravid igen.

Det ska bli kul med en bebis, men det är inte kul att vara gravid. Jag vill inte vara gravid. Jag skulle önska att pappan kunde fà äran av att bära fram barnet den här gàngen. Vill inte bli stor, vill inte ha fula blodàdror, vill inte gà med stödstrumpbyxor (i sommarvärmen iallafall), vill inte avstà fràn en kall öl när alla de andra tar en, vill inte ligga oskönt, vill vara ego och ha min kropp ifred!

Men nu blev det inte sà och jag har lite svàrt för att svälja det. Orolig blir jag ocksà för vad alla mina ego-neggo-tankar gör med bebisen... Bebsien är ju välkommen för det om jag inte vill vara gravid.

Sà nu fick jag skriva av mig iallafall.

Det blir bra, det här med.
En dag.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: En femma!

Inlägg av Sarisparis »

Ett stort och innerligt grattis till den lilla femman som gör sig beredd på ett helt fantastiskt liv i en underbar familj! :heart:

Klart att det kan kännas kymigt att vara gravid, stödstrumpor låter ju inte så himla roligt. Men ha inte dåligt samvete för att du mellan varven tycker att det är jobbigt. Låt dig istället bli ordentligt bortskämd av din man och de blivande storasyskonen och se fram emot allt det härliga som väntar.

Courage, courage !

:heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: En femma!

Inlägg av TorsMamma »

Hej Miniz, jag vill inte låta för glad, jag förstår om någon hur en jobbig graviditet kan ställa till det. Men GRATTIS i alla fall!!! :mrgreen:

Du får dricka alkoholfri öl så länge, den är god tyckte jag som gravid i alla fall. :wink: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: En femma!

Inlägg av miniz »

Tack Sarisparis och TorsMamma!

I dag känns det mycket bättre. Jag hade en riktig down dag, ville gràta hela tiden och tyckte synd om mig själv. Det är ju hormoner som ställer till det i tillägg till vanliga känslor. Sà lite berg och dal-bana fàr de nog räkna med i tiden framàt, men det är de ju vana vid här hemma!

I dag har jag parkerat mina strömpbyxor och gàtt i tàsandaler.
Och jag har hittat ett alkoholfritt öl som faktiskt är gott!
La vie est dur. :wink:


Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Krisse
Inlägg: 507
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 11:51
Ort: Södermanland

Re: En femma!

Inlägg av Krisse »

Oh vad kul grattis :heart:

Kram
Emmy 080212
Rasmus 091223
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: En femma!

Inlägg av miniz »

Tack Krisse. :D

Nu är det inte sà tungt och orättvist att vara gravid.
Det finns ju värre olyckor än det. :wink:

Nu är det bara tre lànga mànader kvar. Det känns olidligt länge att gà gravid, samtidigt som det inte är mycket tid kvar innan vi har en liten bebis här hemma. Otroligt.

Vi var pà ultraljud förra veckan och bebisen väger redan ca. 1 kilo. Det är bra, han (den...) kommer lägga pà sig minst ett kilo i mànaden om han följer trenden i familjen, mellan 4000 och 4900 gr. :D
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: En femma!

Inlägg av Manfred10 »

Det finns jättegoda alkoholfria ölar! 8) :wink:
Carlsberg och Claustahler har riktigt bra grejer! :D

Jag saknar att ta ett gott glas vin.... :wink:

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: En femma!

Inlägg av miniz »

Nu är sommaren över, därmed öltörsten ocksà. :D

Nu har jag varit pà sista ul, huvudet neràt, allt normalt och fint, bebisen väger ca. 1900gr. Sà nu är det bara att vääääänta. Nu är det mindre än tvà mànader kvar och det är ju egentligen ingenting. Tvà mànader är ju en fis i rymden. Men gud sà làng tid det tar att vänta ändà.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: En femma!

Inlägg av Sarisparis »

Teoretiskt sâ är ju tvâ mânader en liten fis, men jäklar vad mycket aktivt väntande man hinner med som otymplig gravid i den tidsrymden :shock:

Kanon att allt ser sâ fint ut, hoppas att du mâr bra ocksâ och att du lyckas sova nâgorlunda bekvämt.

:heart:
Alma
Inlägg: 655
Blev medlem: mån 24 okt 2011, 21:35

Re: En femma!

Inlägg av Alma »

miniz skrev: Nu är det mindre än tvà mànader kvar och det är ju egentligen ingenting. Tvà mànader är ju en fis i rymden. Men gud sà làng tid det tar att vänta ändà.
Men gud så roligt du skriver miniz! :lol:
Och jag vill också gratta dig nu när jag vet hur "det är ställt"! Inte till graviditeten då. Men GRATTIS till att du ska få en till!

Grattis också Manfred10 som jag ser kommer att få en till planerad för februari!

Fler barn till denna skara!
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Förälder till son född 07, BB-fostrad, SHN-kurad en månad vid 2 års ålder
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: En femma!

Inlägg av miniz »

Tack för grattis Alma.

Nu är det plötsligt inte tvà mànader kvar, nu kan man börja räkna veckor, pà riktigt! I Frankrike har jag termin den 28 november och blir normalt (normalement, som det heter sà fint här :lol: ) igàngsatt efter tre dagar om ingen bebis visar sig. Nu har jag fattat varför de är sà snabba pà att sätta igàng. Deras bf är en vecka efter den svenska och norska modellen. Sà de làter de gravida gà över tiden med ca. 10 dagar som ändà inte är sà illa. Jag har varit sà f-bannad pà att de sätter igàng sà fort här uten särskilt mycket utrymme för diskussion om saken. De vet bäst! :roll: Jag blev ju igàngsatt här i Frankrike med mitt fjärde barn. Inte kul, men det gick det ocksà. Denna gàng tror jag pà mig och mina nyvunna kunnskaper om akupressur och annat grejs som jag kan berätta om sen, om det funkar. :lol:

Sà nytt svenskt bf är 22 november! 3 och en halv vecka kvar. Möjligt dröjer jag till den franska bf, men det gör inget, nu ser jag slutet i alla fulla fall.

Bebisen màr bra, bökar och har sig, vi bràkar lite pà kvällen om vem som ska ligga var. Men annars trivs vi bra tillsammans. Jag har börjat rensa och städa. Det är iallafall nàgot positivt med instinkt! :lol:

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: En femma!

Inlägg av TorsMamma »

Hej, :D Härlig attityd här! =D>

Jag satte igång min egen förlossning (vill jag tro i alla fall) med hjälp av akupressur och hinnsvepning.

Kram!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: En femma!

Inlägg av miniz »

Jag gàr och väntar pà att videunge ska fà sin bebis sà jag kan fà min. :lol: Men det blir kanske inte sà, för vattnet började sildra och sippra i natt! Wow, vilken grej.

Jag som har burit alla fyra över tiden och blivit igàngsatt med första och sista. Nàgra smà värkar kommer, men inte regelbundet, sà jag avvaktar lite, bättre att vänta hemma än pà sjukhuset. Eftersom det är femman och vi bor 45 minuter fràn sjukhuset tror jag inte jag fàr fara hem efter att ha visat upp mig. Jag tror dom kommer att lägga in mig och jag màste gà där till det sätter igàng eller ännu värre dom sätter igàng det hela. Nej tack! Sà vi avvaktar och väntar hemma i lugn och ro.

Nu är det snart lunch och mannen kommer hem, sà dà fàr vi prata lite taktik. Det är sà spännande.

Kram pà er. :mrgreen:
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: En femma!

Inlägg av TorsMamma »

ÅH, vad spännande. Snart kommer bebis 5:an. =D>
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Re: En femma!

Inlägg av ilindstrom »

Spännande, hoppas du snusar bebis just nu :heart: :heart:

kram
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"