Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Inlägg av Sarisparis »

miniz skrev:Jag blev igàngsatt... Med dropp. Inte kul, men det gick bra. Oui, décoller, var det ja.
Dâ vet jag vad det heter, tack :D Nej, allt är inte alltid kul, men allra oftast sâ blir det ju ändâ bra i slutändan. Och när jag tittar pâ mina stora killar sâ inser jag ju att det helt klart är värt det, hur det än nu blir.

Ja, ingenting har hänt än... Imorgon vecka 38 sâ det är ju faktiskt heeelt normaaaaalt, men nu tycker jag ändâ att det borde vara dags snart.
Jag mâr mycket bättre sâ idag är det stora städdagen (jag har till och med dammsugit ventilationsfiltrerna pâ toaletten nu pâ morgonkvisten :shock: :lol: ). Minibror fâr hänga med och passar det inte är det ju bara att be och fâ komma ut :mrgreen: Vagnsinsatsen är bäddad och klar (ocksâ sen imorse) sâ nu har han inga ursäkter längre, unge mannen.
blivandemamma skrev:HEJA LILLEBROR!
Ja, KOM IGEN!!! :D =D> [-o< =D> [-o< =D> :D

Âter till dammsugaren 8)

:heart:
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Inlägg av Tetz »

Sarisparis skrev:Jag mâr mycket bättre sâ idag är det stora städdagen (jag har till och med dammsugit ventilationsfiltrerna pâ toaletten nu pâ morgonkvisten :shock: :lol: ).
Hahaha, ännu ett tecken på att man blir som sin mor :lol: Men skönt att du mår bättre! :D Kram på dig! :heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Inlägg av Sarisparis »

Tetz :heart:
Tetz skrev:Hahaha, ännu ett tecken på att man blir som sin mor
Ja, det hade man aldrig kunnat tro :D (och precis sâ hade kära mor - och mormor :shock: :lol: - kunnat uttrycka sig ocksâ. Sen att jag rent fysiskt gâr precis i hennes fotspâr gör att jag ibland känner mig som en klon. :roll: :lol: )

Idag mâr jag kanonbra. :D Ska till gynekologen i eftermiddag och kolla läget, hoppas att han hittar nâgra tecken pâ att det är pâ G. Jag är LADDAD.

:heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Inlägg av Sarisparis »

Nope, gynekologen hittade inga tecken... Âterbesök pâ mândag.

Huvudet hade iallafall hamnat lite längre ner, alltid nâgot. Och jag har haft nâgra yttepyttevärkar som bara retas. :?

Nu är det iallafall bebisstädat här hemma (kanske det fâr förbli sâ i nâgra timmar till, annars blir det till att börja om frân början :D )

:heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Re: Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Inlägg av blivandemamma »

Hej!

Hur har helgen varit? Du kanske redan fött :D :lol: om inte annat kan det ju vara spännande att se vad läkaren säger idag.

Kram,

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Inlägg av Sarisparis »

Hej :D och tackar som frâgar!

Jodâ, helgen gick finemang. Vilken lyx det är att vara tvâ vuxna! :shock: Maken slog nya rekord i matlagning, disk och städ, samt renovering i sällskap med tvâ ambitiösa assistenter, allt medans jag tog det lugnt. :heart: Men ingen bebis blev det. Det kom nâgra "smygvärkar" dâ jag hann tänka "Ahaaa!" men de taggade av typ pâ en gâng... :?

Har tid i eftermiddag hos gynekologen (egentligen förlosningsläkare, vet inte riktigt vilken term man använder pâ svenska :roll: ), ska bli spännande att se om han ser nâgra tecken. För även om det städats en hel del i helgen sâ är det ju inte sâ där bebisrent som jag fick till det förra veckan... Det tillstândet verkar vara ungefär femton minuter här hemma om det är fler än jag och lillebror pâ plats. :lol:

Men jag mâr kalasbra och hoppas pâ att fâ förbli sâ framtills fÖrlossningen som verkligen inte borde ligga sâ lângt bort. (Storebror och lillebror föddes nu pâ tisdag om man jämför BF och verklig ankomst sâ att säga. :D )

:heart:
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Inlägg av Tetz »

Skönt att höra att du mår bra! Det är tillfredsställande att se andra jobba :wink:

Kom ut nu lilla bebis! :D :heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Inlägg av Sarisparis »

Sarisparis skrev:Har tid i eftermiddag hos gynekologen (egentligen förlosningsläkare, vet inte riktigt vilken term man använder pâ svenska ), ska bli spännande att se om han ser nâgra tecken.
Suck... Inga tecken pâ nânting och âterbesök OM EN VECKA :shock:

I min hormonstinna tideräkning känns nästa vecka lika lângt bort som nyâr. :lol:

:heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Inlägg av SusanD »

Men bebisen behöver ju inte vänta ända tills återbesöket, eller hur? Den kan ju komma när som helst.... Åh, det är så tokspännande med alla era bebisar som är på väg.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Inlägg av helamig »

LYCKA TILL kära Sarisparis och alla ni andra som väntar! :D :heart: Jag tänker på er och längtar efter spännande rapporter. :D
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Re: Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Inlägg av blivandemamma »

Hej!

Hur har du det? :D

Man kan ju föda rätt snabbt ändå, utan några tecken på att förlossningen är på G :D Hoppas att lillebror kommer snart!

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Inlägg av miniz »

Vad spännande!

Snart har du en pyttebebis i dina armar. :D
Jag vet, lätt för mig att säga snart, men jag har fàtt vänta mellan 5 och 15 dagar över tiden... Men sà är det ju sà bra när den väl kommer.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Inlägg av Sarisparis »

SusanD :heart:, helamig :heart:, blivandemamma :heart:, miniz :heart:

Fortfarande inga särskilda tecken, men jag tror som ni, det kan ju gâ snabbt när det väl kommer igâng. Ikväll drar det lite i korsryggen, men jag tror att det kan förklaras av en ganska intensiv dag med mina tvâ smâ grabbar. :roll: :lol: Har nâgra värkar nu och dâ, men ingenting som känns ordentligt.

Följer han storebrorsorna sâ kommer han ikväll/inatt... Med lillebror kom första värken halvnio (typ nu :D ) och han föddes 23.11.

Spännande det här :D

:heart:
AMAMA
Inlägg: 376
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 10:09

Re: Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Inlägg av AMAMA »

:D :D
Åhhh!! Lykke til!
Må le av dine vaskeorgier!!
Jeg lengter også til en pyttebebis! Og husker førra året på denne vakre tiden da lillesøster fant ut at hun skulle ut FØR termin. Var ikke i mine tanker, men der jeg stod med klorin og vasket trappen, føltest det helt rett!

Lykke til ! Snart har du ham hos deg! :heart: :heart:

Klem fra
meg
__________________
mamma til
Storebror 06
Lillesøster 10
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Igângsättning vid sjukdom hos mamman?

Inlägg av Sarisparis »

Tack AMAMA :heart:

fortfarande ingenting :^o

Men magen verkar fortsätta att växa och nu har jag verkligen INGENTING att ha pâ mig :shock: Till och med mina underbara kjolar som är hur elastiska som helst halkar ner och sitter pâ halva rumpan. Sâ jag skräpar omkring hemma i ett par gamla pyjamasbyxor och väntar pâ bättre tider. 8)

Kram pâ er.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"