Ploppen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Re: Ploppen

Inlägg av Bluna »

Då så, var det äntligen klart! :D

http://www.123minsida.se/Bluna/21166032
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Ploppen

Inlägg av SusanD »

Stort grattis, vad duktig du var! Jag är djupt imponerad men så tokigt att du sprack så mycket. Men det läker ju så småningom och du har ju fått en fin belöning.

Ta nu hand om varandra och pussa nykomlingen på näsan från mig och så snuffa lite i nacken också.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Ploppen

Inlägg av Tetz »

Grattis!! :D :heart: Bra jobbat, låter som ni hade en fin upplevelse!
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Ploppen

Inlägg av TorsMamma »

Grattis till Ellen! Hurra, Hurra, Hurra, HUUUURRRRRAAAAAA!!!!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Ploppen

Inlägg av Sarisparis »

Välkommen Ellen! :heart:

Vad fint du jobbade :D , snopet med sâ mycket sprickningar bara. :?
Hoppas ni myser allihopa nu och att du känner dig i nâgorlunda form, med stygn och allt.

När du har tid och ork, har du lust att berätta hur det gick med Elsa och barnvakten och framför allt mötet med Lillasyster :heart: ?

:heart:
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Ploppen

Inlägg av helamig »

STORT GRATTIS TILL ER!! :D :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Re: Ploppen

Inlägg av Bluna »

Tack alla söta! :D :heart:

Allt gick bra med barnvakten. Det var ju tur att det var helg också så behövde hon inte åka från jobbet. Hon var hemma hos oss så det kändes ju bra. Kanske inte hade precis samma rutiner som vi, Elsa fick nog vara uppe lite längre på kvällen tror jag men sov bra när hon väl kom i säng. Tror nog det var faster som var mer ovan vid at gå upp så tidigt på morgonen även fast det var helg. :D

Vi hade diskuterat hur vi skulle göra med "mötet" för syskonen. Om vi skulle vänta tills vi kom hem eller... Nu blev det så att de kom och hälsade på mig. Jag sa innan att jag vill att jag får hälsa mycket på Elsa innan hon hälsar på bebisen. Att det skulle ske lugnt och att hon skulle få tid på sig att smälta det hela. Jahapp, när jag hörde att det knackade på dörren hann jag knappt säga "hej Elsa!" förrän hon springer fram och säger "BEBIS!!!". Sen hade hon knappt tid att krama mig, hon ville hålla i sin syster direkt! :shock: :D

Igår fick vi åka hem och det går så bra här! Jag matar och matar. Hon äter och äter, sover, bajsar. Hon är en riktigt livsnjutare och ler när hon ligger vid bröstet och jobbar med käkarna. Elsa byter blöja, väljer body, förfäras lite över den läskiga navelstumpen och hjälper till med det mesta. :heart:

Min kropp är lite tilltufsad men jag måste säga att jag föredrar det här framför kejsarsnitt. Jag är mer mobil nu och inte drogad med en massa morfin eller piller. Lite alvedon och mycket vila mellan varven så ska det nog ordna till sig snart.

Och jag säger bara det, p r o f y l a x! Utan den hade det inte alls gått så smidigt tror jag. Verkligen värt att träna upp så det sitter!

Nu ska jag gosa in mig i vår bebisbubbla igen... :heart:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Ploppen

Inlägg av Luvisen »

Hej Bluna!

Jag har ju helt missat att du fått din bebis!!! :shock: :roll:
Grattis i efterskott! :oops: :D

Läste din förlossningsberättelse: imponerande! =D> =D> =D>

Kram!Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Ploppen

Inlägg av Sarisparis »

Luvisen skrev:Jag har ju helt missat att du fått din bebis!!!
Och jag har helt missat att du svarat pâ min frâga :oops: :D
Sarisparis skrev:När du har tid och ork, har du lust att berätta hur det gick med Elsa och barnvakten och framför allt mötet med Lillasyster
Tack! Visst är det härligt med syskonkärlek som liksom bara finns där. O:) :heart:
Bluna skrev:Och jag säger bara det, p r o f y l a x! Utan den hade det inte alls gått så smidigt tror jag. Verkligen värt att träna upp så det sitter!
:thumbsup: Hâller med till hundra procent.

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"