Bebisar 2011

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Inlägg av helamig »

Grattis och Välkommen Bluna!! :D :heart:

Hur mår ni tjejer som ska ha i Januari!! Det är änna tyst här i tråden :wink: Snart bara sju veckor kvar :D Bebisen grejar därinne och det är så härligt och känna den. :heart: Det är lättare att förstå att det ska komma ut en bebis den här gången tycker jag.

Kram på er!
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Inlägg av Tetz »

Tadaaaaa! Vecka 12 :D Ni som läst min märkliga tråd på Barnasorg vet att denna graviditet startade med dramatik i v 7. Men det verkar som om lillis tänker stanna därinne ett tag till :heart: För övrigt mår jag illa, är trött som en björn i ide men väldigt förväntansfull och glad.

helamig - 26 januari
Pricken 745 - 27 januari
Sofies mor - 28 januari
MamMalin - 24 februari
Bluna - 5 maj
Sarisparis - 10 juni
Tetz - 30 juni
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Inlägg av helamig »

Välkommen hit :D :heart:

Och stort Grattis till lilla livet i magen :D
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Inlägg av Sarisparis »

Härligt att ha dig med, Tetz! :heart:

En etapp passerades för mig idag dâ jag helt plötsligt blev absolut tvungen att diskret knäppa upp jeansknappen (och sedan tillbringa resten av ikeabesöket med en katalog framför magen). Imorgon ska mammakläderna dammas av! :D
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Inlägg av Tetz »

Tack :heart:

Jag har nästan alltid på mig tajts/leggings och mjuka kjolar, så jag trodde det skulle ta längre tid innan gravidkläderna skulle behövas... Men usch vad allt skaver och trycker! Jag är rätt rund från början så jag ser nog mer gravid ut än jag är eftersom jag inte klarar av kläder som håller in magen längre.

Men men, sånt man får ta :D I morgon blir det inskrivning på MVC!
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Sarisparis »

Aaah, andra dagen med mammabyxor, sâ skönt! 8)
Tetz skrev:Jag är rätt rund från början så jag ser nog mer gravid ut än jag är eftersom jag inte klarar av kläder som håller in magen längre.
Jag sâg ocksâ jättegravid ut direkt (det har synts LÄNGE nu!), skyller det pâ obefintliga magmuskler. :D

Jag känner smâ smâ rörelser sen en liten tid tillbaka, vâgade inte tro pâ det först, men nu känner jag igen dem pâ riktigt. Underbart är vad det är. :heart:
Lydia
Inlägg: 54
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 15:52
Ort: Stockholm

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Lydia »

Hej!

Är det okej att hoppa in här? Bebis är beräknad till början av mars.
Har börjat fundera en hel del på hur tvåbarnslivet ska funka... Känns spännande och lite nervöst... :)
Mamma till E född januari 2009
Mamma till A född 3 mars 2011
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Sarisparis »

Vad roligt med en till där pâ vârkanten, välkommen Tilda75! :D

Att ha tvâ barn är underbart, och som alltid sâ gör förebyggande läsning i Barnaboken underverk. :wink:
Läs syskonkapitlet och ta ât dig allt som stâr. Tänk att det är NI familjen som fâr en bebis, inte bara mamma!

Vilken härligt lâng lista det börjar bli :D

helamig - 26 januari
Pricken 745 - 27 januari
Sofies mor - 28 januari
MamMalin - 24 februari
Tilda75 - början pâ mars
Bluna - 5 maj
Sarisparis - 10 juni
Tetz - 30 juni
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Bebisar 2011

Inlägg av helamig »

Grattis och välkommen hit Tilda75 :D :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Tetz »

Välkommen Tilda75! :D

Inskrivningen gick jättebra och det var sååå skönt att träffa den barnmorska jag hade under första graviditeten. Hon är sympatisk och kompetent, och kan känna av när jag behöver bli klappad på och när hon behöver vara rak mot mig. Men samtalet fick igång en massa tankar hos mig så jag drömmer märkligt på nätterna. Och idag fick jag kallelse till ultraljud i februari! Gud vad fort det går! :shock:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Sofies mor
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 26 mar 2009, 16:59
Ort: småland

Inlägg av Sofies mor »

Ja, oj vad fort tiden går! Vi i januaritrion har ju faktiskt bara sex veckor kvar.. :shock: Och jag som skulle hinna sticka en babykappa, jag har inte ens hunnit beställa garnet. Jaja, strax innan Sofie föddes började jag med en åkpåse, och den blev klar i somras :lol: så det är väl bäst att inte beställa nått garn den här gången. Just nu har jag fullt upp att sy en docka till den blivande storasystern.

Jag börjar bli väldigt otymplig inser jag när jag försöker åka pulka och busa med storflickan. När vi ska läsa kan jag inte ha henne i knät längre, eller hon måste sitta snett för att få plats. Har bytt barnmorska också nu mitt i alltihopa, min gamla gick i pension. Men den nya var jättetrevlig (kanske för att det var hennes första vecka på jobbet.. hihi..)

Jag funderar mest på hur det ska gå när vi är på BB. Mina föräldrar ska ta hand om tösen, men grejen är den att jag gärna skulle sett att hon var kvar här hemma under tiden, och föräldrarna bor bara ett par kilometer härifrån, ute på landet med hund (som jag inte vill ha här i lägenheten), så det blir nog svårt att övertyga dem om att bo i vår lägenhet ett par dagar. Sofie är ofta hos dem, medan de sällan är här mer än kanske för att äta eller fika någon gång. Så samtidigt som jag vill att hon ska vara här hemma är det nog mer vant för både henne och barnvakterna att vara hos dem. Helgen efter beräknad förlossning ska de dock resa bort, så då har min bästa vän lovat att komma och bo hos oss ifall inte bebisen är född än. Får väl helt enkelt vänta med att föda tills dess, så är problemet löst. :lol: Det är ett dygn där emellan som vi inte har någon plan för, så blir det förlossning då får vi nog lämna Sofie hos någon lämplig person i grannskapet. Jaja, jag antar att det blir en bebis i vilket fall.

Pappan i huset har tagit ut två veckor semester i slutet av februari, så vi kommer att vara hemma hela familjen första månaden. Skönt!

Japp, det blev en lång rapport från smålands mörka skogar.. :oops: Hoppas ni andra mår bra!

Kram
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Bebisar 2011

Inlägg av helamig »

Jag märker också att jag börjar bli stor när vi ska tumla runt i sängen och busa lillan och jag. Kroppen hänger inte riktigt med :D
Det är en pigg bebis inne i magen. Jag känner den mycket varje dag :D.

Jag har också funderat en del på det där med barnpassning men jag hoppas farmor kan komma hit till oss. Lillan har inte varit bort själv hos någon än och hon har ju inga grejer hos farmor heller. Sen får pappa åka hem och vara med lillan, det blir nog bra. Det känns ju viktigt att det blir bra lösningar hemma. Så man kan föda i lugn och ro.

KRAM
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
mammaT
Inlägg: 277
Blev medlem: tis 23 aug 2005, 13:03
Ort: Lerum

Re: Bebisar 2011

Inlägg av mammaT »

Hej!

Skriver en liten rad här, mest för att få se den nya signaturen i botten på inlägget :) Känns stort med tre rader, tre barn!
Vi ska på ultraljud på torsdag, den 23/12, och får då ett mer bestämt datum, men mitten på maj duger gott än så länge.
Har alltså gått snart halva tiden och jag mår otroligt bra. Hade två veckor av illamående och trötthet, men sen dess har jag mått strålande!
Storebror ser fram emot bebisen och lillasyster är så glad och belåten med livet i familjen utan att ha en aning om att det snart blir ännu bättre....
Storebror född 1:a februari -05. Kurad vid 5,5 mån
Lillasyster född 29:e mars -09. SM från start
Lillebror född 11:e maj -11 SM från start
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Bebisar 2011

Inlägg av helamig »

Härligt mammaT, grattis till bebisen i magen och välkommen hit. Kul att du mår bra. Tre godingar, va härligt! Vi börjar bli ett gäng nu.

helamig - 26 januari
Pricken 745 - 27 januari
Sofies mor - 28 januari
MamMalin - 24 februari
Tilda75 - början pâ mars
Bluna - 5 maj
mammaT- mitten av maj
Sarisparis - 10 juni
Tetz - 30 juni

Här ilar det och grejar. Bebisens huvud vill nog lägga sig till rätta. Inte så skönt. Mkt sammandragningar, inga onda direkt men obehagliga. Men, men inte långt kvar nu :D
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Bebisar 2011

Inlägg av Tetz »

Åh det är så härligt att läsa om er som kommit lite längre i väntandet! Jag längtar efter att få känna några buffar och på att få se h*n. Jag längtar till och med efter gravidkläderna som jag hann bli så less på sist :D

Men jag har svårt att stanna i nuet och tänker hela tiden på hur det ska bli när bebisen fötts... Vi hade en väldigt tuff start med dottern och jag är rädd att få en förlossningsdepression igen. Det jag är mest rädd för är att behöva stanna kvar på BB själv, och att min sambo måste åka hem. På de allra flesta sjukhus här är det väldigt få som får ha kvar partnern, enda sjukhuset som bara har dubbelrum är BB Stockholm där jag födde sist. Men de har tagit bort att man får en garanterad plats, så jag kan bli skickad någon annanstans om de har fullt. :?
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"