Litet skräp på väg.... igen.....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Litet skräp på väg.... igen.....

Inlägg av SusanD »

Ja då var det dags igen. :D Emil, Sigge och Mika ska få en lillasyster eller en lillebror. :heart:

Jag har längtat efter en till bebis så att gänget blir fulltaligt, det har liksom hela tiden känts som om det fattats någon. Pappan var mer tveksam men med tanke på att han var nöjd efter två stycken barn så tycker jag ändå att han tar det hela med ro. :wink:

Enligt våra uträkningar kommer bebisen den 19 december, så där alldeles lagom till julafton. Men enligt RUL så är beräknad ankomst den 25 dec, vilket alla väl ändå begriper är helt omöjligt. Det enda positiva man kan se med det sena datumet är att vi inte behöver köpa några julklappar till bebisen i år. :wink:

Men med tanke på att de andra i flocken kommit tidigare än beräknat datum så håller vi tummarna att vi får träffa nykomlingen några dagar innan julafton.

Första besöket hos BM avlöpte väl med tanke på att jag var själv där med resten av gänget. Sigge höll på att svimma när hon tog blodprov på mig, han är lite känslig den killen, mycket lik sin far faktiskt när det gäller blod och sårskador. Emil är mer nyfiken, han vill titta och gärna så nära att inte BM ser vad hon gör, sån är han. Mika roade sig mest med att dra i stetoskopet och försöka klättra upp på skrivbordet, sån är hon. :lol: Det är ett härligt gäng vi har.

Alla värden var bra så både BM och jag var nöjda. Kub-test har vi också hunnit med, både blodprov och UL. Läkaren som gjorde UL var en dansk man som var helt underbar, han förklarade allt väldigt ingående och lugnade oss med att riskerna för olika kromosonfel var minimala med tanke på undersökningen och blodprovet. Den kombinationen gjorde att jag hade en risk att få ett skadat barn var lika stor eller liten som för en trettioåring! Jag har ju alltid sagt att jag är 28 år så jag är ju inte helt ute och seglar. :wink:

När vi skulle göra RUL hade vi bara barnvakt till grabbarna, så jag ringde in och bad att vi skulle få ta med oss Mika in på undersökningen. BM som skulle utföra UL sa att det var ok så glada i hågen gav vi oss iväg. När vi nästan var framme blev Mika jätteledsen, grät hjärtskärandes och sen spydde hon två rejäla omgångar. Sen var hon glad igen. Blev väl lite åksjuk eller fick magknip, vad vet jag. Jag klarade mig ju fint för jag satt i baksätet men framsätet såg ju inte för roligt ut. Så det hela slutade med att Pappan fick sanera lilla barnet inne på sjukhustoan, sanera bilen och barnstolen medans jag fick gå ensam på UL. Det kändes lite märkligt att gå dit själv, vi har ju alltid gjort det tillsammans tidigare men så kan det bli.
Allt var jättebra med bebisen och vi fick några riktigt fina bilder på skräpet.

Det mest fantastiska i kråksången är att jag inte har några foglossningar alls. Nada! Inga alls! Helt otroligt konstigt, jag kan hoppa, gå, skutta och vända och vrida mig utan problem. Kanske kommer det lite längre fram men jag njuter så länge jag kan.

Just nu jobbar jag extra några veckor inom hemtjänsten och far runt till gamlingar och hjälper dem med både det ena och det andra. Lite omväxling och så behövde vi lite tillskott i kassan. Pappan är hemma med ligan och de har det jättehärligt.

Så småningom är det väl ändå dags för namförslag, ni minns kanske våra "krav" - tvåstavigt namn, inte bokstaven r och måste innehålla bokstaven i. :roll: Och så vadslagning när nedkomsten blir, men vi kan ju lugna oss något med det. :wink:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack Susan för (som vanligt!) målande beskrivning av tingens tillstånd, och ja, mammans och magens också då :wink: så skönt att 28-åringen är vid god vigör!

Självklart blir lillebror född den 16 december, då är en av mina flickor född och eftersom Mika hade den goda smaken att födas på min födelsedag ser jag fram emot att lillebror får dela min dotters :wink: :lol:

För visst blir det en gosse till? Jag tyckte jag såg det redan i Gastsjön, haha :lol: Namnförslag? Simon, Ville, Elis, Isak... OM, om det nu skulle bli en tjej..: Tilde, Stina, Silje, Minna...

Åh, det känns lååångt till 16 december :roll: men spännande att följa er resa här :heart:

Bamsekram,
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Inlägg av helamig »

Härligt! Stort GRATTIS!! :D :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

\:D/ :D
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

Åhh vad kul. Stort grattis \:D/ :D

Själv håller jag på att döööö av längtan just nu. Vecka 33 och det sniglar sig framåt....

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

:heart:

Så bra att den här tråden äntligen kom till! :lol:

Grattis än en gång! Såklart det är en pojke :wink:

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Puss på dig Susan! :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Men grattis söta SusanD!! Snart fyrbarnsmamma: 8)

Hoppas verkligen att foglossningen håller sig undan hela tiden eller i alla fall läääääänge!

Storstorstorkramen från Lua, som väntar. :heart:
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Ännu en härlig tråd att följa :) Supergrattis blivande fyrbarnsmorsan :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Susan, världens största grattis till dig och hela flocken!
Vilket äventyr detta blir!
GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!
KRAM!
Ulrika
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Här trallar vi på i ett härligt sommartempo hela familjen, ja om man bortser ifrån att jag jobbar och antingen lämnar hemmet i gryningen eller så kommer jag hem när natten redan börjat.

Har fortfarande inga foglossningar!!! Det är helt otroligt, begriper inte att det är sant. :shock: Jag jobbar ganska mycket och det funkar hur bra som helst. Sammanfattningsvis kan man säga att jag mår toppen!

miar70 - tror du verkligen att det blir en lillebror? Hm, ja du har ju haft några rätt i tidigare vadslagningar så jag tror du kan ha rätt. Själv hoppas jag på en lillasyster till, men blir det en lillebror så är han ju hemskt välkommen också, så klart. Lillesyskonet får gärna dela födelsedag med en av dina flickor, låter helt bra i mina öron. Mika gillar ju att dela födelsedag med dig och att få en liten på juldagen verkar ju inte helt optimalt. :wink:

helamig - tack snälla för gratulationerna, dem gläds jag åt. :heart:

Torpan - :heart:

LindaVega - kära vän jag hade helt glömt bort att du var havande, förlåt. Men tänk så nära det är nu, inte långt kvar även om det säkerligen känns som en evighet i värmen som varit. Snart, snart har ni nykomlingen på plats i familjen. Att få barn nr tre kändes otroligt speciellt för mig, det var så stort och så häftigt på ett helt annat plan än det var att få ettan och tvåan. Svårt att beskriva men du kommer få uppleva det på ditt sätt när det väl är dags.

blivandemamman - ja du, det tog lite tid innan tråden kom till, skyller på värmen :wink: för det låter bättre än att skylla på min lathet. Du tror också på en pojke, spännande. Jag antecknar, men du får nog komma med ett datum också om du ska vara med i den stora vadslagningen.

TorsMamma - puss på dig med min vän.

Lua - ja tänk vad roligt det kommer bli nästa sommar när vi kommer hela familjen och hälsar på er, ni ligger inplanerade på vår Sverigetour med husvagnen. Vilket gäng ungar, vi kan nog starta ett eget kollo! :lol: Men du, har det inte kommit någon plutt eller plutta till er än????

Sussi - saknade dig när vi var i Gastsjön senast men hoppas att vi ses nästa gång eller någon annanstans. Tack för supergrattiset!

Nya mamman - du härliga människa, tack för grattiset, hela flocken tackar. Ja äventyr är det verkligen och ett sådant härligt ett. Emil vill gärna ha en Mika till, han tycker numera att lillasystrar är helt okej även om de inte har någon snopp. De kan ju ändå kissa! Sigge vill bara ha en bebis för nu har Emil bestämt att Mika är hans bebis och att Sigge kan få den mamma har i magen just nu.

Nu har jag landat i soffan, fått en kopp te och en nybakad kanelbulle. Bortskämd?! Jag!? Jaa det är jag och det trivs jag med att vara. \:D/

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Underbart, underbart, underbart \:D/

Och kräkstolt är jag, som fick veta för lääänge sedan... 8) :heart: :lol:

Tippar en liten flicka. Lillflicka nummer två.

Och verkligen inte mitt i julen :!:

Ljuvligt med ickefoglossningen, och ljuvligt med din eminenta förmåga att NJUTA här i världen, av allt från kanelbullar i soffan till spyor i framsätet (nåja, men nästan).

Vilken lycka som väntar er :lol: :heart: O:) O:) O:) O:) :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

SusanD skrev:Sussi - saknade dig när vi var i Gastsjön senast men hoppas att vi ses nästa gång eller någon annanstans.
Jag saknade er också, nåt alldeles kolossalt mycket... Jag var nästan på väg, men saker och ting ville annorlunda :( Såklart vi ses igen, en annan gång :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Inlägg av helamig »

:D :heart: Det låter helt underbart att du njuter så. Fortsätt med det. Att bli bortskämd är bra :D
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Lingontuva
Inlägg: 682
Blev medlem: ons 21 mar 2007, 10:33

Inlägg av Lingontuva »

Vilka roliga nyheter! Grattis till hela familjen!!!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"