Sommarbejbis!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Lilla Loppan
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 11 apr 2010, 15:50

Inlägg av Lilla Loppan »

/LO skrev:Håller tummar och ber Lua om ursäkt att jag kapar hennes tråd (man jag försökte leta åt dig också, men du bor lite ocentralt ;) )

/LO
Äsh,hon ringde mig idag.
Berättade att det första jag skulle göra var att utesluta all mat som innehåller folsyra ur kosten! Tex allt frukt och grönt.Samt sluta med min multivitamin,eftersom den innehåller folsyra.

Så även om jag lider av foglossningen så tänker jag inte drabbas av folsyrabrist. Inte en chans. Ett aldeless för viktigt mineral för både mig och bebisen. Och att aldrig äta grönsaker! Näe. Det där var inget för mig.

Men som sagt,tack snälla för att du letade åt mig!
Mamma till pojke född -98
flicka född -04
pojke född -06
pojke född -10
Lua

Inlägg av Lua »

Hej och varmt välkommen Lilla Loppan :D :!: Känn absolut inte att du kapar tråden! Jag tycker att vi ska betrakta den här tråden som gemensam för oss som ska ha godingar i sommar. Och tusen TACK för att du försökt leta åt mig, det var ju hur gulligt som helst :heart:

Stor kram till dig och alla andra :heart:
wifsta
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 23:06
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Nu är det redan juli, värmen har kommit och nedräkning är i full gång :D
Så - hur känns det?
Här försvann foglossningen med hjälp av promenader i skogen, dvs utanför stigarna, där jag blev tvungen att lyfta på benen och "runtomkring-"musklerna tog över jobbat att hålla ihop hela paketet.
Lyckades också utverka havandeskapspenning på halvtid genom att lämna in en mycket utförlig arbetsbeskrivning till f-kassan. vilket känns toppen, så i två veckor till jobbar jag halva dagar och sedan, kanske, det hinner bli lite semester innan "boor" (som Vera säger) behagar anlända.
Har i alla fall börjat packa ihop det som skall med till sjukhuset (inkl larmet, det hade jag inte med förra gången) och fattar inte varför väskan kommer att bli dubbelt så stor nu?! Är ju så många saker som kan vara "bra att ha", typ gosiga filten, amningsinlägg, snuttetrasor mm mm - sån't som jag inte hade ne tanke på sist ;)
Borde ägna mer tid åt profylaxandningen, men försöker i alla fall att köra en omgång varje dag, tog tid häromdagen och fixade tre minuter med flämtandning utan att svimma, så då bör jag mer än väl vara på den säkra sidan :lol:
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Lua

Inlägg av Lua »

Hej!

Här är det varmt och lugnt. Inga känningar men så är det ju också 9 dagar till BF och jag har gått över minst en vecka alla tidigare gånger.

Skönt att du blev av med foglossningen, wifsta! Mina fogar har verkligen varit bråkiga. Nu är det överkomligt med Dexofen, tens, kryckor om kvällarna, sjukgymnastik och mycket vila.

Bjuder på flodhästbilder i bloggen!

http://lua-filosoferar.blogspot.com/201 ... kning.html

Kram Lua :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

Lua skrev: Bjuder på flodhästbilder i bloggen!
:D Flodhäst :?: Du är ju slank som en sylfid (om än en liiite rundmagad sådan) :lol:

Underbart, Lua :heart: Du är om möjligt ännu vackrare än vanligt, och vanligt är Väldigt Vackert.

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Lua

Inlägg av Lua »

Tusen tack kära Anna :D :oops: :heart:

Eftersom det nu är sista gången försöker jag se det vackra, även om det är lite svårt när det gäller ens egen mage.

Varm kram, länge!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Sista gången :cry: :cry: :cry:

Det blir som den första. Den där allting tar en alldeles otrolig vändning. Den där du får ett barn som bara kompletterar ALLT, som gör tillvaron fullständig och hel :-({|=

Kära, kära Lua. Då kan du i all fall kanske komma till nästa SHN-kurs :?: :!: :lol:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Lua

Inlägg av Lua »

Jo, sista. Min kropp klarar inte mer. Jag rapporterar vem som döljer sig i min vackra mage, så fort jag bara kan :D

Jag vet inte vad som skulle kunna hålla mig från nästa kurs!

Kram Lua :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

TÄNK vad nära det är nu!
Är hela familjen taggad? Vad säger di små storasykonen? Känsla för kön, namnförslag...
Fyrabarns-morsa snart, stort!

Varmt lycka till! Kram!
Lua

Inlägg av Lua »

Men tjena Katten! Det svänger ju... :D :heart:

Alla är otroligt taggade! Inte minst jag som håller på att längta mig halvt fördärvad. Efter bebis, självklart. Men också efter att sova på mage, dricka vin och röra mig fortare än i snigelfart :wink:

Småtassarna tar det hela med ro. De frågar med jämna mellanrum när det är dags men sedan Isak konstaterade att "den kommer väl när den har lust" så har det lugnat sig.

Namnfrågan är ett kapitel i sig. De tidigare barnens namn hakar i varandra: ALVALLISAK, så det borde ju rimligtvis fyrans också få göra. Om det blir en tjej, så blir det med största sannolikhet en Klara. Det hakar ju till och med ihop med Alva igen, cirkeln är sluten och vi är KLARA! Men är det en pojke blir det knepigt. Vi har inte ett enda förslag som mer än EN i familjen gillar. Jag tycker att Karl eller Kalle är fint. Knut har också varit upp till diskussion, eftersom en av mina bästa vänner argumenterar så hett för det: "Isak och KNUT - hör ni inte så gulligt!!" Nja, jag är tveksam... Peter tycker att Sakarias eller Konrad funkar men jag får EXSEM och ASTMA av båda två! Alva föreslår Kasper, men det passar ju så dåligt med de andra... Så har du några förslag, är de hjärtligt välkomna!!

ALVALLISAKLARA
ALVALLISAK????

Min känsla har varit tjej hela tiden, men typ ALLA andra tror pojke, så jag känner mig lite osäker nu...

Fyrbarnsmorsa. Låter 8)

Storkramen till dig :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jovisst, det svänger!
Tre barn gör att det svänger ganska så skönt hela tiden faktiskt. 8)

Visst blir längtan efter vem det är därinne bara starkare och starkare för varje unge? En rent av fysisk längtan tycker jag.

Namn.. ja du i din tveksamhet inför Knut har du här ingen kompanjon :lol:
det är ett av mina topp 5- killnamn.
Kasper, Kastor....
Kalle/ Karl är också fint. Klassiskt! Eftersom äldsta min heter Karla är jag ju inte ett DUGG partisk!

Spännande!
Hoppas du får en sjujäklars härlig förlossning som kröning på ditt barnfödande liksom!
KRAM!
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

8) :lol: Eksem av namndiskussion känns igen Haha!

Axel är ju fint och kan då stavas AKSEL
Sen finns det ju KLEMENS eller KONRAD fast tycker ju Karl är fint också!

KLARA :heart: looove, underbart namn! Min syster heter Karin, det är också fint tycker jag. Eller Kajsa. Tjejnamn är SÅ mycket enklare!

KRAM!
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Åh, Love är väl fint :-({|= passar både tjej och kille (åsså drömde jag häromnatten att jag fick en liten Love...). Sen har vi ju Tilde och Nora som är så fina flicknamn. Och Samuel och Erik för en liten kille. Nu måste jag ge mig :roll:

Lycka till käraste Lua :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Jaha! Man fick föreslå utanför boxen så att säga :lol: :lol:

Då tycker jag typ helt olikt Mia :lol: 8)

August, Nils, Gustaf, Adam, Alfred, Vidar. Ett namn som jag inte vanligtvis gillar är Elliot. Men det hade passat in med de andra i flocken kan jag tycka :D

:heart:

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

blivandemamma skrev:Jaha! Man fick föreslå utanför boxen så att säga :lol: :lol:
Haha, hade missat boxen :roll: :oops: 8)
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"