Sommarbejbis!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nimrah
Inlägg: 636
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 20:49
Ort: Uppsala/Malmö

Inlägg av Nimrah »

Grattis Lua! Är alla julibäbisar ute nu? :)

Känner igen det där enorma trycket :shock:. Första gången med storebror togs det hål på hinnor och det sattes in värkstimulerande dropp för att sätta fart på just krystvärkarna. Detta gjorde att krystvärkarna blev så intensiva att jag knappt kunde andas som jag skulle. Dessutom hade jag täppt näsa så att lättandas var inte det lättaste. Innan detta dropp hade jag profylaxandat mig igenom 27 timmar och var faktiskt inte speciellt trött trots detta, kunde gott ha fortsatt en stund till.

Därför önskade jag mig speciellt att in i det sista slippa värkstimulerande dropp denna gång. Hm. Det var bara det att denna gång tog det en och en halv timme från 4 cm till 6. Och sedan tyckte barnmorskan att jag skulle gå och kissa om jag inte gjort det så det gjorde jag. Där trodde jag mig känna en krystvärk men trodde att jag hade fel och eftersom jag bara var öppen 6 cm så jag sa inget om det till bm. Jag lade mig igen efter toalettbesöket och när hon hade kollat att bäbisen mådde bra gick hon ut och sa att hon skulle komma tillbaka om 45 minuter. Så fort hon klev ut genom dörren fick jag jordens starkaste krystvärk som absolut inte på ngt sätt gick att smyga sig igenom och med denna forsade vattnet ur mig och jag trodde bäbisen skulle komma ut på stört, jag kände hur hon åkte bra långt ner. Jag skrek till min man i panik att "DET ÄR VATTNET!!! BÄBISEN KOMMER!!!" Han sprang ut efter bm och tjugo minuter senare var hon ute. Jag hade fullt sjå med att komma ihåg att andas överhuvudtaget pga det enorma trycket men lyckades tack vare min man som fick påminna mig. Jag kunde inte alls bröla och stånka lite lagom, det gick bara inte att hålla emot och skrek gjorde jag :oops:: "Ta bort miiiiig!!!" :lol:

Stort grattis ännu en gång. Hoppas ni har det underbart tillsammans.
:heart:

/Nimrah
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
Lua

Inlägg av Lua »

Tusen tack för fina, fina gratulationer :D :heart:

Mia: ha! Fyrakilosar är ju rena barnleken :wink:

SusanD: det blir härligt när ni kommer med husvagnen! Åtta barn och fyra vuxna på "campingen" vid Piteälvens strand. En aktuell höstbild från eldstaden finns i bloggen.

miniz: att vi njuter :!:

Sussi: kram :heart:

wifsta: tack! Mindre tomt i bollen nu?

Jannika: åh, vad länge sedan :heart: Tack för grattiset och välkomnandet!

Anna: kära du! Om du skulle ha en reklambebis för standardmodellen så vore den här lillebrorsan ett praktexemplar :heart: Vi är så oändligt tacksamma :!: Gullandet är gjort!

SusanneG: tack :heart:

lilltjejen: :heart: :heart: :heart: Det blev ingen date i sommar :( Men kanske nästa :?: :!:

nimrah: tack :heart: Vilken berättelse :shock: :D

Slutligen är också namnfrågan avgjord och den "lilla" krabaten heter Stig efter min innerligt älskade pappa. När vi väl kom på det, kändes det SÅ rätt. Alva var lite skeptisk först, men alla hennes kompisar tyckte att det var ett GRYMT coolt namn, så hon har vant sig.

Några bilder från hans första månad finns i bloggen:

http://lua-filosoferar.blogspot.com/201 ... manad.html

Lägg märke till att han sover på nästan alla bilderna... en riktig tröttmössa :D

Varm kram till alla från en lycklig Lua :heart:
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Vad GRYMT coolt namn! Och vad rätt det kan bli ibland! :heart:

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vilken otroligt söt lite knodd, man blir ju så sugen så man bara dööööör. :) Och vilket vackert namn!

Längtar tills vi ses nästa sommar, för det ska vi om jag så ska köra hela vägen själv och maken ansluter på annat sätt, så de så.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Svååååårt söt kille med coolaste namnet! :heart: Kramelikramar!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"