Nu räknar jag ner!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Oj vad tiden går fort! Snart är ni ännu en i familjen, häftigt! Min bror ska bli pappa för första gången, de har också BF den 22 januari (på hans 45-årsdag!) :)

Spa låter helt underbart, passa på och njut!!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

:heart: :heart: :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Tänka sig katten! Snart är du trebarnsmamma - hur coolt som helst ju!

Kram Lua. :heart:
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Har bebisen vänt sig och lagt sig tillrätta?

Hoppas ni hade det bra pà spa.

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
kattklo

Inlägg av kattklo »

Nu ligger den mest med huvudet nedåt, men kan svänga om på tvärsen fortfarande ändå! I morgon ska jag till BM, får se vad hon säger. Men någonting liknande fixerad är den icke. Sprattel-fia!

Ja tänk, snart är jag trebarnsmor! :shock: Det trodde jag väl aldrig. Men önskade.

Kram!
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Hur mår du? Nu börjar det närma sig med stormsteg, spännande!

Kramar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kattklo

Inlägg av kattklo »

BF -14! :D :D
Det vill säga 14 dagar kvar till det stora datumet! Kan ju alltså vara 28 dagar kvar också... men det tänker vi inte på nu.
Jag läääängtar!
Jag har hjälp ett par dar av svärmor och ska passa på att boka in lite lyx nästa vecka, en gravidmassage, en kompisfika, ett barnmorskebesök... :lol:

Jag mår tungt, flåsigt, lite ajaj...men så länge jag får vila ett par gånger om dan så är humöret gott.
Jag hoppas på en lurig trea som alltså kommer före BF och inte efter som di andre...
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Snart, snart så kommer nykomlingen men visst är det lite segt på slutet för man längtar ju så efter att få träffa bebisen, få lära känna, få veta vem som döljer sig innanför den stora magen.

I vår familj kom den första tidigt i slutet på v. 35, den andra i början på v. 37 och den senaste i v.39! Så här har de minsan inte haft så bråttom på slutet. Hoppas att det blir tvärtom för dig.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Snart står du där...TREBARNSMOR.... :D \:D/ :heart:

När folk säger trebarnsmor om mig så vänder jag mig fortfarande om och undrar vem dom menar. Men det är coolt... Har nu nu varit på långresa med hela gänget och det känns som man är gruppledare eller guide...och det är vi ju precis. :D Och jag har inte ens så många som många av er andra... Men det kan kännas så ibland med en 13-åring, en 6-åring och en snart 3-åring...

Ta hand om dig :heart:

Kram
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
kattklo

Inlägg av kattklo »

Tack finingar! :D

I dag har jag haft sammandragningar heeela långa dagen. Absolut inga onda eller regelbundna. Men oooo så kul!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Tack finingar! :D

I dag har jag haft sammandragningar heeela långa dagen. Absolut inga onda eller regelbundna. Men oooo så kul!
kattklo

Inlägg av kattklo »

BF-9! :D
Och mycket lugnt i magen. Jag har haft hjälp ett par dagar här hemma och det är ju både skönt och inte... 8)
I morgon är det det vanliga gänget här hemma igen och jag räknar ju kallt med att det ska smyga igång även med nummer tre så att min käre man hinner hem från kjobbet och jag slipper föda på en madrass i köket med en treåring som assistent (som det blev för en bekant till mig).
Nåväl, långt kvar. Känns det som i dag i alla fall.

I morgon är det check-up hos BM. Vi har mycket att prata om! :lol:
Jag blir bara oroligare och oroligare för den här sista tiden i magen för varje barn. Nu är ju ungen klar och jag känner att den rör sig, kan den inte bara komma ut då?! Medan allt är härligt? Och inte vänta på igenkalkad moderkaka, för lite fostervatten, bajs i fostervattnet...yea u name it!
:shock:
kattklo

Inlägg av kattklo »

BF-3! :D :D :D
Åååååååå...vikken luring det här var då!
Rejäla sammandragningar som kan hålla i sig allt från några timmar till hela nätter eller dagar. Regelbundna. Men sen inget mer. Alla dessa falska förhoppningar, all denna förlorade skönhetssömn. :shock:
Nästa milstolpe på denna resa är en vaginal undersökning :lol: hos BM på fredag.
Men jag kan ju ärligt säga att i går kväll trodde jag ju inte att den skulle behövas... :x
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:D Har står det så still, så still... Lite köriga förvärkar men inget mer alls faktiskt. Och idag fick en av mina bästa vänner, så nu blev jag OTÅLIG. :shock: Vilket kanske var bra, eftreom jag var lite stressad innan.

Snart är det vi Katten, jättesnart!! :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Snart!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :shock: :P :P
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"