Lill & liten

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
_lill
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 17:47

Lill & liten

Inlägg av _lill »

Hej! Kikar in och startar en egen tråd som sådär väldigt narcissistiskt ska handla om MIN graviditet... hoppas någon vill läsa, annars får jag väl skriva ändå :roll:

Kan börja med att berätta att jag var hos bm för inskrivning i onsdags. Alla värden såg bra ut och barnmorskan beräknade den lilles ankomst till.... *trumvirvel* den 8/3, dvs storasysters födelsedag! :shock: Nåja vi tog beskedet med en nypa salt, dels eftersom vi gjorde ett vul för några veckor sedan som visade på bf 20/3, dels pga att storasyster behagade titta ut först på bf+10... så vi gissar att någon gång i april låter rimligt :roll:

Hinner inte skriva mer nu, men jag återkommer!
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

:D Såklart vi vill läsa! :D
All lycka på färden!
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
_lill
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 17:47

Inlägg av _lill »

Idag drack jag kaffe till frukost.... och det var GOTT :) Har inte känt för kaffe på läääänge... tyärr slutade det hela med att min lilla flicka, när hon skulle hjälpa till att duka ut efter frukosten, spillde ut kaffet och halkade i det.... gjorde ont en liten stund men nu är det bra. fick ju iofs en förevändning för att ta ett mysigt bad tillsammans för att få bort kaffelukten... ;)

Tack för dina lyckönskningar Stilla :)

hoppas ni alla får en trevlig dag...!
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Oj, jag verkar inte alls hänga med riktigt. Ett litet syskon på väg, så spännande. Vore ju häftigt om nykomlingen föddes på samma dag som storesyster, tänk att pricka in det, skickligt. Fast samtidigt tycker jag att alla ska få ha en egen födelsedag i familjen så jag hoppas att nykomlingen väljer en alldeles egen dag att födas på.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
_lill
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 17:47

Inlägg av _lill »

Tack!

Har ju alldeles glömt bort att berätta att vi fick se den lill* förra veckan... gjorde ul för kub (standard i mitt län oavsett ålder). Allt såg bra ut, vi fick en risk på 1/16980 - alltså väldigt låg - och ett nytt bf på 12/2. Blev förvånad att man kunde se så mycket! På vul i v 9 såg man typ bara en liten prick men nu såg man ju hela kroppen hur tydligt som helst. Supermysigt! Ser fram emot RUL den 19/10 nu.... :)
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
Nancy

Inlägg av Nancy »

Vad härligt att allt såg så bra ut :thumbsup: Vilken vecka är du i nu :?:

Kram från Nancy
_lill
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 17:47

Inlägg av _lill »

Nu är vi i vecka 14 :heart: :)
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
Nancy

Inlägg av Nancy »

Härligt :D För mig har v.14-24 (ca) varit en fin "mellanperiod" då man varit tillräckligt tjock om magen för att folk skall fatta att man är gravid :wink: men tillräckligt lätt för att inte ha några större krämpor ännu. Hoppas att det stämmer för dig också.

:heart: Kram från Nancy
_lill
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 17:47

Inlägg av _lill »

Tack Nancy, jag håller med dig! För bara någon vecka sen gick illamåendet över och jag börjar må BRA igen! Magen har börjat synas och jag har (trots att jag försökt dölja den) fått en del kommentarer på den. I veckan berättade jag också för min nya chef (ska börja på nytt jobb nästa vecka) hur det ligger till och hon tog det hela mycket bra. Skönt!! Så nu kan jag släppa ut magen och hoppa ur alla tält-tunikor! Är så roligt att få framhäva magen istället :)

Så har vi börjat fundera på namn också... flicknamn lutar åt Clara som det ser ut nu. Tycker det är ett väldigt vackert, om än lite vanligt, namn... pojknamn känner vi oss helt förvirrade bland (min man är HELT övertygad om att det är en tjej, men man vet ju inte...). Förra gången hade vi Max som enda förslag... men det vore ju roligt med något nytt den här gången. Igår pratade vi om Sebastian... tycker det är fint, men låååångt - jag gillar korta namn bäst. Någon med idéer? :)

Kram till er alla!
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"