Foglossning

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Nancy

Inlägg av Nancy »

:wink: Oj vad slarvigt jag skriver men jag skyller på att jag är så upprymd :thumbsup:

Kan berätta också att jag skall ringa idag och boka tid för min man också. Han kan säkert behöva nån extra mineral och jag skall fråga om Cranio-Sacralbehandlingen kan hjälpa mot hans spända axlar. Maken protesterade först och sa att han ju inte var gravid men jag svarade att de faktiskt tar emot icke-gravida också och eftersom han alltid blir sympatigravid så är han en utmärkt hybridpatient :wink: 8) :lol:

Tack Fjällmor :heart:
Cyan
Inlägg: 417
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 18:04
Ort: Lund

Inlägg av Cyan »

Ååh vad roligt att höra Nancy!
Fortsätt rapportera om hur du har det!
Kram!
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Härliga nyheter Nancy! Du är SÅ värd detta! Hoppas de sista elva veckorna blir enormt njutningsfulla.

Varm kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

OJ Nancy, VAD SPÄNNANDE!!! Hurra för dig. Detta bara måste vi ju ha i vår kunskapsbank för alla andra! :D :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
LaQ
Inlägg: 351
Blev medlem: sön 23 dec 2007, 08:47

Inlägg av LaQ »

Nancy >> Oj va häftigt det låter! Verkligen intressant. Kanske skulle ta sig en tripp till Stenungsund. :P Vad kostade en behandling?

Jag är nyfiken på kosttillskotten och särskilt magnesiumet. Du får gärna PMa mig om du har lust!

Mvh Nilla
Storebror 07 12 18 :heart: (v. 42+2)
Lillebror 09 09 16 :heart: (v. 38+4)
~ På äventyr ~
Susanne G
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:15
Ort: malmö
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Låter ju alldeles underbart. Stort grattis. :D
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Nancy

Inlägg av Nancy »

Cyan: :heart: till dig :D

miar70: Tack min vän :heart: Jag hyser gott hopp :thumbsup: Hade dock inte skrivit detsamma för en vecka sedan...

TorsMamma: Tack :heart: Vet du jag hoppas inte bara för min egen del att detta skall gå bra utan även för andra som kan tänkas läsa och behöva hjälp.

LaQ: Det är inte så lätt att beskriva när man inte är medicinskt kunnig. Men om jag försöker så handlade det om att med tryck och stretchningar korrigera spänningstillstånd och snedbelastningar i kroppen. Att det var markant skillnad före och efter var tydligt oavsett om min förklaring stämmer eller ej :lol: Vi har ju hörts via pm idag och du får gärna skriva igen och berätta om hur det går framöver. Önskar dig all lycka och nu ser jag ju också att vi skall få våra barn dagarna efter varandra :D

Susanne G: Tack :heart:


:idea: Jag tyckte det kändes bra att terapeuten hade erfarenhet av både traditionell (utbildad sjuksköterska) och alternativ vård. Har fått ett fantastiskt bemötande och jag ser redan fram emot nästa tillfälle.

Det blev verkligen jättebra att först kolla upp hälsan och därefter få behandling. För varje dag som gått sedan första besöket har jag märkt effekt av kosttillskotten och för att vara säker har jag minskat jag på värkmedicin under tiden.

När jag pratade med terapeut Cindy i telefon idag (bokade in min sympatigravida man :wink: ) poängterade hon återigen hur bra det var att jag ätit som jag gjort de senaste åren. Detta kändes härligt att höra och särskilt med tanke på hur jag har fått slåss för att "få" äta som jag gör under graviditet.


:heart: Tack alla :heart:
Cyan
Inlägg: 417
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 18:04
Ort: Lund

Inlägg av Cyan »

Nancy, nu går jag lite OT, men jag skulle vilja ställa en fråga med tanke på vad du skrivit om LCHF under graviditet.

Jag har ätit LCHF, om ej särskilt strikt, i några månader nu. Inte helt otippat mår jag toppen och slipper alla problem med blodsockerkänslighet. Jag har planer på att bli gravid igen och blir därför oerhört glad att läsa det du skriver.

Under mina två graviditeter har jag mått illa så fort jag fått minsta blodsockerfall och därför varit tvungen att äta varannan timma. Ofta smörgås till mellis givetvis.... :?

:arrow: Har du erfarenhet av hur det blir med illamåendet med LCHF? Med jämnt blodsocker och inga dippar kanske man slipper eländet?

Förresten, en annan fråga, ännu mer OT (svara via PM om du vill): Vad har du gett dina barn för mat? Undviker du industrivälling/gröt och sånt och i så fall, vad ger du dem istället? Jag kanske borde ställa frågan under Mat mage...
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
Nancy

Inlägg av Nancy »

Cyan: Har ätit LCHF från start under Lanigraviditeten och nu denna gång. Illamåendet har varit markant mindre. Mådde riktigt, riktigt illa när jag väntade Leia och sen då jag väntade Lussi minns jag att jag ställde in hela julen i princip :roll:

Har gett mina barn "vanlig" mat men försöker tänka efter en smula gällande sockret. Det går sådär... :wink: Alla tre är riktiga välling-junkies och jag har inte jobbat aktivt på att hitta alternativ. Märker dock positiva resultat med deras humör när jag är restriktiv med snabba kolhydrater så där skall jag skärpa mig ytterligare.

Kram från Nancy
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Cyan och Nancy

En lchf-tråd för familjer på kackel kankse..?

Annars får ni ju gärna husera i ämnet i min blogg :-$

O:)
Nancy

Inlägg av Nancy »

:lol: Bra att du kommer och tar oss varsamt i örat Fjällmor :heart: :lol:

Ämnet var alltså Foglossning O:)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

njae... det gjorde jag ju inte.

Men så här efteråt er det ju snyggt ut så jag kan ju låtsas!

8)

Jag var allvarligt nyfiken på ert lchf-kackel då det är en del sånt "hos mig".

O:)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Fjällfolket skrev:njae... det gjorde jag ju inte.
:wink: Klart jag vet :heart:
Skall spana in både blogg och fundera på LCHF-tråd för familjer :thumbsup:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:wink: Liten delrapport: imorgon är det en vecka sedan behandlingen. Jag kom plötsligt ihåg att terapeuten vid nåt tillfälle utbrast: "kan du fortfarande :shock: :?: "

Det var tydligen riktigt ordentligt snett på sina håll.

Jag dansar fortfarande fram med lätta steg. Eller nja, kanske inte dansar (och inte med särdeles nätta steg heller med den här vikten) men jag rör mig utan smärtor :thumbsup: Jag behöver inte begränsa varenda rörelse (förutom dammsugningen då för det är så praktiskt att ha delegerat den till sin man O:) ) utan känner att jag liksom "håller ihop". Hittar inget bättre uttryck.

Nästa vecka skall jag på ny behandling. Inte för att det kanske är akut eller ens halvakut men för att få hjälp att stärka kroppen ytterligare. Lite gravidservice på väg i mål. Idag är det bara 10 veckor kvar.

:heart: Kram från Nancy
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Hej alla rara!

Har fått order från Nancy via sms att meddela LaQ att hon ringer och kollar pris med Cindy imorgon. Fel på musen. Datorvarianten, alltså. 8)

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"