Foglossning

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
LaQ
Inlägg: 351
Blev medlem: sön 23 dec 2007, 08:47

Inlägg av LaQ »

Jannika skrev:Hej alla rara!

Har fått order från Nancy via sms att meddela LaQ att hon ringer och kollar pris med Cindy imorgon. Fel på musen. Datorvarianten, alltså. 8)

Kram Jannika
Men åååh tack rara! Känner mig sugen att ta en tur till Cindy i Stenungsund! :D
Kram!
Storebror 07 12 18 :heart: (v. 42+2)
Lillebror 09 09 16 :heart: (v. 38+4)
~ På äventyr ~
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Åh vad glad jag blir för din skull Nancy. Nu kan jag nog också med säkerhet säga att jag blev hjälpt av cranio-sacral behandling. Innan har jag trott det och antagit.

Cyan. Jag har också gått en hel graviditet på LCHF. Gick hur bra som helst. Jag åt lite mer frukt än jag brukar, men annars ganska strikt.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika: Tänk vad praktiskt att kunna bossa runt folk via sms :wink: :lol: :heart: Stort tack för hjälp :thumbsup:

LaQ: Håller tummarna för dig :thumbsup:

/LO: Ja nu är vi ju nästan ett helt vetenskapligt underlag, du, jag och Cyan :wink: :thumbsup:

:D Insåg igår att jag känner mig rörligare och stabilare än innan foglossningen ens satte in. Ungefär som gravid i v.15 nånting (den för en många ganska njutbara mellanperioden) trots att jag snart bara har 9 veckor kvar och således är ganska höggravid.

:heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nancy skrev:Är gravid i v.24. Då jag väntade Lani hade jag en liten "släng" av foglossningssmärtor men det gick över efter ett tag.

:( Men nu börjar jag få svårt att gå. Smärtorna sitter bak över ryggen/skinkorna och strålar ut mot höfter och ned mot bäckenet. Värst är det på höger sida.
Nu är jag i v.29, på väg mot v.30.

:idea: Efter två Cranio-Sacralbehandlingar är smärtorna helt borta. Dagen innan behandling nr 2 kände jag att de var på väg tillbaka men efter nytt besök hos Cindy i Stenungsund försvann de igen. Istället för att stappla runt trött och ledsen (särskilt på kvällstid) kan jag röra mig nästan hur jag vill. Sitter i skräddarställning på golvet och reser mig utan problem, närmast "skuttar" ur sängen på morgonen, gömt undan foglossningsbältet i en byrålåda och igår kom jag på mig själv med att springa från ett rum till ett annat för att svara i telefonen... :wink: :lol:

Jag tror att det är behandlingarna i kombination med kosttillskott (bla Magnesium) där doseringen skräddarsyddes efter blodanalysen.

Nästa vecka har jag tid för ny behandling och jag tänker åka vare sig det behövs eller ej :wink: Jag är inte alltid så bra på att prioritera egna behov (vanligt mammabeteende eller :roll: ) men det här är friskvård för kropp och själ som jag har bestämt skall föra mig i mål till den 15 september :heart:

[-o< Tack ännu en gång /LO och Cyan :heart:

Kram från Nancy
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Så härligt att höra Nancy!
Jag har tänkt på dig och blir varm i hjärtat att du får njuta av graviditeten nu :D

:heart:

KRAM,
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Underbart kära vän!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Cyan
Inlägg: 417
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 18:04
Ort: Lund

Inlägg av Cyan »

Strålande!!
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
LaQ
Inlägg: 351
Blev medlem: sön 23 dec 2007, 08:47

Inlägg av LaQ »

Bäst jag skriver och uppdaterar här innan den här graviditeten är över och allt vad foglossning heter är bortglömt. ;)

Jag tog mig en tripp till samma terapeut i Stenungsund som Nancy varit hos. Blodanalys, kosttillskott och cranio-sacral-behandling. Kan utan att överdriva säga att det kändes som att jag kunde dansa ut därifrån när jag reste mig från britsen. \:D/ Magic! Från att tidigare knappt kunna ta mig från sängen till matbordet vissa dagar kunde jag nu helt plötsligt röra mig helt normalt (ja normalt för att vara allmänt tjock och gravid förstås.)

Har sedan varit på två behandlingar till med 2 veckors intervaller samt käkat kosttillskott för glatta livet. Har haft en riktigt trevlig graviditet efter detta och kan VERKLIGEN rekommendera detta till andra med foglossning!

Ska tillägga att jag var en aning skeptisk till terapin innan då naturmedicin/healing/medium osv iiiinte riktigt är min grej. ;) Men det var absolut inget hokus pokus kring den här behandlingen över huvudtaget. En lättare form av massage, stretching för att räta ut snedbelastningar och spänningar i kroppen. Enligt terapeuten var mitt bäcken tiltat och hade låst sig så. Inte konstigt att man haft ont. Den vanliga sjukgymnasten jag varit hos kunde inte hjälpa mig mer än att ge mig ett rejält stödbälte (ordentligare än det resårband från Gula Rehab som jag haft tidigare), som hjälpte föga i jämförelse. Det har jag förresten inte använt sedan dess.

Det var min lilla uppdatering och mitt lilla bidrag till forskningsunderlaget på foglossningsfronten här på forumet. Till alla andra med lösa fogar: Cranio-sacral åt alla! :thumbsup:

Till Nancy: Nu är det inte många dagar kvar. Lycka till! Snart har vi våra små skruttar här! :heart:
Storebror 07 12 18 :heart: (v. 42+2)
Lillebror 09 09 16 :heart: (v. 38+4)
~ På äventyr ~
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Underbar läsning LaQ, vad glad jag blir \:D/

Jag kan skriva under på vartenda ord och i synnerhet "mer Cranio-sacral åt lösa fogar" :wink: :lol:

Snart är det dags för oss båda att träffa våra små. Tänk att vi som båda hade så ont, så ont har fått avsluta graviditerna på detta sätt :thumbsup:

Efter den första behandlingen (där jag efteråt dansade upp för trappan till vårt hus) har jag fortsatt att åka till Cindy i Stenungsund varannan vecka. Det har varit små underbara hållpunkter och jag har fått ny energi var gång.

:heart: Stor kram från Nancy
(och ännu en gång tack till /LO och Cyan :heart: )
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Eftersom LaQ inte har någon egen tråd (inte som jag hittar iaf 8-[ så vill jag här önska dig all lycka i dag, när lilla bebisen kommer till världen!

:heart:

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"