Rekryteringsprocessen igång!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Dixie
Inlägg: 182
Blev medlem: tis 30 okt 2007, 11:07

Inlägg av Dixie »

Åh, så roligt! Denna tråd har jag väntat på länge! GRATTIS! :D \:D/
Mamma till Älsklingen :heart: 060501 i mitt hjärta. Godbiten :heart: 070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta :heart: 090414
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:D
AlbertsMor
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 30 okt 2007, 17:23

Inlägg av AlbertsMor »

Såna strålande nyheter! Riktigt stort GRATTIS :heart:

KRAM!
Storebror April 07
Lillebror Mars 09
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Nu ser det ju ut som om jag har missat detta totalt men så är det naturligtvis inte. Men för säkerhetsskull så gratulerar jag även här och jag gläds med er alldeles enormt för att inte säga tokmycket.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Grattis! :D
Vad skönt att du màr bra!

Edvard och Emmy, fint som bara den! :heart:

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Vilket helskönt tillkännagivande :lol:

:heart: Grattis Torpan med familj :heart:
Jannika skrev: Då blir det en vattuman! Oooootroligt trevligt släkte. :D Men månen i väduren om du envisas med 22. Lite hetsigare känslomässigt, inge vidare tålamod men entusiastisk och modig.
No kidding :?: :-s :oops: :lol:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Sådär. Nu har vi träffat den hetaste kandidaten vid ett helt kort möte. Kandidaten Tumme var exakt 2, 54 cm och sparkade glatt. Det tyckte vi verkar vara en bra utvecklingspotential så vi har valt att gå vidare. Tid för personlighetsanalys är om två veckor, då vi får veta lite mer hårdfakta, det ska bli spännande. :D
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :heart:

Vinka till Tumme från mig

:D
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tycker att utvecklingspotentialen inte bara verkar bra utan alldeles strålande :thumbsup:

:heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Graviditetskrämpor är ju inte riktigt min kopp te, om man säger så. Edvard illustrerade det sällsynt tydligt idag då han sa: Mamma, jag har en bäbis i magen, så jag kan inte dricka öl. :shock: :lol:

Och, jo, på den nivån håller de sig. Skönt och turligt.
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Haha, söta Edvard! Han kan grejen han!

:heart:

Skönt att du mår bra! Vilken vecka är du i nu?

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Noterade just att jag inte ens skrivit i denna tråden tidigare. :oops: Men gratulerat har jag ju :)
Hoppas du mår bra och att du växer lagom mycket. :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Nå, nu börjar jag närma mig halvtid. Det går fort! Inga större besvär ännu, även om magen är lite större på mig än mina förstagångsgravida kollegor, haha.
Någon elefant är jag dock inte, och senast idag kommenterade en kollega att han inte visste att jag väntade barn. 8)

Jag har sovit med förfärliga handskenor i två veckor och tycker väl att det var lite tidigt, men jag blev förvarnad redan med Edvard att det skulle komma tidigt nästa gång, och även med Isak han jag börja sova med skenor. Jag har inga besvär utom när jag sover, och jag hoppas att det håller sig så ett bra tag till.

Edde har full koll på bäbisar i magen. När jag sa att jag inte kunde simma så långt med honom (vi tog lååånga turer förra året och det minns han :shock: ) eftersom jag har en bäbis i magen så konstaterade han att då blir den sur och skriker där inne. Det verkar inte vara speciellt abstrakt för honom, direkt. :roll: Det kryllar av små skräp i närheten, och han vet definitivt vad en bäbis är.

I övrigt har jag en liten fråga. Hur känns foglossning? Jag har ett illavarslande hugg i nedre korsryggen på ena sidan när jag har suttit länge och när jag går i trappor... Jag tyckte att det bådade illa jag... :?

Nu far jag å Diskoper till Göteborg och festivalar lite barnfritt. Blomman och Ciccii är vidtalade för att lotsa oss lantisar i storstan. 8)
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Låter som det kan vara foglossningar, TOrparn.
Läs om Nancys dito och se till att hitta en cranio-sacral terapeut. Nu är vi tre som fått behandling och kunnat gå helt och hållet efteråt.

Vad är det för handskenor - nyfiken.

Ha det kul i Götet!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Vad fort tiden går :shock: Jag blev knappt av med mina skenor mellan graviditeterna, så jag vet precis hur eländigt det är. Men samtidigt bättre än att vakna av att händer sticker och nästan brinner, som jag upplevde det.

I mitt fall gick det ju inte över sedan, men det visade sig ju ha en annan anledning än just graviditeten per se, och nu är jag ju tack och lov skenfri.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"