Rekryteringsprocessen igång!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Vad skönt att allt var så bra! Vi hälsar också att det är kanon med en lillebror i familjen :heart: .
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Här nkommer jag lite i bakvattnet och ropar: HURRA för lillebrollan! :heart: Så skönt att allt var OK. Duktiga mamman och duktiga bebin.

Kram Jannika
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Tacka kära ni! :D

Lillebror sparkas lite försiktigt. Moderkakan ligger framför och vadderar så fint så jag känner först nu. Med Edvard kände jag sparkar i vecka 18 och med Isak i v 16, så det har ju varit lite konstigt innan det fick sin förklaring.

Foglossningen hålls i schack med en balansplatta, det är en dröm hur effektivt DET var:shock: . 10-15 minuter per kväll gör mig helt funktionsduglig, till den graden att jag idag kunde småspringa till tåget i klackar. DET hade jag inte trott för ett par veckor sedan. Det tackar vi TorsMamma för!

Edvard förstår så väl att jag inte kan bära på två barn, men han börjar nog bli liiite otålig på att jag inte kan en massa saker, typ bära på axlarna och brottas i sängen, och då är det ju halva tiden kvar...

Jag verkar gå upp rätt lagom, vad nu det innebär, men brösten väller över alla bräddar. I går frågade jag Per hur alla storbystade sover, man kan ju inte ens sova på sidan... Svaret lät inte vänta på sig: Sover Dolly Parton på rygg? :lol:

Men däremot är jag söööming, så nu ska jag sova så gott med mina :twisted: skenor.
Nancy

Inlägg av Nancy »

Härligt att foglossningen håller sig i schack och att du har en förstående son :thumbsup:

Sparkar ja, tänk vad olika det är från gång till gång. Lillabebisen jag bär på har varit mycket beskedlig i sina buffar. Aldrig det där "ta sats mot revbenen och få in en fullträff som får mamma att tappa andan" som både Leia och i viss mån Lani ägnade sig åt. Lussi däremot (vårt atletiska busfrö :heart:) var lugn i magen precis som denna lilla.

Dolly Parton-bröst under graviditet har jag ingen erfaranhet av men om jag drar mig till minnes mina snöpligt korta amningskarriärer så får jag en aning. Det är ju jättejobbigt :!: Hoppas det lugnar ned sig en smula och att du hittar bekvämt sätt att sova.

:heart: Kram från Nancy
indra
Inlägg: 570
Blev medlem: mån 16 okt 2006, 12:39

Inlägg av indra »

Stort grattis TorpSara för ett nytt litet liv :heart: .
Det där med att få en tjej finns det lite tips för, jag fick en efter att ha följt dom.. kram
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Hehe, vadderad moderkaka hade jag också med Disa. Jättekonstigt att vänta så länge på att känna av sparkarna. Några gravidbröst har jag däremot inte haft. Du kan ju trösta dig med att proportionerna hänger med en smula ändå. På mig kändes det som om brösten krympte allteftersom magen växte :shock: :lol:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"