Nu ska vi bli fyra i familjen.

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
kattklo

Inlägg av kattklo »

Grattis!
Jag kan föreställa mig det häftiga med stt stoprasyskon som är så pass sugen själv. Och så medveten!
Ska hon följa med till BM och lyssna på hjärtat framöver?
Kram katta
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Vilka underbara nyheter Susanne. :D Stort grattis till er alla. :heart:

Största raringen här var ju hela 6 år när nästa var påväg. Det var fantastiskt att ha henne delaktig i hela processen, med hos barnmorska m.m. En resa som hon pratar om än idag. Nu fick ju hon en till sedan förstås. :wink:

Sköt om er. :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Gulliga storasyster Majken! :heart: Jag tycker alla namnförslagen passar jättebra med storasysters namn men mina favvisar är nog Edit (tänker direkt på fantastiska Södergran) och Kerstin (barna i Bullerbyn). :D

Kram Jannika
Susanne G
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:15
Ort: malmö
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej på er och tack för alla hejarop. :D

Förra veckan, i torsdags, var vi på ultraljud. Vi har fått bf den 23/10 min egen uträkning med sista mensen blir den 20/10. Vi får väl se helt enkelt när den lillla behaga komma. Känns som lång tid till dess men ändå inte. :roll:
Jag är några veckor efter dig nancy. Jag räknar den veckan jag är i, som nu är jag 18 +3 och säger då att jag är i vecka 19 så låter det lite mer. :wink:

Jag käkar en tablett magnesium varje kväll och har , tack gode gud, än så länge ingen foglossning. Förra graviditeten hade jag redan haft det några veckor vid denna tiden. Hoppas jag slipper det. [-o<

Idag trillade jag huvudstupa när jag var ute och shoppade på lunchrasten. :oops:
Gick över övergångstället och bara faller handlöst. Jag kände mig som en 100-åring. Totalt osmidig och oförberedd. Tydligen reste jag mig inte tillräckligt snabbt för en ung bilist i sportbil som fick grönt tutade på mig. :twisted: Vad är det med ungdomen idag. Jag klarade mig med skrapade knän och värk i höger handled. Lite pinsamt var det att ligga mitt på gatan och känna att man nästan ville börja gråta. :lol:

Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tänk, snart halvtid, det är inte klokt vad tiden går fort :shock: . Men du får lov att vara försiktig, det är ovant att vara framtung så ta det lilla lugna!

Ta hand om dig :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Jag har missat den här tråden och vill bara säga grattis till en liten i magen.

kram :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Lobilina
Inlägg: 444
Blev medlem: fre 08 dec 2006, 11:38
Ort: Skåne

Inlägg av Lobilina »

Å stort grattis, vad roligt, och vilken fin storasyster Majken blir! Kram :heart:
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
Susanne G
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:15
Ort: malmö
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hejsan alla! :D

Här växer magen och frodas. Jag likaså. :lol: Nu är jag i vecka 26 och i veckan var jag hos barnmorskan och mätte sf måttet. Den låg på 25 som den ska. Majken var med mig och lyssnade på hjärtat och frågade om allt möjligt.
Börjar känna mig riktigt gravid nu men jag har ju 14 veckor kvar. Det går väl det också. Jag har i alla fall börjat min semester nu. Ska vara ledig i 4 veckor. Ska bli så skönt. :D När jag kommer tillbaka till jobbet så ska jag jobba med de större barnet istället för småbarnen. Skönt och trist på samma gång.

Foglossningen lyser fortfarande med sin frånvaro vilket jag är evigt tacksam för. Däremot har jag fått tillbaka ett åderbråck på höger ben som går från ljumsken. Jag fick det i slutet av min förra graviditet men mycket senare. Nu är det redan större än vad det blev förra gången och gör faktiskt ont emellanåt. :cry: Stödstrumpor är ju inte att tänka på förrän till hösten. Någon som har ngt tips?

Kram/Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Hej och grattis!

Àderbrock har jag ocksà haft, med den sista var det riktigt illa och tungt i underlivet. Det som hjälpte verkligen hjälpte mig var stödstrumpor. Kan du kanske ha stödstrumpor pà kvällen och tidig morgon, när det inte är sà varmt?

Annars har jag nu hört om en kräm som ska vara bra. Har inte testat den, men det kan vara värdt att fràga pà (eller hos eller i :? vet aldrig :lol: ) apoteket om det finns nàgot sànt, i Sverige ocksà, menar jag.

Andra ràd jag fàtt är att ligga med fötterna upp en liten tid mitt pà dagen och pà kvällen ocksà.
Att inte korsa benen när man sitter, detta tycker jag är ursvàrt!
Simma ska ocksà vara bra.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Susanne G
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:15
Ort: malmö
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

hej!

Tack för alla tips. Stödstrumpor har faktiskt inhandlats nu. Har bara haft dem 2 gg för att det varit så förbaskat varmt. Jag ligger högt med benen både under dagen och mycket på kvällen. :lol:

Har ditt bråck försvunnit efteråt? Det är nog det som jag är mest orolig för, att det inte ska försvinna.

Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Hej, jag satt med benen i kors när jag läste vad jag skrivit. Fy, fy. :roll:
Har ditt bråck försvunnit efteråt? Det är nog det som jag är mest orolig för, att det inte ska försvinna.
Ja och nej. Jag hade ett fett àderbrock ner fràn insidan av làret och det försvann inte helt, men nästan. Färgen är normal, men man ser spàr av blodàdrorna. Jag har annars tvà yttepytte smà pà benen, som bara jag ser. Och ett fult ett mellan brösten som jag fick av bygel-BH. Aldrig mera bygel för mig, men det är ok, jag bryr mig inte (sà mycket...).

Kanske man kan fà hjälp via kosten ocksà, kom jag att tänka pà. Kosten har ju sà stor betydelse för allt möjligt. Jag kan abslolut ingenting om det, men andra kanske eller google.

Nu vaknar lillen.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Susanne G
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:15
Ort: malmö
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej På er! :D

Nu har jag varit gravid i hela 32 veckor och har idag gått in i vecka 33.

På måndag ska jag på tillväxtultraljud som alla får här i Malmö får. Ska bli spännande. De har tydligen 3D nu. Det fanns inte 2004 när majken låg i magen.

Jag mår bra och har fortfarande ingen foglossning. Får ofta sammandragningar och har haft molvärk, som mensvärk, till och från under veckan. Det är väl förvärkar men det hade jag inga alls förra gången. Jag fick sånt mol samma dag majken föddes, innan de riktiga värkarna började. Blir lite nojjig ibland att jag kanske snart ska föda. Det vill jag inte. Bebisen får stanna åtminstone 5 av sina ca 7 veckor. 8)

Jobbar på men känner mig rätt trött de flesta dagar efter jobbet. Jag rör mig rätt mycket på jobbet även om det inte går i blixtens hastighet. Får jag mer sammandragningar och förvärkar och att det börjar göra ont så får jag väl sjuka mig några dagar och vila. Men det håller vi tummarna för att jag ska slippa.

Kram på er/Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vad spännande, nu är det ju inte långt kvar alls. Häftigt att Majken ska bli storesyster, hon kommer nog gilla det. Ta väl hand om dig och vila lite nu när det närmar sig födelsen, du kan behöva dina krafter då.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Susanne G
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:15
Ort: malmö
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Halloj! :D

Nu är det bara 10 dagar kvar och vi lääängtar så efter att få träffa henne. :heart: men vi har ju som sagt vad inte mycket att säga till om.

Jag mår bra men börjar bli lite sådär småsliten som man blir i slutet. Vaknar på natten varje gång jag ska vända mig. Har lite ont i höfterna på morgonen eftersom jag bara kan sova på sidorna. Vaknar till ibland av halsbränna men bara ngn gång i veckan tack och lov.

Alla bebiskläder är tvättade. Korgen är bäddad. Vagnen är tvättad. Bb väskan är packad. Nu fattas bara den lilla.

Kram på er!
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:shock:
OJ vad tiden rusat, jag tycker det var alldeles nyss du berättade att lillan var nybakad :wink: . Vad härligt att du känner dig redo, jag önskar dig allra varmaste lycka till och hoppas du slipper gå över tiden!

KRAM :heart: Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"