Vore det korkat eller smart...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Inlägg av chokladkaninen »

Grattis, vad roligt! :D
2007, 2008 och 2010, alltså! Jag håller tummarna för att allt går bra. Ni är tuffa och modiga! :D
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

GRATTIS!

:heart: :heart: heart:

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:thumbsup:
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Inlägg av Johanna w. »

Grattis, vad underbart :heart:
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Stort grattis :heart:

Kram från Nancy
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

GRATTIS :heart:!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vad roligt! Stort grattis till hela familjen.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Cyan
Inlägg: 417
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 18:04
Ort: Lund

Inlägg av Cyan »

Fjorton veckor gjorda, cub-test med förhöjd risk, moderkaksprov med resultatet allt som det ska...
...och det blir en lillasyster!!
:lol:
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Så skönt att allt var bra med lillan i magen. Tänk en lillasyster, så häftigt. Hoppas att du och de dina mår bra.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Cyan
Inlägg: 417
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 18:04
Ort: Lund

Inlägg av Cyan »

Åh! Idag känner jag mig lugn och nöjd. Ultraljud i morse, datumet fastlagt den 29/3 2010. Allt ser ut som det ska! Graviditeten är uppenbar för envar som ser mig eftersom magen "ploppat ut" alldeles nyligen. Samtalet till chefen är gjort - han tog det bra! En lång föräldraledighet förlängs och blir jättelång, men å andra sidan slipper jag vara gravid på jobbet.

Hittills under denna graviditeten har jag mått fysiskt mycket bättre än under de andra två. Oerhört mycket mindre illamående, ja nästan inget alls faktiskt, i jämförelse. Jag har dessutom varit mycket piggare! Jag är helt övertygad om att det beror på omläggningen till LCHF-kost några månader innan jag blev gravid. Det ska bli oerhört intressant att se om det även har effekt på mjölkproduktionen!

Tack för alla fina hälsningar och kramar till er alla!!
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
Fanny83
Inlägg: 299
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 22:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Fanny83 »

Hej!
Hittade precis till den här delen av forumet...undrar vad det kan betyda? Misstänker att jag kommer ha liknande funderingar som du inom en relativt snar framtid...Blir alldeles pirrig när jag läser din tråd! Det är verkligen något alldeles magiskt, det här. Livet.

Så jag ville bara säga stort grattis och heja heja! Skriv snart om hur det går! Jag följer er med spänning!

:heart:
Fanny, mamma till världens bästa Charlie, född april 2009.
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Hej Cyan!

Hur har du det med barnen och bebisen i magen!? Snart dags ju!

:heart:

Kram!
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Halkade in här och jag måste bara gå uttryck för hur modiga jag tycker att ni är :heart:!
Jajamen, jag är världsrädd för ett tredje barn så jag beundrar dig och alla er fler-än-två-barnsmammor!

Stort grattis Cyan, detta kommer att gå kalasbra :heart: !!
Cyan
Inlägg: 417
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 18:04
Ort: Lund

Inlägg av Cyan »

Hej på er!

Nu är det egentligen inte långt kvar och det är (en jävla) tur det. Men det känns som en evighet. Foglossningen hade varit ett stort problem om inte sammandragningarna varit ett större. Hur kul är det att få rejält obehaglig sammandragning bara av att resa sig från en stol???

Jag kan inte ta hand om barnen längre, så nu har maken tagit över huvudansvaret. Som tur är tillåter hans jobb det! Jag klättrar på väggarna. Barnen klättrar på väggarna. Men det ska nog orna upp sig när maken kan se till att det händer något som de kan delta i. Bristen på social delaktighet har blivit akut efter veckorvis då mamma har gjort så absolut lite som möjligt.

Jag misstänker att spädisperioden kommer att bli en dans på rosor i förhållande till det här. Inte helt fel, eller hur?

Storasyster är superförväntansfull inför lillasysterns ankomst. Hur många nyss fyllda tre har sådan perfekt koll på vad som komma skall? Been there, done that, om man säger!

Denna graviditeten har varit så annorlunda mot de andra två. Första gången man är gravid är det jättespännande att vara gravid. Andra gången är det inte speciellt spännande. Tredje gången är det rejält ospännande. Desto mer spännande är istället förväntan inför själva barnet. Första gången fattar man inte att det faktiskt ska bli ett barn och vad det innebär. Andra gången har man koll, men kan äntå inte förstå att det kan komma ut en till, annorlunda, men lika underbar person. Tredje gången förstår man det fullt ut. Spänningen och förvänta på VEM som ligger där inne och boxas är enorm!!!

Kramar!
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
Lobilina
Inlägg: 444
Blev medlem: fre 08 dec 2006, 11:38
Ort: Skåne

Inlägg av Lobilina »

Huga, låter som att du har det kämpigt där hemma, men nu är det inte långt kvar. Lycka till, kram!
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"